üzenetek

hozzászólások


Taybore
(aktív tag)
Blog

Hát ez jó volt! Régen mi is mennyit nyúztuk a 3D Mark-okat :)
Jó cikk lett :C


devast
(addikt)

Olyan, hogy "radeon 256" soha nem létezett. A hétezres szériát szerelték rv100-al, pl 7000 volt LE meg SE és 7500 is. Ha emlékeim nem csalnak, sima radeonnak hívták.

[ Szerkesztve ]


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

ma szemmel igen csak fatengelyesnek tűnnek a drágáim :B
Először mikor láttam, hogy S3 is lesz, na mondom csúfos veresége lesz, mint mindíg, osz mikor részletesen leírod a tulajdonságait, akkor elgondolkodtam, hogy ez lehet nem is lesz olyan karcsú, oszt mikor írtad a T&L egység hibáit, akkor tudtam, hogy bizony mégis csak nagyon el fog maradni.. és el is maradt... azért sajnálom, hogy szegény ilyen sorsra jutott :(
Vajon az akkori fejlesztők most így visszanézve az egykori műveiket, vajon mit gondolhatnak az egykori termékeikről?!
jahh és természetesen minden elismerésem a cikkért, nagyon szépen köszönjük :R

[ Szerkesztve ]


Yutani
(nagyúr)
Blog

Hát pedig csalnak az emlékeid. Kezdetben a Radeon is viselte a 256 kitételt, jelezve a 256 bit széles GPU-t - ugyanúgy, mint a GeForce 256-nál. Aztán később valóban inkább a Radeon DDR és a Radeon SDR volt a megnevezésük.
Vagy lehet, hogy a Guru3D és a Firingsquad is tévedett anno? :P

Másfelől a Radeon 7000 (RV100) és 7200 (R100) megnevezés azután született, hogy az Ati kihozta a Radeon 8500 (R200) után a 7500 (RV200) sorozatot is, és a még futó kisebb modelleket is átnevezte. Az R100 Radeon kártyákból lett a Radeon 7200, míg az RV100-ra épülő Radeon VE lett a Radeon 7000.

Mondjuk annyira nem csodálkozom, ha az ember belezavarodik az átnevezésekbe, a közelmúlt Nvidia-féle műveletek is csak arra voltak jók, hogy a kevésbé tájékozott júzert úgy megkeverjék, hogy már a végén azt sem tudja, hogy reggel szoknyát vagy nadrágot húzzon... ;) Ráadásul '99 környékén a Net sem volt annyira elterjedt, így nehéz volt alaposan tajékozódni a minket érdeklő témában. (PC Guru, Oldman rulez! :DDD)

[ Szerkesztve ]


Neovenator
(senior tag)

Érdekes cikk, jó lett. :)
Pár aprósággal kiegészíteném S3 ügyben a dolgot. A T&L egységük valójában az azóta már az Nvidiánál dolgozó (ha jól tudom) Nadeem Mohammad marketinglufija volt, ami ki is pukkant rendesen. Valójában nem T&L egységről volt szó, hanem egy "load balancing engine"-ről, ami vagy hibás volt, vagy nem, de lényegében soha nem tervezték T&L számítások egyedüli feldolgozójának.
A másik dolog, hogy ennyire azért nem szomorú a Viper II teljesítménye, vannak stabil driverek, amik nem okoznak képhibákat, kilépéseket és jóval gyorsabbak ennél. Tulajdonképpen a driver, amit használsz, az S3 részéről egy a vállról felelősséget leemelő lépés, mert mindenki nyavalygott a képhibák miatt.


JoolsNOS
(veterán)
Blog

Most az nvidián a sor a fél év késéssel :DDD


peti_s
(addikt)

Jó lett. :R


devast
(addikt)

Csak azért írtam, mert még nem hallottam ezt a megnevezést, és wikipedia sem említi. :) Riva128 meg geforce256 tuti volt mert arra emlékszem, atitól ilyesmire nem emlékszem. Az lehet, hogy a belső felépítése annak is 256 bit-es, de a megnevezésében nem hinném, hogy használták volna.
Mellesleg amit linkeltél azok ilyen megjelenés előtti infómorzsák / preview-ok voltak, szerintem a végső terméknél már elhagyták a 256-ot.

