üzenetek

hozzászólások


ELP2
(csendes tag)

Nem semmi.....ha ezt akkor tudtam volna :)

Pontosítanálak: 1997 őszén a legelső pc-met ilyen kátyával vettem.


Theodolit
(tag)

hi!
Hajajj ez a nosztalgiázás eszembe jutatta egy régi gépem videokártyáját ami egy S3 Trio 64-volt 1mb memóriával de! 2mb-ig bővíthető volt...régi szép idők egyszerűsége:D
Szép cikk! :R


CPT.Pirk
(Jómunkásember)
Blog

Hehe, itt lapul a szekrényem aljában egy ilyen csoda, volt egy géphalál korszakom, amikor vissza kellett térnem P3-ra, na az megkapta a Vodoo3000-et. Szegény kártya tényleg bazi forró volt, de ez nem jelentett neki problémát, végigjátszottam vele (gyári csupasz hűtőborda) a SystemShock 2-őt és remekül bírta a melegedést, bár újjal nehezen lehetett hozzáérni... ;]

Tartottátok már fény felé ezt a kártyát? Homokot lehetne szitálni vele, annyi furat van benne.

A zalman csoda meg venti nélkül lenne az igazi.

[ Szerkesztve ]


Szakbarbár
(aktív tag)

Sajnos rossz hírt kell közölnöm a versenyzőkkel kapcsolatban. A Geforce 2 memóriahibás, az Ati Rage pro pedig nem kompatibilis az alaplapommal. Viszont tudok kölcsön kérni egy Ati Radeon 7000-es és egy Geforce 4 MX 440-es kártyát.
PCI-os kártya is jó? Mert van egy Ati Mach64-es is.


Szakbarbár
(aktív tag)

Nekem az első videókártyám Trident márkájú volt, a típusára sajnos nem emlékszem. De azt tudom, hogy kereken 512 kB memória volt rajta :C


Lenry
(félisten)
Blog

én ugyanezt a szitadolgot egy S3 Trion vettem észre :)


Yutani
(nagyúr)
Blog

Amit tudsz, csináld! ;)


fekeandras
(őstag)

Nálam is van egy GeForce2 Titanium(64mb) + egy GeForce2 MX200(32mb) de nincs AGP-s alaplapom. :O
Most este a sötét szobában a szemem meg a monitor közé emeltem a GF2 T.-t és tényleg teli van apró kis lyukakkal.Minden kis bizbasz mellé tettek egy pontlukat.De minek... :F

[ Szerkesztve ]


fekeandras
(őstag)

Ha valakinek ilyen irányú vágyai vannak 3tábla csokiért tudok adni egy cipősdoboznyi (kb 10-12db) öreg videókártyát... :D
pci-s és agp2x-4x a legtöbb, van továbbá 1-2 agp8x is.Már nem emlékszem melyik működik melyik nem.

[ Szerkesztve ]


eziskamu
(addikt)

A kártya két oldala és kitudja hány belső rétege a lyukakon át van összekötve elektromosan, ha jól tévedek.


mephi666
(nagyúr)
Blog

hehe, jópofa teszt volt ez... nekem '99-2001 tavaszig egy 4megás diamond monsterem volt... azzal gyúrtam a half life-ot, q2-t meg nfs-eket... akkor vettem egy 8megás voodoo2-t 2001-ben érettségi előtt 1hónappal olyan felkiáltással, hogy "ez nekem kitart addig, mint a voodoo1..." 8ezer volt a v2 ismerőstől... aztán ahogy ballagáskor pénz állt a házhoz, fejlesztettem a k6-2-met egy 750es duronra... az agp-be meg komolyabb kártyát akartam: eladtam boltnak! a voodoo2-t 13500ért és 1ezressel többért szereztem egy gef2 mx200-at... így maradt ki a voodoo3 az életemből, meg utána beolvadt a 3dfx és nem is lett több voodoo, ami elterjedt volna :S (voodoo4-5t meg nem is láttam élőben :S) nagyon szerettem a voodoo-jaimat, mert 3dfx glide-dal a 16bit szerintem nagyon szép volt... próbálja ki valaki d3d kártyával... kockásak az effektek meg rondák... valahogy máshogy működött a 2... nem értem miért szidják sokan látatlanban a 3dfx kártyák 16bites színmegjelenítését... :S mellesleg nagyon stabil teljesítményt adtak a voodoo-k, nem volt egyik játékban sem akkora sebességingadozás, mint d3d kártyákkal...


