üzenetek

hozzászólások


nesa
(veterán)

Jelenleg meg valaban kielegito teljesitmenyt nyujt ,de ettol meg nemkedveltem meg.

Grat az irashoz :C


Typhoon47
(őstag)
Blog

hát szerintem pont elég, ennél persze lehetne jobb, de ésszerű felbontásokon remekül zakatol :K

Az írás fanya :R


whiz
(aktív tag)
Blog

Ahhoz képest, hogy neked is 9600GT-d van az adatlapodon... ;] :D


nesa
(veterán)

Ha nemaz lenne nemlene jogom velemnyt alkotni 1 ismeretlen kartyarol.


fagy53
(nagyúr)

Üdv!
Grat az íráshoz! Régen láttam ilyen szép, érthető kidolgozott grafikon és táblázatkezelést.
Nagyon tetszett, hogy a változó mennyiségek pirossal jelöltek, le a kalappal ezen megoldás előtt! :R
Nem tiszta viszont számomra, hogy a 10%-os emelés miért nem 10%?
Akkor lett volna értelme a tesznek ha a három mennyiség külön-külön 10%-ot változna,
így lehetne megcsinálni a cső diagram ötletes, szemléletes kialakítását.
A 10% helyett azonban a core 16.6%-ot, a shader 9.3%-ot, a mem 28%-ot változott. :F
Ha különbözőek ezek a százalékok, akkor nem érvényesek, ill nem igazak a csőgrafikon értékei.
A konklúzió is kicsit zavaros nekem, bár a százalékos probléma miatt talán nem is érdemes foglalkozni vele. Annyi azonban igaz, hogy eléggé különböznek a játékok és ember legyen a talpán aki meg tudja jósolni a jövőt.Az ATi viszont érdekes módon a 4xxx-es sorozattal megtartva a számításigényes beállítottságát, közeledett az nV diktálta feltételekhez, az SM2.0, SM3.0 és AA nem az ATi kártyák terepe volt, mint ahogy a DX10
SM4.0 az nV számára nehéz feladat, legalábbis annak korrekt megoldása.
Ezekután kinek lesz igaza? ;]


forceberg
(veterán)

Remekül kidolgozott írás, de Fagynak igaza van. 700/1750/900-ról 630/1575/810-re lett volna célszerű állítani.


fagy53
(nagyúr)

Pontosabban:
630/1750/900
700/1575/900
700/1750/810 és az alap: 700/1750/900


gbors
(nagyúr)
Blog

azt a leborult szivarvégit neki, a nagy szerkesztésben kimaradt a cikkből, honnan jönnek a százalékok :W jó, hogy szóltál, beletettem:

"A teszteredményekből kiszámítható, hogy az egyes órajelek változtatása hogyan hat a teljesítményre – a kapott arányokat az összehasonlíthatóság érdekében 10%-ra normáltam, azaz pl. ha 20%-os órajel-változás 8%-os változást hoz a teljesítményben, akkor a normált eredmény 4% lett."

a konklúzióval mi a gond? szívesen igazítok rajta, ha nem érthető valahol.


forceberg
(veterán)

Így gondoltam én is, csak lusta voltam külön-külön leírni! :K

Gbors: Lehet, hogy a mért értékek nem egyenes arányban változnak a %-kal, azért lett volna jobb talán a 10-10-10%. Na de inkább befogom, mert én még egy cikket sem írtam ide, mondjuk amennyit mostanság fórumozok...

[ Szerkesztve ]


fagy53
(nagyúr)

Sejtettem valahol, hogy így csináltad, mert másképpen nem jöhettek ki ezek a "vad" értékek. ;] Már csak az a gondom, hogy bár kb stimmelnek is, un. papírforma, de mivel a játékok ennyire különbözőképpen érzékenyek ezen mennyiségek változásaira, hogyan milyen játékban mérted ki az azonos teljesítményváltozást?
Első olvasatra nem igazán tudtam leszűrni a lényeget a konklúzióban, lehet hogy bennem van a hiba, de valahogy az elolvasása után sem tudom biztosan, hogy hova tegyem a 96GT-t. Persze nagyon hiányoznak a 88GT tesztjei, mert ez így elég féloldalas.
Nem elég biztató nekem, hogy a játékgyártók belátására vagyok bízva, akkor inkább a jövőt nézve, rohanok lecserélni 88GT-re vagy HD 4xxx-re. Én ezt szűrtem le a teszteredményekből. ;]


gbors
(nagyúr)
Blog

"Már csak az a gondom, hogy bár kb stimmelnek is, un. papírforma, de mivel a játékok ennyire különbözőképpen érzékenyek ezen mennyiségek változásaira, hogyan milyen játékban mérted ki az azonos teljesítményváltozást?"

Na ezt most én nem értem :D

A konklúzióban 2 dolgot akartam kihozni:
- A 2008 előtti játékokban 4xAA mellett nem véletlen, hogy a 96GT a 88GT nyakán liheg - csak az egyforma sávszélesség helyből lefelezi a 88GT 60%-os "előzési potenciálját", és akkor a ROP-okról még szó sem esett.
- Az újabb játékokban sem törvényszerű, hogy a 96GT súlyos kárára válik az ALU:TEX arány növekedése - de ha arra számítasz, hogy az Unreal Engine 3 által kijelölt irányban lesznek további lépések, akkor tényleg időszerű VGA-t cserélned.

