üzenetek

hozzászólások


fi:zi'k
(nagyúr)
Blog

Építő jelleggel:
Ilyen komoly hardverek mellett egy 20E-es kompaktra nem jut? :B Sokat ront egy cikk színvonalán ha rossz minőségűek a képek.


ricshard444
(veterán)
Blog

Régóta nincs konkrétan pénzem semmilyen cuccra, csak üzletelgettem és így ment feljebb a gépben lévő hardverek értéke.
Nokia 5230 ennyire képes :(


boczko1
(csendes tag)

Teljesen egyetértek a cikk utolsó felével, egyszerűen borzasztó ami a pc-s játékiparban folyik, már kicsit megbántam, hogy kb egy éve megvettem a 7970-et, azóta nemvolt olyan játék amire azt mondtam volna hogy megérte miatta megvenni ezt a kártyát, a AAA+ s játékokban állandóan csalódok némelyikük 1 órát sem marad fent a gépen, úgyhogy hiába van rohadtdrága gamer gépem ha nem használom ki, nemisbaj decemberben jöhet a ps4


joysefke
(veterán)
Blog

Ez a HT fura dolog, én azt szűrtem a grafikonokból le, hogy az átlag FPS-t általában felfele túlja, a minimumot viszont néhol csökkenti, ami számomra megkérdőjelezi (játékok mellett) az értelmét.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a HT-t is csiszolgatják generációváltások között, így lehet, hogy az új procik szebb képet festenének.

J.


tothjozsi96
(addikt)

Valaki nem tudja meg mondani hogy az I7 3770-es ami 1155-ös foglalatba és mi különbség az az I7-es között ami 1366-os alaplapba megy?
Azt tudom hogy újabb technológia.
Ezen kívül valaki valamit?
Jó a bemutató amúgy meg! :)
Üdv!


HyP3b0y
(senior tag)

Nem kötekedni akarok csak szemet szúrt: Miért "vs." ? Nem egymásnak eresztetted őket hanem együttes erejüket tesztelted.

(nem mintha egy procit és egy multi-GPU-t egymásnak lehetne ereszteni.)

[ Szerkesztve ]


ricshard444
(veterán)
Blog

Nézőpont kérdése.

[ Szerkesztve ]


joysefke
(veterán)
Blog

megnézi melyikből fogy el előbb a kraft :)


mcsabee
(senior tag)
Blog

Ez nem a PC-s játékipar hibája, hanem a konzoloké (bár nem is hiba ez, természetes folyamatról van szü). Első sorban minden játék konzolokra készül, mivel azon tudnak eladni annyit belőle, hogy megérje a nagy kiadóknak. És mivel minden játék konzolokra készül, ezért a PC-s port nem sokkal jobb minőségű grafikailag, mint az eredeti verzió.

Ha majd egy játékból arányosan ugyanannyit értékesítenek PC-n is, mint konzolon (jelenleg 5-10% ez az arány, tehát ha egy játékból elmegy 5 millió, akkor abból 250-500k PC-n fogy, vagy kevesebb, a többi 4.5 millió meg konzolokon), akkor talán megéri a kiadóknak több energiát, és ami fontosabb, több pénzt feccölni a számítógépes játékokba. Ha viszont ez nem történik meg, addig nem lehet várni a csodát. Nem véletlen, hogy évek óta hiányoznak PC-ről az igazi nagy AAA kategóriás exkluzív címek.

Ez a helyzet némileg változni fog, ha jön a PS4 és az Xbox One, de csak idő kérdése, hogy újra "helyreálljon a rend".


fi:zi'k
(nagyúr)
Blog

Véletlenül sem akartam "turkálni a pénztárcádban". :N


MrPetya19
(addikt)

Érdekes, hogy te a füvet említed Crysis-nál, én külföldi oldalakon a vízről olvastam, mint erőforrás zabáló.

A PC-s játékokról alkotott véleményeddel egyetértek, a legtöbb ugyan az, bugos, rosszul megírt.
Illetve a probléma az is, hogy kevés GAMER van a rossz megírás miatt. Itt azokra gondolok, akik játszani szeretnek, és nem a vízhűtés felszerelésével bajlódni, azért hogy húzhassák a procit. Az alaplap gyártók most kezdenek rájönni, hogy sok olyan ember van, akinek kell egy nem tuningos lap, amin minden gamer dolog megtalálható. (pl msi, gigabyte) Csak a játékok nem a legjobban megírtak.

