Autóhifi - Multimédia, életmód, 3D nyomtatás fórum

üzenetek

hozzászólások


dmad
(aktív tag)

Ha jól értelmezem, akkor az sem mindegy melyik usb-t akarod használni..
Lehet az is számít neki. :)


-Solt-
(veterán)

Dugtam én már mindent mindenhova... szinte már nyögdécselt, de a mikrofon nem szólt! :)

Viszont ahogy nézem, ezekkel meg a késleltetés lesz a gond... 2 másodperc az rengeteg élő beszédnél. :(


dmad
(aktív tag)

Esetleg így?
Vagy Bt mikrofonnal?

[ Szerkesztve ]


Késes
(csendes tag)

Sziasztok!
Hármas Octavia komiban cserélnék majd az ajtóban hangszórókat. A csillapítás alap, az menni fog. A Focal P&P megoldása 2 Ohm impedanciájú, így gondolom gyári eredeti is az benne. Erősítőben nem gondolkozom, ezért nem tennék bele másmilyen 4 Ohomos szettet.
Arra gondoltam, hogy nem a gyári 16,5cm-s méretűt tenném bele, hanem a nagyobbik 18 cm-t, ami Passatba való. Egy egyedi MDF gyűrűt az eredeti hangszóró furatain rácsavaroznék az ajtólemezre, majd az MDF-hez rögzíteném a 18-as hangszórókat. Ennek még jobb is az érzékenyésége, mint a 16,5 cm-nek (94dB).
Több mélyet várnék a megoldástól, így próbálnám "megúszni" a mélynyomót meg az erősítőt.


Dr V
(őstag)

Mennyire érdemes ezekben a P&P Focal hangszórókban gondolkozni?


GAtesz77
(csendes tag)

Köszi.
Az a helyzet, hogy feszíti a kárpitot, de csak az ajtó egy bizonyos részén. Hullámos 15mm vastag anyag. De nagyon puha, memóriahab szerű.A zörgés gyilkos, bosszantó. Én azt csináltam, hogy mielőtt feltettem a kárpitot gumikalapáccsal kopogtattam az ajtó belső felét, hogy kiderüljön mi zörög. :) Aztán amikor már jónak ítéltem, utána tettem fel a kárpitot. Ha utána zörög, az már csak a kárpit lehet. Azt is sikerült szinte hibátlanra megcsinálnom. De az még utálatosabb, mert sok különálló darabból van és nyikorognak egymáson a különböző részek.


-Solt-
(veterán)

Van app ami mikrofont csinál a telefonból, azzal próbáltam így is ahogy le van írva és carplay-n keresztül is, 1-2 másodpercet késik a hang a sajnos... :( Pedig a carplay megoldás nagyon jó lenne, mert felismeri a kisbusz mikrofonját és azon keresztül hangosít, de a késés nagyon sok, duplán hallani mindent.

Szerintem a Mercedes API-ja miatt van a késés, ezért van jelen minden forrásnál...


Mr.Hardver70
(újonc)

Sziasztok! Van egy skoda fabia combi mk1 autóm és az első két ajtóban az alsó hangszórókat szeretném kicserélni. Vettem hozzá egy 16,5cm-es Hertz uno x165 koaxiális hangszórót, viszont sajnos csak most olvastam hogy elvileg kell hangváltó minden hangszóróhoz? A felső magassugárzó ami a visszapillantó tükör belső oldalán van az marad a gyári, mert azzal nincs baj, csak az alsó lenne cserélve. Így hangváltó nélkül be lehet szerelni? Sajnos nem értek még hozzá, így gondoltam feltöltök ide egy kérdést hogy hangváltó nélkül jó lesz-e? Előre is köszönöm szépen a segítséget! :)


cibus
(aktív tag)

Köszi, de jelenleg nem hifi hangzást akarok a kocsiba, csak szerintem a bal első membrán kicsit kiszakadt, mert a mélyeknél (főleg közepes hangerőtől) már nagyon olyan hangja van, így mindenképp cserélnem kell az első kettőt. De akkor már valami normálisabbat dobnék bele. És nem is valami atom basszus orientált hangzást akarok, csak hogy szépen szóljon a rock/metál, a gitárok, basszerok és a dobok. Szóval nem kell egy atom nagy mágneses hangszóró sem, mert nem akarok erősítőt se most külön, csak valami plug amd playt a helyére.

