[Re:] [buherton:] Megjegyzés az M7-es baleset mellé - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Pécsi gyerek
(addikt)
Blog

Örülök neki hogy mindenki jól van :) Az utakon katasztrófa ami megy sajnos :(( Kitartás az ügyintézéshez :R


UnA
(Korrektor)
Blog

A posztod alapján az Origo hozta a formáját és képesek voltak egy koccanásos balesethez egy megfelelően bulváros címet adni. Esetleg lehetett volna meg "hihetetlen" vagy "elképesztő" jelzőkkel még egy kicsit turbózni rajta... :N


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Az a lényeg hogy nem történt komolyabb baj! Hogy okoskodjak is, lakott területen kívül, pláne autópályán, ha valamilyen okból nagyobbat kell lassítani, pumpálom a féket és rögtön nyomom a vészvillogót is, pont ezért, hogy felhívjam a mögöttem lévő figyelmét.

[ Szerkesztve ]


Atti777
(senior tag)

"mennyire építhető vissza jól az autó hátulja?"

Egy külső képből ezt nem lehet megmondani, de jóval kisebb ütközésnél is láttam már olyat, hogy a pótkerék beszorult a tartójába, pedig ott kívülről szinte nem is látszott sérülés az autón.


Samus
(addikt)
Blog

"mennyire építhető vissza jól az autó hátulja?"

A képek alapján itt nem csak a lökhárító kapott, hanem a karosszéria/alváz is, de ne legyen igazam.

A kérdésre pedig. Márkaszervizben, gyári technológiával észrevehetetlenül javítható, úgy, hogy utána a gyári állapottal megegyező lesz az esztétikai és funkcionális működése is. Persze nem kis pénzért (lásd az őzzel történt ütközésről készült bejegyzést), de mivel Te (is) voltál a vétlen fél, ezt a Seatos biztosítója fogja intézni az általad választott szervizzel.

[ Szerkesztve ]


buherton
(őstag)
Blog

Nem márkaszervizbe került, hanem egy biztosítóval szerződött szervizbe. Lehet át kellene vitetni oda az autót?! Soha nem történt még velem ilyen és nem igazán tudom hogyan tovább.

Abban bízok, hogy mivel a Seat inkább a kocsink alá ment, mint neki, ezért hátha nem tört annyi minden. De az tény és való, hogy nem láttam sem a csomagteret, sem a mankókerék környékét, se azt, hogy mi van a lökhárító mögött.

Közben eszembe jutott, hogy a gyereküléseket is valószínűleg cseréltetni kellene. Vajon a biztosító ezt is fizeti?


zolikaDB
(veterán)
Blog

"A hír egyébként - bármilyen meglepő -, de ebben a formában nem igaz, mert:"
- origo

"Mi az Isten ku..a fa..t nem lehet azt a ki....t féktávolságot tartani?!":
-> azért baz.meg, mert:
- 60-as táblánál a picsámba van minden autó, pedig nem jókedvemből fékezek, és ismerem az utat, ahol járok, előre fékezek, hogy tudják, én lassítani fogok (mert 60-as tábla jön)
- reszketek a STOP (!!!) táblánál, amikor állóra fékezek, mert rendszeresen/de ma is a ZÚJ DÁCSIJA, AA rencámmal a picsámba satuzik. STOP ember, most jövök a templomból.
A stop tábla nem azt jelenti, hogy ÁLLJ, elsőbbségadás kötelező? Állj, akkor is ha nem a Kádár János féle menet vonul át előttem.

Ezért nem lehet féktávolságot tartani.

* kérdezd meg a Juhász Jenőt, hátha van valami kontaktja, ahol a P3-at kikalapálják.

[ Szerkesztve ]


sh4d0w
(nagyúr)
Blog

Egeszen elkepeszto mennyisegu gyoker van az utakon, idonkent raketavetoket szeretnek elolre-hatulra beepitve.


AxBattler
(félisten)

Mi az Isten ku..a fa..t nem lehet azt a ki....t féktávolságot tartani?!

