üzenetek

hozzászólások


gbors
(nagyúr)
Blog

Hidd el, a játékgyártóknak a legfontosabb az, hogy minél többen tudjanak a jelen hardware-ükön játszani, mert ha cserélni kell a játékuk miatt, akkor egyáltalán nem biztos, hogy a delikvens megveszi. Csak gondolj az SM2.0 hihetetlen lassú kikopására - a 2007Q3-as Bioshock volt az egyik első olyan "nagy" játék, ami egyáltalán nem támogatta, pedig a 2005-ös kártyagenerációk már mind SM3.0 kompatibilisek voltak.

enterlaci: a 8800GTs tesztet én is várom, éppen csak egy 8800GT hiányzik hozzá :( ill. amint megjelenik az első olyan játék demoja, ami már a magas ALU:TEX arány jegyében készült, rajta leszek - de egyelőre még dátumokat sem tudok :F
4. pontot bugfixeltem, köszi!

all: köszi az elismerő szavakat! :R

[ Szerkesztve ]


csaabz
(őstag)

Grat a teszthez!
Részletes, érthető..


enterlaci
(senior tag)

Kölcsön is adnám a kártyámat, de az enyém is csak 900/1053-at tud. :(

A jövőbeni folytatásnál egy fél vagy egy év múlva esedékes újra tesztre gondoltam akár csak a 9600GTvel egyedül - lemérve a mostani elmélet gyakorlati megvalósulását - ha addig nem felejtjük el. :))


ollie
(MODERÁTOR)
Blog

Jó a cikk, de én ehhez nem fűznék sok reményt:

"Mivel így a sokat emlegetett növekvő ALU:TEX arány mellett is van lehetőség a 9600GT-n jól működő kódot írni, a játékgyártók minden bizonnyal figyelembe veszik, mennyi ilyen kártya szaladgál a piacon – ezért egyelőre semmi oka a 9600GT tulajdonosoknak sötéten látni a jövőt."


fagy53
(nagyúr)

Most már világos és én is korrektnek tartom. :)
Látom a konklúzió utolsó bekezdésével másoknak is bajuk van, de nem azért nem rohanok kártyát cserélni, mert bízom a játék gyártók belátásában, hanem azért nem, mert az eddigi 2008-as játékok meggyőztek arról, hogy a 96GT a 64 shader proci ellenére remekül helytáll, ill a Crysis példáját nem követik a játékszoftverek, legalábbis eddig nem. ;]
Ja, és ha Vista-m lesz, ill a DX10.1 irányába mozdulnak el a szoftverek, akkor biztosan nem így gondolkodnék. :DDD


gbors
(nagyúr)
Blog

fagy, ollie: A konklúzió utolsó bekezdése a személyes véleményemet tükrözi - mindenkinek szíve joga, hogy az előtte leírt összes dologból más konklúziót vonjon le :)
kicsit változtattam amúgy rajta, belekombináltam az említett eddigi 2008-as játékokat (jó ötlet :R ), és a konzolokat is.

ha meg DX10.1 irányba mozdulnak el a szoftverek, akkor én maradok a DX9-es renderpathnál :D

enterlaci: a 900/1053 az melyik órajeleket takarja?

[ Szerkesztve ]


Bluegene
(addikt)
Blog

hát így is úgyis elavul minden szerintem el lehet lenni egy 9600GT-vel kisfelbontáson még egy évig, bár a stalker clear sky megizzasztja az atimat ;)


enterlaci
(senior tag)

Természetesen a memóriáét. Úgy tudom neked olyan 8800GT-vel, amelyet üzemszerűen 1125MHz feletti memória-órajeleken hajt kellene.


lacy86
(addikt)

Nekem is ilyen karim van , szerintem jó választás volt! Max. annyi bajom van hogy passzív hűtéses! :( :) de majd meglátjuk!

Üdv,


gbors
(nagyúr)
Blog

ja értem, úgy gondoltad, hogy 900-ról 1050-re :) sehogy nem ment a fejembe a 900-as core clock :DDD
pü megy.


enterlaci
(senior tag)

igen, 900 a default, az 1053 a tuning volt :D


TeeBee73
(addikt)

Gratula az új teszthez! :C :C :C

Részletes és aprólékos, mint mindig. :R :R :R


M107
(addikt)