De amúgy erről a rezgéscsillapításról van valami leírás, pl képekkel hogy hogyan is kellene megcsinálni? Azért rá néznék. Meg hogy miket lenne érdemes venni?


Lusu
(aktív tag)

Hát pont a rock/metál zene gitárjai, basszerjai és dobjai fogják meghálálni a szigetelést ;)
GAtesz77 már többször is megosztotta a tárhelyét ott vanak fotók.
Videónak itt van pl. ez, de rengeteget találsz még ezen kívül. Ha pedig kérdés van tedd fel itt nyugodtan.
Hangszóró tekintetében pedig ha olcsóról van szó, leginkább az érzékenység a mérvadó és a fizikai méret ami befér. Ha már kicsit többet szánnál rá a Gladen Alpha talán még mind a mai napig ajánlott.


Lite
(őstag)

Passat B8 esetében, szigeteléssel, nagyon. :)


Dr V
(őstag)

Köszi, akkor lehet, h az lesz a befutó a gyári helyére. Erősítő, DSP jól meghajtja majd :)


cibus
(aktív tag)

És ezt a gladent meghatja rendesen a gyári VW cd-s navis rádió?
Ilyen [link]

[ Szerkesztve ]


tomisanzero
(tag)

Szerintem nem. Én B5 Passatba cseréltem a gyári rendszert Gladen Alpha 165 G2 + az egyik ajánlottabb belépő szintű kenwood fejegysegre, szigetelés, zajcsillapitas is volt, de be kell lássam, hogy tényleg kellene egy erősítő hajtani az első szettet is.


cibus
(aktív tag)

A gyári hangszóró mekkora? 13as?


Lite
(őstag)

Azt egyébként a gyári fej is rendesen megküldi. Okoz meglepetést...


Yodax007
(újonc)

Sziasztok!
Technikai kérdéssel fordulnék hozzátok, hátha van ilyen tapasztalat. Jelenleg adott egy rendszer, a márkákba ne menjünk bele. 2 csatornás erősítő tápkondival hídban hajtja a szubot, fejegységen külön szubcsatorna, ez rendben is van. Van továbbá egy 4 csatornás erősítő, amivel jelenleg 2-2 csatornát hidalva hajtom a bal és a jobb első szettet. Azért mertem ezt meglépni, mert az első szett elvileg 100w Rms, az erősítő hidalva teszt alapján elvileg 1%thd mellett 2x100w RMS. (Vagy 4x54w rms @1% thd) Viszont a számok ellenére látom, hogy mehanikusan szétküldöm vele a mélyközepet, illetve a hangváltón is már vacakolnak a kondik, hol van felül átetesztés, hol nincs, a kondikat cserélnem kell. Illetve, csúcs környékén ha van basszus, dob, akkor romlik a középtartomány minősége. A bal mélyközépen többször kellett javítanom a tekercskivezetés-lengővezeték forrasztást, mert szétrázza, pedig 80hz HPf van a fejegységen is, meg az erősítőn is beállítva, ergo minimum 12db/oktáv. Szóval ezzel a helyzettel kezdenék valamit. Az "A" terv az lenne, hogy ezek az első szettek visszamennek 1-1 csatornára és hogy ne vesszen kárba a maradék, a másik 2 csatornára rakok be 2 koaxiális hangszórót valahova. A "B" terv egy kicsit merészebb. Ott azt csinálnám, hogy a fronton maradna az első szettből a magas és a hangváltó, mélyközépnek, vagy inkább középnek kapna egy jobb fajta 10 centis hangszórópárt. Itt beállítanám az erősítőn a maximum frekire a hpf-et (valahol 250 és 400 között). A mostani 16 cm-es mélyközepeket pedig áttenném önállóan a rear csatornákra, itt Lpf lenne kapcsolva az erősítőn, szintén maximum frekvenciára tekerve. Mindemellett a fejegység 80 hz hpf-et adna ki minden csatornán. Így lenne egy közép-magas szett, ami mondjuk 250-20khz-ig dolgozik, egy pár mélyközép 80-250 hz, illetve a szub valahol alatta. Persze a keresztezések jóra beállítva. Szóval az lenne a kérdésem, hogy ezt a 2. Verziót próbálta-e már valaki, mi a tapasztalat? A válaszokat előre is köszönöm!