Mintha csak magamat hallanám, én ilyen esetekben elengedem a gázt, és hagyom sebességben gurulni/lassulni az autót... esetleg néhány finom fékjelzés.
A paraszt mondjuk ettől nem lesz kevésbé paraszt, de legalább felmegy a vérnyomása.
Ahogyan elválnak az útjaink,egy erős gázfröccsel amúgy is kilő mögülem...

A fő, hogy épségben megúsztátok! :K

[ Szerkesztve ]


updog
(senior tag)
Blog

Csak az utolsó mondatra reagálva - amióta hétszemélyesünk van, és a hátsó sorban utazik az egyik gyerek (~50 centire a kocsi hátuljától), rettegek hogy valami marha belénkfut (amint a pici akkora lesz hogy normális gyerekülésben kibír másfél órát, újra 2. sorban fog mindenki ülni).

Nem véletlen hogy a pályán a követési "távolságot" úgy írják ki, hogy 2 másodperc. Gyors fejszámolással az azt jelenti, hogy ~60-70 méterre kéne autózni az előzőtől, és ez szerintem még egy szinte azonnali reakciót is feltételez (és 130km/h sebességet ugye...). Igaz, még nincs 10 éve hogy vezetek, de 20 éve utazok rendszeresen autópályákon, szerintem ennyi idő alatt nem túl sok 60 méteres távolságtartást láttam. Tegnap is előztünk egy kamionsort, szemmel láthatóan lemaradva az előzőtől, ~130-cal mentem én is a belsőben a többiek után. Természetesen a tükörben láttam magam mögött a tömör kocsisort és a közvetlen mögöttem lévő szerintem egy autónyi távolságot nem hagyott...

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

Megállsz pirosnál, másik sávban még 2-3 autó átmegy.

Sebességhatárokat betartva mész, letolnak.

Parkolás bárhol, bármikor.

Nagyjából semmilyen szabálykövetés nincs már a társadalomban. Ez csak a jéghegy csúcsa.

[ Szerkesztve ]


koanla
(aktív tag)

És ha Te nem tartasz kövtávot, akkor más Mögötted már fog? Csak akkor vannak a picsádban, ha Te tartasz? Azt nem tudják elviselni?

A STOP tábla relevanciáját sem értem a követési távolság nem-tartásával kapcsolatban.

Nekem is tele van a tököm azzal, hogy már az a kivétel, ha valaki betartja a szabályokat - kövtáv nekem is óriási vesszőparipám. Sőt, STOP táblánál már dudált le engem is helyijáratos busz itt az utcánk elején, meg személyautó már ment el mellettem, mert annyira nincs a sok majom eszköztárában, hogy meg kell állni - én meg megállok mindig; sőt, ha van vonal felfestve, akkor a vonalnál.
De mondhatom azt is, hogy a megkerülés még sokkal jobb, mintha megtolnának hátulról - mint ahogy most már a sokadik autómat törik össze STOP táblánál; volt, amelyiket kétszer is. Az egyikhez még rendőrt is kellett hívni, mert nem ismerte el. A másiknak meg egyenesen azt volt pofája mondani, hogy én gondolkodjak el, hogy mit kéne máshogy csinálnom. Ide lehetne még citálni a vasúti átjárót is, ahol sokan megsértődnek, ha lassít előttük valaki, nemhogy eszükbe jutna esetleg szétnézni. De sajnos a sort sokáig lehetne folytatni, mert katasztrófa, ami megy.

De azt nem hiszem, hogy az a válasz, ha mi is a probléma részévé válunk; sokkal inkább a megoldásnak kéne lennünk.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Elém országúton, pályán mindig befér* egy kocsi. Városban ez sajnos nemigen tartható.

*azaz be tud elém állni, ha megelőz
nem kell lassítanom


Egon
(nagyúr)
Blog

Nem véletlen hogy a pályán a követési "távolságot" úgy írják ki, hogy 2 másodperc. Gyors fejszámolással az azt jelenti, hogy ~60-70 méterre kéne autózni az előzőtől, és ez szerintem még egy szinte azonnali reakciót is feltételez (és 130km/h sebességet ugye...).

