üzenetek

hozzászólások


schwartz
(addikt)

írtam a dx11-ről is, miben fog külömbözni

Kicsit homalyos maradt a magyarazat. Kifejtened bovebben?

[ Szerkesztve ]


Sanyix
(őstag)
Blog

Kiadtak rá egy patchet, amiben dx10.1-es feature-ek voltak, így péppé verték az nvidia kártyákat benne, még akkor a a hd3xxx-ek is! Azután az nvidia ráparancsolt a fejlesztőkre, hogy ezt nem kéne, és a következő patchben kivették a 10.1 támogatást, mivel sponsored by nvidia játék volt.

Lehet voltak driver bugok egy vadiúj videochip-nél ez elfogadható, de az hogy normálisan menjen a játék, az egy vicc. Mi nem normális menés azon, hogy néhány helyen fényesebb? Az nvidia ótvar fos drivereiről meg akkor ne is beszéljünk... (volt nvidia kártyám, tudom).
"Inkább mellékelem a dx10.1-et, de normálisan akarok játszani, bugok és patch-ek nélkül"
Ez nem jó kifogás, ugyanis lehet állítani a verziókat minden játékban :)

[link] ennyi, a clear sky már tud 10.1-et(bár ez is csak ilyen dx9 10.1-el kiegészítve, meg is látszik, ahogy az 4870 x2 veri még a gtx295-öt(2x gtx280) is :) (mellesleg a dx10.1-es kódja még nem is a legjobban optimalizált, de már javítgatják a kódot, hamarosan jön az új patch). Itt már látszik mennyire gyorsabb az ati, és persze hogy mennyivel olcsóbb ;)


schwartz
(addikt)

Mi nem normális menés azon, hogy néhány helyen fényesebb? Az nvidia ótvar fos drivereiről meg akkor ne is beszéljünk...

NA ez egyre jobb... :) Kulonben halottal a TWIMTBP-rol? Egyelore erosebb a DX10.1-nel... :D

[ Szerkesztve ]


Sanyix
(őstag)
Blog

pl a dx11-ben már többszálúak lesznek a dx belső folyamatai (tehát már maga a directx is többmagot tud használni), ami elég jelentős pluszt jelenthet, gondolom nem kell ecsetelnem, hogy miért is NEM szükséges hozzá dx 11-es kártya, hogy működjön (viszont dx10/10.1-es legalább kell).
Shader kódolás könnyebbé, és gyorsabb feldolgozásúvá válik, és mivel ez is szoftveres változás, nem kell hozzá új hardver.
Compute shader, ami végül is az ati stream, és az nvidia cuda helyett akar mindenkinek szabványos alternatívát jelenteni, az általános számításokra való gpu használatban.
Tehát nem úgy kell majd írni gpu-t használó számolós programot mint most, hogy megírják ati kártyára stream-ben, nvidiára meg cuda-ban, hanem megírják compute shaderben, és minden kártyán ugyanúgy működnie kell.

Ezen kívül, az ati kártyák már hd2xxx-es szériától kezdve tudnak egy dx11-ben szabványossá váló képességet: a hw tesszalációt. Ez nem pont ugyanaz amit a dx11-ben megkövetelnek, de kompatibilis, mivel az x360-nak is van ugyanilyenje, és hát az ezt használó programok főleg ilyen multiplatform játékok lesznek, és az m$ nem ásná alá a saját konzolját :)
(persze ezt most dx11-nélkül is lehet használni, csak az nem szabványos. A békás techdemoban bemutatják a képességeit, és egyébként iszonyatos mennyiségű erőforrást lehet vele megspórolni.)

Így átfutva, az ati-nak dx11 megfeleléshez csak a tesszalátort kell kicsit csiszolni, és az új textúra tömörítést a gpu-ba implentálni. Kompatiblitáshoz, elég csak az utóbbit.

Nvidiának viszont, meg kell csinálnia a dx10.1-es fejlesztéseket (ugyanis a dx11 folyatás, nem újrakezdés tehát kellenek az addigi dolgok is...), kell csinálnia hw tesszalátort, és a textúratömörítést.

Úgy nagyjából elmondható, hogy a dx11 a 10 optimalizálása, és főleg programozási szempontból jelent előrelépést, és a képességei nagy részéhez, nem kell új hardver.
[link]


Cyberpunk
(félisten)
Blog

Már bocs de a GT300-as DX11-es lesz akkor természetesen menni fognak rajta a DX10.1-es játékok is. Én azt akartam állítani hogy amíg az megjelenik mi nVidiások simán ki húzzuk, de ha ez neked nem volt világos akkor sajnálom lehet hogy neked is szöveg értelmezési gondjaid vannak nem?
Meg mindenki azzal jön hogy mennyire csuda mód fejlett az ATI technológiája. De kérem szépen a fejletlen és elavult nV-s architektúra mégis izomból legyorsula őket.
Sorolj csak fel néhány játékot ami idén natív DX10.1-es támogatással jön, én csak egy kettőről tudok de azok sem lesznek valami hú de nagy címek. Az év végén meg jön az új generáció akkor meg már nem lesz itt sem ilyen gond. Szóval miért is lennénk szarban semmi okunk parázni ;]

