üzenetek

hozzászólások


AssAssynn
(őstag)

Az első decibeles táblázatot úgy kell értelmezni, hogy azok az értékek már közvetlen érik a dobhártyát?
Csak mert ugye a fűnyírókra is 100 db van írva, még sem hiszem, hogy 3 perc után már romlana a hallásom. Nyilván ott ez a megadott érték nem éri egészében a fület, ezért kérdezem. S bocsi az OFF-ért.


TayRol
(veterán)
Blog

A második szettet nyúzom, az elsőnek a nagyobbik gumiharang része szó szerint elmállott. Mondjuk nem is keveset hordom. És maximálisan ajanlom mindenkinek!


mghltm
(addikt)
Blog

"Aki nyugis tempóban túrázgat mindenféle mellékúton, és sosem lendül túl az óra mutatója óránkénti 90 kilométeren, annak nem lesz rá feltétlenül szüksége. Akik sűrűn csapatják 130 körül (vagy éppen felette), azoknak én erősen ajánlanám."

ezzel vitatkoznek: nem a sebesseg a lenyeg, hanem a monotonitas. emlitetted a bp-gyongyos fix 130-as tempot az m3-on. ha ugyanezt az utat a regi 3-on karikazod le valtakozo tempoval ( 50-150, varos, elozes, etc ), kozel nem erezted volna magad olyan rosszul es elvezetesebb lett volna. ;]

szinten caberg tulaj vagyok ( v2 407 ), en a beepitett napszemuveg miatt vettem, mert minuszos szemuvegem van, amit allandoan hordanom kell es a regi kupakomra 10k lett volna egy iridiumos plexi nem beszelve a cserelgetesrol... a sajatomban meg az nem tetszik, hogy zajosabb mint a korabbi ( hjc cl-14 ) es eletveszelyesen parasodik, tehat kezelnem kell a plexi belso feluletet.

koszi az irast! :R

tovabbi hasznos linkek:

sisakok biztonsagi tesztjei

sisak tesztek felhasznaloi szemmel ( van itt minden mas is tesztelve )

"vekony" tesztje az alpine-rol


rootkiller
(őstag)
Blog

Én is használok füldugót - mivel számomra is fontos a hallásvédelem - csak egészen más célra. Nekem egy Microsonic ER15 fülre öntött, lineáris tompítású dugóm van, mely kiváló mikor hangosítok. Mindenkinek tudom ajánlani a füldugót! :D


Auratech
(őstag)
Blog

Ez tényleg nagyon fontos! A táblázat azért nem aranyszabály, már ami a sérülést illeti.
A decibeles hangosság viszonyt 1m-ről tengelyirányú sugárzással határozzák meg.
A korrektséghez tartozna, hogy mondjuk 1khz szinuszjel a forrás, vagy rózsazaj, fehérzaj.
A motorozás leginkább rózsazajhoz hasonló hangot ébreszt a sisak körül.
Sokkal fontosabb az a zajterhelés, amit a hallás már nem tud kipihenni és halmozódik, tartós hallásküszöb csökkenést okozva adott frekvenciákon, vagy átlagos eloszlásban.
Erre vadászgép-, helikopterpilótáknál, klasszikus zenészeknél van pontos kalibráció.
Nem elhanyagolható a monoton szélzaj figyelemlohasztó pszichológiai hatása, ami fáradság esetén könnyen beszűkíti a tudatot...Még el sem kell aludni hozzá.
Hangmérnökként ez nekem sarokpont. A buszon is gyakran bedugom a fülem némán, mert a "kardánház" a talpam alatt irtózatos hangos tud lenni egy régebbi távolsági buszon...Az esetek legnagyobb részében semmi gondot nem jelent 15-20db csillapítás. Viszont egy légkalapács vagy mentőautó képes megóvni pár órára az érdemi hallgatózástól. Mindenképpen támogatom a hallásvédelmet...


szaszlaci
(addikt)
Blog

Hangmérnökként illene tudni, hogy a decibel dB, és nem db... Bocs, de nagyon szúrta a szemem.


Xaels
(félisten)
Blog

Hasznos írás. Ha egyszer megint lesz motorom ki fogom próbálni, igaz én inkább a komótos motoros vagyok.


Daywalker
(addikt)
Blog

Hajj, mentem a régi 3-ason:DDD Egyszer elég volt. Rakás keresztborda az utakon, sportmotorral kirázza a lelkem, és baromi hosszú. Általában valami céllal megyek azon BP-Gyöngyös útvonalon, nem túrázok, tehát ilyenkor gyorsan szeretem lenyomni a távot.

