Elektromos autók - motorok - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


biga
(senior tag)

Annyira nem. Az EV bizony mentalitasbeli valtast igényel, mint az emlitett téma. Annak az ararol és a tarsadalmi hatasa sztem siman belefér egy EV topicba.


ozzy711
(őstag)

Az EV bizony mentalitasbeli valtast igényel,

Bizony, fel kell nőni hozzá! :))


Vesa
(veterán)

Ezek a megoldások azért nem jók, mert a probléma rendszerszintű. Ha megemeled az üzemanyagárat annyira, hogy az említett célt elérd, akkor megoldottál egyetlen problémát, de generáltál a rendszerben hatezer másikat (megélhetési problémák, szállítmányozás és gyártás drasztikus drágulása, emiatt keresletcsökkenés, emiatt pedig gyárak/szolgáltatók csődje, amiatt pedig tömeges munkahelyvesztés és munkanélküliség). Sajnos annyira komplex a rendszer, hogy egyetlen cél érdekében drasztikusan belenyúlni, csak számos egyéb társadalmi szintű súlyos probléma generálásával lehet. Nem véletlenül szanvednek ezzel már egy ideje a döntéshozók is. Az átlagember a legritkább esetben látja át az egészet. Mondjuk ráfókuszál a környezetvédelemre, miközben az általa is jónak tartott megoldás talán a teljes családja munkanélkülivé válását és az életszínvonalának, megélhetésének drasztikus romlását okozná. Egyszerűen azért, mert nincs elég ismerete a jelenlegi világunk pontos működéséről. Gyakorlatilag, erre alapoznak a populista politikusok.


Vesa
(veterán)

EV átállással kapcsolatban egyre több a bizonytalanság. Hirtelen két cikk, csak innen, az IT Caféról.

Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford

Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága

Elsősorban a töltőhálózat elégtelenségét okolják, gyanítom, nem ok nélkül. Amikor arról beszélnek, hogy jó a lefedettség már sok helyen, akkor csak azt nézik, hogy fizikailag mennyi töltőoszlop van. Azt nem, hogy az mekkora teljesítményű -sok országban még mindig a 11-22kW-os AC-k dominálnak-, és azt sem nézik, hogy az adott állomáson mennyi autó tud tölteni. Az is egynek számít, ahol 2db CCS van, meg az is, ahol 4-8db. Ráadásul, sok esetben a bővítés nehézségekbe ütközik, nem csak annyi, hogy ha nem elég már 2db kiállás, akkor feltesznek még négyet, mert nem biztos, hogy van rá hálózati kapacitás. Vagy ráteszik, de akkor full ház esetén oszlik a töltési teljesítmény, ami megint korlátozást jelent annak, akinek az autója vinné maxon is.

[ Szerkesztve ]


Tiédetis
(senior tag)

Lapozd át, ahogy én teszem azzal, aki nem érdekel


biga
(senior tag)

A probléma eleve a rendszerben van, bizony. Viszont nemigen lehet rantottat sütni a nélkül, hogy feltörnéd a tojast.
Ha megemeled az üa. arat, akkor az rövid tavon magaval fog rantani mindent, valoszinüleg nagyon erösen sokkolja majd a gazdasagokat/tarsadalmakat. Viszont mar középtavon is megjelennek az alternativak (mittomén, pl felértékelödik a helyi vasarlas, vagy a szallitasban megjelenik a villany alapu szallitas - nem feltétlenül villanyautora gondolok, bar arra is, de pl a vasut, vizi stb).
Ha a kérdésed az, hogy ez okozna-e oriasi gazdasagi valsagot-e, akkor a valasz az, hogy igen, biztosan. Ha azt kérdezed, hogy meg kell-e lépni, hogy valami valtozzon is, akkor a valasz megint csak az lesz,, hogy igen, akkor is, ha az fajni fog.
Mondjuk ezek a racionalis valszok. Kar, hogy az atlagemberek (és az öket sokszor rossz értelemben kiszolgalo politikusok) még véletlenül sem hoznak racionalis döntest...


Tiédetis
(senior tag)

Amikor vállalkozó voltam, napi szinten utaztam 4-500km-t úgy, hogy napi szinten 10-15 ügyféllel tárgyaltam, ajánlatokat adtam. Tehát alapvető termék. Az élelmiszereknél a helyzet az, hogy a szuperélelmiszerekből napi szinten pár dkg elég, tehát minden ami eltér ettől, már nem alapvető. A mennyiséget meg igenis lehet csökkenteni. Bocs.