Lusu
(aktív tag)

Ha szeretsz sokat foglalkozni, kísérletezni a rendszereddel a B terv ajánlott, az elképzelésed is helytálló. Sokat hozhat a rendszereden, de nem egyszerű egy ilyet jól összehozni. Szóval készülj fel mindenre :) és segítünk amiben tudunk.
Én próbáltam volna ezt a félaktív 3 utat, végül egy szélessávúval oldottam meg, az a magas tartomány rovására megy, cserébe egyszerűbb.
Viszont haldokló keresztváltóval és hangszóróval kínlódás lesz mert sose tudod mi hibázik és miért. Én magassugárzóval jártam úgy, hogy bevezető szálas lett. Kis masszírral működésre lehetett bírni, de cserébe ő választotta meg, milyen hangerőn szólal meg +-3db tartományban.


Ear001
(addikt)

1%THD? Az már baromi nagy torzítás. Ahogy írtad, gyilkolja is a hangszórókat. Én előbb minőségi, és kellő teljesítményű elektronikákat néznék.


-secret-
(Arcképgyáros)
Blog

Na voltam autóvillamosságisnál. Az autó nem dob hibát, hogy mi a baj. :U

Úgyhogy viszem 11-én és kimérik az erősítőt.


PSandro9
(csendes újonc)

Sziasztok! Mi a véleményetek/tapasztalatotok a mostanában kapható Nakamichi név alatt árult olcsó, mechanika nélküli fejegységekről? Erősítőre menne.... pl: [link]


Ear001
(addikt)

Ócsó kínai drága matricával.


malisonX
(aktív tag)

Sziasztok! Van egy 7-es golfom Harman MIB2 fejegységgel, ez támogatja a 2 ohmos hangszórókat is, úgyhogy külön erősítő nélkül kapott Blam hangszórókat (165RS, 165RX), illetve le lettek szigetelve az ajtók. Szerintem elég jól szólnak, van basszus is, de többet akarok. Szeretnék a pótkerékbe egy aktív mélynyomót, viszont nem szeretném elveszíteni a duplafenekű csomagteret, illetve a 18"-os mankókerekemet sem. Egyelőre a Cerwin Vega VPSTX12 típusú aktív mélynyomóját találtam, de ilyet csak az ebayen láttam kb. 120k-ért, de közel ennyi lenne pluszban hazahozni is. Tudtok esetleg hasonló opciót, amit EU-n belül is meg lehet vásárolni? Köszönöm! :R


zs198
(aktív tag)

Szia! Pont ezeket a Blam szetteket nézegettem én is. Bár nem tudom, hogy egy 3-as Superb kombinál elég-e? 5 m-es batár… :D


malisonX
(aktív tag)

Szia!
Szerintem egész biztosan. :) Csak tipp: én az első hangváltóknak nem találtam helyet a Golf ajtókárpitjában (így az ajtó belsejébe tettem alulra, ami nem biztos, hogy a legjobb, de már kb. 2 éve használom, gond nélkül...) azért lett hátul már RS, amihez feleakkora, kárpit alatt elférő doboz van, viszont ennél nem lehet finomhangolni a tweeter levelt. (Én eleve default álláson találtam legjobbnak.) Ha most vennék, inkább ilyet vennék előre is...
Közben sok googlezás árán találtam egy szimpatikus aktív mélynyomót is a szetthez, ami elvileg elfér mankókerékben is, mivel csak 120mm magas. [link]


K Norbi
(addikt)

Hát én nem akarom elvenni a kedved a pótkerék mélynyomótól.
Tettem a golfomba JBL Bass Pro HUB ot.
És elég gyorsan vissza is küldtem :D

Pocsék mélytartomány.
A kasztnit rezgette kb ennyi.
Focal mélyem körbe hugyozza 5x
Pedig nem nagy szám, 45 ezer forint volt, 30L zárt ládában van.

Szerintem olyan pótkerék mélyet nézzél ami felfele néz a csomagtartóba.
Pl Eton Res12

Most eladtam a Focal szettem
Focal car ps 165 v1 le
Kristály tisztán szólt, iszonyat erővel.
De semmi közép nem volt. Olyan élettelen volt az egész.

Adom el az erősítőt is.
Focal car fpx4.800 - 4

És Pioneer TS-Z65CH szettet fogom ki próbálni, Pioneer erősítővel.
Hmmm [link]

[ Szerkesztve ]


troll81
(addikt)

Szia
Az. A szett másik erősítővel volt próbálva?
Vagy csak Focal al? Az erősítő nagyon steril hang volt?a semmi közepet hogy érted?
Hang váltó val vagy aktívan volt Bent?


