üzenetek

hozzászólások


huszar90
(aktív tag)

nézd ilyen a ps3-am hátulja:

Máshonnan nem hiszem hogy jönne ki hang, max ez az optical valami, de hogy ez mi is pontosan egyelőre lövésem sincs :))


szatocs
(őstag)
Blog

Azért a környezet elég gyorsan változik egy kanyarban pl, de az út sem jó, ha tovább tart a monitoron, mint a valóságban. Hidd el, zavaró tud lenni.

Persze tényleg nincs olyan mértékű a zavar, mint pörgős pfs-ekben.

[ Szerkesztve ]


szatocs
(őstag)
Blog

pfs=fps


Dzsekó
(addikt)
Blog

Most eszembe jutottak a régi szép idők, amikor a Doom2 30. pályáját toltam 386-os géppel 4MB memóriával és a bika fejéből egyre több szörny jött ki. Pár perc alatt úgy belassult a játék, hogy 5másodperc/képkockával ment az egész és előbb volt hang, mint kép. Hallottam, hogy hördült az a rózsaszín harapós szörny, amit a kétcsövű puska egyetlen lövésével ki lehetett nyírni. Láttam, hogy ott van a monitor szélén, és kiszámoltam, hogy ha 3-at megyek balra, akkor pont szembe leszek vele, ezért nyomtam balra 3-at és ctrl-t (tűz), majd hátradőltem és vártam 20mp-et. :)
Közben hallottam két hörgést (hang is szaggatott volt 5mp-enként 1mp hang volt), láttam a torkolattüzet és a két golyót, amint tölt az ipse, meg a szörny kinyúlós, hátraesős hörgését. :) kb. 10 percet lehetett így játszani, utána "insufficient memory" üzenettel kilépett a játék a dos-ba. :)
És ebben az egészben az volt a szép, hogy élveztem, megvolt a maga feelingje a dolognak. :)
Manapság már van egy kis szellemkép és már problémáznak a userek. :)


dezz
(nagyúr)
Blog

Ja igen, de, az hang. Keress rá így: Toslink. Ez az SPDIF optikai megfelelője. Sok házimozi-erősítőn van hozzá bemenet. Lehet kapni SPDIF - Toslink adaptereket is.


dezz
(nagyúr)
Blog

De egyébként analógban is elérhető az AV Multi csatiról. Adnak is hozzá kábelt (elvileg).


abyssc2
(tag)

Csak egy tipp, akár most is ki tudod próbálni: van az AV Multi out, gondolom ehez alapból adtak a ps3-hoz csatlakozót, valami ilyesmi: http://sky2k.com/shop/images/av_cable.jpg
Régen a PS2-mhöz is asszem ilyen volt, na, ha bedugod ezt, és ebből viszed ki a hangot, HDMI-n meg átviszed a képet, ahogy szoktad szerintem annak mennie kellene... mert xbox-on is ehez hasonló a módszer, ha így működik akkor meg nem kell mást tenni, kell venni a Dell-ekhez egy HDMI->DVI átalakítót, és kész is.


huszar90
(aktív tag)

Köszi szépen a választ, és neked is dezz! Igen kaptam ilyen kábelt és működik is a hang :K
Már csak egy utolsó kérdésem van: a hdmi to dvi átalakító nem okoz valami képi veszteséget vagy felbontás változást esetleg oldalarány változást?

szerk.: találtam egy ilyet: [link]
elvileg ha ezt betolom a toslinkbe kapok egy 3,5 jack kimenetet? :)

[ Szerkesztve ]


dezz
(nagyúr)
Blog

A HDMI-to-DVI adapterben nincs elektronika! Csak simán átvezeti a jeleket az egyik csatiról a másikra. Az egy másik kérdés, máshogy küldi-e a gép a jelet, ha érzékeli (kommunikálva a másik oldallal), hogy ott nem HDMI, hanem DVI bemenet van. De nem hiszem.

Ugye nem gondolod, hogy azon a 3,5-ös Jackon analóg hangot kapsz? :) Ilyen kis helyre nem tudnak bezsúfolni egy Toslink-to-SPDIF-to-digital audio-to-analóg konverter áramkört... Főleg, hogy ahhoz tápfesz is kellene. Ott max. SPDIF-et kapsz. (Már ha a Toslink-to-SPDIF jelkonverzió mehet külön táp nélkül.)


huszar90
(aktív tag)

Ugye nem gondolod, hogy azon a 3,5-ös Jackon analóg hangot kapsz?

