üzenetek

hozzászólások


FoxiestFox
(félisten)
Blog

Az igen. Ezek szerint a pózerkedésen kívül van, amire jó az iPad.
Alapos iromány, gratula.


nord_
(veterán)

Zenei és oktatási téren eddig is nagyszerű volt ez a táblagép...


winhate
(őstag)
Blog

Samplitude imadtam Amiga n ma mar csak SPC MUSICMAKER re van idom androidon


FoxiestFox
(félisten)
Blog

Előbbiről nem tudtam, utóbbiról már hallottam kósza híreket... dicséretes akkor.


F34R
(nagyúr)

bezony bezony , mikor nehany eve lattam hogy a Cubase Studio-t is lehet rola vezerelni kicsit leesett az alam.


Auratech
(őstag)
Blog

Alaposan átnéztem a kínálatot, mielőtt költségbe vertem volna magam. Androidon is van jó progi:
Audio Evolution Mobile például. Szerkesztési feladatra biztosan kiváló. A hardverek támogatásának és a projekt export-importnak a hiánya miatt(profi daw alkalmazásba) került ki a képből. Ami késik, nem múlik.
Biztosan lesz újabb érkező. iPadra is megjelent a Steinberg Cubasis progija. Korábban a Cubase light verziója volt a Cubasis a hősidőkben..


Soma01
(veterán)

Amúgy van valami technikai vagy tudás/minőségbeli (pl hardver) oka is annak, hogy az ilyen és hasonló audio szoftverek Apple termékekre jönnek ki? Vagy csak ilyen "i" termék van legtöbb az USA-ban ergo erre kell fejleszteni, mert ez a legnagyobb piac?
Mert léteznek Androidra is már jól felszerelt gépek. Erősebb CPU, több RAM.... Vagy más jó minőségű hardver kell ehhez ami nincs meg az Androidos cuccokban? Mi?


Benyo0210
(csendes tag)

Én úgy tudom hogy az Apple termékeinek sokkal jobb a késleltetése és ezért célszerűbb arra fejleszteni DAW cuccokat de lehet hogy nincs igazam. Már én se emlékszem hol olvastam majd valaki rámcáfol ha nem így van. :)


Auratech
(őstag)
Blog

Szerintem hardveres oka semmi nincs. A fizikai felépítés egyelemű szabványa és a pontosan rászabott azonos házbeli operációs rendszer könnyebbé teszi a megvalósítását ilyen alkalmazásoknak. A márka vonzása is benne van természetesen.
Nexus 10-re is minden további nélkül meg lehet írni egy ilyen szoftvert.
Az Audio Evolution Mobile biztos kiválóan elfut a Google tábláján. Tavaly március óta van a piacon.
AEM

Ha valamelyik profi cég, például a Steinberg hajlandó lenne megírni a Cubasist androidra, bevonzaná a többi céget is. Ahogy a pc esetében, úgy az android szabványaira is lehetne egységes "drivert" készíteni a Core Audio armos portja, vagy a Win8 hasonló armos audio api-jához hasonlóan.

Minden androidos táblában van usb2 port, aminek a szabványa általános.
Meddig tartana megírni egy olyan felületet, ami a sok száz féle usb-s hangkütyüvel szabványosan kommunikálni képes?

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Csak kotozkodeskeppen: ahhoz kepest, hogy kiemeled a VST-ket, teljesen elhanyagolod azt, hogy a windowsos / maces VST-k nem mennek iPaden, csak a direkt ra keszitett darabok, marpedig ez azert fontos lehet.

(#7) Soma01: legjobb tudomasom szerint az iOS sokkal jobban all a hangkesleltetessel, mint az Android - ez mondjuk pont egy DAW eseten olyan sokat nem szamit, viszont jol betesz a realtime cuccoknak, es ez valoszinuleg magaval vonzza, hogy mindenki inkabb az iOS-t celozza (meg az Apple amugy is hagyomanyosan eros az audiovilagban).

[ Szerkesztve ]


kissthomas
(csendes tag)

A hardver manapság nem számít... Max annyiban, hogy az apple termékek kokrét hardverelemeket határoznak meg, így a driver-mizéria egy fokkal könnyebben kezelhető, a rendszer stabilabb (persze a hangkártya driverhez kell egy jó gyártó:) )

A szoftver eléggé fontos: pl a CoreAudio ami az alap Mac-es hangkezelő simán oda tud verni akár egy ASIO-s windowsos pc-nek, ráadásul ha nincs ASIO/Kernel driver egy hangkártyához a windows alatt felejtős, mivel a MME és társai akár több másodperces késleltetéseket is okozhatnak.

Bár egyesek szerint a Mac sem a régi az utóbbi időben, kezdenek elfordulni a profi vonaltól és a mainstream-re koncentrálni, így a legendás stabilitás már nincs meg mint anno...


Auratech
(őstag)
Blog

Igazad van, hogy nem írtam konkrétan. "A PC-s VST effekteket nem tudjuk az Aurián használni, A MAC-es VST, AU, Rtas-t sem."