K Norbi
(addikt)

Csak a Focal erősítővel volt hajtva :K
Passzívba használom minden rendszeremet.

A Focal erősítővel nagyon elégedetlen voltam.
155 ezerért köpedelem és finomam fogalmazok.
3 mas fogpiszkáló Imbusz fogja be a hangszóró csatlakozókat.
Imádkoztam ki ne törjön az a nevetséges hulladék Francia fosból a menet.
E felett még szemet hunytam.

Na de mikor kapcsolgattam a kapcsolót.
LPF FULL HPF állásba
Nincs ellenállása a kapcsolónak, de semmi, elég volt közép állásba állítanom.
A másik dolog, ekkor pukkant el a fejem.
Finoman 1mm mozgattam a kapcsolót közép Full állásban, és közben sercegett a szett meg kicsiket pukkadozott. A többi kapcsolója is ilyen okádék volt.

Ezt még ha egy 40 ezres erősítő csinálja, ok.

A semmi közepet így értem. [link]
Dugj be egy fülest.
Ugyanígy szólt dettó mint az alsó Focal 165SF
Se magas, se közép. Voltak olyan számok, amin durván ki jött.
Volt amin kevésbé. Olyan volt mintha dobozba szólna.
Mono
El is adtam. :D

Megy vissza a régi Pioneer egyenlőre.
Azt hittem a Focal agyonfogja ütni, egyenlőre nálam egy valami biztos.
Franciák süketek.

Ez tud valamit.... Régen legalább tudtak hangszórót gyártani.

[ Szerkesztve ]


troll81
(addikt)

Reméltem nem újba vetted meg az erősítő t. :D
A szettre én másképp rá próbáltam volna egy másikat vagy többet.

Általában nálam van mindig opció igaz mind használt :D
Így a teszt lehetősége sosem marad ki.
Inkább egy régi erősítő rendesen javítva mint egy új.
Az új dolgokat nem szeretem a spórolás az elv amire épül minden lassan.
Az autó sem tartós cikk,de a 89 Ben gyártott Sony erősítő azóta is megy gond nélkül. Csak gain van és anyi de az se recseg :D

Sajnálom hogy így jót ki .


K Norbi
(addikt)

Sajnos mindent újonnan vettem.
Volt járatás is.
Próbáltam más vezetekékkel és Rca val.
Nem sok minden változott. :D
Nicsenek nagy igényeim pedig.
Se zongorista fülem.
Csak legyen egy normális hangzás az autóban.
Sajnos rosszabb volt mint a régi.
Azt hittem jobb lesz. :D

Úgy mondom neked.
80 ezres Focal szett.
Ezt a szintet Kb 40 ezer forintos szett is tudja.

Erősítőről meg inkább ne beszéljünk 🤣

[ Szerkesztve ]


troll81
(addikt)

A legdrágább erősítőm 300€ volt...
Semmi újat nem éri meg venni.
Most szemezek egy K2 poweer szettel.. :D
Illetve egy spl dynamics szett ami még érdekes lehet 80€ környékén
Egy audio System f4 vagy f2 mellé egy Twingo ba.

Vagy egy 120.4 Mosoni egy 1000.d vele. :R


K Norbi
(addikt)

K2 Power felső kategória. :D
Ott már tudni kell valamit.

És szerinted ott eleve nagy hibát követek el hogy D osztályú erősítő hajtsa a szettet is?
Próbálgattad őket?
A és D osztályú erősítők között mekkora különbség van hangzásban?

[ Szerkesztve ]


troll81
(addikt)

A osztály max 25-30 w és melegszik fűt hangban nagyon jó de nem teljesítmény bajnok :D
Ab osztály ami általában mindenki használja függ gyártótól a minőség és a hang.
A D osztályú is jó lehet szettet hajtani
Eton ma150.4 van itthon.
D osztályú sokat javultak hangban.
Hatásfok ugye jó nem melegszik.
Én amit megszoktam azt szeretem autóban .
Steg Mosoni a régi Sony Denon Yamaha Fujitsu ten. Eton pa széria.

Azonos beépítes melleti erősítő cserenel derül ki mindig a különbség.
Ott dől el hogy a különbség amit hallasz hogy befolyásolja a véleményed az amit hallasz hogy változik.
Szubjektív nagyon.
Ami nekem bejött az lehet neked sok.
Rengeteg idő és pénz a tökéletes kombináció megtalálása a saját ízlésedhez.

üzenetek