Izé. 3.6 a szorzó, amivel jelen esetben osztani kell, ergo durván 36 méteres távolságot jelent a 2 másodperc jelen kontextusban. Btw az átlagos féktáv reakcióidő nélkül is töb mint 70 méter ekkora sebességnél, úgyhogy ezek a távolságok kalkulálnak azzal is, hogy nem nullára fog megállni az előtted levő autó, hanem neki is van féktávja...

[ Szerkesztve ]


koanla
(aktív tag)

"Városban ez sajnos nemigen tartható."
Miért nem?


koanla
(aktív tag)

36m 130km/h-nál az 1mp-es kövtáv.

[ Szerkesztve ]


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Mert két lámpa között, ha 15-20m-es követési távolságot tartasz, feltartod a sort és be is vágnak eléd... Harminc-ötvennél meg pár méteren belül amúgy is meg is tudsz állni.


updog
(senior tag)
Blog

Majdnem jó, 1mp jelent ~36 métert, tehát 2 mp ~72 :K

Amúgy lehet hogy egyre gondolunk, valóban ha a reakcióidő alatt megtett utat is hozzáadjuk (amit szívesen megnéznék az átlag magyar sofőrre vontakoztatva, mert java részénél tippre másodperces nagyságrendű), akkor egy lassító autót 2 mp követési távolsággal még talán ki tudsz védeni, de ha ő is egy álló járműbe csapódik már (pl. mint nemrég a porviharos baleset) akkor esélytelen, lényegében szinte 130-cal rongyolsz bele mire észreveszed, ergo tulajdonképp kevés a 2mp követési távolság a pályán :U

[ Szerkesztve ]


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

A porvihar nyilván nem digitális, azaz lassítok, mert látom, hogy majd csökken a belátható út. Ma például szembe jöttek itt, az első autós vészvillogóval figyelmeztette a mögötte érkezőket a lezárásról. Bár nyilván a legtöbben már tudtak róla.


biker
(nagyúr)
Blog

"Mi az Isten ku..a fa..t nem lehet azt a ki....t féktávolságot tartani?!":
-> azért baz.meg, mert:
- 60-as táblánál a picsámba van minden autó, pedig nem jókedvemből fékezek, és ismerem az utat, ahol járok, előre fékezek, hogy tudják, én lassítani fogok (mert 60-as tábla jön)

Én ezért utáltam meg a távolságtartó tempomatot. Legkisebb távolság kb 40m a gépkönyv szerint, na ez a magyar autósnak "mi a fas..é nem mész közelebb? hát akkor én beférek utánfutóval is" érzést váltja ki, és mindenki miatt szívtam
Képtelenek felfogni egyesek, hogy azért van ott az a távolság, hogy legyen terem reagálni, nem akarok a seggében menni senkinek....


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Naponta látom az M4-esen az egymást követő kamionokat oldalról. Gyakran még egy személyautó sem férne be a kettő közé... :(


biker
(nagyúr)
Blog

pedig nekik elő van írva, hogy olyan távot kell tartani, hogy az előzését megszakító jármű beférjen.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Nyilván, de sokszor nemhogy beállni nem tudna közéjük, hanem fizikailag sem férne be. Ráadásul ezt a forgalom nagysága legtöbbször nem is indokolja.


BiP
(nagyúr)

Elém országúton, pályán mindig befér* egy kocsi.
Ha normál követési távolságot tartasz, akkor be is fog eléd állni. És akkor maradhatsz le megint, hogy meglegyen a táv.

#15 koanla :
"Városban ez sajnos nemigen tartható."
Miért nem?

Városban kisebb a sebesség, ezért a követési távolság is rövidebb. Tehát ilyen módon tartható.

De ha nagyon lemaradsz, akkor konkrétan feltartod a forgalmat. (pl. lámpánál sokkal kevesebb autó fér át, stb. És ha többen is lassúznak, akkor növeli a dugó kialakulási esélyét).