Azt hittem :) mindegy akkor a gyári kábelt használom :K
Köszönöm a türelmeteket, és válaszokat!

Már csak a lét kell összeszednem rá


dabadab
(titán)
Blog

"Toslink. Ez az SPDIF optikai megfelelője."

A Toslink egy optikai csatlakozókról szóló szabvány, az SPDIF meg adatátviteli, szóval ez egy Toslink SPDIF csatlakozó :) </nitpick>


dezz
(nagyúr)
Blog

Jó. :D


Termigáßor
(aktív tag)

Hmm... én anno 386-oson nem is tudtam befejezni a Doom 2-t, mivel a játék közepe felé volt egy olyan lift ami mindig felment mire a kapcsolójától odaértem. A gép 486-osra bővítése (overdrive-os alaplap volt) után érdekes módon simán odaértem a kapcsolótól a lifthez. Amúgy a ram mennyisége nálam is kemény 4MB volt :DDD Ha akkor vki azt mondja hogy lesz majd olyan gépem amiben ezerszer :Y annyi lesz, biztos körberöhögtem volna...

Emlékszem a 4 mega ram többször is kifogott rajtam. Ezért nem tudtam a Dark Forces-zal játszni. És még pár játék nem ment. Aztán valahonnan rájöttem, hogy a dos4gw.exe tud virtuális memóriát csinálni dos alatt! Azt az örömöt, amikor 10 perc vinyótekerés után végre elindult a Heroes of Might and Magic (első része!) pedig 8 mega ram kellett volna neki! Na persze az első kör végén le is fagyott...
Ekkor kezdtem el gyűjteni másik 4 mega ramra ;)

Sajnos a mai gép(szörny)ek hiába ezerszer erősebbek, nem tudják már azt az élményt nyújtani.

Vagy csak felnőttünk?.. :U


Nyugdíjas
(nagyúr)

necsináld... Elérzékenyülök. De komolyan :)


Dzsekó
(addikt)
Blog

386-oson én sem tudtam befejezni sajnos, csak 486 DX4-100-on. :)
Emlékszem, hogy volt a Hexen nevű játék, és akkoriban jött be a Win95 béta, 4MB-on nem indult el, de Win-ben lehetett valami minőség csúszkát tologatni, ha ezt minimumra raktam, akkor nagy nehezen elindult két koponya között ropogtatta végig a csigolyákat, ez volt a loading sáv, én meg ott drukkoltam mindig, hogy végigropogtassa, mert sokszor a 3/4-edénél kilépett. Aztán csináltam 5MB ramot, úgy, hogy a 2. 4db helyre, (ugye itt még 8 hely volt) beleraktam 4db negyed megás SIP modult úgy, hogy a tüske lábait leforrasztottam és beleraktam a gépbe. És működött. Egy csapásra minden elindult, nagyon boldog voltam. A SIP modulok meg megmaradtak valami régi gépből apám cégénél, úgyhogy ingyé volt. :)


Nyugdíjas
(nagyúr)

Aki nem tolta a Hexent az nem is ember, én aszondom :D


ddekany
(veterán)

Akkor én nem vagyok ember... :) Szerintem ez nem ember, aki nem nyomta a Master of Magic-et (a PC-s stratégiára utalok). Pedig az de bugos volt...

A monitor kapcsán... az a kár, hogy pont ez a 0,247 pixelméretű darab sikerül ilyen jól. Vagy nem tudom, biztos sok a sas-szemű ember, meg akinek mindenek előtt filmre/3D játékra kell ez. (Ill. nem tudom OSX alatt mennyire jó a skálázás a gyakorlatban... Win7 alatt még jelenleg nem megy rendesen, mert az alkalmazások jó része még nem WPF-es (az vektoros felh. felületet használ), így vagy ocsmány homályos lesz, vagy miniatűr, vagy akár hibásan működik (pl. VMWare)...)

