Lol Kajak no comment!
hozzászólások
Azért nem ''ICCE'', hanem ''ICZE''.
Nem tudtad, hogy 0,89285714285714285714285714285714 ICCE = 1 ICZE?
Csak, hogy teljesebb legyen a kép:
A borászt Sebestyén Csabának hívják, és bukovinai székely származású - ezzel magyarázható az ICZE régies írásmódja.
Egyébként pedig nem tudom, hogy megy a palackozás, de egyrészt kurva drága lenne egy, a szokásos űrmértéktől eltérő üveget legyártatni nagy tételben, másrészt amilyen hülye uniós szabályozások vannak, lehetséges, hogy nem is lehet csak úgy eltérni a szabványoktól.
Ha jól emlékszem, akkor 0,7 l a ''szabvány'' boros palack. Tehát már a 0,75 l is eltér a szabványtól.
Véleményem szerint ez a bor megérdemelte volna, hogy 1 iccés kiszerelésben kerüljön a piacra. (Nagyon jó reklámkampányt lehetett volna hozzá kapcsolni.)
Érdekes szabvány lehet, mert még soha a büdös életben nem láttam 0,7-es bort, de tényleg.
Igazad van, én emlékeztem rosszul. Most gyorsan megnéztem vagy 10 palack bort itthon, s vagy 0,5 l-es vagy 0,75 l-es palackokban vannak. A kisebbek jellemzően jobb minőségű fehér borok, pl. Tokaji, Szent György hegyi.
Azt azonban tartom, hogy marketing szempontból megérte volna a 0,84 l-es (1 iccés) palack.
Arra gondoltak a kedves kollégák, hogy mekkora plussz költséget jelentene a szabvány 7,5-es üvegek helyett 8,4-esekbe csomagolni?
Nem beszélve arról, hogy ez az áru mennyiségét 12%-kal dobja meg. Mivel ez valamelyest minőségi bor, ezért maga a bor fajlagos ára a drága, és nem a csomagolásé. Namost egy rövid és durva becslés után kiderül, hogy a fogyasztói árat ez csaknek 25%-kal dobná meg.
Ezt ma magyarországon kigazdálkodni pedig nem lehet.
Még mindig a lélektani 1.500,- Ft-os ár környékén lenne a bor palackonként.
Olyan kicsi az 1000 forint fölötti borok piaca Magyarországon, hogy oda nem érdemes ilyen marketingtrükkökkel betörni. Mivel a közönség nagyrészt így is, úgy is ismeri a borászokat.
Bibby
(addikt)
Az üzleti életben nem nagyon lehet zsákbamacskázni. Legyártat egy csomó 0,84es üveget, elintéz mindent, kiadja, aztán nem veszik...ránt egyet a vállán hogy hoppá?
Gondolom, nem ez az egyedüli terméke. Amúgy elég sok egyedi palackos csomagolás van. (Pl. a különböző szőlőfürtöket formázó palackok.)
Kockázat nélkül pedig nincs átütő siker az üzletben. Gondolom, egy 1000 db-os tételnél már nem olyan vészes az egyedi palack legyártatása, s a termék árát sem növelte volna vészesen.
Jó bort nem töltenek szőlőfürtös giccsbe - az a turistáknak való.
Átütő sikert pedig ebben a kategóriában ilyen - marketing szempontjából - olcsó fogással nem lehet elérni. Aki ugyanis 1500 forint körüli, fölötti borokat vesz, az már ért hozzá, tehát nem igazán hozza lázba a körítés.
jeges
(senior tag)
nagyritkán ha bort veszek, 1500 alatt nem nagyon, mer csak a savamat hozza ki. egyáltalán nem értek ugyan hozzá, de az a tapasztalatom, hogy ez az a lélektani (?) határ, ami alatt lehet ugyan jóízű bort kapni, de igen ritkán, és inkább csak akcióban.