WiZARD
(addikt)

Szóval ha nekem kell az óraszíjgyártáshoz a 10k EUR varrógép, akkor az már alapvető lesz?
Nem hiszem. Munkaeszköz ami x munkához kell, ahogy egy utazó ügynök számára az autó.


Tiédetis
(senior tag)

Nem én hoztam fel ezeket, én csak tovább vittem a dolgot, hogy lehet így is látni.


biga
(senior tag)

Hat akkor bizony az utazo ügynök majd belekalkulalja a költségeibe ezt is. Vagy elgondolkozik azon, hogy vajon szükséges-e ez a fajta munka...
Maga az utazo ügynök is az olcso utazasnak köszönheti a létét. Nélküle siman megszünik, vagy atalakul massa.
Mashogy mondva: az utazo ügynök is az élelmiszert/vizet fogyasztok halmazaba tartozik, de nem minden élelmiszer/viz fogyaszto utazoügynok Söt, nincs olyan utazoügynök, ami az élelmiszert vagy vizet fogyasztok halmazan kivül létezne. Vagyis az utobbi kivehetö a halmazbol, az elöbbi eltavolitasa megszünteti az utobbit is ;]

[ Szerkesztve ]


Tiédetis
(senior tag)

Ámen, részemről befejezem mert ez számomra úgy hülyeség ahogy van. Menjünk vissza az őskorba.


Vesa
(veterán)

Mondjuk, ha már kína, ismét tudtak nagyot mondani. A BYD hibrides cikkben van egy olyan adat, amiről már most tudható, hogy kamuznak. Az efftársak szerint, a hibridjük akkor eszik 2,9 litert, ha nincs feltöltve az akku. :F Én meg most jöttem a falvédőről...

[ Szerkesztve ]


sharp4
(őstag)
Blog

Mi ebben a hihetetlen? A körülményeket nem írták le, hogy dombon lefelé, hátszéllel.


biker
(nagyúr)
Blog

Van ahol 2100km hatótávot írnak :)


mghltm
(addikt)
Blog

ez prius kozeli szam, pedig azt mar tobb mint 30 eve fejleszti a toyota


biga
(senior tag)

Siman, sztem akar 15e km is lehet, mar az elsö utjan megy ennyit europa felé, töltés nélkül! :)


FIREBLADE78
(addikt)

Itt tölt mellettem egy byd suv,atto ( asszem ez a neve ;]). Hát.... Nagyon rusnya belül. :( Bohóc kategória


cOxeR
(Ármester)

MG4 XPower vélemények?


Ezekiell
(veterán)

ennyiért inkább vennék egy TM3-at... nekem eleve az MG4ben dealbreaker volt a baromi széles küszöb, egyszerűen kényelmetlen volt beszállni (nekem 185 centivel még elviselhető, de a 170 centis feleségem lába mindig végighúzta a küszöböt, ami nyilván nem ok), a szokol rádi hangzás meg gáz (bár az XPowerben 2vel több hangszóró van)


cOxeR
(Ármester)

Nem lenne kérdés, ha jól pakolható lenne, de a hatchback felépítés sokkal praktikusabb, ezért az összes alternatív dolgot próbálom megnézni/kizárni.
ID3 Pro S - 77 kWh
MG Xpower - 62 kWh
Tesla Modell 3 LR/Performance- 75 kWh


Tiédetis
(senior tag)

Néztünk igaz más modelt és 3 éves volt MG MZS valami kódfejtős modell
Angol FB csoportban csak olvastam, olvastam és elég gyorsan elfordultam tőle.
Ez már csak hab volt a kávéban: [link]
Ettől még persze lehet jó is akár


Gergőke88
(addikt)

Lehet csak nekem, de hátul a model 3 szerintem használhatatlan egy 185cm magas sofőr mögött. Egyszerűen a lábad nem tudod az ülés alá tenni ezáltal mintha egy samlin ülnel felhúzott lábakkal.


Shadowbull
(addikt)

A TM3 engem is meglepett hogy milyen kicsi hátul. És elől is elég szűk.
TMY már egy fokkal jobb.


Ezekiell
(veterán)

többek között ezért is vettem Y-t :) :K


Ezekiell
(veterán)

hát azon az áron már van Y is igazából, az miért esik ki?


cOxeR
(Ármester)

34-35e eur, nem igazán láttam LRY-t, persze a Juniper ezen változtathat.


