[Re:] [ittakary:] "Csere vagy nem csere?" avagy iPhone 4 garanciáztatás a T-nél... [UPDATE] - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Something_
(őstag)
Blog

Igen. Hozzá teszem, hogy a T-nél volt, csak hogy idegesítselek kicsit:D


norbesz74
(aktív tag)

Rendben.

Voltak itteni hírdetés, hogy Ő vesz egy I4S és eladja a telefont. Aki meg venné, pont hibás készüléket kap és csak egy refurbishedet kapna.:) Mekkora pofára esés lenne, mint eladó és vevő számára. :Y


Gergő_
(őstag)

T-t kerülni, kicsinyes banda, de a többi szolgáltató is.


sp@rtan
(senior tag)
Blog

Pólus T-ben adtam le a 4S-t 8.-án, 8-10 napot mondtak, szifon sehol. Doboz nálam van, remélem ez nem azt jelenti, hogy refurbishdet készülnek adni (mivel újak még a 4S-ek, remélem hogy nem..).


hackeeeee
(Jómunkásember)
Blog

Nem akarok indiszkrét lenni, de jogilag létezik még egyáltalán a 3 napos cseregarancia?

Elvileg van. CHS oldaláról másolva:

3 napos csere, vevői elállás…:
• Az érvényes jogszabályok előírják, hogy amennyiben egy értékesített termék az eladást követő 3 napon belül (rendeltetésszerű használat mellett) meghibásodik, úgy az értékesítést végző – a vevő kérésére – köteles a terméket újra cserélni. Ez a 3 napos időtartam – a fentebb leírtakkal összhangban – szintén a termék végfelhasználó felé történő értékesítés napjától számíttatik.
Ilyen panasszal jelentkező vevőt tehát a viszonteladó nem küldhet szervizbe, a panaszt neki kell kezelnie. Igen erősen javallott ugyanakkor, hogy a viszonteladó nagyon alaposan győződjön meg (akár szakszerviz bevonásával) arról, hogy a vevő által jelzett hiba valóban fennáll-e, és az valóban nem szakszerűtlen kezelés, külső behatás által következett-e be.
• …mert természetesen a CHS (és bármely más, a terméket forgalomba hozó cég) az ilyen „3 napos cserét” a viszonteladótól visszaveszi, és a cserét bonyolítja – de a jelzett alapos ellenőrzést végrehajtja, és csak a valóban indokolt, ténylegesen „érkezéskor döglött” (DOA = dead on arrival) terméket cseréli.

[ Szerkesztve ]


Something_
(őstag)
Blog

Írtam ismerősnek, majd ha visszaír bemásolom ide.

Múlthéten neten rendeltem 2 év előfizuval, új telefont. Kihozta a futár, kifizettem, kibontottam, volt az oldalán kb 1 centis kopás/karc. Autóba ültem, bementem a T-Pontba, egyből cserélték zsír újra. Habár az egy olcsó készülék volt, plusz netes rendelés.


Malachi
(addikt)

hát, én igazán szerettem volna segíteni, de nem vagyok jogász, szóval elmondom mit csináltam: átfutottam a T-Mobile ÁSZF-et, ott semmit nem találtam a cseréről, a honlapon kikerestem a garanciával kapcsolatos dolgokat

EZ AZ A RÉSZ

na itt sem találtam okosat, csak ezeket:

A jótállásra és szavatosságra vonatkozó további információk

Jótállásra, szavatosságra vonatkozó jogszabályok, rendeletek:

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
Ptk.685.§ e, pont; 305.§-311/a-ig
49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet.
249/2004 (VIII:27.) Korm. rendelet.

ezeket szintén kikerestem guglin, átnéztem és SEHOL SEMMI a 3 napos cseréről, az aktuális Polgári Törvénykönyhöz meg nem férek hozzá. nem tudom, hogy az ilyen refurb készülékeket adhatják-e ilyenkor 72 órás cserében. ha a józan paraszti eszemre hallgatok, azt mondom a refurbished az nem új, hiszen benne van a nevében, hogy használták VISZONT az a helyzet, hogy a refurb is eredeti gyári 1 éves teljes körű garanciával jön ki az Apple-től, szóval ebből a szempontból meg nem kevesebb, mint egy új készülék. a problémás részeket teljes körűen cserélik, ugyanazt a minőségbiztosítást veszik alapul, mint egy vadiúj cuccnál, tehát vállalják érte a gyári garit.

szerintem arra mindenképp hivatkozhatsz, hogy a refurb nem teljes értékű új készülék, mert ha megnézed az USA store-t, ott folyton 20-40%-os kedvezménnyel árulják az ilyeneket. szóval olcsóbb, mint az új, ez tény. azaz nem új. biztosan a T is olcsóbban kapja, de nem tudom milyen szerződésük van az Apple-lel. egyáltalán mit keres náluk refurb készülék? gondolom a 3 napon túli garis cserékre. azokat majdnem mindig így oldják meg.

törvény kellene nekik, feketén-fehéren kinyomtatva, hogy 72 órán belül kötelesek hiba esetén cserélni a készüléket egy megegyezőre. az alapján már könnyebben menne a dolog, mert a refurb az nem megegyező, hiszen használt.

nem lesz könnyű kör, sok sikert. ne üvölts, nyugodtan, értelmesen add elő mit szeretnél és ha nem szemetek, ők is normálisan állnak majd hozzád.

[ Szerkesztve ]


ittakary
(nagyúr)
Blog

Erre én is kíváncsi lennék :)


hackeeeee
(Jómunkásember)
Blog

Ezt olvasd csak el.