[ Szerkesztve ]


BiP
(nagyúr)

Tetszett a teszt.
Amúgy ha az nVidia kilépne a gamer piacról, ami miatt az Ati kártyák ára felkúszna, előbb- utóbb csalogató lenne egy új jelentkezőnek a kínálatban keletkező űr. Szóval attól nem kell félni, hogy hosszútávú monopolhelyzet alakulna ki a gamer VGA piacon.


Yutani
(nagyúr)
Blog

Köszönöm mindenkinek a pozitív véleményeket! :R

Köszönöm a kiegészítést az S3TL-lel kapcsolatban! Ezek számomra új információk, bár mintha valami rémlene, hogy találkoztam ezzel a terheléskiegyenlítő motor megnevezéssel, persze angolul. Ez a Savage 2000 még 10 év múltán is rejteget titkokat! ;)

Ami a drivereket illeti: nem két percet töltöttem a legmegfelelőbb meghajtó keresésével, de egyszerűen alig van fenn valami a neten. A S3 Inc. által kibocsátott meghajtókat el lehet érni, fent vannak még a Diamond driverei is, de még az Inno3D Savage 2000 64MB kártyájához is az általam használt meghajtó a legújabb. Ha esetleg Neked van jobb driver a kártyához, akkor küldd át légy oly kedves, szívesen letesztelem!

Devast: Ahogy írtam, az észrevételed jogos, később nem igazán használták a Radeon 256 nevet, de én a teszt elején azért írtam így, mert a bejelentéskor és megjelenéskor még így hívták.


X-Master
(tag)
Blog

Hú, de elkalapálták azt az nvidiát! Ezt nem gondoltam volna, bár azér pár tesztbe, főleg játékba jobb lett.


X-Master
(tag)
Blog

Nekem most egy geforce 2-esem van a régi gépben, de még az 1920x1200-at is bírja játékokban is.És még a san andreast (a kedvencemet) is vitte bár szaggatott eléggé.A maga korában nagyon jó lehetett.Eddig valami radeon 264vt-t használtam, csak szemcsés volt a kép, aztán egy s3-at, az meg vibrált, úgyhogy a régi gépem is végül maradt a szokásos trió

asus alaplap
intel proci
geforce vga


#95904256
(veterán)
Blog

Ismét egy remek cikk! :R


caleb
(aktív tag)

Köszi a cikket,jó volt olvasni. Bár hiányoltam a kis kedvenceimet / 3dfx / :B

[ Szerkesztve ]


Yutani
(nagyúr)
Blog

Ami késik, nem múlik! ;)


yolan
(őstag)
Blog

2 pixel feldolgozó csővezetékkel rendelkezett
futószalaggal :F


Yutani
(nagyúr)
Blog

Na ez nem jutott eszembe írás közben! Köszi! :DDD


Robi BALBOA
(őstag)
Blog

Köszi a tesztet érdekes és jó kis iromány! :R

S3 a 3D lassító ;]


yolan
(őstag)
Blog

engem anno ilyenért biztos megbasztak volna vizsgán pipeline helyett :DDD
nincs mit.

szerk.: a cikk persze jóféle :K

[ Szerkesztve ]


antikomcsi
(veterán)
Blog

Mi olyan érdekes benne? Egy X1950-es is elver egy 6800GT-t.

Ahogy Yutani írta is, ennek a radeonnak, már GeF2 GTS-el kellett megküzdenie igazán, csak mint látom, itt Ő az első dx7-es kártyákat nézte, a GeF2 pedig már a második volt.

És ha azt vesszük hosszabb távon valóban nincs jelentősége, hogy ki adja ki előszőr az adott generációs kártyát, ha már az nv most ezt mondja, ;] mert, mint látjuk most senkinek nem tünik fel az a 9 évvel ezelőtti fél éves csúszás. Kicsit később jött, ennyi. Most viszont szépen belehúztak.

Pedig akkor még valahogy nagyobb jelentősége volt, valahogy nagyobb szám volt egy GeF2 GTS, mint most egy 5800-as.

