[Re:] [gbors:] Gyorsteszt - korlátozza-e szoftveresen az NVIDIA a Pascal VGA-kat? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


MZsoltee
(veterán)
Blog

Itt talán az a kérdés, hogy az egyes driver verziókban kiadott bizonyos AAA játék bizonyos verzióira optimalizált megoldások, amik alapján e legtöbb teszt készül és a vásárlók döntenek meddig életképesek. A játék mely verziójáig élnek esetleg kerülnek ki a driverből.

A játékok, programok, ha jól látom régiek, amikben a tesztelt driver változatok megjelenése alatt nem történt módosítás. Olyan játékot kellene keresni, ahol ez megtörtént esetleg valamelyik driver dedikáltan valamire optimalizálva volt.

[ Szerkesztve ]


Csapoati
(nagyúr)
Blog

Egy Forza Horizon 4-et nagyon megnéznék ilyen tesztben. A demoban van benchmark is.

Szerk.: Ja, Windows 8.1, akkor sajnos tárgytalan.

[ Szerkesztve ]


Puma K
(veterán)
Blog

Nagyon jó teszt!

Az adatlapomon lévő konfiggal én is hasonlót szeretnék csinálni: [link]

Viszont esetemben a szintetikus tesztekből csak ezek maradnak:

- 3DMark
- Final Fantasy XV Benchmark
- Unigine Superposition
- Unigine Heaven

A játékok meg ezekre módosultak jelen állás szerint:

- Assassin's Creed Odyssey
- Batman - Arkham Knight
- Far Cry 5
- GTA V
- Middle-earth: Shadow of War
- Shadow of the Tomb Raider 2018
- Rise of the Tomb Raider 2015
- Tomb Raider 2013

[ Szerkesztve ]


Shing
(őstag)

FF XV nem gyúrhat rá újabb DX11 újításokra? Úgy tudom 8.1-en csak DX11.1 van.
Ha valahol kevesebb is az FPS, lehet stabilabbak a frame-time-ok vagy úgy összességében a játék. Lehet kijavítottak egy grafikai hibát és mivel jól működik végre terheli a hardvert...

Sok minden lehet, de az tény hogy már nincs sok különbség a driverek között teljesítményben, stabilitásban. Ha a "jól működik, nem frissítek" elvet követném kb. másfél éve nem újítottam volna drivert, azért annak sincs értelme.

Azt pedig jó látni, hogy nem butítanak, a nem click-bait benchmarkolók is ezt az eredményt hozták, köszi a tesztet.


b.
(félisten)
Blog

gbors le a kalappal!tudod kibicnek semmi sem drága,csak ezért írom, hogy a driver gond a 416.16 nál jött szóba,ami az őszi frissítésre készült, az jó lett volna középső eredménynek még.Az mindegyikünknek elég problémás driver, nagyon sok játékban okoz FPs dropot és minimums FPS romlást, Utána már nem volt gond, az az egy driver verzió ami szerintem/tünk problémás volt. de így is szuper köszi! :R :R

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ha a 416.96-nál nincs változás, akkor az ugyanazokat az implementációkat használó 416.16-nál sem lesz. Azóta nem változott a D3D driver. Nem vonja senki kétségbe, ha valaki esetleg lassulást tapasztalt, de úgy néz ki, hogy ennek sokkal több köze lehet az októberi frissítéshez, mint magához a driverhez.

Érdemes tudni a driver fejlesztéséről, hogy ezek nem mindig kapnak ám frissített implementációt. Sőt, igen jellemző, hogy ugyanaz az implementáció viszi át a teljes sorozatot. Tehát az NV-nél a következő implementációk majd valamikor a 420-as sorozattal jönnek. Az AMD-nél is így van, csak ott ez jóval nehezebben követhető, mivel a hónapokra van felfűzve a verzió, de van a drivernek is egy belső verziója, ami jelenleg a 18.30-as. Decemberben jön a 18.40-es, és abban jönnek az új API implementációk, aztán legközelebb majd a 19.10-esben (de ugye ez nem az év hónapot jelzi, hanem a belső verziót).