A Sapphire kártyával nem értem, hogy mi a baj, szerintem a pirosaknál ők a legjobbak, nekem nagyon nem tetszenek az Asus-ok.

Egyébként egy 3470 és egy 7950 milyen párosítás?

[ Szerkesztve ]


qad
(senior tag)

Mennyire melegszik fel a procid ht on-al 4200-on?


bitblueduck
(senior tag)
Blog

Felhasználó amit érez ez: 3770 vs 920 (ok ez 3770k, de alapórajelen). Egy kis +watt és órajel ezt ellensúlyozhatja.
Technikai oldalról: sokminden. 3770nél AVX utasítások, 22nm gyártástech ezzel kedvezőbb fogyasztás, "csak" dual channel memória stb, részletek itt meg itt.


Tuco78
(tag)

Tökéletesen egyetértek veled egy dolog kivételével és ez a grafika fontossága!
Persze én is szeretem ha minél szebb egy játék de véleményem szerint ez csak másodlagos!
Pont a múltkor került a kezembe a Half Life 1 lemezem és eszembe jutottak a régi szép idők ezért újra feltettem és baromi jó játék még most is pár napig szuperül elvoltam vele.Míg a grafikai istennek tartott crysisekkel nem bírtam pár óránál többet játszani annyira unalmas és monoton.
De a mostani címek közül felhozhatnám a dishonoredet ami szintén nem egy grafikai orgia de szenzációs játék!!!
Sajnos ez az új trend: nem várj jó játékokat amíg pl: a COD-ból minden évben jön egy új rész amit szinte nulla újítással és munkával csinálnak meg és mégis el lehet adni milliószámra!!! :(


lestyanrobi
(tag)

Az utolsó gondolatokhoz én is hozzátenném a véleményemet. Szerintem hasonló ütemben jönnek az igazán jó játékok, mint régen. A baj az, hogy régen hetekig, sőt, néha hónapokig is elvolt vele az ember időnként, aztán ha megunta, elrakta és egy év múlva megint elővette.
Most meg az megy, hogy általában néhány napot, max két-három hetet húzol ki vele, de annál nem többet, utána pedig elő se veszed! Legalábbis nálam ez a helyzet. A régi játékokat még mostanában is előveszem. Kivételek azért vannak a (majdnem) mai játékok között is: nekem a GTA 4-ben kb. 400+ órám van már.

Valamint a grafikáról annyit, hogy inkább azt szokták mondani, hogy nem a grafika teszi a játékot és nem azt, hogy a grafika nem számít a játékélmény szempontjából. Szerintem a kettő lényegesen más fogalom. Ezen kívül pedig én úgy vettem észre, hogy máshogy néz ki egy régi/elavult, de szépen kidolgozott és max-ra húzott grafika mint egy modern, de abszolút low-ra vett grafika.
És lehet, hogy most sokan lehurrognak, de egyes ismerőseim egyetértettek velem abban, hogy valahogy nem tűnik olyan szépnek például a Crysis 3, meg egyéb nagyra tartott AAA-s címek grafikája. Nem tudom mitől van, de talán attól, hogy túl bonyolultak már az objektumok és túl sok van belőlük ahhoz képest, hogy pixelenként van kirajzolva. Ezért egyre nagyobb szükség van az egyre erősebb élsimításos technológiákra a sok zavaró pixelesség miatt, valamint ezeknél a játékoknál a legbosszantóbb, ha nincs elég jól beállítva az objektumok, pályaegyenetlenségeken a textúra fényereje és ezért alig látni őket, ettől zavarosabb/zavaróbb a kép, legalább is én így látom.

A szép grafikáról nekem mindig a Dreamfall : The Longest Journey jut eszembe (pedig sok más is juthatna), mert az egész látvány nem csak, hogy szép, de baromi kellemes és szinte nyugtató hatású a szemnek.