Mindenesetre mindíg jó az ilyen nosztalgia teszteket olvasni, valahogy teljesen más a "feeling"-je a dolognak. :R

(#18) Robi BALBOA

Hi-hi, ;] ezt mennyit hallotam régen. :DDD

[ Szerkesztve ]


sh4d0w
(nagyúr)
Blog

Kösz, Yutani, a retro tesztet, jó volt olvasni. Anno hamar leszoktam az nV kártyákról, TNT2 és GF256 SDR volt - utána jött a Radeon 8500 és azóta sem kell más (mindennél meggyőzőbb volt, amikor GF 256 -> Radeon 8500-nál asszony megkérdezte: "letörölted a monitort?").


Taky
(senior tag)

"letörölted a monitort?"
Jajj ez nagyon jó! :))


FID
(őstag)
Blog

Nekem nagyon tetszett. Bár amikor ezek a vga-k voltak én még csak álmodoztam gépről. a 8. osztályban :D


Oti86
(tag)
Blog

Nagyon jól összeállított írás. Igazán remek kártyák voltak ezek a maguk korában. Még a Savage 2000-is. Bár pontos adataim nincsenek, de szerintem annak ellenére, hogy alulmaradt, az S3 megoldása, a hiányosságokat az alacsony árral kompenzálni tudták, mint ahogy azt korábban is elkövették már oly sokszor.
Azért a három király melllé még odafér legalább egy, de lehet több király is :) (örültem hogy a végén ők is említést kaptak :C ) hiszen ne felejtsük, hogy a 3dfx ekkor akart nagyot villantani a VSA100-ra épülő Voodoo5-tel és 4-gyel :DD , de a Matrox is a G450-et ebben az időben vetette be, bár ő kevésbé épített a játékosokra :) Mellettük az Intel az i752-es kártyáját vetette be, a SIS pedig 305-tel igyekezett a piacon maradni. de talán még a Kyro is beférkőzhetne közéjük, bár az már csak 2000 őszén debütált :) Még az ősidők óta jelenlévő Tridentet lehetne megemlíteni. A Blade XP-t már 2000 áprilisában bejelentették, a kiadását már nem siették el ennyire. több mint egy évet várakoztatták a rajongóikat :))

[ Szerkesztve ]


Quan-Chi
(őstag)

régi szép idők, annó egy Hercules KyroII 4000XT -vel kezdtem ... az is kb ezt tudta ;]


zoltanz
(nagyúr)
Blog

Igen a noname és márkás NV karik között is sok volt a képminőségbeli külömbség. :U
Mondjuk DDR memória is sokat számított ha megvolt akkoriban.

UI: Köszönettel, ügyes írásért. :R


aram01
(nagyúr)
Blog

jó írás köszi :)


degumentes
(tag)

Nekem is volt Z200-am még driver lemezem meg is van :DDD Egyetlen hibája az opengl volt direc3d-be tökéletes ment. A Return to Castle Wolfenstein szinte full grafikával ment csak az opengl volt kikapcsolva :DDD


degumentes
(tag)

Matrox-om még most is van bővíthető memoria :C


dzsambo
(tag)

Gratula, nagyon jó volt olvasni. :C :R


frescho
(addikt)
Blog

Jo volt. Folytatasa is lesz?

Emlekszem egy ismeros folyamatosan cserelgette az S3 drivereket, a "MosttutijoleszesleveriaTNT2-det" felkialtassal. Aztan megsem :)

[ Szerkesztve ]


#65675776
(titán)

A 4000XT még Kyro I volt. A Kyro II a 3D Prophet 4500 nevet viselte.

Yutani: "S3-lépfene" Ez nem inkább rákfene akar lenni?

[ Szerkesztve ]


Dr. Romano
(veterán)
Blog

Érdekesek ezek a meghajtó problémák a Savage 2000-res karin. Az elődjével (Savage 4) nekem anno csak minimális driver problémáim voltak. Az UT is futott DX, OpenGL, Metal-ban is. A legutolsó game amit játszottam rajta a Serious Sam és az AvP 2 volt. Ezekkel sem volt gond, azonban az AvP 2 sajnos még minimumon is 3-10 fps körül száguldozott csak :)

[ Szerkesztve ]


Oti86
(tag)
Blog

;] lépfene már az újabb megnevezés :DDD :DDD


Thome
(addikt)
Blog

Első VGA-m egy Riva TNT2-es volt! Emlékszem, hogy hasított rajta a C&C Renegade... Áhh... Szép idők voltak azok. :DDD

