[Re:] [danih:] Váltson Ön is bérletet Budapest útjaira! - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


baluka26
(veterán)
Blog

Diák vagyok. Minden hónap legnagyobb vétele a 3,5k-s BKV bérlet.
Egyébként kicsit furcsa intézkedés ez :D


biker
(nagyúr)
Blog

autósok tízezrei gyorsan átíratják a kocsijaikat az agglomerációba

Tényleg, az fizet aki Bp-en tartja nyilván a kocsit, vagy aki bejár? mert aki mondjuk pestről kijár dolgozni? pl kollégám 200m-re lakik a BP táblától bent pesten, és vácra jár, most ő mire fizessen? vagy minden úton fizető kapu behajtáshoz? :F


DeFranco
(nagyúr)
Blog

Én támogatom (elméletben, a gyakorlati megvalósítása kérdéses). Indokolatlanul sok az autó az utakon. Cserébe az autó után adózó kap egy teljes árú bérletet ;]

@biker: akkor lőttek az ingyen parkolóhelynek a ház előtt

[ Szerkesztve ]


danih
(addikt)
Blog

Mint mindent, ezt is a rendőrség ellenőrizné, tehát az effektív bűnüldözéstől (ha-ha-ha) kell erre erőforrást átcsoportosítani.

autósok tízezrei gyorsan átíratják a kocsijaikat az agglomerációba
Avagy, jelentsd be kutyád Szlovákiába? :))

A többire pedig nincs magyarázat. Megszokhatnád, hogy impulzusszerű ötletkormányzás van, valamit bedobunk, oszt' ha köll majd pótló intézkedéseket hozunk. Vagy nem.


moha21
(addikt)
Blog

Ez nem az ő ötlete, hanem valamelyik kerületi polgármesteré és Tarlós nem támogatja, viszont a minisztérium igen.

(#4) danih: Mondjuk kicsit gáz, hogy van BP meg a a vidék. És itt vidék alatt a Tiszántúlt értem nem Győrt.
Majd valószínű az lesz, hogy sokan költöznek papíron erre.

[ Szerkesztve ]


DeFranco
(nagyúr)
Blog

Na, de viccen kívül: a közösségi közlekedésnek mindenhol véres a torka, nem csak itthon. Máshol is veszteséges, és az összesített minőség sokkal nem jobb máshol sem, egy-egy kivételtől eltekintve. Máshol tisztábbak a szerelvények, buszok, esetleg kulturáltabb a személyzet, itthon viszont példásan sűrű és gyors a hálózat. Tényleg az. 3-4 féle alternatívád van a legtöbb esetben, van éjszakai buszhálózat, nem is akármilyen, az alapok jók. Az eszközök rohadnak, meg a csövesek, akik miatt olyan rohadtul érzed magad a gyros hetesen.

A takarékossági intézkedések tovább nem mennek, ez látszik, leépíteni sem nagyon van kit, ha reálisan nézed a helyzetet. Ellenőr például egészen kevés van ahhoz képest, amennyi kellene.

A szolgáltatásra viszont égető szükség van, sőt, sokkal több embert kellene átterelni a tömegközlekedésre, mint amennyi jelenleg használja.

[ Szerkesztve ]


darál0w
(Jómunkásember)
Blog

teljesen szopoágra küldik az autosokat...


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Mindenkinek kell fizetni, aki behajt Budapestre.
Ha egy napra megy, akkor is ki kell fizetnie arra hónapra a 10000Ft-ot.


localhost
(Közösségépítő)
Blog

Nem tűrném! :(

TARLÓS szerint pedig : [link]

[ Szerkesztve ]


Mr X
(veterán)
Blog

Meghszokhattuk már, hogy az autóssal kell kifizettetni mindent. Mert mi olyan gazdagok vagyunk, hogy belefér... :W

De egye fene. Legyen úthasználati díj, kifizetem, cserébe viszont minőséget kérek. Javítsák ki az összes utat. Szarért nem fizetek.

