üzenetek

hozzászólások


Typhoon47
(őstag)
Blog

Ismét , egy hatalmas, profi cikk, megariszpekt :R
(viszont, sajnos, 2 cikked nem lehet egyszerre a főoldalon ha jól tudom, dátumozd egy kicsit előre :B)


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

A főoldal annyira nem lényeg ... már régóta olvasható cikkekről van szó, csak most költözök a PH-ra. :)


xuldar
(őstag)

Hú, nagyon jó kis tartalmas cikk volt, akár a PH!-cikkek közé is simán beférne. Viszont rengeteg a vesszőhiba, amelyek javításában fel tudom ajánlani a segítségemet.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Elnézés a vesszőkért egy régebbi verzió került fel, copy-ztam az újra. :B

Viszont át lettem dátumozva szóval várni kell. :DD

[ Szerkesztve ]


blokad
(senior tag)
Blog

Nagyon jó cikk. Mostanában csak ugy záporoznak. :R


Skyhigh
(senior tag)
Blog

Nagyon jó cikk, és nagyon jól megvilágítja a lényeget!

Lehet csak én vagyok ma ennyire fáradt, de két szünetet is tartottam az olvasása közben mert szó szerint elfáradt a szemem.


CimbiX
(aktív tag)
Blog

Nagyon igenyes, nagyon összefogott, gratula!


ollie
(MODERÁTOR)
Blog

Nagyon jó cikk! Végre egy írás, ami laikusok számára is érthetően lebbenti fel a fátylat a DX9 és DX10 közötti különbségről.
Azt hiszem ez végleg betett a "DX10-et az XP-re" letöltőlinkeknek. :)


Lars
(őstag)

Pont ezt akartam írni, hogy még én is értem :D
Na jó nem mindent, de nagyrészt :)
Szóval jó cikk, köszönjük :R


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ha valami nem vili akkor lehet kérdezni ... ezért van a fórum. :R


Flame_
(tag)

Korábban már olvastam az "eredeti" helyén vagy kétszer, és persze azóta is nagyon jó, sőt (nekem legalábbis) még olvasmányos is :R Gratu, és én részemről várom a többit is :C


leviske
(veterán)

Mikorra várható a Larrabee-ről szóló cikk? :DDD Vagy csak arról, hogy várhatóan merre haladunk majd a DX11 után... Vagy hogy, mennyire lehet ütőképes az nV a RayScale-el a kezében. Van-e esélye arra, hogy tudjon még egy nagyot ütni az Intel-en/AMD-n... esetleg arra, hogy még tovább húzza a piacon a DX11 után. :R


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Kis türelem, cikket teremt. :DD


#19617792
(veterán)

Mondjuk nekem bekezdésenként kell újra-újra olvasni, mert még tömény nekem. :B
De meg szeretném ismerni, tudni az API-kat, architecktúrákat, azok közti különbségeket, mi micsoda, melyik miért jó, miért nem, milyen felépítés, az minek kedvez, stb. Sok mindent, de mivel érdekel a téma, ezért alaposan elolvasom az írásokat. :R :R :R


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

esetleg kiegészítés a 48x0ás architektúrával? valamint uppolni lehetne, a 3850@256osnál párezerért többért már meg lehet kapni az 512est is.

ezt leszámítva szokás szerint nagyon jó cikk.


janos666
(nagyúr)
Blog

Azt nem tudod véletlenül hogy a DX 11-es tesszeláció működik-e majd RV770-en? Az nvision08 dx11-es diáiból nagyon nem úgy nézett ki. Ezeteben viszont örök halott verem a magban az a tesszelátor már 3 generáción át. :D
Bár nemsoká kijön a DX 11 SDK és kiderül. (Windows 7 alphákban is van már előzetes DX 11 verzió, ha valaki tud majd az SDK kiadása után egy aprócska programot írni ami hozzányúl a tesszelátorhoz dx 11-en át... ha nem akarsz windows 7 alphát futtatom én hogy megy-e :D)


intelfan
(aktív tag)
Blog

Nagyon jó cikk, tényleg...szerintem belefér a Best of... categoriába lazán :)
:R :R :R

egy dolgot nem értek azért, a végén mikor kifejted a véleményed, hogy milyen kártyát is vennél, a felsorolásból kimaradt a Radeon 48XX seria, van ennek valami különösebb oka (szándékos) avagy véletlen volt? Már csak azért is kérdezem mert taglalod a DX10.1 -et amit ugye egyenlőre (ha jól tudom) csakis ez a két kártya (4850-70) támogat...