Néztem a Gamestar újság cikkét, amiben benne van, melyik VGA-val hogy fut a játék, (Jelezve voltak: zöld-rendesen fut, sárga-szaggatgat, piros-kb játszhatatlan, szürke- nem fut) én meg vertem a mellem, mert zöldben volt a kártyám! :DDD

[ Szerkesztve ]


yakuza.tora
(addikt)

Uh! Nekem az első gépemben egy S3 Savage 4 volt, 16MB rammal... :P


- = Zk = -
(félisten)
Blog

örülök, hogy jó helyre került a sokat szolgált alaplapom:C:R

minőségi írás. gratula :K


ityam
(senior tag)
Blog

Dupla

[ Szerkesztve ]


ityam
(senior tag)
Blog

Részi szép idők...
Nekem még sima Radeon LE-m volt.De azzal is meg voltam nagyon elégedve. Ott tudtam meg hogy mi is az az aniso filtering.És azóta használtam mindenhol.Ráadásul Anisot bekapcsolva sokkal gyorsabbak voltak a radeonok mint az nvidiak ha jól emlexem.

Ha gondolod futtas egy pár Anisos tesztet is :D


Yutani
(nagyúr)
Blog

A fenébe! :DDD Kösz, javítottam. :D

Egyébként kib@szott dolog az a lépfene is, másnéven anthrax. A driver-gond úgy nyírta ki a Savage 2000-t, mint embert az anthrax. :U


Robi BALBOA
(őstag)
Blog

Amúgy van egy S3 karim ami S3 trio névre halgat és nagyon szeretem!
Egyszer (1,5 éve amikor még volt ára) egy HD2900xt kari biosz frissítése közben elszált az op rendszer és a kari meghalt és a kis édes S3 trio karival hoztam helyre, azóta is őrizgetem, modjuk már nem nagyon flashelgetek bioszt, de ha van egy gép és gyanus hogy a vga rosz akkor ez az első amit bele rakok, és máris kiderül, hogy a gép vagy a vga a rosz, és nagyon univerzális mert a sima pci-s :DDD


Nowhereman
(őstag)

Elég meglepő lett volna, ha a hardveres T&L bekapcsolása gyorsulást hozott volna, ugyanis azt tiltották le az utolsó gyári meghajtóprogikban, nem az S3TC-t... /más, hogy gyári meghajtók mindig is vackok voltak, a fénykorukban is csak egy pipe-ot használtak...

És bocsájtsd meg, de a képminőségről pedig egy félmondatot se mondtál, pedig engem anno az a "bencsmmárk" tartott távol a Geforce-októl...


fasirTTT
(őstag)
Blog

na ezek alá nyomjatok be 1 Crysis-t :DDD :DDD :DDD


sh4d0w
(nagyúr)
Blog

2D képminőségben nem nagyon érdekes, hogy DDR-e a fedélzeti memória, vagy sem. Az csak a RAMDAC függvénye volt, a GF-ek ezügyben nem remekeltek, még a TNT2-esnek is szebb képe volt.


zeg
(senior tag)

Köszönöm a részletes tesztet :R :)

Azonban a savage2000-es ut alatti sávosodást nem értem. Volt Creative Annihilator kártyám, és valami ultragagyi képminőséget produkált UT alatt ugyanúgy, mint akkor és azóta az összes kártya d3d alatt. Savage 2000-el szebbek voltak a színek, élesebb volt a megjelenített kép, a falakon az írások jól 'olvashatóak' voltak, egyszerűen odab@szott az összes mosottképű directX-es kártyának. Egyedül a V3-as kártyám szorongatta glide-ban, de a savage2000-nek egyszerűen nem volt ellenfele ha MeTalról volt szó.

Megj.:Egyszer ha lesz idő előszedem a japcsik prof. célra szánt IO-Data PCI-os savage2000 kártyáját (lásd honlapom), jóval komolyabb a NYÁK-ja mint a viper2-nek és megnézem azóta mit buheráltak a meghajóval. :)


Tom5
(addikt)
Blog

Kedvenc időszakom volt ez a korszak. Igaz akkor nemvolt pénzem jó gépre. Minden vágyam volt egy Geforce 2-es VGA. Ezért is raktam össze Retro álomgépem egy P3 1,4 Tualatin és Geforce 2 Titanium képében. (utóbbi még majd csak érkezik) Nagyon jó gép. A proci hihetetlenül erős a kategóriájában (meg is lepődtem) Rákötöttem a gépet a TV-re és teljesen levan némítva és eldugva. Divx lejátszónak tökéletes. HD-ra meg itt a fő gépem.