[ Szerkesztve ]


baluka26
(veterán)
Blog

sokkal több embert kellene átterelni a tömegközlekedésre, mint amennyi jelenleg használja.
Az kéne, még több ember reggel 4-6-ra, király lenne. Igy is csak általában a harmadik szerelvényre férek fel, és ott is egyszerre 20 emberrel szexelek...

Egyébként nem értem, most növelték meg a gázolaj jövedéki adóját. Miért nem fedezik abból a többletbevételből az ügyes-bajos dolgaikat?

Egyébként ez megint olyan intézkedés, ami csak foltozásra jó. Hirtelen, nagy bevétel, rohadtul nem fenntartható. Havi MAX 2-3k még elfogadható is lenne talán.

[ Szerkesztve ]


danih
(addikt)
Blog

Valóban azt rebesgetik, hogy valamelyik kerületi kiskirály ötlete, de mivel nem neveztek meg senkit, ezért ez ennek megfelelően kezelendő.
Mindenesetre, bár ugye az egész képlékeny, részemről kétségtelen, hogy ezzel megindult a zemberek "megdolgozása". Most visszavonják, de addig eljátszunk a gondolattal, majd hozzászokunk :)

(#11) baluka26: Egyébként nem értem, most növelték meg a gázolaj jövedéki adóját. Miért nem fedezik abból a többletbevételből az ügyes-bajos dolgaikat?
Annak már az intézkedés meghozatala előtt megvolt a helye - a költségvetési deficit betömködése.

[ Szerkesztve ]


DeFranco
(nagyúr)
Blog

Érdekes, én fel szoktam férni rá...


moha21
(addikt)
Blog

Ez szép és jó, de kicsit talán a géppark színvonalán is kellene javítani, mert a metrók száma is nem több, hanem kevesebb, pedig az utasok száma nem csökken.

(#13) DeFranco : Én sem férek fel rá mindig, pedig nem zavar a nyomorgás. Meg más, hogy nem az a legnagyobb probléma. Mert 4-6-os az jár sűrűn.
De ilyen Örsről száz akárnyhanyas busszal eljutni valahova nem egyszerű..

[ Szerkesztve ]


Dany007
(veterán)
Blog

Szép kezdeményezés :D Nem baj amíg van még mit lehúzni az emberekről addig hajrá, nem? Úgyis csak ezt tudják csinálni. Másra már egyszerűen képtelenek.

Amúgy tényleg felmerül a kérdés, hogy aki csak évente egyszer jár Pesten, mondjuk családdal állatkertben, vagy csak nézelődni annak is le kell perkálni az a tízest?
Mert mondjuk a közép-európai szinten csúcstartó benzinárak valamint a szintén jócskán megdrágult autópálya díj mellett még ezt is befizetni egyszeri felutazásért kicsit durva.

Persze (nekem) nem baj. Én már simán a benzinárak miatt sem járok Pestre évek óta. Ezután max egy okkal több, hogy ne menjek.

Viszont jó nagy kibaszás a pestiekkel mindez. Gondolom az okok között ott szerepelt az is, hogy amelyik pesti nem tudja / akarja kifizetni a plusz 10-est havonta, az majd átszokik a BKV-ra. Na persze, már aki meri! Miután hetente kigyullad egy metró / villamos / busz én biztos nem mernék BKV-n utazni. Fizetni érte meg főleg nem.
Arra akartam célozni, hogy előbb kéne egy működőképes - kevésbé veszélyes - tömegközlekedési rendszer, majd ha ez már megvan és működik is, akkor bevezetni egy olyan rendszert, ami úgymond "átkényszeríti" az embereket, hogy használják azt.


baluka26
(veterán)
Blog

Hol szállsz?
Budapestet jól össze tudom hasonlítani Tatabányával. Sokkal jobban kihasznált a Pesti tömegközlekedés, ez tuti.

danih: Az idei deficit foltozására, vagy a jövőre is tekintve?