illetve ha van ilyen hogy "kívánságkosár" , hogy mi legyen a következő....engem nagyon érdekelne egy teljes átfogó PhysiX vc No PhysiX leírás is, mostanában pár külföldi lpon már láttam kísérleteket (sikereset) arra hogy Ati mint elsődleges kártya és Nvidia mint PhysiX kártya egy rendszerben...ez eléggé érdekes téma lehetne :)


lezso6
(HÁZIGAZDA)
Blog

Én is csak azt tudom mondani, hogy nagyon jó cikk! :R :R :R

[ Szerkesztve ]


Xaels
(félisten)
Blog

Hát Abu minden elismerésem a tied. Ha a neveddel fémjelzett írást látok, azt mindig végigolvasom akár többször is. Véletlen nem fog valamikor papíron megjelenni valami Best of Abu, hogy melóhelyen szünetekben is olvasgathassunk?!

A HD 48x0-esek azért nincsenek itt mert régebbi az írás, de ami késik nem múlik, ahogy eddig megfigyeltem :D


nebulo5
(senior tag)

Szuper!
Nagyonszépen köszönöm a szakszerű felhomályosítást! :R


#70616832
(tag)

A Radeon 3XXX is támogatta már a DX10.1-et


Solten
(addikt)
Blog

:R Abu-minőségű írás... :D

[ Szerkesztve ]


__Psion__
(tag)

HÁZIGAZDA?
Gratulálok! :R


Syrano
(tag)

Mostanában annyi az érdekes és hasznos cikk a logout.hu-n, hogy már a be kell osztanom a napomat hogy érdemben végigolvassam őket, ne csak átfussam. Erre a cikkre miharabb sort kerítek, de csak munkaidő után.


Sanyix
(őstag)
Blog

nem is kell 48xx, mert tök ugyan az mint a 38xx, csak nyers teljesítményben bikázták fel, amivel már izomból is lenyomja a gtxeket, nem csak iq-ból :)

[ Szerkesztve ]


PeppErKorN
(tag)
Blog

A napokban kezdtem kétségbe esni, hogy eltűnt a Hardver Labor, így most nagyon örülök, hogy végre beköltöztek ezek az írások méltó helyükre. Köszönet értük.


jockas
(senior tag)

Már régebben olvastam ezt a cikket Abu-tól és nekem is tetszett.

Egy kis nosztalgia...az "Input Assembler" -es résznél látott képet már az X800-as techdemoban láttam...gondolom lényegében akkor jött be ez a technológia az ATI-nál. A tesszelációval kapcsolatos képeket, ha jól emlékszem akkor a Radeon 8500-nál már lehetett látni (mivel akkor jött a TruForm),azóta persze ez is fejlődött. :) Na de ennyi elég is a nosztalgiából. :D

Ami a cikk írása óta történt...gyakorlatilag hiába az NV ellenállása, lassan de biztosan a jelenlegi DX10-es GF-ek vissza szorulnak a háttérbe. Ehhez ráadásul arra az i-re pont az NV tette fel a pontot. Év végéről olvastam, hogy akkor jön az NV-nek a DX10.1-es kártyája. Az eddigi állításukkal szemben (mi szerint felesleges a DX10.1...persze hogy az volt nekik,hiszen amig az ő kártyájukra írják a játékokat, addig nem is lesz kihasználva a DX10.1, így miért akartak volna ezen fejleszteni), viszont most akkor mégis jó lesz nekik a DX10.1 (több mint valószinű, hogy az ATI sikeres sorozata miatt,hiszen nem akarnak nagy piacot veszteni) ?
Eközben az ATI tovább fejlesztette azt az architektúrát,amit elkezdtek anno az R600-al és ezt megfejelte olyan plusz dolgokkal, amik a jelenlegi játékoknál jön jól. A cikk végét valami jobb hozzáértéssel, mint ami nekem van (Abu tudása jóval több az enyéménél és csak lelkes olvasgató vagyok) esetleg ki lehetne egészíteni a jelenlegi helyzetre (mivel a cikk még a HD4x00-es kártyák előtt készült és azóta fordulatot vett az egész)...mert úgy látom, hogy mostanság egyre jobban halálra van ítélve a G80.


leviske
(veterán)

+(#18) intelfan: Pár nap mulva jön a RV770 vs. GT200 cikk... felesleges lett volna hozzátoldani a cikkhez... Amikor meg íródott, akkor még a HD38-asok tartoztak a "friss" kategóriába... ezért nincs a HD48-asokról szó. :)


arty
(veterán)
Blog

zseniális, többnyire még én is értettem :)


#19617792
(veterán)

Az RV770 tesszelációja menni fog, amint lesz DX11, merthogy lényegében, az igazi nagy újdonság a tesszeláció lesz a DX11-ben. Szerintem, én így tudom. :)

[ Szerkesztve ]


Xaels
(félisten)
Blog

Tudom én is, csak azoknak írtam akik hiányolták a végéről...


v.tom
(őstag)
Blog

Kíváló írás! Minden elismerésem!


