[Re:] [Abu85:] Az Ubisoft és a gépgiény növekedése - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Zedz
(addikt)

"Az éles próba is lehangoló volt, amikor az önjelölt asszaszinok betértek az 1700-as évek Bostonjába, és az akkoriban erősnek számító PC-ken másodpercenként 15-20 képkockára is lecsökkent a sebesség. Ekkor az Ubisoft is felismerhette, hogy elszámolták magukat."

Én ezzel kapcsolatban csak azt nem értem, hogy a kiadást nem kellett volna megelőznie egy tucatnyi tesztnek? Mert egy kicsit hihetetlenül hangzik, hogy a Ubisoft is csak akkor csodálkozott rá a dologra, amikor élesben volt kint a program. :)


Xirtam
(veterán)

Köszönöm Abu az írásodat. :R


->Raizen<-
(veterán)
Blog

No igen ac3-ban a botoni pálya főleg az amd fx processzorokkal rendelkező embereknél volt problémás 20+ fps. i5-el akkor nem volt problémám. Na már most ha minimumba i5 kell ennek az új AC-nek akkor igencsak el fog vérezni az fx 6300 vele, az egy szálon mutatott teljesítménye miatt.


Shing
(őstag)

A Far Cry 3 mit használt? Szerintem nagyon jól volt optimalizálva... és az is ubis játék volt.


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

minimum gépigény....
ahha, csak hogy ez a minimum gépigény milyen felbontáshoz? milyen részletesség mellé lett megajállva?
na és miylen sebességre számíthatunk...
mert lehet minimum gépigény az is, hogy maga a játék elindul, de élvezhetetlen...
pl anno a GTA3 minimum gépigénye... amit írt, na az tényleg arra volt elég hogy elinduljon :DDD
15-20 éve kb mindenki 640X480 ill. 800X600-as felbontásban tolta a gammákat... így elég egyértelmű volt, hogy milyen felbontás mellé kéri a gyártó a minimum gépet...
de manapság? rengetegen tolnak 1440X900-ban, és ez szépen megy fölfelé.... mostmár 2560-ig, sőt a 4k is kezd terjedni..
tehát lehet a gyártó a minimum gépigényt 4k felbontáshoz írja maximális részletesség mellett, úgy hogy 60FPS-el fog futni a játék...
és igaziból egy 1920X1080-ban egy mai alsó közép kategóriás VGA is elég lesz egy ócskább 4 magos procival :U
szal én már régóta nem adok a gépigényre... az mgé tájékoztató jellegűnek is alig-alig nevezhető


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

GTX 680, eheheheh :U

Direkt erre a játékra akartam fejleszteni a gépen, de egyszerűen ennyit nem tudok. Most már i5, 8GB RAM, de a VGA hibádzik. Fog is, ugy érzem :(


csaba951
(veterán)

Ezt pontosan látták a készítők is! Csakhogy addigra egy csomó pénz el lett költve. Nem mellesleg ott volt a kitűzött premier napja, nem lehetett azt mondani, hogy bocs, PC-re majd 2-3 év múlva jelenik meg. És persze ezt a 2-3 plusz évet is fizetni kellett volna valamiből. A játékosok meg hanyatt estek volna, ha a végén meglátják a 120-150 €-ba került játékot a polcokon (alapkiadás, prémium nyilván minimum 200-250 €). Eszük ágában nem lett volna megvenni a játékot ennyiért, pusztán azért, hogy finanszírozzák a Ubisoft rossz döntéseit.

#81023 mate3553
Akkor emlékezzünk vissza a Watch Dogs autós jeleneteire! Jelenleg sem létezik olyan konfiguráció, amelyen ez a rész akadás nélkül menne. Külön gáz, hogy a játékban az autós üldözésekre még külön játékmódot is csináltak...

Egyébként itt is tudták, hogy rossz a motor, de pénz és idő hiányában ezt is kénytelenek voltak ebben a formában kiadni. :(


csaba951
(veterán)

Far Cry 3
A Crytek által kifejlesztett Dunia Engine 2-t. A cég azóta már csődközelben van. Abu85 le is írta miért, mostanra a főbb piacnak számító nagy cégek már nem licenszelt engine-t használnak, hanem házon belül fejlesztettet.