Egyébként városban nem is a követési távolság szokott a gond lenni, hanem hogy csomóan mobiloznak. Rég zöld van, de a jómadár még nem figyel, stb.


updog
(senior tag)
Blog

"A porvihar nyilván nem digitális, azaz lassítok, mert látom, hogy majd csökken a belátható út"

Yes, but:

"A baleset helyszínén hirtelen csökkenő látótávolság hatására egy autós fékezett, a többiek pedig belerohantak"

Szóval valamiért a legtöbb érintett nem (így...) gondolkozott. Vagy nem látott...

Pont a hétvégén jöttem az M3-on Bp. felé, ugye Nyíregy felé volt baleset, mégis a Bp. felé vezető oldal (is) betorlódott a bámészkodók miatt, háromszor, három különböző engem követő autó jött a komfortzónámnál közelebb minden lassításnál, pedig én aztán pumpáltam a féket, nyomtam a vészvillogót lassítás közben (nyilván főleg inkább előre figyelve, de azért a visszapillantóban látva hogy kb. nem is látom az autót magát, csak azt, hogy már a s*ggemben van. Ha satuznom kellett volna, tuti belémjön).


BiP
(nagyúr)

Amit láttam videót, totál vakon mentek bele a porviharba ész nélkül. Kódolva volt a baleset.

Nem tudom, hogy vannak vele, de ha látom, hogy messze nem látszik semmi a portól, akkor messziről, már azelőtt lassítok, mielőtt odaérnék bele a porviharba. Nem az van, hogy tövig nyomom, és csak akkor fékezek hirtelen, ha odaértem, és épp elfogy a látótávolság.

[ Szerkesztve ]


koanla
(aktív tag)

A távolságot időben mérik, szóval a 15-20m az sebeséggfüggő; vagyis önmagában semmit nem mond. Van olyan tempó, amelynél még jó, van ahol már nem és van, amikor fölöslegesen sok.

A "sor feltartása" pontosan az egyike azoknak a dolgoknak, amik miatt idegbetegek módjára vezetünk. Legyen olyan bűbájos ás úgy menjen a sor, hogy biztonságos legyen. És akkor nincs "feltartás". Szerintem fontosabb a megfelelő kövtáv, mint hogy valakit - vélt módján - ne "tartsak fel". Amennyi jármű van már, sokszor lesz "feltartás", ez már része a közúti közlekedésünknek. Szóval türelem kéne ide.

A bevágós dologra meg: azért toljam egyszer netán össze a sort magam előtt, hogy jaj, a mellettem haladó ne váltosn sávot elém? Váltson nyugodtan, egészségére. Semmi nem fog történni akkor sem.

Egyébiránt az is érdekes kérdés, hogy mit csinálsz akkor, ha mondjuk nem több-, hanem irányonkét egy-egysávos útról beszélünk - és a játék kedvéért mondjuk nincs lámpa közel s távol? Ott sem lehet tartani?


koanla
(aktív tag)

A követési távolság becsapós, mivel időben mérjük. A feltartást meg már írtam eggyel feljebb.
A lámpák meg: így is alva indulnak el a zöldnél, utána pedig azzal kompenzálnak, hogy narancsságán, de akár piroson is átmennek még.
De ha bármi miatt megtorpan a sor, akkor nem jó kövtávot tartva tényleg feltartás lesz, mert a koccanó járművek nem fognak eltűnni azonnal.


kenwood
(veterán)
Blog

Haver sokat vezet, kb. 5 rafutasos balesetet uszott meg eddig "manualis abs" es kikerulos megoldasokkal. Elmeselte reszletesen mindegyiket. Egyiket sem lehetett volna satufekkel elkerulni. Allitolag nem telhet el vezetes kozben 10 mpnel tobb anelkul,hogy a tukorbe neznel. Probalok igy vezetni, de nekem nem megy,es a rutinom sincs meg hozza. A legutobbi esete olyan volt,hogy 180-nal toltak ott a belsoben, par metereres kovetesi tavolsaggal,es egyszer csak allo kocsisor. A leallosavban sikerult megallnia. Ha nem tudja, hogy mi van tole jobbra, a folyamatos tukor ellenorzes miatt akkor egy ilyen manoverre nincs ido,es vagy o szall bele a kocsisorba, vagy ot csinalja meg hatulrol a barom allat, aki 180-nal olyan kovetesi tavolsagot tart,ami 50-nel is balesetveszelyes. Tudjatok, vannak azok a V-betuk itt-ott a palyakon. Elvetve latsz olyat,aki tart abbol egyet, mikozben ketto lenne a biztonsagos. Ki is van tablazva,hogy az egy veszelyes