[ Szerkesztve ]


Milka 78
(nagyúr)

Ennyire nem használja a HT-t semmi?a BF3 és a CR3 is relatív friss játék és motor,de ez elkeserítő.Arra lennék még kíváncsi,hogy ez a HT tendencia Sandy-s vonalon is így alakul?Én most szereztem be egy 7870 tahiti-le párost és meghúztam így durván 7950cf szinten mozgok,de pont a multi és az új több szálat kezelő játékok miatt váltottam volna 2600k-ra,de így erős kétségeim támadtak :(

[ Szerkesztve ]


MrPetya19
(addikt)

A grafika tág fogalom, nekem az a legfontosabb, hogy visszaadja a játék hangulatát.


ricshard444
(veterán)
Blog

Yep, nem pont a szépségre gondoltam, oda is írtam, hogy az atmoszféra kialakításában játszik fontos szerepet.


flash-
(veterán)
Blog

én 3 éve augusztusban i7-930 at vettem asrock x58 alaplappal de már fél év múlva utáltam magam hogy nem sata3-usb3 as platformot vettem.(Akkor nem lehetett kapni usb3-sata3 platformot..fent volt árkereső oldalakon de kiskerek hónapokig nem tudták beszerezni akkor feladtam...)

megmenekültem mert leégett a lap,azt jóváírták,a procit eladtam,így tudtam venni a proci árájért i5-3570k procit,a lap áráért asrock Z75 pro3lapot. úgyhogy én jól jártam :)

[ Szerkesztve ]


MCBASSTION
(aktív tag)

a FU a matrixtranszformaciok miatt valszeg megzabalja a CPU-t. Ugye valszeg ugy mukodik, hogy terben el kell helyezni a fucsomokat, es ehhez el kell tolni oket, forgatni stb. es ez valszeg procin megy. Namost ez sok trigonometrikus fuggvenyhivassal illetve az elobb emlitett dologgal jar. Ez pedig CPU zabalo. Persze ha normalisan threadelve lenne, akk valszeg kevesbe enne meg, de hat ki tudja. El kell adni az uj procikat is :P


->Raizen<-
(veterán)
Blog

Jó teszt! A vasam kb elég lesz a bf4 multihoz is. :)


haxiboy
(veterán)
Blog

Gyártástechnológia, Pinek száma, nagyjából ennyi. És persze a teljesítmény.


bitblueduck
(senior tag)
Blog

meg majd' elfelejtettem egy vga is van benne, amit ki tud hajtani ;]


gbors
(nagyúr)
Blog

jó kis cikk lett, tanulságosak az eredmények - köszönjük.

egy megjegyzésem lenne a hyperthreadinggel kapcsolatban, inkább a fórumon elhangzottakra válaszként. a hyperthreading nem jó vagy rossz, és az önmagában nem minősíti egy játék motorját, hogy a hyperthreadinggel tud élni vagy nem tud élni. a HT egy erőforrás-optimalizációs technika, nagyon leegyszerűsítve úgy működik, hogy a fizikai maghoz két virtuális szál tartozik, és amikor az egyik valamilyen erőforrásra (jellemzően memóriára vagy I/O-ra) vár, addig a másik tud futni. persze ebből az is következik, hogy ha egy program kreál 8 szálat, akkor azokat kell engedni futni, és nem csak akkor, ha az egyik négy éppen malmozik. éppen ezért, mivel a +4 szál kezelése mindenképpen jelent ütemezési overheadet, egy "stall-mentes" (azaz igencsak jól optimalizált) program lassabb lehet bekapcsolt HT mellett.
miután az x86-os CPU-k régóta out-of-order működésűek, ahol az erőforrásra való várakozás korántsem olyan jellemző, mint egy in-order architektúránál, a HT jelentősége egy csomó felhasználási esetben igen csekély. én ilyennek tartom a játékokat - ezzel szemben egy webszerver az ooo ellenére lubickol a HT által adott extra szálakban, és minden bizonnyal közel a duplájára gyorsul.
remélem, nem volt nagyon off :)

[ Szerkesztve ]


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

Crysis3 gondolom 1080pben is tisztán GPUlimites, vagy? legalábbis 5760x1080ban még mediumon is 99%on dolgoztatja mindkét GPUt.

egyébként Crysis3mat három napja tolom, és eddig hatalmas élmény. nem akkora, mint amikor először összeraktam az eyefinityt és nekiálltam a Shift2vel tesztelni, de majdnem*. kb annyira keresgéltem az állam, mint anno 5 éve az első résznél a megfagyott dzsungelben.