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

most ezt hiába írod le, hogy nem változott. nem csak én jeleztem ezt feléd, hogy problémás driver volt. Ha kapott implemetációt ha nem, nem működött jól sajnos az az egy driver verzió. WW2 és BF1 valamint TR alatt különösen sok gond volt, [link]gyakorlatilag WW2 játszhatatlan volt vele micrsoshutter és minimum FPS terén., míg BF1 15-20 % -t is romlott teljesítményben.A frissítés( 16.24) után kijavult minden.
valószínűleg Windows is belejátszott ebbe,de jobb kerülni azt a driver számot.

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Az implementáció azt jelenti, hogy ahogy a driver működik az adott API-n. Na most ez nem változott a 416-os sorozaton belül a Direct3D-re vonatkozóan, tehát maximum a profilok játszhatnak ebben szerepet, de maga a driver nem tud változni az alverziókon belül, hiszen gyakorlatilag dettó ugyanazok a DLL-ek vannak benne.
Azért nem úgy működik a driverek fejlesztése, hogy minden héten csinálnak új implementációt, mert annak a tesztelése azért igen komoly időigény. Itt nem csak WHQL-re kell leadni, hanem az API hitelesítési tesztjére is, ami nagyon sokáig tart. De ugye nem minden drivert adnak le erre, mert nyilván, ha nem változik az implementáció, akkor egy korábbi meghajtó hitelesítése automatikusan vihető tovább, hiszen minek újratesztelne a bitről-bitre megegyező DLL-eket.


b.
(félisten)
Blog

akkor szerinted mi a magyarázat a problémára és miért javult meg, ha szerinte az is egy jó driver?
valamint gondolom az 590 tesztnél az AMD átírta a D3D implementációt, hogy 2 napos drivert használatok az 1.5 hónapossal szemben.amit direkt keresni kellett, hogy feltegyétek, mert NV honlapjára GTX 1060 mellé a legutolsót ajánlja Nvidia.
tehát ha egy tesztelő valami oknál fogva 3 generációval ezelőttit rak fel a legújabb helyett, pedig szerinte nem változott semmi akkor annak oka van gondolom én.

[ Szerkesztve ]


huskydog17
(addikt)
Blog

"Decemberben jön a 18.40-es"

Nem. A 18.40-es driver a 18.10.1-ben debütált.

Köszi a cikket gbors, az eredmény nem meglepő, sajnos sokan terjesztenek olyan hülyeségeket, hogy új driver szándékosan lassít, ezeken mindig jót röhögök.

[ Szerkesztve ]


XharX
(aktív tag)
Blog

Én kb 1 hónapja csináltam egy GTX 1070 társaságában hasonlót.
399.24 és 416.34 között minden driverrel, FC5, a 2013-as Tomb Raider és a Rise of the Tomb Raider, Assassin's Creed Origins, Metro Last Light voltak a főbb játékok a listán, elhanyagolható különbséget tapasztaltam, egyszer ide, egyszer oda.

[ Szerkesztve ]


quailstorm
(nagyúr)
Blog

Nem alaptalan a félelem.
Ugyanakkor az én véleményem szerint a videóban lévő benchmarkban még benne van a specifikációhelyesebb driver, a gyors és valamit megjelenít helyett.
A Matroxokhoz is jobb volt Q3-ban FPS számot nézve a miniGL driver, mint a későbbi fullos OpenGL driver.

Manapság ez már nem jellemző ilyen mértékben azért. De az még elképzelhető, hogy egy korabeli driver jobb pár játékban mondjuk egy Fermi, vagy DX10-es kártyának, mint a legutolsó.

[ Szerkesztve ]


Puma K
(veterán)
Blog

Most komolyan ezer éves kártyákkal és egy régen halott OS-el példálózol...?
Az ilyen neve nincs és akár ezen felkapaszkodni próbáló csatornákra nem adnék...

Majd ha egy Digital Foundry, Gamers Nexus, Hardware Unboxed, Linus és JayzTwoCents videóban azt hallom és olvasom redditen plusz alkatrész tesztelő weboldalakon, hogy ténylegesen lassítják az előző generáció kártyáit az új javára akkor mondom hogy az már gond.


quailstorm
(nagyúr)
Blog

Neve nincs csatorna? Lol. Tudod te mennyi munka van abban a videóban, amit linkeltem?
Tudod hogy mennyire senki nem csinált akár hasonlót se újabb kártyákkal (ahol nem is lenne ilyen látványos)?

