Call of Duty: Modern Warfare III (2023) - PC játékok fórum

üzenetek

hozzászólások


oriic
(HÁZIGAZDA)
Blog

Call of Duty: Modern Warfare III

Külön kérésre, megnyitom a 2023-as Call of Duty topikját, hogy ne a többi rész topikjai legyenek teleszórva a különböző hírekkel, szóbeszédekkel, pletykákkal és szivárogtatásokkal. Az idei rész minden bizonnyal (Lényegében nyílt titok) az újraindított Modern Warfare széria új felvonása lesz, amely már több helyről is kiszivárgott, lényegében már csak a hivatalos bejelentésre várunk, amely a készítők szerint a Modern Warfare II/Warzone 2.0 jelenleg futó, ötödik szezonjában történik meg. (Ahogy már megszokhattuk, vélhetőleg egy Warzone esemény alatt, ezt már a Season 5 Roadmapján is feltüntették.)

Amit eddig az idei részről tudni vélünk a szivárogtatások alapján:

Fejlesztők: Sledgehammer Games (de több COD csapat is dolgozik rajta)
Célplatformok: PC (Steam, Battle.net), PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S)
Fontosabb dátumok:
-Első béta hétvége (PS4, PS5 tulajoknak) - Október 6-10.
-Második béta hétvége (PS4, PS5, XO, XSX, PC) - Október 12-16.
-Kampány korai hozzáférés (PC, PS4, PS5, XO, XSX, PC) - November 2.
-Teljes játék megjelenése - November 10.
-Season 1 és új Warzone térkép debütálása - December 5.

Néhány korai screenshot a visszatérő pályákról (Scrapyard, Terminal) - [link] [link] [link]

-Visszatér a klasszikus minimap, a Ninja Perk, a Reload Cancel, a War Mode, az MWII-ből átvihetőek lesznek az operatorok/fegyverek/bundle csomagok, ez utóbbit lényegében a hivatalos Twitter fiók egy közösségi kérdéssorral meg is erősítette)

-Klasszikus MW2-ből érkeznek majd remasterelt pályák multiba, jön az Outbreak 2.0 mód

-A játék grafikailag, főleg a pályák bevilágítása és a particle effektek mennyisége miatt inkább az MW2019-re fog hasonlítani, a kicsit realisztikusabb, gyengébb character visibility miatt. (Erősebb, több szűrt napfény, több köd, por, sötétebb árnyékok)

-Az MWII-nél alkalmazott IW 9.0 motorra fog épülni, feltehetőleg 9.1 számozást kapja. Magyarán ugyanúgy a tavaly elkezdett nagyon erős shader streaming megoldást fogja alkalmazni, tehát a játék mérete minden bizonnyal kisebb lesz az MWII-hez hasonlóan nem úgy mint pl. az MW2019 esetében ahol a shaderek nagy része teljesen felskálázott formájukban a merevlemezen van tárolva alapból.

-Az MWIII / Warzone megválik ettől a főleg sivatagos, világos miliőtől. Leginkább Észak-Amerika és Eurázsia lesz a tematika.

-A Warzone új pályája 2022 Dec. - 2023 Júl. közötti pletykákra alapozva az MWII-ben 6v6 pályakánt látott Mercado Las Almas, illetve Battle Map-ként látott Guijjaro egy kibővített verziója lesz Las Almas néven amely egy Mexikó inspirálta terület. A napokban új pletyka bukkant fel több iparági szivárogtató részéről is, van, hogy egymástól függetlenül is: Az új pálya felépítésében és hangulatában nagyban fog hasonlítani Verdansk-ra a több urbán területtel és kevés szabad nyitott térrel, a térkép közepén pedig nem lesz hegy mint a Caldera Peak vagy az Al Mazrah Zaya Observatory. Ez némiképpen szembe megy a korábbi Las Almasos pletykákkal mivel Guijjaro bejárható területe még nyomokban nem igazán tartalmaz Verdanskot, illetve hangulatában is teljesen eltérő Mexikó mint Ukrajna. De persze semmi sem szentírás itt, bármi lehet.