[ Szerkesztve ]


Nyugdíjas
(nagyúr)

Azért ekkora pixelmérethez közel sem kell sasszem. 0,26 körül szokott lenni az "átlag", ahoz képest ez nagyon minimális, észre sem vehető különbség.


hakosh
(tag)

U2410 tulaj vagyok és az egyik legjobb döntés volt életemben, hogy megvettem. Eleinte tartottam tőle, hogy "hááát talán nincs is annyi különbség, hogy megérje megvenni", de tegnap egy hasonló méretű, TN-es LG előtt dolgoztam és hát hűha. Kicsit durva volt, hogy ha a jobb oldalát néztem ott már erősen sárgás volt a fehér. Szóval megéri váltani akár ezekre is, mert ég és föld a két panel. (ja és játékra is használom, soha semmi hátrányt nem tapasztaltam)


ddekany
(veterán)

Ha az átlag 0,26 körül van (asztali gépeknél), akkor az a 17"-es LCD-k miatt van, amiken már eleve kezd zavaróan kicsi lenni a pixel méret szvsz. Nálam normálisnak a tradicionálisnak nevezhető 0,28-0,3 számít. Meglepő amúgy, hogy százalékosan ilyen kicsi eltérések mint amikről itt szó van, mennyire érződnek. (Persze én a lehető legkisebb pixeleket preferálnám, ha szoftver oldalon nem bukna az egész... Pár évtized, és kinőjük.)


Nyugdíjas
(nagyúr)

Ezért mondom, hogy most nem nagyon találni 0.26-0.27-nél nagyobb pixelméretű LCD-ket, igy hiába is szeretnénk bármit, az "árral szemben" nem úszhatunk... Egyébként ezt a szoftveres aggályodat teljesen nem értem... Mármint nem nem értem meg, hanem nem vágom miről beszélsz :D


dezz
(nagyúr)
Blog

Szerintem meg az nem ember, aki nem tolta az Impossible Missiont (első rész), Commando-t, a The Last V8-et, Delta-t, Bouder Dash-t, Zaxxont, Monty On The Runt, Wizard of Wort, és még egy sor társát... (C64, '80-as évek... :) ) Aztán később az Amigát. :R

A 23"-as is elég jól sikerült... Még nagyobb is a kontrasztaránya! A 0,09 cd/m2 sem éppen rossz feketeszint, főleg ha nem csökkentjük a kontrasztot és a szemnek nincs ideje alkalmazkodni a sötéthez, pl. filmezésnél. Csak annyi, hogy a 22"-es valamivel jobb a tök sötétben végzett éjszakai munkára, villogásmentes filmezésre (ha pl. párunk inkább alszik közben a szobában). Az éjjeli bagjok monitora... :))

A pixelmérettel kapcsolatban egy történet (eskű, így volt): este kerültek ide a monitorok én meg már kicsit fáradtan, miközben először a 23"-ast akartam kipróbálni, véletlenül a 22"-est bontottam ki, nem néztem a feliratot, érdekes módon a 22"-esnek volt olyan a doboza (fekvő), hogy abban inkább a 23"-ast képzeltem volna el. Naszóval, szépen behoztam a szobába a 22"-est (a konyhából), abban a tudatban, hogy az a 23"-as. A szobában már le volt véve a világítás, így nem tűnt fel, hogy ahhoz képest kicsit kicsi a mérete, hogy 23"-asnak kellene lennie. És még akkor sem tűnt fel jó ideig a dolog, amikor bekapcsoltam... :)) Hozzáteszem, elég jó a szem... üvegem. :DDD Kicsit döbbentem, amikor beléptem a menübe, és ki volt írva, hogy U2211H. :)

A 23"-asnak mindössze 0,001 mm-rel más a pixelmérete, mint a régi 17"-eseknek (0,264). És végülis a 22"-esé sem sokkal kisebb, hiszen az egész monitor csak 1"-csel kisebb. A régi 19"-esek ~0,3-a nekem túl nagy volt, normál távolságból túlzottan ki lehetett venni az egyes pixeleket. Persze attól is függ, kinek mi a "normál távolság".

Ami már egy kicsit kezdett kicsi lenni, az az U2711 0,233 mm-e... :) De azt is meg lehetett szokni.

#100: Ahamm, szóval neked a 17"-esek pixelmérete is túl kicsi volt már... Ez "sokmindent" megmagyaráz. :)

A vektoros betűkhöz szerintem még jóval kisebb pixelméretre lenne szükség. Windows alatt be van kapcsolva nálad a ClearType? Nagyobb pixelméretnél ki szoktam kapcsolni, de kicsinél elég jó szolgálatot tesz. (És érdekes mód OSX alatt nincs hasonló. Egyébként, ha így méreteznének át a monitorok, majdnem olyan jó lenne az eredmény, mint CRT-n. Nem is értem, miért nem teszik, vagy miért nem tesz így a videokártya driver. Talán a MS jól levédette ezt is. :((( )

hakosh: Használd egészséggel! :R

[ Szerkesztve ]


ddekany
(veterán)

"nem nagyon találni 0.26-0.27-nél nagyobb pixelméretű LCD-ket"

Azért ott vannak még a normál arányú 19"-esek és a nem-full-HD-s 22"-esek. Ja, meg a wide 19"-esek, de az már túl alacsony asztalinak.