Yutani
(nagyúr)
Blog

Örülök, hogy tetszik Nektek is a munkám! ;)

A sávosodást úgy értsd, hogy nem a 3D megjelenítéssel van gond, az teljesen jó, gyönyörűek az S3TC-t alkalmazó textúrák, hanem magán a GUI-n, azaz a játék grafikus user interfészén látszik maga a csíkosodás. Ez az a képernyő, ami az UT'99 elindítása után a demóból ESC-pel kilépve fogad. Fölül egy legördülő menü van, ahol megtalálod a beállításokat, a konzolt és az FPS statisztika aktiválását is.
Ha itt megnyitod a beállítások menüpontot, akkor egy ablak jelenik meg, aminek a felülete finom színátmenetes. Erre gondolok. Maga az ablakon látható színátmenet 16 bites sávos, 32 biten tökéletes. A Savage 2000 esetében mindkét beállítással sávos, így gyaníthatóan nem vált át 32 bitre. Persze ez csak az én véleményem és a saját tapasztalatom, de az FPS eredmények számomra ezt támasztják alá.

[ Szerkesztve ]


nyunyu
(félisten)

Why ME?

98SE sokkal kiforrottabb, stabil oprendszer volt, mint a driverbugoktol sujtott, amugy sem bugmentes ME.

Radeon vs Gef256 16&32 bit:
nVidia alapvetoen 16 bites mukodesre tervezte a chipjeit, hiszen az osi rivalis 3Dfx csak 16bitet tudott. (bar a Voodoo3 ota kis d-vel irtak a nevuket.)
TNT ota tamogatnak ugyan 32 bitet, de az felezte a teljesitmenyt.

Radeon viszont mindig 32 biten szamol, csak utolso lepesben butitja vissza az eredmenyt 16 bitre.
Emiatt nincs 2x gyorsulas a feleannyi adatmennyiseget produkalo 16 bit modban.

Point sprites teszt
Eredetileg a Radeon lett volna az elso DX8-as kartya, csak az nV nyomasara az MS 2000 nyaran megvaltoztatta a DX8 kovetelmenyrendszeret, igy a mar gyartasban levo Radeonok vegul nem feleltek meg ennek, Ati meg kenytelen volt driverben letiltani a Charisma nagy reszet. :(
Igy lett vegul az elso DX8-as kartya a Gef3.
(Gef2 ugye egy rancfelvarrott Gef256 volt. 4 pipeline x 1 texturazo helyett 4x2 felepitessel. Radeon 2x3-at tudott.)


zeg
(senior tag)

Már azt hittem a játékkal van gond, nem igazán játszottam júzer interfésszel, max ha 1X elindítottam hogy beállítsam a MeTaL-t. Mire meg tudtam venni az S3 kártyát már duron 600-zal toltam a játékot, annak meg nem okozott gondott kipréselni magából elegendő fps-t a savage2000-rel karöltve.:)


nyunyu
(félisten)

Uh! Nekem az első gépemben egy S3 Savage 4 volt, 16MB rammal... :p

Soroljam?
92: hercules
93 karajcsont: Trident 8900C (512KB)
95 okt: Spea Mercury P64V+ (S3 Vision968, 2MB VRAM)
97 nyar: Matrox Mystique (4MB)
98 aug: Matrox Millennium G200 (8MB)
99 jan: Asus V3400TNT (16MB)
00 eleje?: OEM Diamond Viper 770 (TNT2, 16MB)
Kozben volt nemi tatabanyai kamionrol leesett Elsa Gladiac-os (Gef2GTS) manover
01 jun: Radeon LE (32MB DDR)
03 jan: Radeon 9500 (128MB)
04 vege?: Radeon 9800 (128MB)
05 nov: Giga Geforce 6600GT (256MB)
06 okt: MSI Geforce 7900GTO (512MB)
(10 eleje: Radeon 5770)

[ Szerkesztve ]

üzenetek