[ Szerkesztve ]


koanla
(aktív tag)

"Ki is van tablazva,hogy az egy veszelyes"

<99% le is szarja. Sokkal izgisebb, amikor ráfutásos baleset miatt áll a pálya.


kenwood
(veterán)
Blog

Egeszen megdobbento a ketto. Full ures palyan is ritkasag olyat latni, hogy barki akar csak masfelet is tartana. Lenyegeben mindenki oroszrulettezik amikor felhajt egy magyar autopalyara.

[ Szerkesztve ]


stingy2
(senior tag)

"180-nal toltak ott a belsoben, par metereres kovetesi tavolsaggal,"- azért azt vágod, hogy amit írtál, az így azt jelenti, hogy a haverod is 180-al tolta neki, különben nem tudták volna pár m-es köv. távval tolni a belsőben...Ha meg gyorsabb jön, ki kell húzódni a szélsőbe. Igen 130-cal is, ha a mögötted érkező szabálytalanul gyorsabban jön.
A tükör meg alap, autópályán (is meg országúton, városban stb) mindig pontosan tudom, mi van mögöttem.
C-s jogsinál beléd verik, hogy "Tükörrr b+++" :D


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

A távolságot méterben mérik. Pont. ;)
Ha hat métert hagyok magam előtt, oda már nem lehet beállni....


stingy2
(senior tag)

"A távolságot méterben mérik. Pont. ;)" -ööö..és a fényév? ;]


koanla
(aktív tag)

Teljesen igazad van! :)
Egyrészt követési távolság, csak pongyola módon nem írtam oda. Másrészt meg a _távolságot_ valóban méterben mérik, de a megfelelő követési távolságot időalapon lehet megmondani, az aktuális sebesség függvényében.

A 6m teljesen jó kövtáv amúgy, egészen 21,6km/h-ig.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Megyek 20-al, mivel állsz be elém a 6m helyre?


hcl
(félisten)
Blog

"A porvihar nyilván nem digitális, azaz lassítok, mert látom, hogy majd csökken a belátható út. "
Már te. Sok Schumacher meg akkor se lassít, ha akkora köd van, hogy ki kell szállni, megnézni, hol az út :W


koanla
(aktív tag)

Semmivel. De ez miért kérdés?


koanla
(aktív tag)

Sajnos nagyon nem csak az autópályákon van oroszrulett.


stingy2
(senior tag)

Nos, elolvastam a cikket is. Tipikus amatőr hiba minden résztvevőtől.
Autópályán általában több száz méterről látom, hogy áll a sor. (nem a kocsi előtti 50 m-t bámuljuk bőszen magunk előtt, hanem gyűjtjük az információt 4-500 m-ről!) Na, ilyenkor nem az a megoldás, hogy szépen becsorgok a végére, hogy vmi seatos bfék lezúzza a kocsit családostól, hanem a sor vége előtt 2-300m-rel kirakom a villogót, és majdnem állóra fékezem az autót legkésőbb a sor végétől 100m-rel. Közben többet nézem a tükröt, mint ami előttem van, mert ott már pontosan tudom mi van. Amikor a mögöttem lévő 2-3 autón látom, hogy észnél vannak és "megállási" sebességre lassultak, akkor elgurulok a dogó végéig. Ha jön egy "b.fax", akkor van időm ,és ami fontosabb helyem! gyorsítani, vagy kihúzódni, és mindenki boldog.
Ok, hogy bennem van 30 év alatt pár millió balesetmentes km., de higgyétek el, meg lehet tanulni.