[ Szerkesztve ]


DeFranco
(nagyúr)
Blog

A busz is a forgalom miatt halott ügy, de ez közlekedésszervezési kérdés. Valahol kialakítanak egy buszsávot, már a fél lakosság hörögve fetreng, hogy már megint nem lehet haladni az ótóval, nem ezért fizette ki érte egy fél lakás árát.

A szerelvények állapota pocsék, ez tény, de tudtommal nem jut a felújításra. Épp a múlt takarékossági intézkedései miatt. Ez addig így is lesz, amíg nem lesz egy nagyobb tömegszerencsétlenség. Szerinted a cég érdeke, hogy törnek ketté a csuklós buszok? Nemigen.

@baluka26: nyugati - moszkva

[ Szerkesztve ]


moha21
(addikt)
Blog

Mondjuk ez a "mi volt előbb a tyúk vagy a tojás" esete. Pénz nélkül nem tudják rendbe hozni ( bár idáig pénzzel sem ment ) a BKV-t.

Egyébként miért pont 10.000? Miért mindenkinek? Miért csak ilyen binárisan tud gondolkozni a mindenkori kormány? Ja tudom nincs idő elemezgetni...

Maga az ötlet nem biztos, hogy rossz, de kombinálva lehetne más ötletekkel valami emészthető formában beterjeszteni.

(#17) DeFranco: Nyilván senkinek nem érdeke, hogy kettétörjön egy busz. Vagy esetleg aki 200 milliós jutalmat kapott annak mégis? Mert mondjuk egy új Volvo 50 millió körül volt, ha jól emlékszem.

A vasútnál sem tudom, hogy kinek az érdeke a visszafele fejlődés, mégis ez megy.

[ Szerkesztve ]


baluka26
(veterán)
Blog

Corvin - Petőfi, budai hídfő. Az a másik irány, ezek szerint ott annyira nem vészes :)
moha: Én is ezt írom, egy sokkal kisebb költségen nem akadnának fent az autósok, de szerintem a legtöbb autós már komolyan kezd elgondolkodni, hogy inkább csak szükség esetén veszi elő a verdát.

Visszafejlődés vasútnál? A Déliből induló vonatok elég nagy százaléka már új "piros" vonat :)

[ Szerkesztve ]


Mr X
(veterán)
Blog

Hozzáteszem, a kocsit munkába járásra használom, ha nincs különösebb mennivaló, egy hónapban ennyi tankolással elvagyok. Most azt akarják, hogy fizessek ki puszira mégegyszer ennyit. :U

[ Szerkesztve ]


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Havi 10000Ft, ami évi 120000Ft annak aki minden hónapban legalább egyszer Budapesten közlekedik.


DeFranco
(nagyúr)
Blog

Na a vasút, az egy hosszú mese, azon kívül, hogy egy szociális foglalkoztató, mást nem tudok felhozni ellene. Az ottaniak tényleg vért güriznek sokszor, hogy hogy lehet szebben-jobban, csak az adott feltételek mellett nehéz ügy. Komplett idióták azért ott is vannak :) Dolgoztam ott pár évig, tudom milyen hivatástudat van ott.

A vezetői prémiumok persze más kérdés, az nyilván szúrja mindenki szemét, meg is értem... ezzel szemben nincs ellenvetésem, ezt ki kellene gyomlálni a rendszerből.

[ Szerkesztve ]


Ptech
(őstag)
Blog

Jaja, lehet menni vidéki nagymama nevére iratni az autókat. Aki még nem tette meg ;]


Motion_Blur
(félisten)

Ez ugyanolyan riogatás mint a kötelező rendszámcsere...


baluka26
(veterán)
Blog

A próféta szóljon belőled :)


moha21
(addikt)
Blog

Tudom, hogy mennyi a benzin, sajnos nekem is kell tankolni néha. ( Sőt most kellett benzinszivattyút cserélni :S ), sokkal kevesebbet is használom az autót. Mondjuk melóba 4-5 emberrel szoktunk menni.

Azokat kellene fizetésre bírni, akik megtehetnék, hogy járnak BKV-val, de mégis szarnak rá.
Ennyi erővel egy vidéki lakos adójából miért fizeti a BKV-t?