Létezik a jótállásos termékekkel kapcsolatos hasonló szabályozás, mely éltetheti a fentiekben említett tévhitet, a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, mely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szól.

E szerint ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

[ Szerkesztve ]


Malachi
(addikt)

a csere az egyértelmű, a kérdés az, hogy a refurbished készülék elfogadható-e 3 napon belül csereként és ha nem, hogyan lehet ezt elmagyarázni a T-ben. :)

[ Szerkesztve ]


darál0w
(Jómunkásember)
Blog

ilyet még nem is hallottam nem hogy appletől, de semmilyen más cégtől sem...vicc.


hackeeeee
(Jómunkásember)
Blog

Itt a
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet:

A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. §-ában foglaltakra figyelemmel a Kormány a következő rendeletet alkotja:

(ide tartozó rész: )

A Magyar Köztársaság területén fogyasztói szerződés [Ptk. 685. § e) pontja] keretében értékesített, a rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.

7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

[ Szerkesztve ]


fazr
(senior tag)

Létezik, de sajnos a jogszabályban nincs benne szó szerint, hogy újat kell adniuk, csak annyi szerepel benne, hogy ki kell cserélniük egy másik ugyan olyanra :/
Pénzt pedig akkor lehet visszakérni, ha az eladó nem tudja ugyan olyanra kicserélni.
Szerintem egy fogyasztóvédelmi, vagy békéltető testületi telefonhívást megér, hogy biztosra kiderüljön.

Ebből tanulva érdemes házhozszállítással vásárolni mindent, ráadásul ez hamarosan még kedvezőbb lesz: 8 nap helyett 15 napig lehet visszaküldeni a terméket és a pénzt 30 nap helyett max 15 napon belül kell visszaadnia az eladónak. Olvastam valahol, hogy nem rég fogadta el ezt az EU.

[ Szerkesztve ]


hackeeeee
(Jómunkásember)
Blog

Sokan emlékeznek még arra a régi szabályozásra (6/1990. (IV. 5.) KeM rendelet az üzletek működéséről), mely 1997-is volt hatályban, és kimondta, hogy a vásárlástól számított nyolc napon belül a fogyasztó kívánságára a kereskedő, az üzletében vásárolt árut minőségi kifogás nélkül is köteles kicserélni, amennyiben az áru hibátlan és azt a fogyasztó még nem használta.

A szabályozás 13 éve nincs hatályban, de a köztudatban még igen élénken él ez a rendelkezés. A kereskedő napjainkban nem köteles arra, hogy akár 8, akár 3 napon belül minőségi hiba hiányában visszavegye és kicserélje a terméket.

[ Szerkesztve ]


Something_
(őstag)
Blog

Ez a refurbished kis túlzással olyan, hogyha a 150e ft-os gatya elszakad a gyártási hiba miatt, kapsz egy ugyanilyet, amit megvarrtak a gyárban. Viszont amit kapsz, abba már lehet, hogy belefingtak..


Malachi
(addikt)

még egyszer mondom, itt az a kérdés, hogyan adja be a kolléga a T-nél, hogy a refurb az nem új. én erre nem tudok jogi kitételt, és ezekben a rendeletekben sem szerepel.


hackeeeee
(Jómunkásember)
Blog

Van egy bökkenő:

Ha a termékre a kereskedő önként vállalt jótállást (pl. 10.000,-Ft alatti óráknál, pendrive-nál, fényképezőnél), akkor a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerinti 3 napos cserekötelezettség nem terheli a kereskedőt. Természetesen a nem kötelező jótállás alá eső termékeknél is fordulhat elő meghibásodás 3 munkanapon belül, de akkor a kereskedőnek nem kötelessége feltétel nélkül cserét biztosítania, hanem a Ptk-ban előírt szavatossági jogok sorrendjét követve elsősorban javítást, cserét végezhet, másodsorban árleszállítást adhat, végső soron a vásárló a szerződéstől elállhat.

Tehát, ha T-mobile-os garijegy van, akkor cumedli van.

Amúgymeg, az a javaslatom, hogy be kell vinni Apple márkakereskedésbe, ha ott is ilyet adnak, akkor ez van.

Amúgymeg, akár azt is lehet tenni, hogy Te azt mondod, hogy nem kérsz ilyet, és kéred a javítást...

[ Szerkesztve ]


ittakary
(nagyúr)
Blog

Igen. Igazából a csere létjogosultsága nem kérdés, nem is volt az eddig sem, mert mindenképpen kapok új készüléket.
Csak az ÚJ készülék szerintük egy gyári javított refurbished példány, szerintem pedig az új az ÚJ készüléket jelent...

Erre pedig nem hiszem, hogy kitérnek a törvények, tényleg fogyasztóvédelem hívás lesz ebből. Abból baj tuti nem lehet :)


fazr
(senior tag)

A 8 napos biztosan él és az EU mostani döntésével mégjobban kedvezni fog a vevőnek, mint ahogy előbb is írtam...

(#38) ittakary Lehet ennyire vak vagyok, de sehol nem látom, hogy újra kell kicserélniük. Az már más kérdés, hogy szerintem is arra kell és ezért mondtam, hogy a telefonhívás során ez kideríthető biztosra.

[ Szerkesztve ]


Malachi
(addikt)

eredeti dobozt, tartozékokat visszakérték? mikor az enyémet cserélték, csak a telefont kérték be és csak egy telefont kaptam 1 hét múlva, csereként.

hackeeeee #37 - de hát az ájfon kötelező jótállás alá esik. amit te idemásoltál meg a nem kötelező jótállású 10k alatti cuccokra vonatkozik. ne keverjük meg szegény srácot még jobban. :D

[ Szerkesztve ]

üzenetek