Egy kicsit gondolkozz már mielőtt posztolsz, mert csak magadból csinálsz hülyét.

A videó célja meg baromira nem konteóalap igazolása, hanem a retrósoknak iránymutatás, amikor gépet építenek, akkor ne a kártyához a legutolsó drivert tegyék fel. De ha magyarázni kell bármit is abból, amit leírtam az rég rossz.

Phil meg sose lesz annyira népszerű, mint az általad felsoroltak, mert ő nem showműsort csinál iszonyat ripacs módon, hanem überkockáknak analízist, az meg nem tömegtermék :U

[ Szerkesztve ]


quailstorm
(nagyúr)
Blog

Oké, legyen itt egy segédlet, nehogy dupla ennyi fröcsögés legyen a következő válasz, mert azt látom, fröcsögni azt megy, olvasni értelmezni azt nem.

1. NEM ÁLLÍTOTTAM OLYAT, HOGY SZÁNDÉKOSAN LASSÍTANA AZ ÚJ DRIVER. pont

2. Volt már rá példa bőven, hogy az újabb driver lassított, erre hoztam egy elképesztően jó videót, igen, régi kártyákkal, mert a különböző hatások miatt ezekkel volt a leglátványosabb. Itt nem mérési hibáról, meg szórásról van szó.

3. Annak az okait nem tudjuk, miért lassít az új driver, tekintve hogy nem látunk bele a fejlesztési folyamatokba. Azon kívül, hogy volt már olyan driver, ami teljesítményesést hozott, de a következő "javította", tehát elrontottak valamit, a következő hatások érvényesülhetnek:

- driver profilok, játékokra és benchmarkokra szabott hackek és shaderátírások elavultsága, kihagyása későbbi driverből
- újabb, más utasításfeldolgozó, nagyobb overhead-del (de mondjuk helyesebb képet eredményez, vagy stabilabb)
- támogatási idő végén lévő, de a driver által még támogatott arcihtektúra optimalitásának ignorálása

Tekintve, hogy egy olyan Phil videó majdnem GAI megateszt mértékben időigényes, ellenben pénz nem jár érte, nincsenek ilyenek nagy mennyiségben.
Viszont mivel a TNT2-től FX-ig tartó korszak volt a VGA történelem legintenzívebb korszaka, így ott nagyon koncentrált ezeknek a hatásoknak a jelenléte.
DX10 óta nVidia elég sokáig nyúz egy architektúrát, lelassult az egész piac. Amit lenne érdemes vizsgálni, az mondjuk a GTX480 megjelenésekor egy húzócím az akkori driverrel, meg az utolsóval.

Hogy a 4xx-es driverrel mi van, az nem érint, 750Ti-m túl kis gépigényű játékot hajt csak mostanság, hogy észrevegyem. De könnyen lehet, hogy ez is egyszeri hiba.
Hogy a közbeszédben mennyire van ez a lassítósdi benne, hát max konteószinten, az meg nem érdekel.

[ Szerkesztve ]


gbors
(nagyúr)
Blog

Örülök, ha érdekes volt - engem nem lepett meg, de jó ezt alátámasztani.

(#1) MZsoltee: nem ez volt a helyzet az emlegetett videokban, pl. Witcher 3, GTA V, AC Origins lassult sokat, ezek egyike sem volt friss, amikor az RTX megjelent.
Ill. a tesztemben 2 játék 2018-as (a BT4 2 hónapos), úgyhogy kéretik nem régizni :)

(#5) b.: a launch driver valami 411.xx volt, úgyhogy az lehet, hogy a 416.16 valamiért szar volt, de akkor annak nem csalási szándék volt az oka.

(#6) Abu85:
Nem vonja senki kétségbe, ha valaki esetleg lassulást tapasztalt, de úgy néz ki, hogy ennek sokkal több köze lehet az októberi frissítéshez, mint magához a driverhez.

Ezt majd sok szeretettel idézem, ha valaki lelkesen kisjózsi által készített yt tesztekre hivatkozik. Mondom, vádolni nem akarok senkit, de amit leírsz, az irdatlan melléfogás a tesztelő részéről.