Komolyan tavaly vagy mikor ment a TV_ben, hogy a kormány átvállalja az adósságot. Tehát az egész ország. Hát kérem fizessen aki Pesten van.


D1Rect
(félisten)
Blog

Budapest bérlet?
Thököm ezekbe már komolyan, inkább tényleg útlevelet váltok.
Elmegyek favágónak Svédországba vagy valami.

Idióták. :W

Nem a 10eFt fáj inkább, hanem ezek az ötletbörzeszerű "adók".

hint: Mennyibe van a szlovák rendszám? ;]

(#26) moha21: Ó, itthon a devizahiteleseket is az ország fogja fizetni...

[ Szerkesztve ]


moha21
(addikt)
Blog

Nem a vérgürizésről van szó. Bár azért nálunk vicces a pénztáros meló is + a bakter is. Egyik sem egy agyonhajtós meló.

De a pályák egészen szarok már, nekem a XXI. században ne 30 km/h legyen már az átlag sebesség.

Eltűnt a dohányzó kocsi is. 1 db kocsinak nem mindegy? Én is leszoktam a cigiről, meg sosem okozott gondot nem rágyújtani, de most legalább mindenki szívja peronom, WC + mindenhol.

Pályákhoz visszatérve. Pár éve csinálták Gyomától MEzőtűrig vagy meddig a pályát. Azt hiszem [link]
Na nem régen lett átadva. Erre jövünk haza és toporgás 30-al ismét. Kérdezem a mozdonyvezetőt mi van? Azt mondja szar majdnem az össze beton talpfa amit letettek kemény 1-2 éve. Naivan megkérdeztem, hogy miért nem vonják felelősségre a céget?
A válasz a szokásos, már rég csődeljárás stbb van a cég ellen.


Mr X
(veterán)
Blog

Én viszont azt mondom, hogy fizessen az, aki használja az adott szolgáltatást. Ha én nem BKV-zom, akkor miért nekem kéne életben tartani a céget? Inkább vágják ki a sok naplopót, aztán akkor talán marad pénz másra is.


D1Rect
(félisten)
Blog

"akkor miért nekem kéne életben tartani a céget?"
Mert az iPhone nagyon kicsi dobozban jön. :DDD


Mr X
(veterán)
Blog

Egy dobozzal megszponzorálom őket, azon ne múljon. :DDD


Dany007
(veterán)
Blog

Na az meg a másik...
Már csak lépésre vagyunk a levegőadótól :D Minden belélegzett 1m3 levegő után x forint adót kell majd fizetni. Akinek nem tetszik az szívjon saját levegőt! :)
Amúgy az ilyen mondvacsinált adók bevezetésével szokott az történni, hogy a végén többe kerül az államnak, mint amennyit nyer rajta. Az emberek meg ígyisúgyis szívnak miatta.


deicide
(veterán)
Blog

Ahogy én olvasom a linkelt cikkből, 600.000 autósról beszélnek, ami azt jelenti, hogy csak a Budapest bejelentett lakhellyel rendelkező autótulajdonosoknak kellene fizetni.


Dany007
(veterán)
Blog

Mondjuk azt sem nehéz megoldani :D


DeFranco
(nagyúr)
Blog

Mondom még egyszer: akkor nem parkolhat ingyenesen, ami a belvárosban elég nagy érvágás...


moha21
(addikt)
Blog

Várjál, mert nem értem. A 18-as hsz-mre reagáltál, de nincs linkelt cikk sem.

Ha arra gondoltál, hogy vidéki fizet BKV-t, ott arra gondoltam, hogy az állam minden évben átvállalta az adósságot. Ott meg ugye mindenki adójából lesz az a pénz.


