[Re:] [danih:] Váltson Ön is bérletet Budapest útjaira! - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


baluka26
(veterán)
Blog

Diák vagyok. Minden hónap legnagyobb vétele a 3,5k-s BKV bérlet.
Egyébként kicsit furcsa intézkedés ez :D


biker
(nagyúr)
Blog

autósok tízezrei gyorsan átíratják a kocsijaikat az agglomerációba

Tényleg, az fizet aki Bp-en tartja nyilván a kocsit, vagy aki bejár? mert aki mondjuk pestről kijár dolgozni? pl kollégám 200m-re lakik a BP táblától bent pesten, és vácra jár, most ő mire fizessen? vagy minden úton fizető kapu behajtáshoz? :F


DeFranco
(nagyúr)
Blog

Én támogatom (elméletben, a gyakorlati megvalósítása kérdéses). Indokolatlanul sok az autó az utakon. Cserébe az autó után adózó kap egy teljes árú bérletet ;]

@biker: akkor lőttek az ingyen parkolóhelynek a ház előtt

[ Szerkesztve ]


danih
(addikt)
Blog

Mint mindent, ezt is a rendőrség ellenőrizné, tehát az effektív bűnüldözéstől (ha-ha-ha) kell erre erőforrást átcsoportosítani.

autósok tízezrei gyorsan átíratják a kocsijaikat az agglomerációba
Avagy, jelentsd be kutyád Szlovákiába? :))

A többire pedig nincs magyarázat. Megszokhatnád, hogy impulzusszerű ötletkormányzás van, valamit bedobunk, oszt' ha köll majd pótló intézkedéseket hozunk. Vagy nem.


moha21
(addikt)
Blog

Ez nem az ő ötlete, hanem valamelyik kerületi polgármesteré és Tarlós nem támogatja, viszont a minisztérium igen.

(#4) danih: Mondjuk kicsit gáz, hogy van BP meg a a vidék. És itt vidék alatt a Tiszántúlt értem nem Győrt.
Majd valószínű az lesz, hogy sokan költöznek papíron erre.

[ Szerkesztve ]


DeFranco
(nagyúr)
Blog

Na, de viccen kívül: a közösségi közlekedésnek mindenhol véres a torka, nem csak itthon. Máshol is veszteséges, és az összesített minőség sokkal nem jobb máshol sem, egy-egy kivételtől eltekintve. Máshol tisztábbak a szerelvények, buszok, esetleg kulturáltabb a személyzet, itthon viszont példásan sűrű és gyors a hálózat. Tényleg az. 3-4 féle alternatívád van a legtöbb esetben, van éjszakai buszhálózat, nem is akármilyen, az alapok jók. Az eszközök rohadnak, meg a csövesek, akik miatt olyan rohadtul érzed magad a gyros hetesen.

A takarékossági intézkedések tovább nem mennek, ez látszik, leépíteni sem nagyon van kit, ha reálisan nézed a helyzetet. Ellenőr például egészen kevés van ahhoz képest, amennyi kellene.

A szolgáltatásra viszont égető szükség van, sőt, sokkal több embert kellene átterelni a tömegközlekedésre, mint amennyi jelenleg használja.

[ Szerkesztve ]


darál0w
(Jómunkásember)
Blog

teljesen szopoágra küldik az autosokat...


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Mindenkinek kell fizetni, aki behajt Budapestre.
Ha egy napra megy, akkor is ki kell fizetnie arra hónapra a 10000Ft-ot.


localhost
(Közösségépítő)
Blog

Nem tűrném! :(

TARLÓS szerint pedig : [link]

[ Szerkesztve ]


Mr X
(veterán)
Blog

Meghszokhattuk már, hogy az autóssal kell kifizettetni mindent. Mert mi olyan gazdagok vagyunk, hogy belefér... :W

De egye fene. Legyen úthasználati díj, kifizetem, cserébe viszont minőséget kérek. Javítsák ki az összes utat. Szarért nem fizetek.

[ Szerkesztve ]


baluka26
(veterán)
Blog

sokkal több embert kellene átterelni a tömegközlekedésre, mint amennyi jelenleg használja.
Az kéne, még több ember reggel 4-6-ra, király lenne. Igy is csak általában a harmadik szerelvényre férek fel, és ott is egyszerre 20 emberrel szexelek...

Egyébként nem értem, most növelték meg a gázolaj jövedéki adóját. Miért nem fedezik abból a többletbevételből az ügyes-bajos dolgaikat?

Egyébként ez megint olyan intézkedés, ami csak foltozásra jó. Hirtelen, nagy bevétel, rohadtul nem fenntartható. Havi MAX 2-3k még elfogadható is lenne talán.

[ Szerkesztve ]


danih
(addikt)
Blog

Valóban azt rebesgetik, hogy valamelyik kerületi kiskirály ötlete, de mivel nem neveztek meg senkit, ezért ez ennek megfelelően kezelendő.
Mindenesetre, bár ugye az egész képlékeny, részemről kétségtelen, hogy ezzel megindult a zemberek "megdolgozása". Most visszavonják, de addig eljátszunk a gondolattal, majd hozzászokunk :)

(#11) baluka26: Egyébként nem értem, most növelték meg a gázolaj jövedéki adóját. Miért nem fedezik abból a többletbevételből az ügyes-bajos dolgaikat?
Annak már az intézkedés meghozatala előtt megvolt a helye - a költségvetési deficit betömködése.