troller
(senior tag)

"nagyon stabil teljesítményt adtak a voodoo-k, nem volt egyik játékban sem akkora sebességingadozás, mint d3d kártyákkal..."
És ami az érdekes a V2 SLI minden játék alatt hozta a közel dupla teljesítményt, nem kellett hozzá speciális alaplap sem. Na ezt a mai napig nem tudta megközelíteni se az Ati, se az nVidia. Egyébként a V2 sli teljesítményben ugyanott volt, ahol a V3 3000. Azért tudom, mert V2 sli-t cseréltem V3-ra anno. És hogy akkor mért cseréltem le? Mert 3 kártya helyett csak 1 lett a gépemben és a boltban a cserénél ráfizettek a két V2-re... :D


mephi666
(nagyúr)
Blog

hát igen... épp ez az... szerintem ez alapvető dolog, hogy közel dupla teljesítményt produkáljon 2 kártya... a mostani crossfire/sli megoldásokkal valami oltári nagy gáz van szerintem... szoftveresen nem tudják egyszerűen jól megoldani az egészet... minimális sebességnövekedést lehet elérni velük... nem láttam még olyan tesztet, ahol jelentős sebességnövekedés lett volna... én voodoo2-vel 16bitben max grafikával sokkal szebbnek láttam a quake3at, mint később gef2mx200-al... és a sebesség is voodooval stabilan 25-35 között mozgott úgy is, ha szálltak minden irányból a rakéták... d3d kártyával meg ment itt-ott 80-100fps-sel is de nagyobb "csimbumm" közben érezhetően rántott néha...
még mindig nagyon sajnálom a 3dfx-et, hogy így jártak... voodoo2-3 idejében még nagyon nyögtek a d3d kártyák... savage-ekkel mindenféle gond volt, ismerőseim sorban passzolgatták el a különböző kártyáikat, mert mindenki voodoo-t akart :) d3d kártyáknak a riva tnt2 ultra-nál indult el a hódításuk, eddig a pontig viszont szvsz nagyon szenvedtek...
sli-re visszatérve a voodoo sli-ket leszámítva képtelen volt az összes cég többkártyát összekapcsolni hasonló teljesítménynövekedéssel... ismét elmondom, hogy nagyon sajnálom a 3dfx beolvadását, mert a fejlesztők tudtak ott valamit nagyon...


fekeandras
(őstag)

Lehet.Én nem tudom. :B


Yutani
(nagyúr)
Blog

a mostani crossfire/sli megoldásokkal valami oltári nagy gáz van szerintem... szoftveresen nem tudják egyszerűen jól megoldani az egészet... minimális sebességnövekedést lehet elérni velük... nem láttam még olyan tesztet, ahol jelentős sebességnövekedés lett volna...

Láttál te már SLI vagy CF tesztet mostanában? Ha nem, EZT nézd meg!

Ebben a PH-s tesztben a 80-90%-os sebességnövekedést eléri az SLI vagy a CF alkalmazása több játékban is! Tehát akkor mi az, ami nem jó a mostani technológiákban?
Nyilván vannak játékok, ahol 50%-nál kevesebb a gyorsulás, ott egy későbbi driver-javítás segíthet, vagy éppen más gátló tényező lépett fel. Mindig vannak gyengébb eredmények is, de hogy minimálisnak nevezni a sebességnövekedést... Az több, mint ferdítés.