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Az úthasználati díjat a főváros területén minden közutat használó gépkocsira meg kell váltani, papíralapú matrica formájában, ára a BKV-bérlethez hasonlóan havi 10 ezer forint lehet, meglétét pedig a rendőrség ellenőrizné, áll abban az anyagban, amit a kormány szerdai ülésén tárgyal.


biker
(nagyúr)
Blog

Elmegyek favágónak Svédországba vagy valami.

menjél, ott évek óta útdíjat szednek stockholm körgyűrűn belülre, minden kocsin van jeladó/vevő, átmész a kamera alatt, már vonja is a pénzt a creditből. nincs credit, megy a bünti


deicide
(veterán)
Blog

#9-ben volt egy link, abban van ez.


Dany007
(veterán)
Blog

wow mért most a pestiek ingyenesen parkolhatnak a belvárosban? Na ezt se tudtam =/


adalbert1
(veterán)
Blog

Nem. De ha az adott kerületben van a bejelentett lakcímed, akkor arra kerületre (sőt, van hogy egy kerület több zóna, és csak a zónára) tudsz csekély éves díjért ingyenes parkolásra jogosító matricát kiváltani.


DeFranco
(nagyúr)
Blog

jajjmár... nem. A saját lakásod előtt/környékén igényelhetsz egy darab parkolóhelyet (pontosabban parkolójegyet) szigorú feltételek mellett. De azzal csak ott állhatsz meg, máshol nyilván fizetsz. És nem is 100 hogy kapsz.

[ Szerkesztve ]


moha21
(addikt)
Blog

Hát én ezt én sem. Én valami 400-at fizettem óránként. Ráadásul büntetést is úgy szedtem össze, hogy 10 perccel lejárt és hasonlók. :(((

(#39) deicide : Meglett.

#42) DeFranco : Na így már azért más.

[ Szerkesztve ]


#53246592
(senior tag)
Blog

"50%-os fizetési hajlandóság mellett"

Ezt így hogy? Vagy csak nekem furcsa? Bevezetnek egy díjat amit vagy megfizetsz vagy nem? :D


Motion_Blur
(félisten)

A tilosban + a rokkant helyen parkoló X6-osokat, meg A8-asokat kéne elkobozni rögtön első alkalommal és azonnal lenne pénz konszolidálni a BKV-t :)


deicide
(veterán)
Blog

Nincs eszköz, amivel ellenőrizzék, csak a rendőrség, de az ő kapacitásuk véges.


mephi666
(nagyúr)
Blog

felmerül még a kérdés, hogy mi számít közutat használó kocsinak, vagy hogy ellenőrzik ezt? pl. ha valaki csak parkol a háza mellett, el sem indul hónapokig, az elvileg nem köteles fizetni... de ezt hogy ellenőrzik? mennek majd hozzá a rendőrök leolvasni a "kilóméteróra-állást?" minden hónapban :DDD

nincs ez az egész szerintem normálisan átgondolva


danih
(addikt)
Blog

Semmi ilyesmi, menet közben leintenek, ellenőriznek. Álló kocsikra rá sem fognak hederíteni.

nincs ez az egész szerintem normálisan átgondolva
Mutass valamit, ami normálisan át van gondolva...


deicide
(veterán)
Blog

Az utóbbi időkben melyik rendelet/törvény volt megfelelően átgondolva? Biztos volt, de nem ez a jellemző.


Dany007
(veterán)
Blog

Persze, hogy nincs. Hiszen csak az a lényeg, hogy valahogyan lehúzzanak még egy rakást pénzt az emberekről, mert másképp kigazdálkodni nem tudják...

Csak azt nem értem, külföldön ez mért működik mégis? Lehet ott sem nyereséges a tömegközlekedés, okés. De azért mégiscsak sikerül karbantartani a gépparkot, illetve újítani is rendszeresen. Mindeközben a jegyárak sem szaladnak az ég felé. És talán a cég se akar minden hónapban csődbe menni, mint nálunk.
Ezzel szemben nálunk az árak is aránylag magasak. A metrókocsik 40 évesek :D Hetente füstöl el egy... Szóval itt valamit nagyon rosszul csinálnak. De tudom azért a jutalom jár! Naná :D

üzenetek