A kezdő hozzászólásban olvasható infók összegyűjtéséért külön hatalmas köszönet Spizzi kollégának

A topik a PC-s részlegen lett létrehozva, de ugyanúgy a konzolos játékosok is jelen lehetnek és beszélgethetnek. Kulturált vélemény nyilvánítást kérünk mindenkitől. Előre is jó játékot mindenkinek, találkozunk ősszel a csatatéren!

[ Szerkesztve ]


zozika84
(őstag)

Ez már tuti nem lesz előrendelés...bár az előzőnél is ezt írtam... :C :C


dunc
(nagyúr)
Blog

Remélem nem homosexuálnak majd a HC móddal! :D


Meggyi001
(veterán)
Blog

Helló mindenki. Izgis lesz, várom.... :D .


BandiHUN
(veterán)
Blog

Üdv, követem+béta, de preorder biztos nem, aztán ki tudja... :U Ha nem lesz konkurencia, szerintem félő, hogy ráunok addig a 2042-re. Mögláttyuk. :R


Spizzi
(tag)

Igazából nem tudom mi lenne jó a sorozatnak... Ha a realitások talaján maradunk és elfogadjuk (mert el kell), hogy ugyanúgy szezonálisan kapjuk a tartalmakat, semmirevaló, ellenben drága mikrotranzakciókat próbálnak ránktukmálni legalább tehetnék egy leheletnyit árnyaltabban. Az MWII-vel átestek a ló túloldalára teljesen és úgy gondolom ez a MWIII lehet ténylegesen az az epizód ami innentől meghatározza a Call of Duty-t és az Activision gondolkodását. A BlackCell BP példának okáért egy mikrotranzakción belüli mikrotranzakció, amolyan... prémium verzióban, holott maga a BP és annak megvásárlása is az, mert nem kötelező szezonbérletről beszélünk mint a WoW esetében. Vagy ott vannak azok a P2W típusú bundle-ök, amikben pénzért tudsz olyan előnyöket venni amit a játékban lehetetlen megszerezni, mint pl.: amikor minden DMZ meccsett egy adott fizetős operátorral indítasz aki rendelkezik egy UAV-al, holott ingyenes operátorral (sőt a "nem prémium" de fizetős operátorral is) nem tudsz minden meccset automatikusan UAV-al kezdeni csak ha sikeren kimenekültél az előző körből és tudtál UAV-ot lootolni, de akkor is csak 1x esélyed van mert a killstreak nem stackelhető.

Illúziója senkinek ne legyen, hogy a szezonális rendszer megváltozik, viszont úgy gondolom lehetne azt is jól csinálni de sajnos már most vannak arra utaló jelek, hogy ezt a mikrotranzakciós, P2W vonalat nem hogy elfelejtik, hanem még erősebb lesz mint előtte.

Hogy lehetne jól csinálni:

Az MW2019-ben minden szezonnak volt egy témája ami szervesen kapcsolódott az alapjátékhoz. Gondoljunk pl. a Season 2-re, aminek is az előzetesében Ghost Verdanskba látogatott és a Price-nak leadott jelentésében felhívta a figyelmet arra, hogy valami gond van ott mert mindenki lő mindenkire válogatás nélkül....és ki is jött a Verdansk Battle Royale. Ez mind olyan húzás ami generálja a hype-ot, némi lore-al tölti fel az egyébként repetitív de legalább izgalmas gameplay-t és ez a kis plusz kellene ahhoz, hogy egy élvezhető, az érdeklődést hosszútávon fenttartó játék legyen. Ezzel szemben vegyük pl. a MWII Season 4 előzetesét ami egy ilyen képregényszerű puffogtatás volt random operátorokkal, nulla köze van az alapjátékhoz.

Fontos lenne az is, hogy a szezonális tartalmakat valami keretbe foglalja, legyen egy egységes témája ami mindenki számára könnyen érthető de mégis mélyítse a játékot. Persze amellett, hogy maga a kontent mennyisége is megfelelő legyen, tehát ne ez a teljesen átlátszó dripfeeding legyen mint a jelenlegi epizódnál. Az egész MWII-ről lejön, hogy egy szándékosan megvágott játék, hogy az MWIII-t legyen mivel feltölteni. Nem véletlen, hogy a ACT-BLIZ pénzügyi jelentései szerint az MWII az eddigi legdrágább COD mégha te ezt játékosként nem is érzékeled. Ennek az oka az, hogy a szokásos 70% körüli meló helyett tényleg megcsináltak egy úgy mondjuk...120%-ot, de ezt is elba..ltázták mert nem egybe kaptunk egy remekművet, hanem 60% MWII és 60% MWIII, tehát összeségében még szegényesebb mint a korábbi 70%... Ne vicceljünk már, a Vanguard majd 2x ennyi pályával és fegyverrel jött ki mint az MWII.

