üzenetek

hozzászólások


Angie™
(addikt)

Hogy néz ez ki? :DDD :DDD :DDD :DDD


Rayyy
(senior tag)
Blog

Tény, hogy az a lámpa kegyetlen lett... ráadásul pont azt manapság már bármilyen formára meg lehet álmodni, nem kellett volna ilyen árokbaborulós drunkenbike formaterv.


.mf
(veterán)

"A hazai szabályozás masszívan és felháborító módon el van maradva a rögvalóságtól, a sok szempontból alternatív világban létező magyar közélet látleletnyi szeletkéje ez, amikor 300 ezer rolleres közlekedik már hazánkban, akkor még mindig nincs eldöntve, hogy ez bicikli, segédmotoros kerékpár, játékszer, vagy egy teljesen új kategória."

Bocs Bog, de ebben tévedsz. Ez egyértelműen segédmotoros kerékpár, 4 kW-ig annak minősül, ugyanaz a kategória, mint a Babetta, kisrobogók, kismotorok (50 cm3-ig). AM jogsi, KGFB, sisak lakott területen belül is kötelező, utast nem szállíthat, lakott területen kerékpárúton nem mehet, max. 40 km/h-val közlekedhet. Szűk keretek, csak annyi a könnyítés a "normál" motorkerékpárhoz képest, hogy egyszerűbb a vizsga, fiatalabb kortól letehető, nem kell rendszám, és olcsóbb a kötelező.
Az elektromos rásegítésű (pedelec) kerékpár folytonosan max 250W/300W (országtól függően), rövid ideig 300/350W, önerőből nem mehet, csak rásegíthet, de azt is csak max. 25 km/h-ig.

"De hát ugye az erdőbe elvihetem a jószágot"

Igazából, nem. Csak az arra kijelölt utakon, ösvényeken (tábla, jelzés, pl. Pilisbike - PBx) valamint az erdészeti utakon, földutakon lehet kerékpározni - "hagyományos" és 250/300W pedelec kerékpárral; ez azonban már segédmotoros kerékpár. Ezzel erdőben csak olyan utakon lehet menni, ami térkép szerint is gépjárműút, és tábla sem tiltja a gépjárművel behajtást. Ez az elmélet - gyakorlatban szerintem mindenki bringának nézi, csak a sebesség és a tekerés hiányából fognak gyanakodni.
De ahogy írjátok is, nem is erdőbe, tekergős ösvényekre való - hanem inkább dimbes-dombos földutakra ilyen ballonos fatbike kerekekkel.


Warpig
(aktív tag)

Itt a szerző szerintem arra gondol, hogy újra kéne szabályozni az egészet. Mivel a most hatályban lévő rendszer erősen a 70-es években (lehet még előbb) lett kitalálva. Amikor más volt a felállás.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Az oké, hogy az smkp mehet ide, meg nem mehet oda, de ez sajnos az smkp kategóriájába sem fér bele a KÖHÉM szerint, mert nincsenek rajta tükrök és gyorsabban tud menni, mint 45 kmh. Szóval ide sem fér be (plusz index sincs rajta, azt nem tudom, hogy smkp-nál kötelező-e).
Viszont pontosítom az anyagot ezzel az erdei résszel, köszi.


.mf
(veterán)

Szerintem meg ugyanaz a felállás, csak az akkor tekerős-benzinmotoros Babetta helyett most ez tekerős-elektromotoros. Egyik sem kerékpár, hanem segédmotorkerékpár. A megkülönböztetés szerintem teljesen jogos, mert teljesen más a mozgási dinamikájuk, más a sebességük. Nem hiányzik, hogy a bringasávban 20-25-tel haladók között az ilyenek 40-nel cikázzanak. A nagyobb sebesség, fékút, fékidő miatt ezekkel nagyobb a baleset veszélye is, hogy kelljen lakott területen belül is a sisak, és az évi párezer forintos felelősségbiztosítás. Max. az AM vizsga, amit sokan biztosan elleneznének, de szerintem annak is van oka (sőt, én az általános iskolában (újra?) kötelezővé tenném a KRESZ-oktatást (nekünk legalábbis még volt technikaórán)).
Ezekre még továbbra is adekvátnak érzem. Max. az elektromos roller az, ami kilóg, de látva az autókat is legyorsuló tuningrollereket, ott is húznék egy 25 km/h-s és ? W-os határvonalat, és sorolnám alatta pedelec-kel egy kategóriába, felette smkp-hoz.

#5 Bog: ja, hát a KÖHÉM-rendelet... Na azt tényleg több évtizede felül kéne vizsgálni, az már a modern motorokra is bajos. Pl. a hátsó sárvédő a kerék tengelyéig le kéne érjen... ilyet már legfeljebb csak a retro és chopper kategóriában gyártanak.
Index úgy emlékszem csak akkor kötelező smkp-n, ha gyárilag volt rajta - máskülönben elég kézzel jelezni. A tükör kötelező, és szerintem hasznos is, főleg, mivel ez már bringaúton nem mehet(ne), hanem autók mellett, az út jobb szélén, és ott nem árt, ha az ember lát hátra is.
De a smkp mint kategória, szerintem továbbra is releváns.

[ Szerkesztve ]


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Most tényleg egy rakás ilyen izé jött hozzánk, eléggé különböznek. Jelen tapasztalatommal azt mondom, hogy:
1. ezt a pedálszenzor dolgot nem kéne erőltetni, ez a bináris működés veszélyes
2. a 250-300 watt kevés egy bizonyos meredekség mellett, 500 wattig engedném a rásegítéses bringát, de a 25 kmh maximum az valid
3. ami ezekből felfelé kilóg, az igenis legyen smkp minden ezzel járó kötelező szarral


.mf
(veterán)

Ezekben mind egyetértek.