"szoftveres aggályodat teljesen nem értem"

Nem vektoros alapúak a mostani GUI-k (kivéve a modern OS X-es és talán némely ultra-modern Windows alkalmazásé), szóval nem lehet eljátszani, hogy kisebb pixel mérettel is centiben minden ugyan akkora marad, csak élesebb lesz. (Persze lehet egy alkalmazást DPI-tudatosra írni a hagyományos GUI könyvtárakon is, csak ez nem elvárható reálisan, mert sok plusz munka. Pláne mert a tradicionális font renderelők, ideértve a ClearType-ot is, ennek jól keresztbetesznek az össze-vissza szövegszélesség változásaikkal...)


ddekany
(veterán)

C64-es Impossible Mission-t pár éve végigvittem emulátorban. Csalás (azaz státusz mentés és visszaállítás) nélkül természetesen. Gyerekkoromban soha sem sikerült, szóval nagy öröm volt.

"A vektoros betűkhöz szerintem még jóval kisebb pixelméretre lenne szükség. Windows alatt be van kapcsolva nálad a ClearType?"

Be van. És persze, hogy a betűknek jót tesz a kis pixelméret (leírhatatlanul szebb az írás 144 DPI-s CRT-n)... de persze csak akkor, ha egyben pixelben számolva nagyobbak is lesznek a betűk, nem pedig pixelre ugyanakkora bolhavesék. Amúgy itt egy csapda helyzet van, mert szöveg megbízható skálázódását biztosító szöveg renderelő a WPF-ben van, viszont az mostani nagy-pixeles monitorokon homályosnak tűnik a ClearType-hoz képest... Mac-en ezt a gondot megoldották azzal, hogy csak WPF-eshez hasonlóan "lágy" szöveg renderelés van, így nem tudnak kiakadni a felhasználók, hogy a ClearType élesebb. Éljen a diktatúra... ;]

[ Szerkesztve ]


Nyugdíjas
(nagyúr)

Namostmár értem :)


VGYke
(addikt)

Bocs hogy közbeszólok, de hát ha valaki számolgatni akar. A pixelméret az átlóból (monitor mérete), képerányból és felbontásból adódik. Számítás:
Egyik irányban=(Átló * 25,4 /GYÖK(1+(9*9/16*16)))/1920
Másik irányban=(Átló * 25,4 /GYÖK(1+(16*16/9*9)))/1080
Ahol:
Átló= monitor mérete collban (25,4 a coll-mm váltó)
16 és 9 a képarány, értelem szerűen itt más van ha 16:10, vagy pl. 4:3-as a monitor. 16*16 és 9*9 a négyzetre emelés, csak itt hatvány jelet nem találok.
1080x1920 a felmontás (ugye ez is lehet akármi).
Mondjuk a fenti esetben a két irány értéke egyforma lesz, mert 1920:1080=16:9
Pl. a Dell 2711 pixel mérete 0,2335 x 0,2335mm


#59070464
(addikt)

A 2209WA jobb ezektől a típusoktól vajon? Képátló, képarány és felbontást figyelmen kívül hagyva. Gondolkodóba estem, h a TN-t nyugdíjba küldöm és a fenti kérdés tegnap óta nem hagy nyugodni, ugyanis nem találtam rá sehol választ. Hátha itt valaki, esetleg Dezz meg tudja mondani a tutit. :K


boozoo
(tag)

Amatőr kérdés, amatőr tőlem.

Most egy Samsung SyncMaster 959NF-em van (CRT 19"-os, natural flat asszem, jó évjárat volt...) . Anno 93 ezerért :)
Most árban olyat néztem, hogy Samsung SyncMaster BX2331 (23"-os, 2ms-os :) LCD-LED monitor) kábé 53 ezerért.

Azt szeretném tudni, hogy a régi monitorhoz képest, ennél milyen képre számítsak?
Játékhoz (akár FPS is, de nem "versenyszerűen"), filmnézéshez, internethez használnám, tehát semmi komoly munkához.

(Esetleg hasonló áron másik márkát, jobbat, mit javasolnátok? )

Köszönöm a segítséget!

üzenetek