Az értelmi képességeimmel meg nincs semmi gond hidd el, de annak lehet aki mindjárt neki áll személyeskedni. Én nem hülyéztelek le, úgy hogy tartsd te is magad ehhez. Bocs az off-ért :B


Bluegene
(addikt)
Blog

igen de a GT300-as lesz DX11, ami a DX10.1-et is támogatja
(egyébként addigra lesz RV870 ami hasonló erősségű lesz)

csak az a baj a megfizethető középkategória továbbra is a jó öreg G92/GT200-n fog alapulni (talán 40nm-en)ami marad DX10

valószínű az atinál a középkategória is DX11 lesz, hisz az ő chipjük fejleszthetőbb, G92-t nagyon erősen, alapjaiban át kéne tervezni h támogasa a DX11-et

mind1 meglátjuk, de aki ért hozzá azok szerint az Ati-é a közeljövő(1-2 év)


Cyberpunk
(félisten)
Blog

Hát ja majd meglátjuk :) Bár szerintem a GT300-ból is jönni fog középkategóriás, az elődök meg szép csendben majd eltűnnek a piacról. Az viszont igaz hogy sok fejleszteni valója van az nV-nek. Most egyértelműen az ATI van lépéselőnyben kérdés hogy meg tudják e tartani majd. Mint ahogy az is hogy ütősnek kell lennie majd az új generációnak ha labdába akarnak rúgni a jövőben.
Én minden esetre jól el vagyok a kártyámmal és nem aggódók ilyenek miatt mint hogy DX10-10.1 stb. bár igaz hogy nem hosszú távra vettem ;]


Bluegene
(addikt)
Blog

na látod én meg a "fiziksz" miatt nem aggódom :))


Sanyix
(őstag)
Blog

"De kérem szépen a fejletlen és elavult nV-s architektúra mégis izomból legyorsula őket."

Persze nvidiára írt program igen. De mondom, nézd meg a clear sky-t és az izomból legyorsulást nvidia módra :DD (ati kártya se a levegőből szedi a teljesítményt)

Írjak neked olyan programot ami csak AMD procin megy, de Intelen el se indul, vagy sokkal lassabb? Na ezen gondolkozz :)

Idén dx10.1-es támogatású játék: Mafia 2 (ez már nagy név)
Teljesen dx10 és 10.1 alapú: battleforge (ez ígéretesnek tűnik, főleg mert az EA nem is lenne hajlandó egy nem kasszasiker szagú játékot kiadni...)

Mellesleg még dx10.1es támogatású jelenleg a farcry2 is. (milyen fura, pedig az divatjáték is, de soha nem tesztelnek vele ;] )

Tudod az senkit sem érdekel, hogy egy elavult, mellesleg NAGYON DRÁGA nvidia kártya gyorsabb pár direkt nvidia-ra írt régi játékban (mikor mindegyik kártya bőven a tökéletesen játszható fölött viszi a gémet). De tudod attól hogy 50 helyett 60 fps-el megy a játék, nem lesz jobb meg szebb, viszont ha van ati-nál elő lehet jobb grafikát hozni.

Tudod nvidiánál 0 pluszt kaphatsz, ati-nál meg van lehetőség pluszra.
Nemtudom honnan veszed ezt a gt300-at, semmi értékelhető bizonyíték nincs róla hogy készül, és hogy mikor lesz kész. De az viszont látszik, hogy az nvidia látszólag ki akar szállni a nagy teljesítményű gpu piacról.
Viszont még mindig úgy gondolom, hogy aki 4xxx ati kártyát nvidiára vált, komolyabb anyagi haszon nélkül, az nem normális, hiszen csak veszít vele, ami pluszt kap, az olyan mint halottnak a csók.

[ Szerkesztve ]


Doki-HUN1978
(senior tag)

Korrekt teszt...

Még sok ehhez hasonló kellene, mivel egy csomó tesztben elfogultságot vélek felfedezni!

Köszönjük!


Valty
(aktív tag)

[OFF]Nagyon örülök, hogy ennyire szíveden viseled az ATI sorsát...De remélem azért aludni még alszol, és fekete vízióid sincsenek ;]

"ati-nál meg van lehetőség pluszra"

az a plusz az új játékoknál így szokott kinézni ;][/OFF]

[ Szerkesztve ]


Bluegene
(addikt)
Blog

mi ez az új GTX 295 effect ;] :P


cizoe
(őstag)
Blog

Azért irdatlan nagy sületlenségekkel ne dobálózzunk. Mindenkinek megadatik a lehetőség, hogy utánaolvasson, utánanézzen, megismerje mindkét gyártó technológiáját, terveit, jövőbeli kilátásait, (meg persze a játékpiac "szándékait")és az alapján válasszon kártyát. Lehet dönteni izomerő és okos, kiegyensúlyozott erő között. Utóbbi olcsóbb, és olcsóbb is lesz.