Nekem is ilyen kártyám van

CPU típusa DualCore AMD Athlon 64 X2, 2600 MHz (13 x 200) 5000+
CPU alias Brisbane
CPU stepping BH-G2
Utasításkészlet x86, x86-64, MMX, 3DNow!, SSE, SSE2, SSE3
Eredeti órajel 2600 MHz
Min / Max CPU szorzó 4x / 13x
Engineering Sample Nem
L1 kód gyorsítótár 64 KB per core (Parity)
L1 adat gyorsítótár 64 KB per core (ECC)
L2 gyorsítótár 512 KB per core (On-Die, ECC, Full-Speed)

Multi CPU
Alaplap azonosítója OEM00000 PROD00000000
CPU #1 AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5000+, 2599 MHz
CPU #2 AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5000+, 2599 MHz

CPU fizikai információk
Tokozás típusa 940 Pin uOPGA
Tokozás mérete 4.00 cm x 4.00 cm
Tranzisztorok száma 154 millió
Gyártási technológia 10Mi, 65 nm, CMOS, Cu, DSL SOI
Processzormag mérete 126 mm2
Magfeszültség 1.100 - 1.350 V
I/O feszültség 1.2 V + 2.5 V
Maximális teljesítmény felvétel 65 - 76 W (órajeltől függően)

Rendszermemória 2048 MB (DDR2-800 DDR2 SDRAM)
"Kingston HyperX 1GB 1066MHz DDR2 memória (KHX8500D2/1G) "

sajnos az alaplapon nem kezeli le csk 800 mhz ben :(
gigabyte ga-m68sm-s2l

CPU kihasználtság
1. CPU / 1. mag 0 %
1. CPU / 2. mag 3 %

Videokártya nVIDIA GeForce 9600 GT (p545)
BIOS verzió 62.94.0D.00.02
GPU kódneve G94GT
PCI eszköz 10DE-0622 / 10DE-0545 (Rev A1)
Tranzisztorok száma 505 millió
Gyártási technológia 65 nm
Processzormag mérete 238 mm2
Busz típusa PCI Express 1.0 x16 @ x16
Memória mérete 512 MB
GPU órajele (Geometric Domain) 650 MHz (eredeti: 650 MHz)
GPU órajele (Shader Domain) 1600 MHz (eredeti: 1625 MHz)
RAMDAC órajele 400 MHz
Pixel futószalagok 16
TMU futószalagonként 1
Egységesített (unified) árnyalók 64 (v4.0)
Hardveres DirectX támogatás DirectX v10
Pixel kitöltési sebesség 10400 MPixel/mp
Texel kitöltési sebesség 20800 MTexel/mp

Memóriabusz tulajdonságai
Busz típusa GDDR3
Busz szélessége 256 bit
Valódi órajel 900 MHz (DDR) (eredeti: 900 MHz)
Effektív órajel 1800 MHz
Sávszélesség 56.3 GB/mp

Egyéb
Ventilátor-sebesség 30%

nVIDIA ForceWare Clocks
2D/3D GPU: 650 MHz, Árnyaló: 1625 MHz, Memória: 900 MHz

a Crysis közép felbontáson 4x élsímítással 60 fps 1152*864
féle évig vagy max 1 évig elég lesz nekem a kari

[ Szerkesztve ]


whiz
(aktív tag)
Blog

Nem lett volna elég az első és az utolsó két mondat? :U :D
Am 2.6-on hajtott C2D mellett 1280-ban röhögve visz ez a kártya mindent, én se tervezem cserélni még jó ideig...

[ Szerkesztve ]


M107
(addikt)

Lehet hogy igazad van :)

meg amúgy se vagyok nagy játékos annyira de azért ha játszani támad kedven valahogy mennyen ne min grafon
:)

4 hónapja van meg e config

2 gb ram Kingston HyperX 1GB 1066MHz DDR2 memória 1pár kittben vásárolva
5000+ 2 magos athlon 64
gigabyte ga-m68sm-s2l alaplap
9600 gt galaxy 512 mb 256 bit
2 maxtor vínyó 250,160 gb
1 sony - 2 db pio 215 író

[ Szerkesztve ]


Lewzke
(őstag)

Azért nem olyan egyszerű összevetni az ATI-k számolási teljesítményével , tudjuk hogy ott más a GPU felépítése . Elméletileg lehet , hogy 2600 XT ugyanolyan számolási teljesítménnyel bír , de gyakorlatban nem csak a SP-k száma a döntő , nagyon függ a drivertől meg a kártya egyéb paraméterétől is.
Még semmi okunk nincs lecserélni szeretett kártyánkat és sokkal jobban tuningolható mind a 3800 -as széria :C . Szerintem 2009-ben is 3850 és 3870 között fog maradni .
Ha majd kevés lesz akkor csere egy 4870-re :DD

üzenetek