Gyanakvásra okot adó jelek:

Nos mint említettem azért bőven van arra is esély, hogy ezt a mikrotranzakció orientált modellt még pofátlanabb módon fogjuk az arcunkba kapni. Ennek talán legékesebb példája, hogy a perkek, ami alapvetően a játékban egy fizikailag non-ekzisztens dolog most hirtelen sisakká, kesztyűvé, mellvértté válik, ami akár tökéletes táptalaja lehet esetlegesen egy olyan rendszernek ahol valós pénzért tudsz olyan ruházatot venni ami a sima, ingyen vagy BP-ben szerzetthez képest valami + bufferrel van ellátva. Persze nem akarok még konteózni de bőven benne van ez is a pakliban.

Magával a core gameplay-el kapcsolatban egyszerűen már nem tudok elvárásokat támasztani, részről-részre állítanak benne valamit ami miatt egyre lejjebb süllyed az egész játékélmény. Tudom itt a fórumon is sokan ellene vannak de én szívesen látnám a slide cancel visszatérését. Ha már az SBMM marad (márpedig marad) legalább egy ennyi kis kapaszkodónk legyen amivel feltudunk állítani saját magunk számára egy skillgap faktort. Csal az SBMM, szivat a játék ahol tud ez nyílvánvaló de a movement volt, vagyis pontosabban annak hatékony megtanulása az MW2019-ben az egyetlen amivel kitudtad játszani a rendszert. Akármilyen szop*ágon voltál pillanatnyilag ha mátrix szerűen kitudtál térni még azon golyók elől is ami a mellkasodra irányultak csak a rendszer úgy dönt, hogy mégis a fejedre regisztrálná a találatot, ha egyáltalán el sem talál, akkor azzal nem tud mit kezdeni még ez a démoni szoftver sem.

Ami viszont kizárólag a Sledgehammer felelőssége és kétlem, hogy a kiadónak bármi beleszólása lenne az a grafika. Mint az összefoglalóban is írtam vannak iparági szivárogtatók akik szerint vizuálisan a játék inkább az MW2019-re hajaz ellenben ezzel a mesterséges, steril megvilágítással szemben ami az MWII-t jellemzi. Vannak olyan pletykák is, hogy visszatér ez a háború tépázta art design a patyolat márványkövek helyett. A leakelt képeken amin Scrapyard látható ezt talán el is hiszem, mivel valóban a bevilágítás és vizualitás sokkal inkább az MW2019-re hasonlít.

Nem tudom miért de bízok a Sledge-ben. A Vanguard egyáltalán nem lett volna rossz játék ha az Acti nem áldozza be az Infinity Ward javára. Ötletes volt, voltak benne új és izgalmas dolgok. Hátha most tudják bizonyítani, hogy többek mint aminek látszanak mert szerintem azok, csak nem sok esélyt kaptak eddig, amolyan feláldozhatók szerepbe kerültek. Viszont a Modern Warfare név nem olyan amit el lehet csak úgy vesztegetni, remélem nem egy újabb szárnypróbálgatás ismét és megkapták a szükséges erőforrásokat a játék érdemi elkészítéséhez.