@quailstorm & @Puma K: béke, uraim :) Az engem sem lepne meg, ha a mostani driverekkel mondjuk egy Kepler kártya rosszabbul futna, mint az életciklusa végén megjelenttel, de itt most nem erről van (ill. nincs) szó, hanem szándékos avultatásról.


Puma K
(veterán)
Blog

Neve nincs csatorna a többihez képest, és az írásod alapján világos, hogy nem ismered a Digital Foundry, Gamers Nexus és Hardware Unboxed csatornákat.

Többszörösen tévedésben vagy:

1. "Tudod te mennyi munka van abban a videóban, amit linkeltem?"

Most akarok csinálni én is egy tesztet, amire most készülök rá: [link]
És már most gondokba ütköztem: 50-100GB-os játékokkal tervezek mérni amiknek helyet kell csinálni az általam belakott meghajtókon, de ezen már túl vagyok.

Jöhet a többi esetleges nehézség: 2 operációs rendszeren akarok tesztelni Windows 7 és Windows 10, 11db különböző driverrel (ez a szám még változhat), 12 játékban (ez a szám még változhat)

2. "Tudod hogy mennyire senki nem csinált akár hasonlót se újabb kártyákkal (ahol nem is lenne ilyen látványos)?"

Nvidia Nerfing 10-Series With New Drivers?... Nope - videó

3. "Egy kicsit gondolkozz már mielőtt posztolsz, mert csak magadból csinálsz hülyét."

Az arcodból meg az indokolatlan személyeskedésből jobb ha visszább veszel.

Mert már a fenti sorok miatt kapásból te csináltál magadból hülyét a megnyilvánulásoddal együtt a téma esetén amit nem kellene magadénak érezned már csak az adatlapodon lévő GTS450 miatt sem amivel vélhetően közöd nincs a mostani játékokhoz és az aktuális Pascal témához ami itt a lényeg.

Mert hogy Gbors tesztjében lévő és alapot szolgáló VGA egy 1050 Ti ami pont Pascal családba tartozik.

Mint írtam az ezer éves OS-t és a többit kár volt idekeverni.

[ Szerkesztve ]


quailstorm
(nagyúr)
Blog

Amúgy itt is írnak mindenfélét.
Van aki 1809-en elégedett az 1809-et hivatalosan még nem támogatott 411-es driverrel, és nem tetszik neki a 416.

(#17) Puma K: az adatlapomat nem frissítettem már jó ideje... de meg van még az a gépem is.
Nézd, attól hogy minősítetted az általam linkelt videóst, meg olyan képtelen marhaságot leírtál, minthogy "azon próbál felkapaszkodni", nem tűntél szakértőnek, egy hangyafallosznyit se, épp ellenkezőleg. Inkább tűnt úgy, hogy megnézted hány feliratkozója van, a videóból 2 percet és eldöntötted hogy ez hülyeség, majd jöttél kommentet írni. Ebből kiindulva meg talán arcod meg személyeskedésed is neked van, csak jelen nem lévő személy felé irányult. Teljesen szükségtelen volt ez a reakciód, sokkal szükségtelenebb, mint hogy én beposztoltam a videót.

Tudom, hogy tök más eset és semmi köze a mostani sztorihoz, de azért linkeltem, hogy aki nem tudja, az is lássa, hogy volt már a történelemben trendszerű lassulás minél újabb a driver.

[ Szerkesztve ]


quailstorm
(nagyúr)
Blog

Azért a linkelt videód messze nem tesztelt sok játékot, nem néztem még végig, mert nem pont arról szól, amire kíváncsi vagyok, de össz 1 játék táblázata van benne (2 preset), OS verzió megjelölése nélkül. (1803 vagy 1809-en volt a videóban a táblázat?)
Ennél gbors tesztje is részletesebb.

Magába a videó tartalmába nem tudok belekötni meg nem is akarok, de semmi köze a Phil-féle teszt mélységéhez.