Amivel vitatkozol, abban igazad van:) Természetesen a túrázást így értettem én is, a 130-as és feletti csapatás autópályára, tehát nincs eltérés a véleményünkben. Versenypályán én sem teszem be, pont a változó tempó miatt.

[ Szerkesztve ]


Ramius
(őstag)

Ezt a céget ismeri valaki?


KillHates
(nagyúr)
Blog

Ha már itt tartunk, akkor a kHz sem khz...


BlackPriest
(őstag)
Blog

különbözőek vagyunk, engem olcsó sisakban sem zavart a szélzaj, vagyis a többi részem jobban fájt egy bp-pécs távon, mint a fülem :D


Auratech
(őstag)
Blog

Mindenkinek igaza van. Viszont egy Omnia 7-en szerintem ez igen becsületes szövegbevitel. Valami tartalmi melléfogás?

[ Szerkesztve ]


Phvhun
(őstag)
Blog

Ezeket a zaj-hangnyomásértékeket, amiket a termékekre írnak 1 méteres távolságból szokták mérni, ha jól tudom. Füled meg mondjuk 2 méterre van a fűnyírótól, szóval közben csökken a hangnyomás is.

[ Szerkesztve ]


Warpig
(aktív tag)

Tényleg jó dolog motorozáshoz a füldugó, de nem ez az aranyáron mért fajta. Sima 3M-es ipari védelmi füldugót használok (pár száz forint volt) és tökéletesen bevált. Nem hinném, hogy akár ez, akár az egyik hozzászólásban linkelt változat megéri a különbözetet.


TayRol
(veterán)
Blog

azzal a 3M-essel az a baj hogy mindent szűr. a szélzajt is meg ha jön a mentő azt is. amúgy szuper jó mondjuk versenypályán.


Warpig
(aktív tag)

Nem igaz. Simán hallani benne mindent, csak bizonyos magasságú hangokat szűr ki.
Gyártanak pár fajta változatot, mindenféle munkakörülményre. Lehet válogatni.


BlackPriest
(őstag)
Blog

de a cikkben is szerepel, hogy nem teljesen szűr, csak elfogadható mértékre tompít. így gondolom a mentőt is meghallani, csak halkabban


TayRol
(veterán)
Blog

és mindezt pár száz ft-ért? dobsz egy linket?


Daywalker
(addikt)
Blog

Szerintem erre gondol: [link]
Ezzel csak az a baj, hogy egyáltalán nem nyitott, se szellőzés, plusz emiatt megvan benne a bezártság érzése is.
A motorozás nem olcsó dolog, számos cucc van, ami baromi drága és meg kell venni. Pont ez a 8000 nem fog senkit sem földhöz vágni, és azért biztosan olyan terméket kap, amit erre találtak ki. Ha mondjuk 2-3 évig bírja, akkor erre leosztva már nem is olyan drága.

[ Szerkesztve ]


TayRol
(veterán)
Blog

ez mindenre jó csak motorozásra nem.
most kezdtem a 2. szettet, az első több mint két évig birta majdnem napi használta mellett. és nem is vigyaztam rá mert csak bevágtam a kabat zsebébe.


Mumukuki
(aktív tag)

Sok éve motorozok, főleg hosszú távokon túrázás.

Egy bizonyos szint fölött már nem igazán van különbség a sisakok közt, pl. Schubertre is van jó pár egyező negatív tapasztalat a társaságomban. A lényeg, hogy egy csendes sisak nem váltja meg a világot, mint ahogy a marketingesek mondják, füldugó mindenképp kell. Sisakvásárlásnál végre itthon is kezd elterjedni, hogy vétel előtt leteszed az árát, és elviheted próbakörre. Nekem most pl. így lett más sisakom, mint amit kinéztem, ráadásul pont az olcsóbb volt csendesebb (Shoei xr1100 helyett Shoei Qwest)

Egyébként csupasz motoron egy jó sisak sokkal csendesebb, mint idomoson ahol motoronként változik, hogy a plexi milyen jellegű örvényt kelt. Sokféle motoron próbáltam többféle sisakot, mindig a hagyományos, "nagy kerek lámpa, két kerek órával, plexi semmi" naked nyert. Esetleg a budiajtó plexis monstrumok megfelelőek.

Egy darabig én is különféle 3M füldugókat próbáltam, de hosszú távon nekem elviselhetetlen volt. Nem szellőzik, bezártság érzés eléggé erősen, sokszor úgy éreztem, mintha egy videojátékot játszanék totál lehalkítva, egyszerűen "nem voltam ott".

Pár éve én is vettem motosafe füldugót, sokat hezitáltam rajta, mondván marketing.