Tomko78
(őstag)

Mondjuk az érdekes még nem lehet megvenni :)


BandiHUN
(veterán)
Blog

Nekem a ruha szintén gond, hogy lesz akkor opi pakk, már a képességek is fixek lesznek? Ez baromság, skint azért vesz az ember, mert tetszik. Nem is értem, hogyan lehetne cserélgetni a cuccokat, meg milyen katyvaszt hozna ki, hogy pl. pasi karakterre női ruha, mert az ad Ninját? :W :DNomeg mindenki egyforma lenne kb. Valami itt nem kerek nekem. Plusz az elején vesz valaki fullos operátort, és lényegében érdektelen lesz a feloldozgatás? Á, ez a legdurvább dolog lenne.
De a legjobban az bánt, hogy egy ilyen, Fortnite-t meghazudtoló P2W-t adnak 70! euróért? A konkurencia nem véletlen free, ott benyeled, hogy ígyis-úgyis veszel eztazt, de itt? Francért nem csapják külön a multit a single-től... Preorderben toln~k pl. 30 júrót a multiért, de engem nem érdekel a többi... szerintem sokunkat nem/legalábbis nem vennénk meg... :U


nutella1
(őstag)

Aztán majd beköhögik a 100 euro-s vételárat.


Spizzi
(tag)

A perk-ruhák vizuális megvalósítása számomra is kérdéses, ha tippelnem kellene a kevesebb melóval járó utat választják, tehát az opcionálisan cserélhető ruházat nem látható.

Bár ennek az egész rendszernek a logikus kivitelezése úgy nézne ki, hogy a multiplayer-be való első belépéskor egy egyedi karaktert generálunk mint egy RPG játékban, de a karakterek testének mérete mindenkinél ugyanaz, hogy minden ruha jó legyen mindenkire (Pl.: GTA Online).

Ez utóbbi azért nem valószínű mert sokan vesznek úgy operátorokat, hogy konkrétan szeretik az adott karaktert, gondolok itt a Ghost, Price, Farah stb. szereplőkre. Velük nem lehetne megoldani a látható ruházatot viszont ha a story karakterek kimaradnak a multiplayer shop-ból akkor saját magukat lövik lábon, ennyire nem hülyék.

Ez az egész akkor lenne a legjobb, ha egy adott ruhadarabot különböző méretű karakterekre is megcsinálnak, és az egyébként story szereplők vagy színészek vagy más egyéb celebritások által játszott hősökre egyformán passzol minden kiegészítő. Ez már olyan mértékű munkát követel meg, de nem csak most a production fázisban hanem a játék teljes élettartama alatt a szezonváltásoknál amit az Acti biztosan nem vállal be szerintem, nem arról híresek, hogy sok munka/sok pénz hanem inkább minimális munka/maximális pénz.

[ Szerkesztve ]


oriic
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nem sok esély van konkurenciára, szóva tolni fogjuk szerintem :D Legalábbis pár hónapig tuti.


bager13
(aktív tag)
Blog

Szerintem ugyanazt a rendszert fogják továbbvinni, mint, amit az MW2-ben is tapasztalhattunk, szóval, aki ilyen téren változásra számít, az csalódni fog.
Ha megveszik, csak bosszúságot fog nekik okozni...
Az oda nem illő tematikálatlan skinek ebben a részben is tonnaszám fognak jönni, sokakkal ellentétben szerintem nem tök hülyék ülek ott és tuti kimatekolták, hogy ezzel menni bevételt szereznek és ennek hatására mennyitől esnek el a hardcore játékosok kiégése/elvándorlása okán.
Számomra bármennyire is variálják még mindig a CoD gunplay-je a legjobb a piacon már régóta.
Az SBMM-en sem fognak nagyon variálni, viszik tovább ezen az elven, ahogy most is működik.

Erről a Pay to Win rendszerről azt gondolom, hogy, ha durvábban belemennének, akkor azon többet buknának mint, amit nyernének (engem is akkor vesztenének el).

[ Szerkesztve ]


Tomko78
(őstag)

70 euro tuti lesz , de meglátjuk , ez az egy game amit minden évben megveszek :) egyedül a Cod 3 nincs meg mert az ugye csak konzolon van , de steamben anno elég hosszan volt , most meg be se lépek steambe ;]

[ Szerkesztve ]


nutella1
(őstag)

Nyilván megvesszük, én a kezdetek óta erre az egy szutyokra tartok fent egyáltalán gépet. És nyilván nem fog változni az égvilágon semmi. Jó pályák legyenek, a többi egyáltalán nem lényeg. ;)