[ Szerkesztve ]


Archttila
(veterán)
Blog

[link] ;] :D

Hatalmas pacsi a tesztért! :K :R

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

így van nem az volt az oka, a Windows őszi frissítéshez készült amit aztán viszavontak. El sem tudom mondani mennyire örülök ennek a tesztnek! köszi! :R

[ Szerkesztve ]


nemlehet
(őstag)
Blog

Bár ez nem pont néhány napos sztori, de amikor kijött a Dark Souls 3 eszméletlenül szaggatott a laptopomon (i7 4700-HQ, GTX 760m), gyakorlatilag alig bírt 15 FPS. Hiába vettem le a grafikát vagy a felbontást max 2-3 FPS-t nyertem vele. Mondtam nem létezik, hogy ennyire ne bírja, azért nem egy olyan szép játék ez, ennél grafikailag komolyabb címek is elfogadhatóan mentek a gépen.

Fórumoztam kicsit és írták, hogy egy fél évvel azelőtti driverrel sokkal jobban fut a 9xx generáció előtti kártyákon. És lám tényeg, felugrott a minimum FPS 50-re, de mondhatni a stabil 60 is megvolt ha nem volt túl sok particle effect.

Azóta ugye eltelt egy kis idő, a játékon is sokat patcheltek, szóval már a friss driverrel is jó, de megdöbbentő volt a különbség és jópár hónapig (amíg játszottam a játékkal és követtem a dolgot) nem is változott a dolog, az újabb drivekkel játszhatatlan volt.

Amúgy én inkább úgy gondolom, hogy nem a régit lassítják, hanem csak nem kap meg optimalizálásokat vagy javításokat. Szóval nem lassabb lesz, csak nem fut olyan jól mint futhatna. Esetleg beaktiválnak olyat amit a régi kártya nem kezel jól, ezért visszaeshet a teljesítmény. Hogy ez mennyire szándékos avagy sem, nem tudni, de én nem hinném, hogy úgy megy hogy "if cardid not = 20xx then performance -10%;"


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nem javult meg. Nem a driver volt az oka. Mi ugyanebben benne voltunk, azt hittük, hogy a 415-ös GeForce driver sorozat problémás, mert iszonyatosan esik bekapcsolt Hyper-Threading mellett a teljesítmény. Írtunk is az NV-nek, hogy valami nem jó. Ők azt írták, hogy náluk minden jó. Aztán kérdeztük, hogy az újabb driverrel lehet-e változás, és mondták, hogy D3D-ben nem, mert csak a Vulkan implementáción változtattak, de ott is csak kiterjesztés került bele, a default rutinok változatlanok. Ezután megnéztük AMD-vel is, és ugyanúgy esik az aktivált Hyper-Threading. Nekik is megírtuk ezt, illetve azt, hogy az NV-nél is ez van, amire azt írták nemrég, hogy ez valószínűleg a 1809-es Windows 10-be épített security patch-ek hatása. Az NV is ezt valószínűsíti, mert tegnap írták, hogy az összes 415-ös drivernek konzisztensnek kell lennie, mert még egy bitnyi kódot nem írtak át a D3D implementációban. Egyedül új profilokat adtak hozzá az új játékokhoz, de minket ez pont nem érint, mert nem tesztelünk az érintett játékokkal.
Szóval hiába hittük azt mi is, hogy a driver a baj, valójában nem az a gond. A lassulást a Windows 10 új verziója hozza. Ami így utánagondolva logikus, mert az NV is írta, hogy ha a driver lenne a baj, akkor az AMD-nek az SMT-je is lassult volna, nem csak a Hyper-Threadingnek okozna gondokat. A driver oldali szálkezelés tekintetében ugyanis nem különböztetik meg az Intel és az AMD megoldását. Ezek annyira hasonlítanak egymásra, hogy nem kell rájuk külön optimalizálás.

(#10) huskydog17: Akkor a 18.50-es jön. Az AMD-ét nem követtem annyira. De az sem fog igazán nagy változásokat hozni a D3D implementációban. Effektíve az AMD-nél is mindegy, hogy a 18.10-es vagy 18.11-et használunk, mert csak profilokat hozott, mi pedig nem igazán tesztelünk októberi-novemberi játékkal.