A kétkedőknek a megnyugtatására közlöm, hogy nekem minden fillért megérte!
Mérföldekkel jobb, mint a sima szivacsos 3M és társai.
Szellőzik, egész nap viselhető, kényelmes, és nyoma sincs a bezártságnak. Csak azt szűri amit kell.

Nem fontos egyébként a drágább motosafe változatot megvenni, az alpine gyárt többfélét is, az adatlapon kiderül, hogy melyik az a nem cserélhető szűrős, de egyébként totál ugyanezt nyújtó füldugó olcsóbban. Nézzétek meg az összes változatot, érdemes.
Mivel én a sárga, erősebb betétet használom (minimális a különbség a zöldhöz képes) így azztal megegyező másik típust néztem.

Igaz cipzáras tok, másik szűrő nincs hozzá, a betét sem cserélhető benne, de 8e helyett csak 3.8e pl a worksafe
alpine füldugó

Ennyiért már igazán megveheti mindenki.

Még egy dolog, érdemes odafigyelni, hogy kesztyűtől koszos kézzel ne fogdossuk össze, mivel igen komoly fertőzést okozhat a hallójáratban, aminek az egyensúlya nagyon érzékeny. Ezért érdemes pl. minden benzinkúton, ahol kivesszük, szappanos vízzel kezet mosni, közben a füldugót is elmosni. A szivacsos vackok nem véletlen eldobhatóak, mivel nem higiénikus a többszöri alkalmazásuk.


TayRol
(veterán)
Blog

nemhiába, a qwest egy csendes turasisak, az 1100 pedig sporttura. és több kiálló szellőző van rajta, naná hogy hangosabb.
amúgy raid2-m van de valószínű én is majd qwest-re váltok.

amit linkeltél az működésileg ugyan az?

ja, ami még bizonyítottan jó az a saját fülformára készült, spéci füldugók, 5-10e forintos áron.

[ Szerkesztve ]


doc
(nagyúr)
Blog

en is nezegettem par hete egy hasonlo Caberget (V2 407), de pont azert nem vettem meg mert kivetel nelkul mindenhol azzal kezdtek hogy nagyon hangos
helyette egy (akciosnak mondott, ranezesre valoban minosegibb) Nitrot valasztottam ugyanolyan arban, nem is bantam meg :)


Mumukuki
(aktív tag)

Raid 2 és Qwets közt nem sok lesz a különbség.
Az xr1100 és qwest közt is csak alig, ha nem rögtön egymás után tesztelem, lehet alig veszem észre.
de mivel picit jobb volt, szellőzése teljesen jó, egyformán kényelmes, így gondoltam minek fizessek plusz 30e ft-ot rá.
Pedig nagyon azt akartam megvenni, :)

inkább rendes füldugó, az ezerszer többet használ.


TayRol
(veterán)
Blog

ezt mástól is hallottam már. mondjuk 4 éves a raid2, megtartom amíg lehet.


GrandeP
(őstag)

Es ezert nem halljak a mentöket, tüzoltokat, stb a kedves motoros kollegak....


BlackPriest
(őstag)
Blog

ugye nem olvastad el, hogy nem azt a tartományt szűri (nem elnémítja, szűri). ennyi erővel aki beszélget, rádiót hallgat, headsettel telefonál, vagy pont leszarja, ugyanúgy nem hallja a mentőket, tűzoltókat. amúgy mikor volt az utolsó eset, amikor motoros mentővel ütközött? és mikor volt ugyanez autóval?


TayRol
(veterán)
Blog

a szélzajt nem hallom de ha bemegyek a kútra tankolni vagy telefonálok azt igen.


GrandeP
(őstag)

Szoval ez a szivacsos cucc ez olyan, mint az inteligens mosopor, ami csak a foltra tamad es a szint nem mossa ki?!


TayRol
(veterán)
Blog

nem hiába kerül ennyibe.:) 190 magas vagyok, csupasz motoron használom, szélzajt nagyon-nagy részben kiszűri. nemrég elfelejtettem betenni de meg kellett álljak, annyira zavaró nélküle.


BlackPriest
(őstag)
Blog

ez csak fizika. bizonyos hangtartományt gyengít (nem teljesen kiszűr), másokat átenged. a sziréna hangja nem ugyanaz a tartomány, mint a szélzaj (amit 80dB közelébe csökkent, nem megszüntet)


AssAssynn
(őstag)

Köszönöm a választ!


Enxtheone
(tag)

Na, már csak bekell tiltani az ilyen sportkipufogokat és társaikat.
Rohadtul idegesit hogy több km távolságrol is hangos, ha meg melletem megy el kb 40 km/h-val akkor megfájdul a fülem.