BandiHUN
(veterán)
Blog

Én is attól félek... :U:C XDefiant tetszett, de annyira nem, hogy utánanézzek, egyáltalán mikor jön ki...
Nomeg csesztetem magam pl. a Borderlands 3-al is, ami fullosan megvan, de vagyok lvl5, egyetlen karakterrel, pedig szép+minden

Ne lenne ez a grind. Gondolkodok, hogy segítene, ha nem vennék passt. Bár... új fegyók akkor is farmolósak. Jönne az új hamarabb inkább, ha már meg kell b@szódni,essünk túl rajta... :U


Spizzi
(tag)

Nekem a véleményem erről annyi, hogy nyílván az lenne az optimális ha ennyi sem lenne ezekből de már akkor szerencsések vagyunk ha legalább több sem lesz. Nem tartom magam egy tipik birka konszumer vásárlónak, de igenis bass*a a csőröm, hogy meg van a BP állandóan de még így sem tartozom azok közé akiknek minden kontent jár hiába szinte csak ezzel játszom mert még ahhoz, hogy elérjem a "maximálisan prémium játékos" titulust még ezeken felül elkellene verjek 45-60 naponta még 30 eurót ehhez a címhez. És igen, ez amolyan emberi gyarlóság, majd kérek miatta megváltást...de addig is amíg itt vagyok idegesít. Hol van ennek a vége? Mennyit kellene még fizessek, hogy azt érezzem én a magam részéről mindent megtettem, hogy támogassam az egyetlen játékot amivel aktívak játszok. Pofátlanságnak gondolom.

De persze eddig lehetett azzal takarózni, hogy "ez csak kozmetika és nem kötelező".... Várjuk ki a végét inkább ennek is. Én lennék a legjobban meglepve ha nem húznak ki a kalapból egy újabb trükköt.


bager13
(aktív tag)
Blog

Mondjuk mekkora lenne, ha induláskor bettenének a CoD 1, UO, CoD 2, MW, MW2, WaW, MW3, Black Ops 1 részekenként 2-3 ikonikus pályát, mint egy olyan veterán CoD Map csomag. ( én még fizetnék is érte :DDD)


bager13
(aktív tag)
Blog

Ebből a nézőpontból még soha nem vizsgáltam meg ezt a kérdést, ebben a megközelítésben teljesen igazad van. Elég nagy szemétség tőlük azokkal szemben, akik hasonlóan gondolkodnak, mint te, így van.

Nem tudom milyen trükkjeik vannak még a kalapban, de van egy határ, amit, ha átlépnek, akkor az hatalmas öngól lesz. A Pay to Win- t a játékosbázis nagy része nem tolerálná.


BandiHUN
(veterán)
Blog

Lassan adagolják. És veszik. Nem lehet mit tenni már. Az, amik vannak, MÁR soknak mondhatók, csak sok embernek nem esik le, mi miért pay to win. Már most megveheted a fegyókat tunningolva, ha nem akarsz kínlódni, az aktuális újakat is pakkban, nem vagy köteles a bp-ért küszködni, meg is veheted a szinteket, vehetsz operátorskint, ami fekete vagy extra tulajdonsága van, vehetsz effektes fegyvert, amivel vakítod az ellenfelet/körülötte lévőket, hát mi kell még? A ruházós operátoros már az utolsó+ha lehetne venni az xp boostokat(ez félig megvan az usában, kódok bizonyos termékekkel!), innentől kb. kalap sz@r,amit tudással lehet elérni, pár extra calling card mondjuk, és ennyi. Nomeg SBMM? Sokan mondják, jól sorsol, ha veszel valamit... :U

Nem tudom én se, mit eszek még ezen. Egy dolog tuti fix, a tűzharc és a mozgás profi. HA nem szól bele az SBMM, vagy nem valami villogó izével lőnek, vagy nem sötétben fekete skines enemy fekete fegyóval, stb.

Abban bízok, hogy amit akarnak, az éles lesz a bétában is(ruha-perk), és vétel előtt kiderül. De idén ezzel a déelcével végképp óvva intek mindenkit a preordertől. Sose tanulnak így. Mára ebben az egészben, mint legjobb harcjáték, az ember a legkisebb tényező. :C


wjbhbdux
(veterán)

Visszatérhetnének az eredeti sorszámozáshoz az ünnepi 20. CoD alkalmából.

üzenetek