üzenetek

hozzászólások


jeni
(félisten)

Ma már minden a Kínairól szól.
MG vagy Kína teljesen mindegy egy kalap.
Alkatrészek terén is kíváncsi leszek, hogy ezt oldják meg?


Flex77
(csendes tag)

Először is köszi az őszinte tesztet Bog, a poénok is ülnek.

Egy valami nem világos nekem, bár elég sok elektromos autóról szóló youtube videót nézek, de lehet én értek félre valamit.
Ahogy írod, ezzel az autóval 400 kilométer megtehető gond nélkül, és a 20-80 százalék töltés 30 perc, amire fogjuk rá, hogy kibírható.
Ami nekem nem egyértelmű, hogy ez a 400 km ezzel a 20-80 százalék közötti töltéssel hozható ki, vagyis fél órás töltésekkel tudok menni 400 kilométert vagy ahhoz, hogy ennyit megtegyek 100 százalékra kell töltenem és közel 2-3 százalékra levinnem, vagyis ekkora távolsághoz nem elég a fél óra töltés.


Örni
(senior tag)

Jól érted :) 100%-ra kell töltened.

[ Szerkesztve ]


jeni
(félisten)

A 10% aksi érték mellett mennyi idő 100%-rá tölteni az akkumulátorokat? Ha sok idő ez,kinek van ideje arra várni mig max-ra töltődik fel?


Neurotoxin
(őstag)

Ez gondolom úgy működhet, mint egy okostelefonos töltés-szabályozás. 80%-ig rohamtempóban tekeri, utána kicsit visszavesz a tempóból, mert melegszik ezerrel az akkumulátor, bekapcsol a védelem (vagy nem).

[ Szerkesztve ]


-vitya-
(őstag)
Blog

kb mind1, mert sok - és sokk.
Minden elektromos autót javasolt max 80%-ig használni, így ha 400km a teljes hatótáv, akkor valójában kb 300 a kihasználható.

Átgondolod, hogy zavar-e, ha 300 km-enként meg kell állj, ha nem: akkor jó neked.


worxland
(addikt)

"Minden elektromos autót javasolt max 80%-ig használni," - LFP akksinál nem igaz.


worxland
(addikt)

Otthoni töltésnél van értelme 100%-ra tölteni, ha hosszú útra indulsz. Este felrakod a töltőre, reggelre kész. Ha menet közben akarsz tölteni gyorstöltőn, akkor sokkal jobban jársz, ha többször megállsz, 50-70%-ig feltöltve az akkumulátort.


paatrick
(őstag)

Még akkor se. Számtalan videó szól a youtubeon arról hogy a híresztelt "nagyongyors" töltés a valóságban a 2/3-án vagy felén tölt a hirdetett értéknek, meg folyamatosan laposodik a töltésgörbe, szóval a végén ugyanannyi %-ért már 2x annyi időt kell tölteni ezért mondják hogy nem kell 100%-ra tölteni. Ehhez hozzájön még hogyha tele a töltőállomás akkor az állomás állítja be mennyit kapsz, hiába tudnál 200-zal tölteni, mivel másoknak is kell adni az erőből így mindenki csak 100-100-at kap.

Így ugrálnak az elméleti töltési idők 15-20 percről, 30-40 percre, az elméleti megtehető kilométerek meg a 2/3-adukra. És akkor még azt számításba se vetted hogy esetleg olyan töltőhöz érsz ami épp mind tele van és várni kell még 10 percet mire beállhatsz tölteni a tiedet. Ez Magyarországon még kevésbé fenyeget.

Jelenlegi villanyautós technológia akkor működik jól ha csak városban használod a kocsit és csak otthon töltesz. Akkor megéri... mondanám de mivel az elektromos autók drágábbak mint a benzinesek újonnan így már ez a kijelentés is inog.

[ Szerkesztve ]


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

javaslom tanulmányozd a TEApont appot töltőügyileg, már nem 2012 van ev-ügyileg :N


-vitya-
(őstag)
Blog

nem az akkut akartam kímélni. Hanem annyit jeleztem, hogy 80%-ig töltöm, ha gyorsan akarok haladni - azaz az LFP-re is érvényes.


consono
(nagyúr)

Köszi a tesztet, jó volt olvasni! Az MG4-re még inkább kíváncsi leszek!