Far Cry 4 ugyanezt fogja megkapni (na jó, egy azóta erősen módosított változatát), így azzal valószínűleg nem lesznek gondok.

Assassin's Creed a III óta az AnvilNext engine-t használja. Ez annyira frankón sikerült, hogy a Unity az előzetes tesztek szerint már konzolon is processzor limites lett! Ezek után erősen szkeptikus vagyok a PC portot illetően. Főleg, hogy ezt is ukrán barátaink csinálják, akik az előző években (sem) bizonyítottak! ;]


huskydog17
(addikt)
Blog

Dunia 2 motort használ, ahogy a 4. rész is. Az azért futott viszonylag normálisan, mert az Ubi az utolsó pár hónapban ment az AMD-hez, hogy segítsenek kikalapálni a D3D11 render-t. Ezért lett a FC3 Gaming Evolved cím, ennél az egynél az Ubi és az AMD szerződést kötött egymással, illetve a Blood Dragon-nál is.

A FC3-ban az a gond, hogy a fizikát teljesen száműzték belőle, ahogy a dinamikus fényeket és a dinamikus napszakváltozást is.

Abu, köszönjük szépen ezt a bejegyzést, aranyat ér! :R

csaba951: A Dunia Engine 2-nek semmi köze a Crytek-hez! A Dunia motor a Ubisoft Montreal saját fejlesztése. Az első generációs Dunia motorban az első CryEngine-ből emeltek át néhány sornyi kódot. Ha jól emlékszem itt kb. 1-2%-ról beszélünk, tehát 98-99%-ban saját kód, így teljes mértékben saját motorról beszélünk. A Dunia 2 még ennél is kevesebb kódot használ az első CryEngine-ből.

FC4-nél nem lesznek gondok? Ellenkezőleg! Valószínűsíthetően sokkal rosszabb lesz, mint a 3. rész, hiszen most már ezt is az ukránok csinálják, valamint az AMD itt már nem segít optimalizálni a D3D11 render-t. Ezen felül ott a Gameworks nevű fekete doboz is.

[ Szerkesztve ]


Dany007
(veterán)
Blog

Hát, ti aztán mindenre gondoltok! Le a kalappal! Pont a napokban gondolkodtam ezen... :R
Este végigolvasom, most csak a feléig futotta.


szami777
(addikt)

+1
Nagyon jól meg volt csinálva minden, szépen futott gyengébb gépeken is.

Most olvastam, hogy pl a watch dogsra uj motort csináltak, disrupt engine néven, az AC féle Anvil Engine-t és a Fc féle Dunia Engine-t keresztezték.
Ott valahogy nem jött össze.

[ Szerkesztve ]


ricinus13
(senior tag)
Blog

Azért ez elég szomorú, hogy mi megy itt pc-s fronton. A két éves(igazából csak 1 mert a mostaniak csak át vannak nevezve) szinte csúcs kártyám nem üti meg a minimum gépigényt. Nem mintha ez a játék lenne az amivel mindenképpen játszanék, de akkor is. Nem hiszem, hogy itt bármi sokkal több erőforrást igényelne, mint a Black Flagnél. Szerintem itt arra megy ki a játék(haha :DDD ) hogy vegyük meg a konzolokat, és utána a játékokat kétszer annyiért, meg hasonlók. Tök jó, hogy mehetünk vissza a jövőbe(next gen) 1080p 30FPS-re, néha még annyira se... Szörnyűűű :( :( :(


saelin
(veterán)

Az Ubisoft-ot ez a rossz döntés sodorhatja a bezárás szélére? A blogból az jött le, hogy egy új működésű engine-re lenne szükség, ami elkészítése idő és rengeteg pénz kérdése. Kicsit sajnálom is őket, mert a játékaik tartalmi szinten teljesen rendben vannak, de a technikai része van, hogy élvezhetetlenné vagy erősen kompromisszumossá teszik ezeket. Szerencséjük, jól tudnak tartalmat készíteni, így legalább van vásárlóközönségük és ezzel bevételük.