Persze nem csak motorokon, hanem autokon is bekéne tiltani ezeket.


GrandeP
(őstag)

Nem azt kellene betiltani, hanem a maszekolast...

Egy jo sportdob nem feltetlen olyan hangu mint amilyen a sok racsing szuziku swiften van...


vilmaboy
(őstag)

mint öreg sportmotoros azt mondom, hogy egy normális sportdob nem fülrepítő hatású. Nem olyan mint amit a sok széthegesztett 50 köbös robogón látsz-hallasz... maxi hang mini teljesítmény. A motorosokat az autósok soxor nem igen veszik észre. emiatt én úgy gondolom, hamár nem látják a "kis" mérete miatt, mert nem akkora szegény motoros, mint egy 18 kerekü kamion, legalább a hangját hallják meg.


ALI_G
(veterán)
Blog

Én is ajánlom, sokat számít. Sajnos a beszédet is elnyomja valamennyire, szóval az nem igaz, hogy csak a szélzajt nyomja el :)


feketepeti
(aktív tag)

Igen, rengeteget számít a motor, motoros, sisak összkép, mert egy adott motoron teljesen más sisak lehet jó egy alacsony, meg egy magas pilótának, attól függően, hová kavarja a szelet az idomzat.

A fejformától is rengeteg függ. Én anno ausztriában vettem sisakot, mert ott a bolt tulaja spontán felajánlotta, hogy próbáljam ki nyugodtan a sisakokat.
A dolog pikakntériája, hogy autóval voltam, ezért ideadta a saját motorját!!!!

Nekem a Schubert S1 jött be, a többi vagy nyomott, vagy huzatos volt, de nagyon nem bántam meg, azóta már a másodikat koptatom. Esőben, ködben, éjjel nappal, nagyon jó választásnak bizonyult, főleg a pinlockos plexivel.
Nekem elég nagy fejem van, mindig kínlódtam a sisakokkal.


TayRol
(veterán)
Blog

nekem nem vészes a beszéd megértése. lehet nálad valami gond lesz. :P :DDD


Mumukuki
(aktív tag)

A cikkben szereplő Alpine füldugó nem szivacsos, és igen, pont a szirénát és társait alig halkítja, pont a szélzajra van belőve. Próba nélkül nyilván nehéz elhinni.
A szivacsos szarok tényleg a szirénát is tompítják rendesen.

A gyagyi sport kipufogókat tényleg irtani kell, náluk (szsztmiklós) a sok hülyegyerek ócska civicnek tolja a gagyi 50-60-as "sportdobbal" aminek jó hangos, de legalább szánalmasan gagyi hangja van. Mindezt éjjel 2-kor is előadják tiltásig. :(

Érdekes, nekem az Akra dobbal megoldható, hogy szépen halkan csorgok.


vilmaboy
(őstag)

na igen. nekem is a yoshimura ha nem vagyok 3000es fordulat felett, akkor csendben tud duruzsolni... nem mint a szakadt perforált csöves, üveggyapotos sufnituningok.


geekthink
(csendes tag)

Én is használom, és csak megerősíteni tudom a cikk tartalmát.

Jól mutatja a zajterhelés mértékét, hogy füldugó nélkül, egy hosszabb út után, a motorról leszállva mindig "ordibálva" kezdek kommunikálni az emberekkel... :)


abes
(csendes tag)

Jónak tűnik, de: Nekem speckó fülkagylóm van, nagyon nehezen megy bele bármilyen füldugó.

A másik az ára. 8255 Ft egy szett. Nem olcsó.

Engem is foglalkoztatott a zajvédelem és ekkor szerencsémre találkoztam egy orvossal aki tovább irányított egy specialista céghez.

www.kind.hu
21000 Ft-ért a fülkagylómhoz öntik és alapból 8 féle szűrő közül lehet választani. Tudom ez még drágább, de fényévekre van minden univerzális cucchoz képest.

A cikk jó, nagyon fontos a zajvédelem. ;)


Ramius
(őstag)

#9 esetleg? Nem vagyok a beépített emberük, nem is ismerem a terméket, de majdnem harmad áron csinálják meg neked a saját füledre. :U


abes
(csendes tag)

Jó lenne, csak orvosi szilikon nekem nem marad a fülemben. :(


Fanyuvo
(tag)

Üdv,

Úgy döntöttem, hogy új motorosként én is beszerzek egy ilyen füldugót, de az Alpine Motosafe-re rákeresve találtam egy Motosafe II elnevezésűt is. Viszont semmi infó nincs róla, hogy ezt is az Alpine gyártaná. Ez valami kamu cucc lehet?
[link]

üzenetek