Bazi.Joe
(tag)

Remélem kisorsolásra kerül a tagok között az autó!! :) :)


Kinder
(senior tag)
Blog

A bekerülési ár drágább.
Aztán utána sokkal olcsóbb a fentartása.
A mai e-autók, azaz jellemzően a 2020 utániak meg kb 50e km, de nagyon nagyon max 100e km után már olcsóbbra jön ki még az utcai töltéssel is, mint a fosszilis a tankolásokkal/szervízekkel(csak a kötelező).
Aztán hogy ezt az 50e km távolságot az adott user 1 év alatt teszi meg, és onnantól spórol elég rendesen az e-autóval, vagy 5 év alatt tenné meg, de mondjuk 4 évnél inkább eladná, az már más kérdés, mert akkor addig egy fosszilissal jár jobban.
Minden felhasználás kérdése.
Én 15-20e km között megyek 1 év alatt, nekem nagyon bejött az e-autó (Tesla Model 3P 2020), mert eddig kőkemény nulla Ft a szervízköltségem az eddigi 4 év alatt, és most van benne 55e km.


callmeakos
(veterán)
Blog

Arra azért kíváncsi lennék, hogy mi a kommunikáció arra, hogy hogyan kezdhetik meg az árusítást Magyarországon, amikor a menürendszer nincsen lokalizálva? Mi erre a válasz? Jön majd szoftverfrissítés? Aha ja és mikor, amikor egy jó ideje piacon van.


Kinder
(senior tag)
Blog

Töltés 100%-ra.
Nem érdemes, abban az esetben, ha épp utazol.
Mert míg 10-60% között valóban akár 15 perc is elég, addig 60-90% között már újabb 20-25 perc is lehet, és 90-100% között megint csak újabb 10-15 perc.
Úgy érdemes utazni, hogy nagyon max 250 km legyen 1 etap. Ekkor jó 15 perces töltésekkel lehet tovább haladni, ami 2-3 óránként 1 wc szünetnyi idő.

Ha úgy akarsz menni, hogy mész otthonról indulva 1 nap 400 km-t, és vissza is mész haza, akkor úgy érdemes megoldani, hogy reggelre(indulásra) legyen 100% töltöttség.
Aztán ha hazaértél, töltheted megint.
Nyilván ez otthoni töltési lehetőségnél tehető meg, de pl én BP kertvárosban lakom ( tudok itthon tölteni ), és 500 méteren belül van 3 db 22kW-os töltő, 1 43 kW-os, és 800 méterre egy 240kW-os Shell, szóval 3-4 perc gyaloglásra vannak, megoldható ott is a töltés.

Ha minden nap melózni mész, mondjuk 20-50 km / nap , akkor pedig tényleg az ajánlott 10-20% alsó és 80-90% felső közötti töltöttségen érdemes használni.
Az LFP akkuk pedig valóban szeretik a 100% töltöttséget.

[ Szerkesztve ]


Yahhher
(aktív tag)

Szia.
Ez az otthon este felrakod, reggelre kész azért elég félreérthető. Sajnos sokan így is gondolják. Nekem ( id.3 ) az autóhoz kapott töltővel ha jól emlékszem simán van 24h a töltés, és ehhez nem is kell 0-ra meríteni az akksit.
Másik ( nem te írtad ): Ezeket a 15 perces töltéseket felejtsük el amivel utána 250km-eket közlekedünk. Biztos van olyan autó+töltő kombináció ahol ez működik, de ehhez pár dolognak azért össze kell jönni. Szerintem ez még nem az általános valóság.
Majdnem 100ezret mentem az id.3-mal. Egy nem olyan régi töltésnél, 300 kW-os töltőn kaptam ezt:
15%-ra volt az akksi merülve.

"Ladepunkt 205064 - Székesfehérvár ALDI, Szent Flórián körút
Anschluss 3
IDtag
Start-Zeit 2024-02-29 15:23:45
Ende-Zeit 2024-02-29 15:36:41
Start-Zählerstand 7067.637 kWh
Ende-Zählerstand 7082.279 kWh
Verbrauch 14.642 kWhBrutto
(inkl. 27% MwSt.) 4377.96Ft"

Üdv B.

[ Szerkesztve ]


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

kb. az ország legdrágább töltőjét fogtad ki: [link]


Yahhher
(aktív tag)

Nem az árral van a bajom. Hanem szerettem volna kis időt nyerni, meg jó helyen van. Boltba kellett mennem. Senki nem beszélt az árakról. Hidd el képben vagyok, 2,5 év+100e km alatt megismertem őket.

kb. nap legfeleslegesebb hozzászólása volt - akkor már...

Üdv B.

u.i.: Nem kifogtam a töltőt, én választottam.

[ Szerkesztve ]


UnA
(Korrektor)
Blog

Nekem tetszik az őszinte elnevezés, a ZS-kategória :K

üzenetek