úgy általában játékok: idén már volt egy Bioshock 3, egy FC3 Blood Dragon és egy Crysis 3, tavaly év végén meg ott volt a Far Cry 3. ebből legalább a Far Cry 3 azért eléggé hosszú volt, még 90es évek viszonylatban is.

*ott autót vezetni alig merő lányismerős és hugom is beült elé, mert annyira élménynek nézett ki.

[ Szerkesztve ]


Chiller
(őstag)

Érdekelne, hogy milyen csoda folytán lehetséges az, hogy a minimum FPS az magasabb, mint az átlag FPS :Y :F

Lásd Battlefield 3, valamit tuti elszámoltál...

[ Szerkesztve ]


ricshard444
(veterán)
Blog

Relatív mennek az adatok, ezekszerint még tőlem nem olvastál semmit.

A minimum fps is a legjobb min-hez van viszonyítva ahogy az átlag is a legjobb elért átlaghoz, de ez szerintem egyértelmű.

[ Szerkesztve ]


Ric4m0nd
(aktív tag)

Használd tudományos kutatásra! Ott biztosan eredményes lesz a kártya! pl. Boinc, Folding@home


Chiller
(őstag)

Áhá, így már minden világos :)


sh4d0w
(nagyúr)
Blog

.

[ Szerkesztve ]


Csillag01
(aktív tag)

Erdekes cikk.A vegevel egyetertek.Teljesen folosleges csucskartyat venni,egyszeruen penzkidobas.Sztem egy erosebb proci (i5) es egy kozepes vga (7790) maximalisan elegendo igy 2013 kornyeken.Egyszeruen ezek folott nem eri meg az a + penzt.


tothjozsi96
(addikt)

A processzorral egyet értek, a VGA-val sajnos nem, a 7790 csak 128 bit-es, eléggé gyenge szerintem egy FULL HD, max. settings-es Cyrsis 3-hoz, szóval! :)


tajcsi
(senior tag)

Nagyon hiánypótló írás. Nekem nagyon tetszik főleg azért mert régi régebbi procival készült a teszt. Ebből is látszik, hogy i7 kilenchuszastól már mindent fullon lehet játszani mert általában a vga a gyenge pontja a rendszernek.
Köszönöm még egyszer, nagyon érdekes olvasmány volt a délelőtti presszó mellett.


joysefke
(veterán)
Blog

Hát én nem egészen ezt szűrtem le a tesztből:
az i7 920 felett derekasan eljárt az idő, játékra korlátozás nélkül akkor használható, ha hajlandó vagy belőle a szart is kifacsarni és 4GHz-en járatni. A teszt nem említi, de ott már óriási a fogyasztása.

Alapórajelen nem mindig/nem minden helyzetben elég, amit jól mutat, hogy hogy milyen meredeken emelkednek az FPS-ek egy kis tunning hatására...

J.

[ Szerkesztve ]


Def26
(félisten)
Blog

Jó lett a cikk. Akit érdekel, itt van esetleg még egy Battlefield 3 multi teszt. [link]


fanti
(addikt)

A Crysis 3 alatt a HT lassító hatása tényleg érdekes!
Pedig egy új, és korszerű motor és mégis.

A hardverfejlesztéssel meg tökéletesen egyetértek Veled!
Tök fölösleges csak játékok miatt a brutál i7, meg a bazi nagy 7970 és társai.
Mert a mai játékok mind látványvilágban, mind pedig játékélményben zömében elég siralmasak.
Nincs minek fejleszteni hardvert, ha a játék a fő profil.


kovsol
(titán)

Gondolom a C3 ban azért okoz lassulást, mert a natív 8 magos procikra is jól van optimalizálva a motor és ő nem tudja, hogy a szálak HT vagy fizikai maghoz tartoznak és tolja nekik a számításokat, így a két szálnak versenyeznie kell az erőforrásért.


ricshard444
(veterán)
Blog

Alapfeszen 3600-3800-t is futnak, nekem 1.18V kell a 4GHz-hez ( alap 1.12) és ott meg elég egy 5k-s hűtő..., semmi fogyasztása nincs ilyenkor. D0-k átlagban ilyen jók ( vagy 1.25V-n viszik a 4GHz-t, de az is hűthető 7-8k-s hűtővel, de példányonként változó és a melegedés sem egyforma azonos feszen) és mivel szinte csak az van a piacon így nem releváns és valós állítás a "szart is kifacsarni belőle"
Az én példányom gond nélkül menne 4500-t, csak a házam nem teszi ezt lehetővé ahogy leírtam.
2 VGA mellett meg vicc ebbe belekötni.