Ahogy valamelyik ismeretterjesztő csatornán is szól a szlogen: THINK AGAIN!


troller
(senior tag)

Az tény, hogy mostanában sokat javultak a kétkártyás megoldások, de attól az etalontól amit a V2 felállított még mindig elég messze vannak. Kezdjük ott, hogy ahhoz nem kellett alaplapi támogatás, ha volt 2 zsabad PCI (nem expressz, csak a sima) slot akkor mehetett a móka. Driver szinten le lett vezényelve az egész, és nem kellett újabb játékok esetén foltozott driver, működött alapból mindegyikkel. Most meg ugye eleve legyen 2 PCIe csati a lapon, ami még mindig nem általános, és akkor is vagy Ati vagy nVidia, és ha jön egy újabb játék akkor nagy valószínűséggel új driver is kell, hogy ne csak 1 kártyát használjon ki. Szóval van még hova fejlődniük, hogy utolérjék azt, amit ugye lassan 10 évvel ezelőtt a 3dfx már tudott...


mephi666
(nagyúr)
Blog

nem akarok flame-t, de ahogy elindult ez a pci-e sli/cf dolog, több esetben is láttam olyat, hogy 2 kártya kisebb teljesítményt hozott, mint 1... az egy dolog, hogy néhány játékban bizonyos vezérlőkkel már megvan a 80-90%, de ahogy troll írta, még mindig nem olyan mértékű a gyorsulás, mint anno a v2-nél... meg ráfogták a vistára is az elején, hogy a multigpu/cpu-val problémái voltak, stb... de akkor továbbmennék a software szinten: hw szinten is lehetnek gondok, mert ha adott dupla számítási/adatátviteli/stb sebesség, akkor lehet, hogy nem csak szoftveres probléma van ilyen gyenge teljesítménynövekedésnél... most gondolkozz logikusan... hogy lehetséges, hogy ilyen gyengén muzsikál 2 kártya 1 helyett, holott szerintem közel dupla teljesítmény lenne az elvárható? nem a vga lenne a szűk keresztmetszet? ezt azonnal meg lehet cáfolni, ha egy izmosabb kártyát nézel ugyanabban a konfigban és az sokkal jobb eredményt hoz... kár, hogy nem találok most '99 körüli vga teszteket, amiken látszódna, hogy elég jól összehozták az sli-t a 3dfx-esek és a mostaniuk tanulhatnának tőlük :)


mephi666
(nagyúr)
Blog

egyetlen tesztet találtam eddig:

http://www.tomshardware.com/reviews/preview-3dfx-voodoo-banshee,72.html

itt azért érződik rendesen az sli ereje... meg látszódik a 3dfx kártyák stabil teljesítménye... a 3dfx opengl volt az erőssége mindig a voodoo-knak, de d3d játékokban is rendesen helytálltak...

lehet nosztalgiázni :)


Yutani
(nagyúr)
Blog

Na, nosztalgiáztam egy kicsit, és megnéztem az SLi hatásait. Ez pedig a 37% ésl 98% sávban található. Összehasonlítottam a fentebb belinkelt PH-s kártyateszttel, méghozzá a 4850 kártyával. Ott is láttam 98%-os gyorsulást, láttam 54%-os gyorsulást, de volt olyan játék, ahol a CF lassabb volt a single kártyánál, valamint az SLI nem is működött.

Valóban, a jelenlegi multi-GPU megoldások nagyban a driver-támogatáson állnak vagy buknak. Azt sem szabad elfelejtenetek, hogy az idő mindent megszépít, és a V2 SLI sem volt mindenható. Másrészt, ne legyetek vakok, és lássátok be, hogy a 3D technika azóta mennyit fejlődött! Hol volt a V2 idejében még akár csak az élsimítás? Megvoltak az alapvető 3D megjelenítési eljárások, egyszerűbb hardver, egyszerűbb szoftverfeltételek voltak. Tehát nem igazán összevethető egy az egyben a 10 ével ezelőtti technológia a mostanival! Az akkori megjelenítési igényhez elegendő volt a PCI busz sávszélessége. Sírtok, hogy most meg két 16xPCIe csatoló kell a multi-GPU-hoz? Na jah, de mekkora adattömeget kell megmozgatni? Most jóformán néhány textúra együtt akkora méretű, mint akkor egy egész játék!