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ez nem ilyen egyszerű. Az xBox360 Xenosban egy 15x-ös rendszerű programozható tesszalátor van. Ez van a HD2000/3000/4000 szériában is. A DX11-ben egy úgymond jobban programozható 64x-es tesszalátor az elvárás. Ez a tesszalátor természetesen kompatibilis lesz az xBox360 Xenos egységével. Az elején úgyis csak az xBox360 portok használják a tesszalátort ami akár a DX11 használata nélkül is elérhető, mert az egység driveren keresztül közvetlen címezhető.


janos666
(nagyúr)
Blog

Az nvision DX11-es diáin láttam, hogy a két újfajta shaderen keresztül megy végbe a tesszelálás (és az se volt egyértemű hogy ezek a shaderek egy külön tesszelátornak beállított valamin futnak le ilyenkor, vagy az általános célú shaderprocikon, de utóbbi valószinűbbnek tűnik az ábrákból) Bár én csak fényképen láttam a diát, a magyarázó szöveget nem hallottam, és ez ugye nvidiás előadás volt, nem csoda ha sehogy se tűnik összehozhatónak az RV770 teszelátorával az ő vázlatuk...

De akkor a lényeg hogy az AMD-nek is újra kell majd dolhoznia a teszelátort is a DX11-hez, és hacsak pár Xbox port nem használja majd, akkor 3 generáción át volt egy fekete luk a GPU-ikban...


jockas
(senior tag)

Nem hiszem, hogy fekete lyuk lenne. Sajnálatos módon tudunk pár dolgot:
1. sok-sok játékot fognak és csak simán átportolják PC-re...így gondolom simán menni fog a jelenlegi ATI hardveren is
2. nagyon sok játékot írnak konzolra (így Xbox360-ra is),mivel ott nagyobb a bevétel,így gondolom ha a fejlesztőknek gyorsan megy az átportolás PC-re, akkor meg fogják tenni,amivel szintén azt fogják elérni, hogy menni fog a jelenlegi ATI hardveren
3.elég megnézni, hogy mióta van kint a DX10 illetve a DX10.1 és hány játék használja...amikorra szükség lesz már erre, addigra már szinte utánad fogják dobni az olyan kártyákat,amiken már a DX11-hez szükséges tesszeláció van.

Feltételezem, hogy az ATI már bele fogja rakni a következő kártyájába a DX11 dolgokat...
Ugyanakkor miért lenne egy olyan dolog fekete lyuk,amivel gyakorlatilag (tapasztalat és tesztek sokasága) jóval előrébb jár a konkurensénél? Az ATI az R600-al (és az Xbox360-as Xenos-al) egy olyan architektúra átalakításon eset át,amin még az NV nem. Egy új architektúrával hozza most már a régi teljesítményét. Ahogy én látom most az NV nagy bajban van azzal, hogy eddig a régi architektúráját nyomatta. Még ha van is valami a tesztlaborjaiban nem hiszem,hogy akkora tapasztalati háttere lenne ezzel kapcsolatban, mint az ATI-nak. A tesszelációval az ATI már a Radeon 8500-as óta foglalkozik valamilyen szinten (ha jól tudom a 8500-ban fix volt,ami most már programozható). NV-nél nem tudok ilyesmiről..


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Persze ez régebben is világos volt az AMD-nek, hogy a DX11-ben továbbfejlesztett egység kell. Az R600-ba azért került bele az xBox360 féle tesszalátor, mert csak 10 millió tranyót emészt fel az egység ami egy ilyen méretes chipnél nem egy nagy "költség".


rhen
(senior tag)

köszönjük a cikket. Az előzőhöz hasonlóan ez is nagyon tartalmas. ;)

respect! :C


kételkedem
(addikt)
Blog

Grat :R


#19617792
(veterán)

Akkor a HD2000/3000/4000 kártyák mondhatni DX11-esek is? De úgy tudom, a sok újítás mellett, a tesszelátor programozhatóságának aktiválása API szinten lesz az egyik főbb újítás a DX11-ben, vagy tévedek?