/ A rásegítéses bringák többsége amúgy már rég nem 250-300W. Bosch, Yamaha, stb régóta sokkal erősebb motorokat épít be (Bosch SX pl. 600W), a pillanatnyi csúcsok sokkal magasabbak, csak vissza vannak fogva vezérlővel, alacsonyabb terhelésnél leszabályozva 250W-ra. A korai, valóban 250W-os agymotoroknál voltak olyan problémák, hogy meredeken, amikor a júzer ellustázta a dolgot és turbóban alig tekert, a nagy terheléstől leégtek motorok.


MikeWazowski
(addikt)

Igen, valahogy az arányok teljesen függetlenek. De jó cucc.


Astroboy
(őstag)

Ha modern pásztor lennék, ezzel kergetném a birkákat míg a robotkutya töltőn van. :D


Neck
(veterán)
Blog

Több, mint 40 kiló? Szóval egy átlag ffi júzerrel együtt 120-130 kiló simán van, ehhez még csak nem is kell túlsúlyosnak lenni.

Nálam ilyenkor mindig felmerül a kérdés, hogy a cikkben említett "alsó polcos" technika mennyire pereg szét egy bizonyos idő után...


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Szerintem ilyen célra tervezték... ;]


Angie™
(addikt)

Én ezt egy ipari szemét kategóriába tudom besorolni :K

#10
Igen, kicsit Mad Max-es :DDD

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Botrány ez a felszereltség.


mauimagic
(aktív tag)

Értem hogy kell a pénz, de azzal, hogy ezt az ipari hulladékot reklámozzátok, aktívan hozzájárultok ahhoz, hogy a kínai szemét elárasszon minket, és ami különösen fáj: az erdőinket is.
Szerintem ez simán ugyanaz a szitu, mint mikor egy magára valamit adó bringaszerviz nem vállalja el egy ilyen, vagy hasonló alsópolcos "bringa" beüzemelését, javítását, mert van egy szint, ahol meg kell húzni a határt.

Kiváncsi vagyok, egy magára valamit adó "hanyatlónyugati" bringás/ebikeos portál mit szólna egy ilyen megkeresésnek, születne e cikk... ;]

Üdv: egy "analóg" montis

[ Szerkesztve ]


Alusky
(aktív tag)
Blog

Az egész szabályozás szar ahogy van, mert ha nem megy a bringások között, akkor 40-nel fog cammogni az autósok között. Valakit mindenképp veszélyeztetni fog. Az erdős szabályozás is szar, az elektromosnak nincs hangja, nem fut szét 10 Km-es körben minden világgá tőle, nem hagy maga után 1 Km-es szagot, a növényeket meg a gyalogos is letapossa vagy a sima bringás. Az erdei utak megint a vicc kategória, mert 10-ből 9 nem szabályos amit a vadászok és a nemzeti parkosok tapostak ki a 2 tonnás dízelpickupokkal maguknak mert kényelmesebb nekik, meg amit az erdészek hagynak maguk után a gépekkel és elkezdik használni az előbb említettek, utána meg mindenki. :DD

[ Szerkesztve ]


dchard
(veterán)
Blog

Az erdei utakra nem csak azért nem mehet, mert nem hangos vagy ereget gázt. Amikor úgy kell elgurálni ezek elől a tahók elől egy nemzeti parkban vagy akár fokozottan védett részeken (Börzsöny, Pilis heti sziten tapasztalom), szűk ösvényeken mert állat módjára közlekednek, nagyon is helyes, hogy ki legyenek tiltva. Érdekes tapaszalat, hogy ezzel szemben azok között a kerkpárosok között, akiknek önerőből kell felküzdeniük magukat mondjuk az NHH-ra, sokkal kevesebb a tahó viselkedés az erdőben: érdekes módon ők lefelé sem akarnak elgázolni, vagy képzelik azt, hogy nekem azonnal el kéne ugranom előlük, hogy lassítás nélkül mehessenek 50-nel lefelé. Szomorú, de az látszik, hogy ezektől az elektromos gépektől a tahók száma nőtt meg az erdőben, mert mostmár olyan helyre is eljuthatnak, ahová önerőből nem bírtak volna... És akár az autóknál, úgy itt is igaz: minnél erősebb, annál nagyobb tahókat vonz...

[ Szerkesztve ]


Johnny001
(senior tag)

Nekem tetszik :)) már jöhet is


Elk_hound
(tag)

Egy kérdés felmerült bennem. Értem hogy a pedálszenzor bináris működésű, de ha az ember inslallálja rá a gázkart, azzal lehet fokozatmentesen szabályozni a teljesítményleadást?
Persze a hardcore bringásoknak fontos a sportérték, meg a biciklizésfeeling, de azért lássuk be, elég sokan - mérsékelten zavartatva magukat a jogszabályoktól - teljesen elégedettek lennének a babetta üzemmóddal. Különösen ha felvisz a dombra is. Hogy a lábtartónak pedál formája van, az mellékes.
Igen, ez egy bicikli formájú segédmotorkerékpár, ha annak (nem jogilag, technikailag) használható, nekem tetszik.


Khelben
(nagyúr)
Blog

Offroad ebike, de az aszfaltról azért ne menj le vele, mert szétesik... Ezzel is csak a szeméthalom nő a Földön.

üzenetek