Ettől függetlenül ha Neked nem mind1, hogy a proci 150W-t vagy 120-t eszik húzva akkor valóban nem érdemes Bloomfield-be invesztálnod.

Alap órajelen meg talán a felhasználók 5%-a használja a 920-sát, tuningra születtek.

[ Szerkesztve ]


tajcsi
(senior tag)

tudsz olyan játék konfigot ami nem zabálja az áramot? Mert a proci fogyasztása vicc a két radeon mellett...hagyjuk már ezt a fogyasztás hülyeséget. A esztben szépen látszik, hogy 3,6Ghztől szépen megy minden...nem kell szarrá húzni...Másik dolog pedig, ha nem akarsz mindent full beállításon nyomni, meg pl nem fullHD felbontáson, még évekig elég lesz...


Foxmulder89
(senior tag)

"..ha hajlandó vagy belőle a szart is kifacsarni.." - A C0-ás régebbi példányoknak gond lehet, de a D0-ások többségének nem jelent problémát a 4ghz ésszerű feszültségen, valahol ~1.2 és 1.3 volt között.
Ráadásul HT offal picivel kevesebb feszt kér (~0.025v) és közel 40%-ot esik a fogyasztása, ha ennyire számít, és nem kell a HT, mértem linx alatt.
Amelyik nem megy 4ghz-en egy olcsóbb hűtővel az kényelmesen menni fog 3.6-3.8-on.
Én úgy látom, hogy az áráért (~20e forint) ez talán a legjobb proci amit kapni lehet és egy minőségi körítés se drága hozzá.. Én is egy ilyet nyúzok teljes megelégedéssel.
Persze jobbak az újak (főleg fogyasztásban), de messze nem annyival mint amennyivel többe kerülnek.
Aki nem fps huszárkodni akar esetleg szintetikus tesztekre élvez vagy e pénisz hosszabbítót keres, annak ez a proci tökéletes.


joysefke
(veterán)
Blog

Számomra nem is a fogyasztás (áramköltség) a lényeg, hanem a halk működés, aminek a jó hűtő mellett alapfeltétele, hogy minnél kevesebb hőt kelljen elvezetni, ez pedig egy 4Ghz-es i7 920 mellett nem nagyon fog teljesülni.

A másik pedig, hogy /nekem, de gondolom még sokan másoknak/ nyáron kifejezetten fontos, hogy a gép/monitor ne dobja a hőt, mert nincs klímám (ha lenne, akkor meg még a gép a hőjét is el kellene vezetnie pluszban). Délután játék közben, ha nincs tárva nyitva az ablak és nem ventizek, akkor az én gépem is elviselhetetlen hőséget tud mostanság csinálni, pedig állítom, hogy a gép része 1/3-1/2-ét eszi a tesztelt konfignak. Télen jól jön a plusz hő aláírom, de ha a saját levemben fővök meg nyárom, akkor mit érek a tavaszi/ősz/itéli kellemes meleggel?

Tehát a fogyasztás kérdéskör nem korlátozódik csupán az áramköltség problematikára.

Minden tiszteletem a tesztelt processzoré, ésszerű kompromisszumok mellett ma is bőven megfelelő teljesítményt nyújt, főleg húzva, de eljárt felette az idő, és ez leginkább az alapórajelében és a húzott fogyasztásában mutatkozik meg. A használt piac általában be szokta árazni a dolgokat oda ahova azok valók, nem véletlenül kerül egy i7-920 annyiba amennyibe. Az ár/számítási teljesítmény aránya (húzva) kiválló, de a körítés már nem passzol annyira, hogy ez legyen a non plus ulra best buy, használtan sem.

J.


Foxmulder89
(senior tag)

...De azokat is megértem, akik "ész nélkül" fejlesztenek, miközben tulajdonképpen nincs is rá szükségük. Ez is eltud fajulni egyfajta szenvedélybetegséggé.. ;]

joysefke: Sokszor fogom a fejemet amikor látom hogy mások 30+ ezerért vesznek Q9xxx-eket, még mindig, nekik ez pl jobb választás lenne. Hogy ilyenkor nyáron melegíti a szobát 4ghz-en azt sajnos nem cáfolhatom, viszont nekem pl 3ghz-en is elég játékra, hiába gyorsabb felette, így meg már közel sem fűt annyira.