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nem, a DX11-nek még legalább egy tucat feltétele van, maradjunk annyiban, hogy többet tudnak, mint amit a DX10/10.1 megkövetel. Lesz Tasszalátor a DX11-ben támogatva, de oda okosabb egység kell, mint amit a HD Radeon széria támogat.


#19617792
(veterán)

Meghát gondolom úgy kell megírni a játékot (vagy bármit), hogy használja is a tesszelátort... :)


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Erre nehéz válaszolni, mert nem tudom, hogy a DX11 egy kreált, vagy egy DX10-ből származtatott erőforrás lesz-e.
Elsősorban a mai rendszerek tesszalátorát egy OpenGL (GL_AMDX_vertex_shader_tessalator) kiterjesztésből, vagy közvetlen címzéssel lehet elérni.


leviske
(veterán)

Nem fekete lyuk... átlagban eleinte igyekeznek úgy megírni a játékokat, hogy azok fussanak az előző generációs kártyákon is. Valószínűleg az első tesszalátort alkalmazó játékokat úgy igyekeznek majd megírni, hogy azok fussanak a HD2000-es és újabb ATi-kon is.

Amugy meg szerintem nem baj, hogy szereztek némi tapasztalatot... alapból előnnyel indulnak a tesszalátor terén az nV-hoz képest az X360 miatt.

Egyébként valaki már hallott komolyabb infókat a DX11-es GeForce-ról? Új architekturára fog épülni, vagy marad a jelenlegi, DX11-es "átirata"? Esetleg kötelező átdolgozniuk az egész architektúrájukat a DX11 miatt (gondolok itt arra, hogy az R600-at lehet még csiszolgatni, viszont a G80-nak itt a vége?)

[ Szerkesztve ]


rhen
(senior tag)

érdemes megvárni a DX11-es karikat, ha olyan október körül szeretnék videókártyát venni? vagy ez olyan, h mikor majd azok lesznek akkor feltehetem a kérdést, h érdemes megvárni a DX 12-es kártyákat?


marcias
(őstag)
Blog

Uhh... nekem ez igen tömény volt, de átrágtam magam, és ami a legfurcsább, megértettem (többnyire) Azért le nem tudnék belőle felelni :D Érdekes téma ez, annyi biztos.
Igazából egy kérdésem lenne: mennyire esélyes az a forgatókönyv, hogy mondjuk 2009-ben valódi dx10.1-es játékok jönnek - melyekben ugye a leírtak alapján az AMD remekel, az nVidia már kevésbé - és ezáltal gyakorlatilag versenyképtelenné válik az nVidia eddigi összes terméke? Ezt a kérdést pár hónapja még fel sem mertem volna tenni, de azóta, mint tudjuk sok minden megváltozott... az AMD részesedése jelentősen megnőtt (van erről egyébként vmi adat?). Gondolom ugyanis ez a kérdés ott dől el, hogy a fejlesztőknek megéri-e egy Dx9-től elszakadt platformra építeni, ami ugyan sokkal több lehetőséget nyújt, de a visszafele való csekély kompatibilitása sok vásárlót riaszthat el. Ráadásul, gondolom, aki Dx10.1-es játékot ír, búcsút inthet az xbox/ps3 kompatibilitásnak/portolásnak, ami ma a legtöbb esetben elfogadhatatlan... Szóval erről vmi vélemény?


#19617792
(veterán)

Igen, ez olyan, vagy mindg csak vársz és vársz és nem lesz semmid, vagy eldöntöd, hogy "Na, most veszek egy DX11-es kártyát." és egy jó darabig jó lesz...


janos666
(nagyúr)
Blog

Hát ha úgy vesszük a g80-nak már most vége van, hiába tagadják, a GT-200 mégiscsak fejlődött, az más kérdés miért nem támogatják a DX 10.1-et (nem tudnák vagy nem akarják, mikor CUDA-n át meg odaadják a DX10.1-es SBAA-t is?).


shouryuken
(senior tag)

Nagyon komoly cikk!
Le a kalappal!
:R


tocsa
(senior tag)
Blog

Erdekes anomaliakra bukkantam:
A Shader Modell tablazat "Dinamikus forgalomvezerles, PS" es "Gradiens utasitasok" soraban levo adatok nemileg kulonboznek a korabbi "Harmadik dimenzio" cimu cikkben lathato ket reszes shader tablzatokban levo adatoktol. Valamelyik rossz.

üzenetek