( a bugokkal dobálózás meg minősít minden hozzászólót. Mutathatnék olyan képet, amin a játékok képei vannak összehasonlítva a két mammutcég kártyáin. Lehet tippelni melyiken csúnyább sokkal - és itt nem a sokak által felemlegetett "szebb a színe az atinak" baromságra gondolok.)

Qru: A teszt, jó, tetszik, nagy grat érte. :R Aki váltáson gonolkozna ebben a szegmensben annak jól jöhet. Viszont sajnos belevágtál a férges almába, mert sokan félreértik, és azt hiszik, hogy VS harc folyik, miközben az árkategória és a sebesség terén sincsneek komolyabb köszönőviszonyban egymással

Na régen volt már ilyen kimért, elfogulatlan hszem b.szki. :)

[ Szerkesztve ]


Valty
(aktív tag)

[OFF]Mittomén, valami 4870x2 probléma FC2-ben, csak úgy kigugliztam. Ez olyan, ahogy Cizoe írta, irdatlan nagy hülye válasz az irdatlan nagy hülyeségre ;]

Viszont muszáj volt valamit írnom, mert már kivagyok a sok tanulástól :)

De már nem offolok többet :R [/OFF]


cizoe
(őstag)
Blog

Ha a második bekezdésemben írtakra gondolsz, félreértettél, éppen az általad favorizált gyártó kártyáit (de drivereit ~ fejlesztőit is, na meg a cégük módszereit) érinti negatívan.

Többet nem szeretnék OFFolni, a cikk többet érdemel ennél.

[ Szerkesztve ]


rumkola
(veterán)

:K
Tényleg röhej de én imádom olvasni ezeket a kommenteket. X éve ugyanazt fújják, csak a nick változik. Najó, Abu örök.
:B :DD

[ Szerkesztve ]


rumkola
(veterán)

Úristen nyugi már, mindjárt agyvérzést kapsz ebben a nagy véres kard lengetésben.
:DDD


Cyberpunk
(félisten)
Blog

Hát márpedig ha fáj az igazság ha nem a legtöbb játékban gyorsabb a GTX260 a HD 4850-esnél ezen nincs mit vitatkozni. Persze mondhatom a másik végletet Call of Juarez na az meg egyértelműen ATI-s játék abban gyorsabb, de csak két három fps a különbség.
Meg még beszélhetünk a magasabb minimum fps-ekről is amiben szintén jobbak általában :U az nV-s kártyák, ATI-kon sajna jobban ingadozik (ezt nagyon jól tudom mert volt már ATI kártyám X1950Pro) bár ez erősen függhet a driverektől is amiben mindenki tudja hogy nem nagyon jók az ATI programozói ;]

Hát akkora látható pluszt meg nem hoz a DX10.1 a 10-hez képest na persze van különbség, de amikor az ember nyirbálja az ellent nem hiszem hogy arra figyel hogy te hú de milyen szép ez a grafika. De amiben egyértelműen jobb az az AA. Igen DX10-ben sajna nem lehet mindenhol AA-t használni, bár ennek a hiánya is erősen szubjektív mert a felbontás növelésével elég éles szeműnek kell lennie a játékosnak hogy észre vegye a fogazott éleket.
Azért jó lesz az én sem vagyok a fejlődés ellen, bár a DX11 közeledtével erősen kétséges hogy elterjedne. De mondjuk mire megjelenek az első DX11-es játékok addig van még legalább két év, de szerintem túl későn jön ez a technológia.

Hát nem sok DX10.1-es gamma van vagy lesz, legalábbis amiket felsoroltál azok közül :DDD A GT300 az meg szerintem nem kamú nagyon szólnak róla a pletykák még az ATI is hozzá igazítja a HD5xxx-es széria megjelenését. Az meg hogy kivonul e az nV a GPU piacról azt majd meglátjuk. De valljuk be senkinek nem tenne jót, legalább is az áraknak nem ;]

[ Szerkesztve ]


gYaLo
(őstag)
Blog

Milyen oltások és viták vannak kérem szépen :Y :C


Vistaboy
(veterán)
Blog

Hej, be jó lenne, ha vásárlás előtt bemehetnék a boltba, és kölcsönkérhetném a két cég aktuálisan megvételre jelölt kártyáiból egyet-egyet. Ha lehetőségem lenne csak egy napig is nyúzni őket otthon az általam használt programokkal, mindjárt könnyebb lenne a választás.

Jó, az ember olvasgatja ezeket a teszteket, és nagyjából képben van, de azért az lenne az igazi megoldás. :DDD

Mondjuk ez már lassan védjegyévé számít a két cég kártyáinak. Egyik oldalon az NV, jó teljesítménnyel, de nagy hőleadással és fogyasztással, a másik oldalon az AMD, szolidabb teljesítménnyel, de gazdaságosabb működéssel és árral. :)

Mondjuk nálam általában a játékok alatti teljesítmény szokott dönteni. Ahogy a játékok kezdik kihasználni a PhysX-et, egyre inkább az NV a jobb választás a jelen helyzetben.

[ Szerkesztve ]

üzenetek