[ Szerkesztve ]


DeFranco
(nagyúr)
Blog

Érdekes, én fel szoktam férni rá...


moha21
(addikt)
Blog

Ez szép és jó, de kicsit talán a géppark színvonalán is kellene javítani, mert a metrók száma is nem több, hanem kevesebb, pedig az utasok száma nem csökken.

(#13) DeFranco : Én sem férek fel rá mindig, pedig nem zavar a nyomorgás. Meg más, hogy nem az a legnagyobb probléma. Mert 4-6-os az jár sűrűn.
De ilyen Örsről száz akárnyhanyas busszal eljutni valahova nem egyszerű..

[ Szerkesztve ]


Dany007
(veterán)
Blog

Szép kezdeményezés :D Nem baj amíg van még mit lehúzni az emberekről addig hajrá, nem? Úgyis csak ezt tudják csinálni. Másra már egyszerűen képtelenek.

Amúgy tényleg felmerül a kérdés, hogy aki csak évente egyszer jár Pesten, mondjuk családdal állatkertben, vagy csak nézelődni annak is le kell perkálni az a tízest?
Mert mondjuk a közép-európai szinten csúcstartó benzinárak valamint a szintén jócskán megdrágult autópálya díj mellett még ezt is befizetni egyszeri felutazásért kicsit durva.

Persze (nekem) nem baj. Én már simán a benzinárak miatt sem járok Pestre évek óta. Ezután max egy okkal több, hogy ne menjek.

Viszont jó nagy kibaszás a pestiekkel mindez. Gondolom az okok között ott szerepelt az is, hogy amelyik pesti nem tudja / akarja kifizetni a plusz 10-est havonta, az majd átszokik a BKV-ra. Na persze, már aki meri! Miután hetente kigyullad egy metró / villamos / busz én biztos nem mernék BKV-n utazni. Fizetni érte meg főleg nem.
Arra akartam célozni, hogy előbb kéne egy működőképes - kevésbé veszélyes - tömegközlekedési rendszer, majd ha ez már megvan és működik is, akkor bevezetni egy olyan rendszert, ami úgymond "átkényszeríti" az embereket, hogy használják azt.


baluka26
(veterán)
Blog

Hol szállsz?
Budapestet jól össze tudom hasonlítani Tatabányával. Sokkal jobban kihasznált a Pesti tömegközlekedés, ez tuti.

danih: Az idei deficit foltozására, vagy a jövőre is tekintve?

[ Szerkesztve ]


DeFranco
(nagyúr)
Blog

A busz is a forgalom miatt halott ügy, de ez közlekedésszervezési kérdés. Valahol kialakítanak egy buszsávot, már a fél lakosság hörögve fetreng, hogy már megint nem lehet haladni az ótóval, nem ezért fizette ki érte egy fél lakás árát.

A szerelvények állapota pocsék, ez tény, de tudtommal nem jut a felújításra. Épp a múlt takarékossági intézkedései miatt. Ez addig így is lesz, amíg nem lesz egy nagyobb tömegszerencsétlenség. Szerinted a cég érdeke, hogy törnek ketté a csuklós buszok? Nemigen.

@baluka26: nyugati - moszkva

[ Szerkesztve ]


moha21
(addikt)
Blog

Mondjuk ez a "mi volt előbb a tyúk vagy a tojás" esete. Pénz nélkül nem tudják rendbe hozni ( bár idáig pénzzel sem ment ) a BKV-t.

Egyébként miért pont 10.000? Miért mindenkinek? Miért csak ilyen binárisan tud gondolkozni a mindenkori kormány? Ja tudom nincs idő elemezgetni...

Maga az ötlet nem biztos, hogy rossz, de kombinálva lehetne más ötletekkel valami emészthető formában beterjeszteni.

(#17) DeFranco: Nyilván senkinek nem érdeke, hogy kettétörjön egy busz. Vagy esetleg aki 200 milliós jutalmat kapott annak mégis? Mert mondjuk egy új Volvo 50 millió körül volt, ha jól emlékszem.

A vasútnál sem tudom, hogy kinek az érdeke a visszafele fejlődés, mégis ez megy.

[ Szerkesztve ]


baluka26
(veterán)
Blog

Corvin - Petőfi, budai hídfő. Az a másik irány, ezek szerint ott annyira nem vészes :)
moha: Én is ezt írom, egy sokkal kisebb költségen nem akadnának fent az autósok, de szerintem a legtöbb autós már komolyan kezd elgondolkodni, hogy inkább csak szükség esetén veszi elő a verdát.

Visszafejlődés vasútnál? A Déliből induló vonatok elég nagy százaléka már új "piros" vonat :)

[ Szerkesztve ]


Mr X
(veterán)
Blog

Hozzáteszem, a kocsit munkába járásra használom, ha nincs különösebb mennivaló, egy hónapban ennyi tankolással elvagyok. Most azt akarják, hogy fizessek ki puszira mégegyszer ennyit. :U

[ Szerkesztve ]

üzenetek