Megkövetlek, két helyen beírtam kiegészítésül, hogy a "VST effektek IOS portja"

Még sosem tudtam MAC-ról pc-re vinni VST effektet, hacsak a telepítőlemezén nem volt ott a dmg fájl.
VST effektel lehet bővíteni például keverőpultot is. Ott egészen eszköz specifikus firmware-updateként megy a bővítés.


Auratech
(őstag)
Blog

Vagyis fordítva PC-ről MAC-ra. :)

"VST requires separate installations for Windows, Mac OS X and Linux and IOS" -wiki


Auratech
(őstag)
Blog

Minden mai pc-s hangeszköz képes alacsony késleltetéssel működni, aminek wdm drivere van.
Erre szolgál például az ASIO4ALL ingyenes progi, ami ASIO drivert mutat a csak avval működni képes programok számára. Minden ma kapható pc-s alaplapi chipset támogatva van.


dabadab
(titán)
Blog

Ezzel tisztaban vagyok, annyi kiegeszitessel, hogy Linux alatt szokas WINE-nal windowsos VST-ket hasznalni, mert arra alig van valami es pont ezert latom eleg elesen, hogy a "tud VST-ket kezelni" es a "tud VST-ket kezelni, csak pont azokat nem, amiket hasznalni is akarnek" kozott mekkora kulonbseg van :) (Azt mondjuk nem tudom, hogy az iOS hogy all VST-k szempontjabol)


r3dsnake
(nagyúr)

Köszönjük a cikket! Amúgy van egy typo az egyik kép fölött: nem bitwing, hanem bitwig a szoftver neve.


nuke7
(veterán)
Blog

Mi volt az plusz 2 euro..? :F


szilagyiv
(senior tag)

Nagyon szép cikk, köszönet érte!
Azt az egyet viszont nem sikerült megértenem, miért érdemes iPad-et használni ilyen feladatra? Értem én, hogy ultrahordozható, de életszerű az, hogy a hangstúdiót magával viszi az ember?


Auratech
(őstag)
Blog

Igen, a VST az egy szabvány, ami sokféle platformon képes működni. minden rendszeren más motorral.
A közös, amiért érdemes használni, az annak a lehetősége. hogy a MAC-en telepített Fab-ProQ beállításait át tudom vinni bármelyik más platformon telepített FabPro-Q plugin használatára. Például.

- Az automatika is megjegyzi platform függetlenül a beállítások változtatását, tehát azt is tudom vinni.
Például: Itthon elkészítek egy mix vázlatot és tudva, milyen effekteket használhatok a másik stúdióban, jelesül Waves, azokat használom, ha megvannak (verziószám lényeges, hogy azonos legyen)
A teljes digitális keverés Mixer beállításait el tudom menteni egy .mix fájlba, ami a teljes digitális setupot tartalmazza a csatornaelemek, pluginek, minden kutyafüle beállításait. Máshol, más platformon centire azt kapom, mint itthon, teljesen más környezetben.

- Az IOS esetében portolható a vst szabvány. Bármelyik effektet el lehetne készíteni IOS-re. Az, hogy mi készül el, a gyártók együttműködésének feltétele. Ahányat megcsinálnak IOS-re, annyi van.
Az Auria pillanatnyilag az egyetlen, ami VST szabványú plugin leírókkal kompatibilis.

- 2 Euro azért ugrott le, mert ki volt centizve a pénzem a programra. Először levont 2 Euró tanzakció regisztációt és megtagadta a továbblépést, mert nem volt elég pénz a számlán. Még egyszer elküldtem. Még egyszer levont 2 Eurót. Amikor sikerült végre, csak a második 2 Euró lett jóváírva a vételárba. Nem értek nagyon hozzá. Lehet, hogy ki tudnám küzdeni az első kettőt is, de lusta vagyok rá.

- Miért érdemes iPadot vinni? Könnyebb a csomagom két kilóval és nem kell fosni, hogy két óra múlva, már nincs áram. Ugyanazt meg tudom oldani, mintha laptopot vinnék. Ugyanúgy rádugom az interfészre, mint a laptopot. És NÉMA! odatehetem a mikrofonok mellé, akár.


dabadab
(titán)
Blog

"Az IOS esetében portolható a vst szabvány. Bármelyik effektet el lehetne készíteni IOS-re."

Ehhez ket kiegeszites kell azert:
Egyreszt az, hogy a portolas nem teljesen trivialis, egyreszt azert, mert a GUI-t szinte biztosan ujra kell irni, masreszt meg lehet, hogy a plugin hasznal valami libraryt, ami nincs meg iOS-re.
Masreszt meg fent irtam a Linux kapcsan, hogy mekkora kulonbseg van az "el lehet kesziteni" meg az "elkeszitik" kozott (a linuxos VST-ket kb. egy kezemen meg tudom szamolni).

üzenetek