etohun
(aktív tag)

Talán ha jön a dx12, vagy ha az amd a szárnyai alá veszi őket jön valami pozitív hír is ubisofték felől.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

A Far Cry 3 eredetileg deferred contextet használt, de a véglegesből kikerült. Nem volt értelme ezzel lassítani a feldolgozást a komplex jeleneteknél csak azért, hogy a lightosabb részeknél magasabb legyen az átlag sebesség. A Dunia 2 egyébként még nem volt akkora gond. Az utolsó egy évben rengeteg effektet kicseréltek compute-ra, így ebből simán nyertek +20-30%-ot, plusz picit lebutították a szimulációs részt. A Dunia motor szerencséje, hogy rendkívül jó az egész toolset, szóval nagyon egyszerű hozzá rajzolásra optimalizált tartalmat készíteni. Ezt egyetlen más Ubi motorba nem mentették még át, túl mélyen kell implementálni.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

A PC-s problémák egyelőre nem különösebben veszélyeztetik az Ubisoft eredményeit. A játékeladásainak 1-2%-a PC-s. Szóval bezárni nem fognak. Az már más kérdés, hogy ha nem lépnek, akkor konzolszinten is lemaradnak.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Az AMD nem tud nekik segíteni. Nem olyan problémával küzdenek, amit egy gyártó meg tud oldani. A DX12 az valóban megoldás.


parampa
(aktív tag)

+ végtelen sok plussz :)

Végre egy értelmes hsz.

(#6) Ed3r_X_ NEM kell GTX680 hogy elinduljon !!!

Egy erös közepes 2GB-os VGA-val már élvezhetö lesz 1080p HIGH-on. :) :) ;)

Abu85 az írásaid erösen félrevezetöek.
Az i5 + GTX680 kamu minimum gépigényeket próbálja megmagyarázni.

Tessék leírni hogy milyen vas kell PC-n a konzol szint eléréséhez. !!

Az ennél erösebb PC már pluszt nyújt felbontás/fps/grafika -ban PS4-hez képest.


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

Sajna a Black Flagbol kiindulva az ajanlott alatt szerintem megmarad a maximum medium. Emlekszem HD6950@70 2GB-tal olyan szep 25-30FPS-em volt, Full HD high mellett.
De termeszetesen ne legyen igazam.


parampa
(aktív tag)

Ott valami más gond lehetett.

assassin's creed 4 black flag pc game play hd radeon xfx 6950 1gb max 50-60 fps

1GB-os 6950 -el.

[ Szerkesztve ]


etohun
(aktív tag)

Szerintem tudna a mantle-lel, ha rávennék őket a használatára. Szvsz pont az Ubisoftnak jött volna nagyon jól.

[ Szerkesztve ]


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

2x2GB RAM, Phenom II X4 955 BE. Nem tudom mi lehetett.


Blindmouse
(senior tag)
Blog

Nem értem mi a gondotok, nem kell megvenni aztán majd csődbemennek. A programozók meg alapítanak új céget vagy elmennek máshova dolgozni. A játékot meg majd végigjátsszuk 8 év mulva, amikor az 5 percenként jövő humble 5 minute bundle-ban bennelesz.


#65675776
(titán)

Csak hogy legyen még üzemanyag a témához: [link]


SLYM
(veterán)

ennyi. pont ezt akartam én is írni. ki nem állhatom, ha szaggat valami, de néha olyan gépigényekkel találkozok, hogy csak leesik az állam, mikor meg feltolok mindent maxra és működik (igaz csak full HD-ben), akkor mindig elgondolkozok, hogy ez meg miafasz? pl a kocsik piacán az alacsonyabb, mint a valós fogyasztást reklámozza mindenki, itt meg mindig fölélőnek a gépigénynek. érthetetlen

Ed3r_X_ nekem full-full maxon minden szaggatás nélkül futott a black flag az aláírásom alatti konfiggal (nem egy erőgép)

[ Szerkesztve ]

üzenetek