Egyébként nagyon jó a cikk, hasznosak az ilyen jellegű írások :K

[ Szerkesztve ]


joysefke
(veterán)
Blog

Egyetértek, egyébként nem az i7- 920 létjogosultságát vontam kérdőre, hanem a 33 illetve 31-es hozzászólások tettek be, a 33-ra reagáltam. Az i7-920 egy ésszerű kompromisszum lehet, ha szűkös a keret, de azt állítani, hogy mindig untig elég a teljesítménye....

Ez a nem kell bika proci meg olyan dolog, hogy általában nem kell, de azért csak csak belefut az ember játékokba, ahol kell, ha más nem, akkor kiemelkedő egyszálas teljesítmény, aztán akkor meg nem fog vígasztalni, hogy "de hát az idő 80%-ban megfelel".

SC2 is szépen rálép az i5-3550 tökére, és semmi nagyon extra dologra nincs szüksége hozzá, csak max beállításokra és maxos seregekre...

J.


Foxmulder89
(senior tag)

C2C azaz ugyanolyan órajelen gyorsabbak az új procik, de játékok alatt nem sokkal.. ~5% a különbség max, az újabb szériás javára az alatta lévőhöz képest. Egy ideig én is azt hittem, hogy egy szálon jóval gyorsabbak az újak..de ez egy kicsit csalóka, csak addig igaz amíg alap beállításon használod a gépet.
Sok tesztet néztem és egy ideig nem értettem, hogy egy szálon miért gyorsabb, amikor az összes szálat megdolgoztatva maradt az az ~5%.
Aztán beugrott, hogy más turbót használnak, a 9xx csak egy szorzót emel, míg az újabb generációk jóval többet, egy vagy két szálas használat esetén.
Ez marketingnek fasza, de aki saját magának lövi be a gépét optimális órajelre/feszre, annak nincs szüksége ilyesmire. Ha pl. 4ghz-en akarom használni, nem kell nekem turbo, hogy 4.8-on menjen 1 szálon..ahoz +fesz is kell, nem is kevés, esetleg nem is lenne megoldható. Ezért nem szeretem a videokártyáknál a boost funkciót baromságot sem, rosszul kivitelezett, minimális és bizonytalan +teljesítményért cserébe elkezd zabálni a kártya. Tudom, a legtöbben nem állítgatnak semmit, sokan azt se nézik meg hogy mit vesznek, csak bemennek a boltba és megkérdezik mit ajánlanak neki..ez már az ő dolguk :)
Az olyan játékoknak, mint az SC2 pedig nem elég semmilyen proci, mert pocsékul van megírva és két szálat használ csak, sajnos ilyen is van. 1-2 beállítást lentebb kell venni picit és jó lesz, nem kell oda 60-nál több fps.

[ Szerkesztve ]


Milka 78
(nagyúr)

...De azokat is megértem, akik "ész nélkül" fejlesztenek, miközben tulajdonképpen nincs is rá szükségük. Ez is eltud fajulni egyfajta szenvedélybetegséggé..

Már is kiismerted a lelki világom! :DDD


ZozzHUN
(addikt)
Blog

Bírom ahogy a grafikonodon a minimum fps néha nagyobb mint az átlag, majd végigolvasom a cikket :R


ricshard444
(veterán)
Blog

válasz

[ Szerkesztve ]


ZozzHUN
(addikt)
Blog

Egyedi megvilágítás, de nem zavarja össze a nagy népet? A min az eleve a leg leg, legkisebb érték, legnagyobb legkisebb érték? :)


ricshard444
(veterán)
Blog

Szerintem egyértelmű, a % mindig relatív és nyilván kell lennie egy 100%-s értéknek ami magától értetendően a legmagasabb érték. Legmagasabb min és legmagasabb átlaghoz van viszonyítva a többi 2 külön sávon, ennyire egyszerű.

50ből max 2 ember szokta megemlíteni, a többiek számára ezekszerint érthető.

[ Szerkesztve ]


ZozzHUN
(addikt)
Blog

Vagy csak tojnak ra :D

üzenetek