[Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Degeczi
(nagyúr)

Nálam is ez volt a helyzet pár éve, ezek szerint típushiba, pedig nem hajszálra azonos típusú (ez még régen, talán 5-6 éve? vett) Lidis töltő, amiben szintén megdöglött a mikrokapcsoló, minimális, alig néhány használat után:



Nagyobb baja sose legyen, azóta is jól működik.

[ Szerkesztve ]


L1m1
(tag)

Sziasztok!

Van nekem egy "csoda" töltőm.
Igaziból nincs vele semmi baj, csak nem kapcsol le 14.4V-nál hanem tovább emeli a feszt.
Kondin próbáltam és 16V felett is még töltötte volna...
Van-e egyszerű és olcsó módja annak, hogy 14.4V-nál ne töltsön tovább?

Köszi!


Brogyi
(senior tag)
Blog

Ha van némi elektromos ismereted, és tudsz forrasztani akkor ezer féle megoldás van. A fényképen egy trafó, és egy hid van. Ettől ne várj automata funkciót.
Eredetileg mekkora árammal tölt ez a ketyere? A dobozán csak rajta lesz ez az érték.

[ Szerkesztve ]


L1m1
(tag)

Igen kemény 2A :)
Nem vártam :)
Úgy tűnik megvan a megoldás egy L78S15CV és két kondi, jelenleg még tesztelem, de jónak tűnik :)
Köszi!


neduddki
(nagyúr)

HI!

koszi erre voltma kivancis akkor emhet akukaba

udv

neduddki


Brogyi
(senior tag)
Blog

Ha már választottál akkor ne felejtsd el a soros dióda berakását a kimeneti körbe. Védi az IC-det, és az igazi ok, hogy a +15V-ot lecsökkentheti akár 14,4V-ra, és onnatól csökkenni fog a töltőáram. Megéri az az egy plusz alkatrész.
Még egy pluszt berakhatsz, de az már elhagyható.

[ Szerkesztve ]


Brogyi
(senior tag)
Blog

Az a plusz második dióda a bemenet, és a kimenet közé záróirányba.
Bocsi, későn jutott eszembe, hogy félreérthető.


OldAkita
(aktív tag)

Napi használatról, heti egy használatra csökkent az autónk igénybevétele. Az is csak olyan út hogy 8 km oda 8km vissza. 1 éves 44Ah-s Banner akkumulátor van benne. Szeretnék venni egy töltőt amit vagy folyamatosan rajta tartanék a szinten tartás végett, vagy ha ezt fölöslegesnek ítélik azok akik nálam jobban értenek ehhez a témához, akkor hetente 1x feltölteném. Szóval, szeretnék jó gazdája lenni az aksinak. Azonban, miután a lakásban már minden égőt energiatakarékosra cseréltem, jó lenne nem növelni az elektromos fogyasztók számát. Fogalmam sincs mennyi áramot fogyaszt egy átlagos autó akkumulátor töltő ha szinten tartással dolgozik, avagy ha éppen gőzerővel tölt?
Láttam egy ilyen napelemes töltőt. Gondolom azért adják hozzá a szivargyújtós csatlakozót hogy azon keresztül is tölt, ami kiváló olyan esetben ha a napelemet a szélvédő mögé teszem. Ez természetesen egy fillérnyi áramot se fogyaszt, de vajon a töltést, szintentartást jól csinálja? Örömmel vennék véleményt erről.
Nézegetem a hagyományos töltőket is.
Nem sajnálnám a pénzt erre a CTEK MXS 5-re, de látom a CTEK is és mások is gyártanak ennél sokkal de sokkal drágább töltőket. De vajon mit tudnak azok és kell -e az a tudás a magamfajtának? Ha pedig a másik végét vizsgálom, vannak töltők 3200Ft-ól is. Mit nem tudnak azok amit a 20000-es CTEK?


Brogyi
(senior tag)
Blog

Azt hiszem steve brown itt jól megfogalmazta a külónbséget (#80).
Neked kell eldöntened mi a fontos, és ezért mennyit áldozol.


neduddki
(nagyúr)

HI!

accumate van garazs mennyezetesn es 3-4hetente van hasznalva nyaranta, telnte igyexem gyakrabban, 4 evesen a yuasa a FZs szerinte minth auj lenne /evente visszaviszem megnezetni/

udv

neduddki


OldAkita
(aktív tag)

Kösz a válaszokat, egyelőre megpróbálok több infót szerezni a napelemes töltőhöz, aztán eldöntöm hogy az vagy CTEK mxs 5?

[ Szerkesztve ]


steve brown
(csendes tag)

Szia!