A 88GT tesztjei a Vegas-hoz valóban kellenének, a többi esetben max. validációként érdekesek - teljesen jól látszik, hogy mind a GRID, mind az AC a magasabb shader-teljesítményre gyúr, még jobban, mint a WiC és a Crysis.

forceberg: a 10-10-10 már ott bukik, hogy a memória órajel 10%-os módosítása sokszor alig kimérhető, ezért szörnyen torzítaná az eredményt. amúgy, ahogy írtam az elején, másik teszthez készített méréseket használtam fel, és ott eléggé adottak voltak az órajelek...

[ Szerkesztve ]


fagy53
(nagyúr)

Én úgy értem, hogy pl a mem órajelet 28%-kal kellett megváltoztatnod, hogy a VGA teljesítménye 10%-ot változzon.A core órajelét 16.6%-kal a VGA teljesítményének 10%-os megváltoztatásához stb. Nem minden játékra igazak ezek a számok, egy másik játékban lehet, hogy a mem 20%-os változtatása jelent 10%-os teljesítményváltozást.
Ezek a 16.6/9.3/28%ok játéktesztek átlagaként jöttek ki?
Másképp egyelőre nem tudom megfogalmazni. :DDD


Thunderzolee
(addikt)
Blog

Szép teszt! :C
Köszi az összehasonlítgatósdit. :) :R


Játékos
(addikt)

Végigolvastam. Gratula hozzá, igazán jó írás, akár a PH! tesztek között is megállná a helyét!
Egyetlen egy dolog szúrta a szemem:

a játékgyártók minden bizonnyal figyelembe veszik, mennyi ilyen kártya szaladgál a piacon

Ezt ugye nem gondoltad komolyan! :U Ha igen, akkor kiábrándító leszek: sztem egyáltalán nem fognak vele foglalkozni. Leginkább most, mikor az elmúlt 2-3 évhez viszonyítva elég jó áron lehet kapni a hardvert. Azt mondják: "eriggy a bótba, vegyél jobbat, vagy jáccá 800x600-ba"... :DDD
Ennke ellenére mégegy :C neked.
Béke!


JoeYi
(őstag)
Blog

sztem is inkább az a hihető, hogy vidia meg amd managerek egy táska pénzt, meg backup ígéretet letesznek a fejlesztők asztalára, és csak annyit kérnek cserében, hogy csúcskarikra legyen optimalizálva.


whiz
(aktív tag)
Blog

Azt mondják: "eriggy a bótba, vegyél jobbat, vagy jáccá 800x600-ba"

Ez egyáltalán nem érdeke a játékfejlesztőknek, mint ahogy neked sem az, hogy kéthavonta új VGA-t vegyél.

JoeYi: az a "backup" az nem support akart lenni?


gbors
(nagyúr)
Blog

"Másképp egyelőre nem tudom megfogalmazni."

Nem baj, így már értem :D

Nem így számoltam. Konkrét példán keresztül:
F.E.A.R., 4xAA:
- 900MHz-es memória órajellel 92.3fps
- 702MHz-cel 79.3fps
- Különbség a memória órajelek között: 28.2%
- Különbség az fps-ek között: 16.4%
- Ebből lineáris interpolációval kiszámolható, hogy a memória-órajelek közötti 10% különbség 5.8% különbséget hozna az fps-ben - ez került a táblázatba

Remélem, így érthetőbb a dolog. A lényeg annyi, hogy az eredmények korrektek, azokat több oldalról is ellenőriztem, de attól tartottam is egy kicsit, hogy a hozzájuk vezető gondolatmenetet nem fogom tudni elég világosan leírni. Az meg, hogy a felét kihagytam, nyilván nem segített :DDD

A %-ok onnan jöttek, hogy a 8800GT VS 9600GT teszthez próbáltam olyan órajeleket belőni, ahol a két kártya sebessége 1:1, ill. 1.5:1. Az így megcsinált 9600GT teszteket akartam itt is felhasználni - de lehet, hogy többet nem csinálom így, mert visszatekintve sokkal egyszerűbb lett volna, ha pl. a 715/1750/990 és a 596/1450/825 órajelek között alternálok. Mindig tanul valamit az ember...


^Clown
(veterán)
Blog

Nagyszerű teszt, gratulálok!


tzsolesz
(nagyúr)
Blog

Köszönjük gbors. :R Nagyon igényes lett, mint mindegyik írásod. Bár én inkább ATI-s vagyok, valahogy mindíg elgondolkozok egy 9600GT-én. :D


enterlaci
(senior tag)

Bocsi, hogy "beleszólok" a beszélgetésbe. Nekem is tetszett a cikk, viszont nem nagyon értettem az eredményeket - hasonló gondjaim voltak mint fagy53-nak. A lényeg, hogy elolvasva a hsz-eket nekem már tisztább a kép és várom már a 8800GTvel összehozott tesztet.
Javasolnám továbbá a jövőbeni folytatást, amolyan konklúzió ellenőrzés képen, vajon amit "jósolsz" bejön-e?
Még egy apróság: kimaradt a 4. pont a tesztből! :)) :B

Jó kis cikk, köszi! :C

üzenetek