(#16) gbors: De ezt amúgy nem könnyű ám észrevenni. Annyira a driver van mindig kijelölve hibaforrásnak, hogy amikor megláttuk a lassú Hyper-Threading eredményeket, azonnal rávágtuk, hogy valami az NV driverrel nincs rendben. Jó persze utánamentünk, de attól még potenciális problémaforrásnak ez ugrott be, és kb. addig nem is gondoltunk arra, hogy az a sok Windows 10 security fix okozhatja, amíg az NV ezt nem vetette fel. Aztán persze hogyne, így belegondolva logikus, hogy köze lehet a security fixekhez, elvégre egy rakás side-channel foltozást csinált az Intel a nyáron, azok folyamatosan ették a teljesítményt, majd hirtelen ezek mind települtek a Windows 10 1809-cel, és aztán lesünk, hogy marha lassú lett HT-vel a tempó. És persze, nekünk ez extrém helyzet, mert 1366x768 a felbontás, de ebből a lassulásból Full HD-ben is maradhat valami, az még nem minden szituációban GPU-limites. Na most egy Youtube muki nem kommunikál a gyártókkal, nem tudja mondjuk kipróbálni Ryzennel, Radeonnal, az NV nem ad opcionális tippeket, hogy mi lehet a para, ha már nem a driverük az, szóval a Youtube mukiknak ezt feltárni nem könnyű ám.
Meg ugye a Windows 10 esetében Linus Torvalds sem szövegel, ha valami nem tetszik, ahogy a Linux egyik új security javítása, ami a Hyper-Threadinges prociknak adott -50%-ot, és ez Linus szerint már elfogadhatatlan. Windows 10-nél ki hívja fel erre a figyelmet? A Microsoft semmiképp...
Én amúgy megértem a Microsoftot is, a biztonság az első, nekik mindenképpen, de azért ezek a sebezhetőségek nem igazán az átlagjúzereket érintik. Azokon a gépeken lehet találni egyszerűbben kihasználható kapukat is, ergo pár javítást opcionálisan kikapcsolhatóvá kellene tenni. Azért valljuk be még ha Linuxról is van szó, de -50% tempó egy HT-s procival borzasztóan sok, egy nehezen kihasználható korrekcióért.

[ Szerkesztve ]


Oliverda
(félisten)
Blog

"a sokat hangoztatott 10%-os teljesítménycsökkenés"

Melyik nagytudású hangoztatott ilyen baromságot? :))


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

A Youtube-on terjed. Október óta vírusszerűen. Állítólag ez a videó indította el az egészet: [link] - össze is szedett 350k-s nézettséget.

Egyébként csak egy megjegyzés. Mit ad az úr, pont Hyper-Threadinges a tesztproci a videóban. Én hajlok arra, már csak a saját kálváriánkból kiindulva, hogy az NV-nek igaza van, és ezeknek a lassulásoknak semmi köze driverhez. Sokkal inkább a javításokhoz, amik pont október elején telepíthetővé váltak, és mondjuk pont belezavartak egy október első felében készített videónál. Szépen kivégezték a HT-s teljesítményt, és persze miért is gondolná a user, hogy ez a gond... ránézésre tök logikusnak tűnik, hogy a driver az. Ha most nem megyünk utána a saját gondunknak, akkor kajak leírjuk a cikkben, hogy szar az új GeForce driver, de így utánanézve már sokkal árnyaltabb a kép.

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

2 másik dologról beszélünk,de mindegy már megszoktam.természetesen ez továbbra sem magyarázat arra
hogy miért 416.16 alatt volt gond és miért azzal teszteltetek.meg lehet magyarázni ezt hogy Nv semmit nem írt át a 16.16 óta és hogy ez mindegy, hogy kimaradt 3 frissítés, de ez egy oltári nagy bullshit.
semmi lassulást nem tapasztaltam a 6800K val játékok alatt, Win 1809-cel sem


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nincs semmi gond a 416.16-os driverrel. Ha az lenne, akkor az NV írta volna. Az újabb driverek csak újabb profilokat kaptak, de amely játékoknál változott a profil az nincs a tesztcsomagban. Amihez új driver kell az a SotTR, csak hát ezt túl későn jött, hogy berakjuk a tesztbe, míg a BF5 origines, aminek a géplimitje miatt úgyis tesztelhetetlen a játék. Nem tudunk 24 órát várni azért, mert az Originnek nem tetszik, hogy hardvereket cserélünk a tesztgépben.
És milyen felbontáson tesztelted? 1366x768? Itt jön elő a probléma, nem a GPU-limites beállításokkal.

