üzenetek

hozzászólások


Auratech
(őstag)
Blog

Ez tényleg nagyon fontos! A táblázat azért nem aranyszabály, már ami a sérülést illeti.
A decibeles hangosság viszonyt 1m-ről tengelyirányú sugárzással határozzák meg.
A korrektséghez tartozna, hogy mondjuk 1khz szinuszjel a forrás, vagy rózsazaj, fehérzaj.
A motorozás leginkább rózsazajhoz hasonló hangot ébreszt a sisak körül.
Sokkal fontosabb az a zajterhelés, amit a hallás már nem tud kipihenni és halmozódik, tartós hallásküszöb csökkenést okozva adott frekvenciákon, vagy átlagos eloszlásban.
Erre vadászgép-, helikopterpilótáknál, klasszikus zenészeknél van pontos kalibráció.
Nem elhanyagolható a monoton szélzaj figyelemlohasztó pszichológiai hatása, ami fáradság esetén könnyen beszűkíti a tudatot...Még el sem kell aludni hozzá.
Hangmérnökként ez nekem sarokpont. A buszon is gyakran bedugom a fülem némán, mert a "kardánház" a talpam alatt irtózatos hangos tud lenni egy régebbi távolsági buszon...Az esetek legnagyobb részében semmi gondot nem jelent 15-20db csillapítás. Viszont egy légkalapács vagy mentőautó képes megóvni pár órára az érdemi hallgatózástól. Mindenképpen támogatom a hallásvédelmet...

üzenetek