[Re:] [cappa72:] Új családtag: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


cappa72
(nagyúr)
Blog

Oké, szép, meg megvettük... na de ki mit szól hozzá a családban?

Anyóka, az üzembentartó:
Amikor először látta, azt mondta, hogy "nem túl puccos nekünk egy Alfa Romeo?"
Most, hogy megvan, azt mondja, nagyon szép, tetszik.
Persze az első útra úgy kellett rábeszélni – már hogy vezesse ő. Csak egy 10km kis kört ment vele. Na de amikor kiszállt, akkor mosolygott. 👍
Ez nagyon fontos reakció volt, és nagyon örültem neki.
Aztán amikor már önállóan ment vele, akkor mesélte, hogy a szokásos emelkedőn a szokásos módon indult el vele, ahogyan az Astra-val szokott. Na itt elkezdek lemaradni a mögötte lévők. 😁
Nincs kihangosító, nincs bonyolult műszerfal, a kormányról csak a zenét lehet vezérelni.
A start-stop rendszert egyszer kikapcsoltam, és úgy is maradt. Úgy is marad, anyóka útálja.
A váltóban semmi meglepetés nincs, Ugyanaz a szisztéma, mint az Asrta esetén (rükvercre gondolok), csak épp 6 sebességes.

XMDD, avagy a legnagyobb fiam:
Az 196cm-es srácnak az benne a legjobb, hogy a hosszú lába is jól elfér az első üléseknél.
Aztán vezette. Na ő is mosollyal az arcán szállt ki belőle. "Anya! Ezt azért majd néha elkérhetem, ugye?"
Neki is gondot okoz egy bonyolultabb műszerfal, így ő is örül az egyszerűségének.

Macska, a lányom:
Anya, nagyon vagány és csajos autód van! Nagyon menő! Majd én is akarom vezetni!

Legkisebb fiam:
Apa, nekem az első lámpája nem tetszik. Egyébként szép.