A napelemes töltő leírásában az szerepel, hogy 300mA-el tölt folyamatosan. Szerintem ez nagyon sok, több mint csepptöltés.
Tapasztalataim alapján, az Ultimate Speed 40mA-es csepptöltése is sok egy nem fogyasztó akkunak ha ki van szerelve az autóból.A beszerelt akkunál más a helyzet, mert újabb autóknál általában valami biztosan szipkázza pár mA-el az akkut, ha más nem akkor a riasztó.
Én kiszerelt 44 és 55Ah-s akkukon próbáltam a következőt: folyamatosan töltőn voltak az akkuk, ami 40mA-es csepptöltést jelent(az LCD-s Ultimate Speed-ben már 80mA-es csepptöltés mérhető). A csepptöltés folyamán elérte az akku a 14.4V-os feszültséget, sőt meg is haladta. Az Ultimate Speed töltők 15V-nál lekapcsolják a töltőt, az akku károsodásának megelőzése érdekében. De! A 40mA-es csepptöltéssel amíg 14.4V-ról felmegy a feszültség 15V-ra(kikapcsolási feszültség), rengeteg idő eltelik, és ugye nem igazán egészséges egy 12V-os zárt akkunál ha 14.4V felett van huzamosabb ideig a feszültség. Emiatt kézzel ki szoktam kapcsolni 14.4V környékén, ne pezsegtesse még napokig amíg el nem éri a 15V-ot. A Ctek-nél nem tudom hogyan működik ez, majd ha rászánom a 20 rugót egyszer, akkor leírom azt is. :)

Visszatérve a napelemes töltőre. Én is gondolkodtam már a beszerzésén, de az előbbiek figyelembevétele miatt csakis töltésvezérlővel tenném fel az akkura.


Brogyi
(senior tag)
Blog

Hát igen nagy probléma az említett felügyelet nélküli csepptöltés. Annak értéke kb.13,5V körül van, és nem 14,4V de nem is 15V. Hol a proci? Ahhh. Parasztvakítás ez is.
Szóval kíváncsi vagyok melyik töltő tartja a 14,4V után a 13,4V -13,6V-os sávot.
Gyanítom valami áramgenerátort bekapcsolnak 15V-os korláttal. Rossz megoldás. :W


OldAkita
(aktív tag)

Én ezt a kézzel kapcsolgatást el szeretném kerülni. Talán érdemes várni még pár évet hogy javuljon a napelemesek minősége. Addig viszont valószínű lesz egy CTEK :) Viszont a CTEK-en nincs lcd ablak, úgyhogy nem nagyon lehet ellenőrizni hol tart. Vagy kigyulladnak rajta ledek?


neduddki
(nagyúr)

HI!

a ctek-ek radugod es hagytod a bekibe dogozni, es ahogy halad elore szipen villogtasva ledjei

udv

neduddki


steve brown
(csendes tag)

Elvileg a Ctek annyira jó minőségű és megbízható, hogy nem kell ellenőrizgetni. Azért én mindenesetre leellenőrzöm, ha majd tudok venni egy Ctek MXS 5.0-s készüléket. :K
Ha mégis látni akarod a feszültséget, akkor vásárolj egy 1500-2000Ft-os multimétert, és már látod is.


L1m1
(tag)

Sziasztok!

Még egy olyan kérdésem lenne, hogy amikor az akksi eléri és tartja a ~14,4V-ot, mennyi ideig ajánlott min/max töltőn hagyni?

Köszi :R


Brogyi
(senior tag)
Blog

Hát ez nem egészen az időtől függ. Régen azt mondták hogy a +14,4V-ot elérte akkor vedd le.
Ma a procisok mérik az áramot, és annak függvényében kapcsolnak csepptöltésre. Az egyik a töltőáram 50%-ra csökkenés után még 40-60 perc töltést ajánl. A másik a töltőáram 10%-nál kapcsol csepptöltésre. Általában 100-200mA-nál kapcsolnak át. Nem szabad napokig +14.4V-on hagyni. Nem egészséges.
Bár ha belegondolsz a kocsi generátor szabályozója is 14,4V-on fog.
Azért hogy mégiscsak kapj időt is, a Battery Tender időlimitje max.8 óra. Persze ennél sokkal rövidebb ha az áram 100mA alá esik. Na, ezért kell a proci, hogy ő figyeljen mikor kell csepptöltésre kapcsolni.

[ Szerkesztve ]


domik
(csendes tag)

Sziasztok!

Milyen töltőt tudtok ajánlani autóhoz?

Köszi


L1m1
(tag)

Szia!

Ha legjobbat akarod, akkor ezt: CTEK MXS 5.0

üzenetek