[ Szerkesztve ]


plömplöm
(őstag)
Blog

érdekelne, hogy a sok kövtáv-reklamátor vissza is úgy tér-e egy sávba, hogy a 2mp ott legyen. kedvencem az m6, ami általában szellemtanya, haladok szépen a szélső sávban, megjelenik egy gyorsabb autó mögöttem, megelőz és úgy jön vissza be elém, hogy kis túlzással összeérnek a lökhárítók. emberünket nem tolják, semmi sem indokolja, hogy így térjen vissza a sávba. ha eső után vagyunk, akkor pláne szoktam szeretni az általa felszórt taknyot...

[ Szerkesztve ]


BiP
(nagyúr)

A sok barom esőben is ezt csinálja. Közel,s távol senki, de besorol elém tök közel, hogy rámverje az esőt.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Olvass vissza, hogy mi volt az eredeti kérdés.... ;)


Reggie0
(félisten)

Dehogy, sot a legjobb, ha kulso szervizbe kerul. A biztositoval szerzodott szerviz a lehuzasodban erdekelt, nem a minosegi munkaban.


kenwood
(veterán)
Blog

En arra mindig nagyon figyelek, hogy jo messze legyen a kozepso tukorben amikor bemegyek ele. Nyilvan a ket "V" tavolsagot en sem tudom tartani. Mondjuk az a legextremebb esetekre van kitalalva a leggyengebb (de meg nem hibas) fekre stb ... Ha egyutt lassulsz a sorral, vagy idoben eszleled az allo sort, akkor azert 130-rol satu nelkul is elegnek kell lennie kevesebbnek is. Ha viszont osszejon a legrosszabb forgatokonyv, akkor utana mondhatod,hogy 1000-bol 999 esetben eleg lett volna annyi is.


mephi666
(nagyúr)
Blog

ja, de normál esetben akkora helyre sorolsz be, ahová egy anyahajó is beférne, aki elé pedig besoroltál, az folyamatosan lemarad, mert azért előzted meg, mivel nagy volt kettőtök közt a sebességkülönbség :) (olyan helyre nem sorolok be, ahol nem tudok előre-hátra kényelmes követésit hagyni, ilyenkor vagy ugrok még egyet, vagy bele sem kezdek az előzgetésbe, ha sűrűnek ítélem a forgalmat és nem akarom feltartani a száguldozókat azzal, hogy "csak" óra szerinti 140-150es tempóval lépek végig...)

keveset pályáztam eddig életemben (talán 5ezer km körül?) és én is azt szoktam követni, amit írtatok: látom hogy előttünk fennforgás van, csökkentem a sebességet, kirakom a vészvillogót és figyelem a hátulról érkezőt... szlovén szakaszon pár hete volt elég sok ilyen... és talán még itthon az M7en volt hasonló, mint az esetben: csak a mögöttünk érkező lehúzott gyorsan a leállósávba, hogy ne csússzon bele a barom... (minket meg már nem ért el szerencsére)

pár évre meg nyaralni mentünk és az 52-esen Solt felé haladva a Kígyósi csárda után kb 1.5km-el jön egy szép jobbos ív, erdős területen... ki volt rakva jóval előre a munkavégzés tábla, 80-60-40es korlátozások jöttek, mire a kanyarba értünk... tényleg dolgoztak a kanyaron túl, megállt a sor: előttünk 1-2 autó, mi, mögöttünk egy fekete corolla... figyelem a tükröt: reccs, szállnak az alktrészek, toyota meg azzal a mozdulattal ment le önszántából inkább a fűre... nagyon észnél volt a sofőrje és azonnal reagált :K megúszta, de mögötte összejött 3 kocsiból egy szendvics... nem volt pályasebesség, így csak anyagi kárnak nézett ki ránézésre: húzódtak le sorban és gondolom töltögették egy ideig a betétlapokat

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Asszony valamelyik évben nagyot bizonyított. Hasonló volt a szitu, pont meg tudott állni, de látta a tükörben, h a mögötte érkezőnek nem fog összejönni, gyors szúrt egy 1-est, és kislisszolt a leálló sávba. A mögötte érkező meg telibeverte azt, akit ért... Anya megúszta.

üzenetek