Nem javult meg. Nem a driver volt az oka. Mi ugyanebben benne voltunk, azt hittük, hogy a 415-ös GeForce driver sorozat problémás, mert iszonyatosan esik bekapcsolt Hyper-Threading mellett a teljesítmény. Írtunk is az NV-nek, hogy valami nem jó. Ők azt írták, hogy náluk minden jó. Aztán kérdeztük, hogy az újabb driverrel lehet-e változás, és mondták, hogy D3D-ben nem, mert csak a Vulkan implementáción változtattak, de ott is csak kiterjesztés került bele, a default rutinok változatlanok. Ezután megnéztük AMD-vel is, és ugyanúgy esik az aktivált Hyper-Threading. Nekik is megírtuk ezt, illetve azt, hogy az NV-nél is ez van, amire azt írták nemrég, hogy ez valószínűleg a 1809-es Windows 10-be épített security patch-ek hatása. Az NV is ezt valószínűsíti, mert tegnap írták, hogy az összes 415-ös drivernek konzisztensnek kell lennie, mert még egy bitnyi kódot nem írtak át a D3D implementációban. Egyedül új profilokat adtak hozzá az új játékokhoz, de minket ez pont nem érint, mert nem tesztelünk az érintett játékokkal.
Szóval hiába hittük azt mi is, hogy a driver a baj, valójában nem az a gond. A lassulást a Windows 10 új verziója hozza. Ami így utánagondolva logikus, mert az NV is írta, hogy ha a driver lenne a baj, akkor az AMD-nek az SMT-je is lassult volna, nem csak a Hyper-Threadingnek okozna gondokat. A driver oldali szálkezelés tekintetében ugyanis nem különböztetik meg az Intel és az AMD megoldását. Ezek annyira hasonlítanak egymásra, hogy nem kell rájuk külön optimalizálás.
(#10) huskydog17: Akkor a 18.50-es jön. Az AMD-ét nem követtem annyira. De az sem fog igazán nagy változásokat hozni a D3D implementációban. Effektíve az AMD-nél is mindegy, hogy a 18.10-es vagy 18.11-et használunk, mert csak profilokat hozott, mi pedig nem igazán tesztelünk októberi-novemberi játékkal.
(#16) gbors: De ezt amúgy nem könnyű ám észrevenni. Annyira a driver van mindig kijelölve hibaforrásnak, hogy amikor megláttuk a lassú Hyper-Threading eredményeket, azonnal rávágtuk, hogy valami az NV driverrel nincs rendben. Jó persze utánamentünk, de attól még potenciális problémaforrásnak ez ugrott be, és kb. addig nem is gondoltunk arra, hogy az a sok Windows 10 security fix okozhatja, amíg az NV ezt nem vetette fel. Aztán persze hogyne, így belegondolva logikus, hogy köze lehet a security fixekhez, elvégre egy rakás side-channel foltozást csinált az Intel a nyáron, azok folyamatosan ették a teljesítményt, majd hirtelen ezek mind települtek a Windows 10 1809-cel, és aztán lesünk, hogy marha lassú lett HT-vel a tempó. És persze, nekünk ez extrém helyzet, mert 1366x768 a felbontás, de ebből a lassulásból Full HD-ben is maradhat valami, az még nem minden szituációban GPU-limites. Na most egy Youtube muki nem kommunikál a gyártókkal, nem tudja mondjuk kipróbálni Ryzennel, Radeonnal, az NV nem ad opcionális tippeket, hogy mi lehet a para, ha már nem a driverük az, szóval a Youtube mukiknak ezt feltárni nem könnyű ám.
Meg ugye a Windows 10 esetében Linus Torvalds sem szövegel, ha valami nem tetszik, ahogy a Linux egyik új security javítása, ami a Hyper-Threadinges prociknak adott -50%-ot, és ez Linus szerint már elfogadhatatlan. Windows 10-nél ki hívja fel erre a figyelmet? A Microsoft semmiképp...
Én amúgy megértem a Microsoftot is, a biztonság az első, nekik mindenképpen, de azért ezek a sebezhetőségek nem igazán az átlagjúzereket érintik. Azokon a gépeken lehet találni egyszerűbben kihasználható kapukat is, ergo pár javítást opcionálisan kikapcsolhatóvá kellene tenni. Azért valljuk be még ha Linuxról is van szó, de -50% tempó egy HT-s procival borzasztóan sok, egy nehezen kihasználható korrekcióért.
[ Szerkesztve ]