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

De gond van vele.Mindig is volt vele gond.hazugság, hisz mi játszottunk és használtuk oktberben is, Ez egy bullshit, hiteltelen magyarázat.belinkeltem feljebb több ilyen topikot,mit művelt Bf1 és WW2, TR alatt is alatt.DSR probléma is volt satöbbi. nem csak profilok változtak. [link][link][link]
Hisz ez az októberi frissítéshez készült amit aztán visszavontak !
Még ha így is lenne ahogy leírod akkor sem értem miért nem tettétek fel a legújabbat. ha semmit nem befolyásol. Mi késztetett rá titeket, hogy kikeressétek pont ezt a drivert a héten és feltegyétek a legújabbal szemben egy VGA teszthez, Hisz semmit nem változott a .94 sem ehhez képest nem igaz? .
Kit érdekel kis felbontásban mi változott? ez nem egy CPU teszt volt amit csináltatok meg amihez kommentálsz sem az. Hanem egy GPU teszt csak szólok.
Így kellene csinálni, mint ahogy gbors abszolválta. tényszerű hiteles. Erről szól egy teszt, nem pedig megkérdeztük nvidiát story módról.

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

De nem tesztelünk ezekkel a játékokkal. Nekünk az volt a lényeg, hogy a saját tesztcsomagunkban jó legyen. Ha nem lett volna jó, akkor nyilván elvertünk volna még két hetet és újramérünk mindent, de az NV azt mondta, hogy nem változott az implementáció, így megkíméltük magunkat attól, hogy kimérjük ugyanazokat az eredményeket még egyszer, amiket már október közepén kimértünk.

A Windows 10 októberi frissítése a WDDM szempontjából nem változott. Ezt külön kiemelte a Microsoft. Nekünk ez azért volt fontos, mert mi még az első frissítést telepítettük, de mondták, hogy nem baj, az új frissítés is ugyanaz, elég csak letölteni hozzá az update-et, ami felszámolja a bugokat és jó az úgy. Viszont az eredményeket nem dobtuk el, ugyanis az MS szerint az a része, amit mi teszteltünk nem változott semmit. Akár tesztelhetnénk tovább azzal a verzióval, de mindegy egy kumulatív update belefér.

Mert az eredményeket októberben mértük. Ezért kérdeztük meg, hogy akkor most kérjünk vissza minden GeForce-ot, amelyek közül nem egy már Romániában volt, stb, vagy jó az a driver is, amit használtunk, mert akkor nem fogunk hetekig újra hardverbeszerzéssel szívni. Mondták, hogy jó, ne is szopjunk vele, mert nem változott az implementáció azóta.

Nálunk CPU-teszt volt.

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

na tehát akkor copy-paste volt. ezt mondjuk már leírhattad volna ott is és megkíméltük volna egymást úgy kb 20 kommenttől és így érthető és megérthető az egész dolog. Ezt nem értem miért nem tudtátok/ tad előbb leírni. :R

[ Szerkesztve ]


távcsőves
(senior tag)
Blog

Puma K: Phil a Pascal-t is kifogja mérni, ha lesz még civilizáció kb 5-10 év múlva. Nagyon jó teszter, csipőből nevenincs videósnak hívni erős volt tényleg. Egyszerűen nem a "tömegekhez szól".


gbors
(nagyúr)
Blog

No de drivert úgy tesztelünk, hogy ugyanarra a konfigra tesszük fel mindkettőt, nemde? :) Akkor nincs mit észrevenni.

(#24) Oliverda: a fél youtube és a fél prohardver fórum? :)


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Persze. Elvileg igen, de ha nem ütöd ki ezt a Windows 10-nél, akkor tépi ám a frissítést, amikor jónak tartja. :DDD


Oliverda
(félisten)
Blog

ún. rhetorical question ;)


core i7
(addikt)

Akkor régebbi Intel CPU-knál Windows 10 1809-ben jobban jár az ember ha kikapcsolja a HT-t? érdemesebb? Ha már ekkora a teljesítmény veszteség vele?

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nálunk bizonyos játékokban jobb a 1809-es Windows 10 HT nélkül. Elég az affinitást beállítani az adott játékra. A páratlan szálak legyenek aktívak.

üzenetek