Na és Cappa, a tulaj:
A kezdeti görcsösség, ideg lassan lecseng. Minden új autót (mármint a családnak új, ideértve a használt autókat is) fenntartásokkal fogadok. Hogy miért, azt nem tudom. Minden zajt meghallok. Ilyenkor néha inkább hangerőt adok még az épp szóló zenére.
Aztán ha beválik, látszik, hogy megbízható, akkor persze szoros kapcsolat alakul ki. És az jó érzés.
Én vezettem eddig a legtöbbet, hiszen egyrészt én hoztam haza, másrészt vittem eredetvizsgára, meg én beszéltem mindenkit rá, hogy vezesse, de előtte bemelegítettem nekik a motort. Kb. 300km-t mentem vele.
Az elején furcsa volt, mert a pedálról lelépve mindig magasra emeltem a lábamat, és beakadt az alacsonyra tervezett kárpitozásnál. Ez a jelenség az S-Max-ból ragadhatott rám. Aztán már jobban figyeltem, és teljesen megszokható.
Mínuszokban is pöcc-röff indul.
Olaj szép áttetsző, de kb. 2000km lehet benne az utolsó bejegyzés szerint, szóval legyen is szép, és áttetsző.
Vízszint rendben, olajfoltok nincsenek a hűtőfolyadékban.
A motor és környéke rozsdás kicsit, tehát nincs fröcskölő olaj.
Ablaktörlő gyönyörűen töröl.
Az első lámpa tényleg furcsa nekem is (design sezmpontból), ahogy legkisebb kölkömnek is. De az összekép akkor is egy megnyerő külsővel bíró autó. A fara meg nagyon szép – nekem.
Járt hozzá külön szett nyári gumi, feljavított alufelnin. A (nyári) gumiknál sajna az egyik egy szöget tartalmaz, na azt majd meg kell nézetni, hogy lehet-e javítani. Egy másiknál már volt javítás. Szóval lehet, hogy egy-két szezont még elmehetnek, de aztán csere. A téli viszont még 4-5 évig jó lesz, tekintve a leendő futásteljesítményt.
Nagyon kemények az ülések. Ennek azért örülök, mert akkor vélhetően még nincs kiülve. Illetve nem rogy be derekam hosszú távon sem, és ez bizony szempont. A hátsó üléseken itt-ott lehetet gyerekülés, de csak 1 oldalon. Szerintem nem nagyon ültek hátul túl sokat. Ha őszinte akarok lenni, egyszer találtam el jól az üléspozíciót, azóta nem találtam meg újra.
Az első szélvédő alatt középen a tárolórekesznek a tartója ennél is törött, ami ennél jellemző szokott lenni.
Kuplung nekem jó helyen fog, igaz kicsit feljebb, mint az S-Max-nál, de oké.
Jól fekszi az utat, de nem szereti a rázós kátyús szakaszokat. Kanyarban nagyon jól megmarad, előző autóinkhoz képest ez nagyon feltűnt. Teccik' :D
DNA: ez érdekes dolog, erről kellett olvasnom, vajh mi is ez. Oké, hogy kaptam leírást róla az autó doksijaival, de házt a német. Én meg nem sprecchelek dojcsul. D – dynamic (amúgy lehetne Dumb, azaz hülyegyerek mód is :DDD), N – normal, A – all wheather. A normálon indul minden esetben, onnan kell eldönteni, hogy milyen módot választasz.
Ami feltűnt, hogy a D-ben a gázadásra hamarabb reagál, kormányzás meg kissé keményebb lesz. Kicsit sportosabb élményt nyújt. Ja, és nem szól 4.-ben ötvennél, hogy váltsak fel (amúgy nem is értem, hogy miért kell ezt a nagyon alacsony fordulatszámon tartást erőltetni – persze tudom... kevesebb károsanyagkibocsátás a cél)
A normál olyan, hogy normál, az all-wheather-t nem próbáltam még.
Szerencsére tud mp3-as CD-t lejátszani, ez nagy mák. Nagyjából 70 szám felfér a mi kedvenc zenéinkből egy CD-re. Rádiót nem hallgatunk, mert ami onnan dől kifelé, azt mi rühelljük. A jobb első hangszóró alacsony hangerőn erőtlen, kicsit mintha recsegne. Most elsőre nem érdekel, ha lesz kedvem, akkor kicserélem, van otthon autó-hangszaróm (pár).
Klíma oké, fűtés oké (ideértve a fűtéselosztó/mozgató motort).
Alja úgy tűnk, hogy oké, remélem nem csak "úgy" lefújták az alját, eltakarva az esetleges erősebb korrodálást. Majd möglátjuk'.
A kezelőszervek persze teljesen másképp vannak, mint a többi autón. Már a reflektor is. Az ablaktörlős rész meg aztán pláne. Engem nem zavar, tudok alkalmazkodni; persze logikus is, hiszen az autó nem tud.
Méretben nem túl nagy, a Civic-kel ellentétben a hátsó ülésnél a lábtér már egész kicsi, ha a nagyobbik fiam ül elől. Pakolásnál sem olyan praktikus, mint amaz.

Kicsit sajnálom, hogy rövidtávos autó lesz; de már bejelentettem, hogy 2-3 hetente azért kicsit ki kell kormolni.

Megnéztem, hogy a karakterisztika milyen.
Ezek alapján 2000-től már lehet gyorsítani, érzésre pedig olyan 3200-as fordulattól már lehet tiporni, kb. 5500-ig. De szerintem én 5000-nél majd váltok, ott találkozik a P-M (teljesítmény-nyomaték) görbe.

A sebességmérő olyan 5-6 km/h-t csal, és persze nem lineáris. Majd pályán bemérem a 130 körüli értékeket is. (+az ezekhez tartozó fordulatszámot is, és feljegyzem BBD – BigBlackDog által készített táblázatba)

Az a párszáz km vezetett út után azt mondom, hogy nekünk jó lesz.
Ha pedig a megbízhatósága tényleg olyan lesz, hogy a kötelező szervizeket kivéve nem állandó pátyolgatást kívánó autó lesz, akkor hosszútávú kapcsolat szövődik.

Felhívták a fórumon a figyelmemet, hogy leszek szíves visszainteni az Alfásoknak. :D Mivel rendes fiú vagyok, ezért megteszem.
Már az első napon megtörtént ez, de még gyakorolni kell ;)

[ Szerkesztve ]

üzenetek