Ezekiell
(veterán)

Hasznaltra gondoltam, de akkor az nem játszik ezek szerint. :R


cOxeR
(Ármester)

Használtról beszélek, csak az játszik igazából, mondjuk 13M-ig. :)
Jobban megnézve, van Model Y LR, 36-38e EUR között, de az a legalja.
Leginkább az a matek nagy kérdés nekem - fontos szempont - melyik gyártó terméke az ami nem bukik akkorát az árából... mert ugye ezt is azért érdemes mérlegelni.
Itt a nagy matek igazából egyszerű a minél olcsóbb... I3 esetén is fontos szempont volt... igazából max 1M-ót vesztett az árából 3 év alatt, miközben beletettem 70+e km-t, attól tartok ezt nehéz megugrani, se az MG se a Tesla nem lesz ilyen arányú, sokkal nagyobb lesz a 2-4 éves értékvesztése mindegyiknek.
Ebben lehet az ID3 racionálisabb választás, hiszen árban szignifikánsan lentebb van és talán a márka is európai szemmel sokkal megbízhatóbb, mondjuk az új árához mérten az is nagyot esett... Ott mondjuk a teljesítmény ami a fő kompromisszum nekem, illetve méretben azért az se túl nagy.

[ Szerkesztve ]


Tiédetis
(senior tag)

"talán a márka is európai szemmel sokkal megbízhatóbb"

Nem ezt olvastam fb csoportokban..


cOxeR
(Ármester)

Mondjuk sok fb csoport meglehetősen érdekes, pl a Tesla csoport, "soha nincs semmi baj velük", aztán ha picit böngészel, vannak azért gondok. :) Igaz ez az I3-ra is... ugyanazon platformon.
Azért egy nem autók iránt érdeklődő magyar lakos előbb vesz német autót, mint a felsorolt többit. Külföldi alapján mondod vagy hazai konklúzió?


Tiédetis
(senior tag)

Néztem én mindenhol amikor kerestem a soul utódot. Tisztában vagyok vele, hogy a magyar inkább vesz németet mert az prémium :)
Pedig azért nem kevés ellenpélda volt éppen ezekre. Néztem Model S-t, próbáltam is, fb csoportban tulaj ajánlotta fel, hogy menjek el nézzem meg, próbáljam ki, a nem eladó kocsiját, megtettem és baromi korrektül beszélt róla.
Ma beszéltem egy ismerőssel, veri a fejét a falba, hogy nejének nem teslát vett, hanem corsa-elektromost. hónapok óta nem tudják megcsinálni neki. Oké, bevallottan sem prémium, de új.


IntelKiller7
(veterán)

Vannak problemas darabok a Teslanal is. De van olyan Model 3 is a Tesla csoportban amivel mentek 300 ezret, es 2 lengokart kellett csak cserelni 500€-ert.
Crazy 😀


Ezekiell
(veterán)

Jahogy, ok :)

ID3 az nagyot esett már, azokat én is néztem, egész jó kis autók, nagyon nem lősz vele mellé. RWD MY miért esik ki?


Shadowbull
(addikt)

A Teslák sokkal kevésbé megbízhatóak statisztikailag mint egy átlag autó. Ez nem azt jelenti hogy mindegyik elromlik, csak azt hogy sokkal nagyobb rá az esély hogy elromlik.

Ráadásul nincsenek tömegesen valóban idős Teslák, nincs tömegesen lejárt garanciájú Tesla, ezzel kapcsolatban kvázi nulla a tapasztalat.


axioma
(veterán)

Kerdes, mit jelent az "elromlik" az adott statisztikaban. Szervizbe viszik, vagy nem mukodik? Nagyon nem mind1.
Raadasul ha most vki egy 2 eves autot vesz 5 evre, akkor az adott tipus 2-7 ev kozotti statisztikajat kell nezni, nem azt a bizonyos parhuzamosokkal is gariztatom idoszakot.
(Tenyleg kerdes, nem tudom hogy mi van benne. De ugye ismerjuk a mondast a kis-nagy hazugsagok utan jovo statisztikarol...)


cOxeR
(Ármester)

:) Most akkor a statisztika szerint kevésbé megbízható, de valójában nulla a tapasztalat :F
2017 Tesla Model 3
2021 BMW I4

üzenetek