tegye fel a kezét akinek a debris-nél nem esett le az álla amoikor először látta...
hozzászólások
Umbar
(csendes tag)
Jó kis összefoglaló cikk lett, grat! Már alig várom az idei Function-t!
A '90-es évek elején először C+4-en, majd C64-en rajta voltunk a magyar demo scene térképén a cimborákkal. Micsoda idők voltak... Vörösmarty művház rulez!
Nekem a kedvencem ez: elevated bz Rbga and TBC
2004-ben láttam először ilyesmit - kkrieger 96k-s játék volt ami grafikailag párban volt az akkori csúccsal.
eziskamu
(addikt)
Nekem inkább a viccesebb (dúrvább) Immortal Rat-féle (nem is tudom jó műfaj megnevezés-e) lamer demók tetszettek, a júhtúbon pont mostanában nézegettem.
Jó írás, köszönjük.
Zenében mai napig ütnek, a C64, Atari,amiga chiptune-ok, Razor1911-ból Zabutom és Dubmood a legjobbak
amúgy Árok Party-ra valaki jön???
A kortárs művészet szinte egyetlen formája amit elismerek
A Tate-ben mindenféle rettenetnek külön tárlat van. Bezzeg az ilyen demóknak amiben valódi munka, tudás és művészet van, nincs helyet ott.
looser
(addikt)
2nd reality zenéje most is itt van az mp3 lejátszómon... Jó kis bemutató, köszi :-)
A 4K-s művektől szoktam letenni a hajam, az valami eszméletlen. Persze az egész demoscene-nek max. respect
nekem máig a kedvencem a 64kb-os kategóriában a zoom III 2003-ból
Az bizony egy csoda, egyik kedvencem volt abban az időben!
Nekem máig az egyik legkedvesebb demo a farbrausch-tól a Popular Demo (fr-25). Populáris, mint ahogy a címe is mutatja, de nagyon hangulatos.
Ja és elég neki egy GF4 MX440 is.
Asztán ha ezt megnéztétek, lessétek meg a Conspiracy-tól a Saturday Night Scenert is!
[ Szerkesztve ]
adrian360
(őstag)
régebben én is foglalkoztam a témával, örültem volna egy kicsit bővebb cikknek is
btw régebben voltak 256 byte -os demók is amik általában egy egy forgó-változó ábrák voltak ( fraktálok, plasma effektek stb), zene kategóriában is (mikor még it, ft2 volt a divat) voltak külön 2-4-32 csatornás compók. és akkor még nem beszéltünk a c64 / amiga compókról
hohoo
(senior tag)
ezeket még kéne nézetni a játékfejllesztőkkel, hogy legalább egyszer lássanak példát mi az az optimalizáció, aztán dönthetnének hogy szánalmas munkáik miatt harakirit követnek-e el, vagy csak másik munkát keresnek
Óh, régi szép emlékek... és még ma is él a dolog
@hohoo : Sajnos a játékfejlesztők fleg a határidők miatt nem optimalizálnak, mindnen más tekintetben igazad van.
[ Szerkesztve ]
ceia
(őstag)
Én még Amigán néztem demókat. Spaceballs, Mad Elks, Andromeda, Melon Dezign, Kefrens, Sanity, Absolute!, Anarchy, Majic 12, Phenomena..
Nagy nevek, nagy idők!
[ Szerkesztve ]
Hehhe, jó kis cikk
csirke néven tagja vagyok a Fresh!Mindworkz-nek és a Rebels-nek. Racers néven, szoktunk poén cuccokat is csinálni. Sajnos, már rég nem csináltam a demokba grafikát, mert sok a meló
Egyszer 10-ek lettunk 64k introban Assembly-n. Regi szep idok.
Partikon a 90'-es években többször voltunk a cimborákkal. Én spec. a C16-tól felfelé követtem a demoscene-t.Természetesen a csúcsot az amigás évek jelentették, de ma is szívesen olvasom a scene.hu oldalait és nézegetem az alkotásokat. Sajnos a mai arcok nem igazán értik meg a demozás lényegét, mit is jelent valami maximumot "kihozni" a jelenkor gépeiből, mert nincs már adott hardver és gyakorlatilag korlátlanok a lehetőségek.Persze ma is vannak új ötletek és komoly alkotások, de nincs olyan átütő dolog mint annak idején amikor állva tapsoltak az emberek egy-egy partin ha olyan dolgot hoztak ki a demókészítők az éppen aktuális amigákból amitől az állu(n)k leesett.
Boldog vagyok, hogy abban az időben voltam és abban a korban nőttem fel amikor a demoscene mint fogalom létrejött. Ezt azt gondolom nem tudná pótolni semmi a mai számtech. világban.
Amatőr zenészként egy negyedik hellyel kellett beérnem a 96'-os scenest-en a 4ch music compón. Nagyon nagy élmény volt.
Kellemes volt olvasni a cikket.. (de talán már olvastam valahol.. )