Azt is tudomásul kell venni, hogy a minél valósághűbb, fotorealisztikusabb 3D környezetet akarunk létrehozni, annál nagyobb mennyiségű a megmozgatandó adatok mennyisége. Nyilván a V2 által támogatott 256x256 képpont méretű textúra nem éppen a fotorealisztikus megjelenítést segítette, míg a mai kártyák 8192*8192 képpont méretű textúrákkal képesek dolgozni. Ez pont ezerszeres nagyságot jelent, azaz a 64 kB méretű textúra helyett 64 megabájtos textúrát képesek feldolgozni. Egy ekkora nagyságú adathalmazt hogy húzol át egy egyszerű PCI buszon?
Itt jön az, hogy a hardvernek meg kell felelnie az új követelményeknek. Ezt pedig a specializálódással lehet megvalósítani. Az általánosan használt PCI buszt a videómegjelenítés tekintetében felváltotta az AGP, majd jött a PCIe busz. Emellett megmaradt a PCI, és lett 1xPCIe busz is, mert más feladatokhoz, másféle adatáramláshoz elegendőek azok is. A grafikus megjelenítéshez azonban nagy áteresztőképességű adatcsatorna kell, amiből blődség lenne telerakni az alaplapot (kivéve a CF-X, ahol is 4 db 8xPCIe sáv szolgálja ki a VGA-kat).

A bonyolultabb hardvereket, bonyolultabb megjelenítési eljárásokat sokkal nehezebb átültetni multi-GPU-s rendszerekre, és szerintem így is nagyszerű, hogy sok program 60-70% feletti gyorsulásra képes egy kétkártyás rendszer esetén.

Remélem átjött mindenkinek a mondanivalóm... Köszönöm a figyelmet! ;)


troller
(senior tag)

"Azt sem szabad elfelejtenetek, hogy az idő mindent megszépít"
Igen, ebben biztos, hogy igazad van, és anno sokkal kevesebb tesztet tudtam nézni, mivel net se igazán volt (nekem). A V3 túlhajtáshoz pedig gratulálok, anno nekem nem nagyon sikerült 180 fölé menni az órajelekket, persze én csak gyári hűtővel próbaltam. :R


Yutani
(nagyúr)
Blog

Köszönöm a gratulációt. Néha vannak ilyen elborult ötleteim! :) Igyekszem mindet megjeleníteni itt a Logouton, mert úgy látom, van rá igény és van hozzá közönség. Ez nagyon fontos! :R


HSM
(félisten)
Blog

Grat a teszthez!

Az a hővezető TESA cucc mennyire vezeti a hőt és mennyire ragad? Hol lehet olyat beszerezni, mi a "típusa", és mennyibe kerül?


Yutani
(nagyúr)
Blog

Köszönöm!

Én ezt a ragasztót a cégemtől hoztam, tehát nem tudom, hol lehet beszerezni.

A hőt jól átviszi, mivel érezhetően meleg/forró a borda a ramokon. Leszedni sem lehet egyszerűen, késsel kell alányúlni és elválasztani.

[ Szerkesztve ]


Mákdaráló
(tag)

Sziasztok,

Lehet, hogy halott már a fórum, és nem is 100%-osan vág ide a kérdésem, de lényegében arról van szó, hogy felhoztam a pinyóból egy régebbi számgépemet. (AMD Athlon XP 1500+, Voodoo3 agp) Gondoltam, legyen kettő gép, ez elég netezgetésre a család többi tagjának. Tettem egy próbát, rátettem a monitoromra, tökéletesen működik minden, azonban egy problémát már most látok. Egy 22"-es, 1680*1050-es monitorról beszélek, ilyet tudnék olcsón szerezni. A "legújabb" 2003-mas nem hivatalos drivert dobtam fel, hátha találok ilyen képfelbontást az előre beállítottak között. Sajnos nem megy. 1600*1024 a legjobb, amit találtam. Hozzáteszem, hogy ennél nagyobb felbontást is bír a kártya, csak épp nincsenek az alapkészletben a 16:10-es méretarányok.

Ha tud valaki valamit, örömmel venném!:)
üdv


tibi666
(senior tag)

powerstrip nevű program esetleg?


Mákdaráló
(tag)

Még nem hallottam róla, holnap kipróbálom.
Kösz a tippet!


Mákdaráló
(tag)

Hát rá kellett szánnom pár órát, de végül megoldottam a programmal. Kösz szépen!:)

üzenetek