[Re:] [Kalandor:] Ez most bíróság és újságcikk, anno egy átlag nap volt az iskolában - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


fatpingvin
(őstag)
Blog

nincsenek illúzióim, de annyit volt szerencsém látni hogy nem mindenhol eköré szerveződik az egész társadalom.


Somatom
(veterán)
Blog

Nagyon szívesen!


toeki
(senior tag)

Fater kb 15 éve ment nyugdíjba. Az utolsó oktatós éveket már nagyon nehezen viselte. Sosem volt erőszakos, senkit sem bántott, a többség tisztelte így is. Viszont minden osztályban volt 4-5 faszagyerek akikkel nem lehetett mit kezdeni. Kirúgni tilos volt mert az iskola fejpénzt kapott, nevelni nem lehetett őket mert a kiccsalád azonnal megjelent. Sikerült viszont emiatt egész osztályokat tönkretenniük azzal, hogy ők voltak a példaképek.
Az erőszak nem megoldás, a szegregáció sem.
Viszont ez sem ami most van...


Mr X
(veterán)
Blog

Én viszont azon az állásponton vagyok, hogy van, hogy a gyerek megérdemel egy pofont. És inkább a szülőtől, vagy a tanártól kapja meg, megtanulva a határokat, mint, hogy később egy idegennél feszítse túl húrt (mondván ő érinthetetlen) és járjon rosszabbul.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Nekem "szerencsém" volt.
A város legjobb iskolája ahová jártam, a szadisták és pedofilok gyűjtőhelyeként üzemelt.
A fegyelmezési módszerek listája. Koki (fejre adott ujjízületekkel csavart ütés), a fülcimpánál fogva addig emelni a gyereket, ameddig majdnem leszakad a füle. Guggolási gyakorlat az egész szünetben. Ez utóbbit leginkább fogyókúra jelleggel alkalmazták. A túlsúlyos gyerekek jobban szenvedtek tőle.

Az énektanár a nyolcadikos lányokra specializálódott. A büntetés a tanári asztalon lett végrehajtva. Fel kellett hasalni az asztalra a lánynak, felhajtott szoknyában. A tanár torzult arccal verte a fenekét pálcával.
Az iskolaigazgató később új karriert kezdett egy büntetés végrehajtó intézetben, könyvtárosként. Az egyik anyuka, véraláfutásos nyomokat talált olyan helyen a fián, ahol nem fordulhatna elő. Akkor borult ki a bili a tanárok dolgai miatt.

Utólag visszagondolva, érthetetlen hogyan tudott működni az iskola. Lehet, a szülők nem hitték el a gyerekeknek az őket ért atrocitásokat.


frescho
(addikt)
Blog

Sokkal jobb ami ma van. Van információs túlterhelés, erőn felüli jókép vágás. A fizikai inzultust felváltotta a lelki, az egymás froclizása, lenézése, beszólogatás és viccelődés. Aki nem ért egyet az libsi, bolsi, fityeszes, vagy ha idősebb, akkor legyen boomer.


emvy
(nagyúr)

Nem váltotta fel. Régen is volt verbális abúzus is.


Somatom
(veterán)
Blog

Bocs, melóztam, most volt időm végigolvasni.
Nem arról van szó, hogy ha kellett, ha nem, ütöttek, vertek minket. Bűn rosszak voltunk, mint akkoriban általában a fiúk. Ha kaptunk, annak oka volt. Rosszat tettünk, rajta kaptak, megbüntettek. Ennyi. Örültünk, hogy ennyivel megúsztuk. Épp elég volt otthon a karót megmagyarázni, gáz lett volna megfejelni egy intővel.


Ezekiell
(veterán)

Régen is volt verbális bántalmazás, nagyon durva is - hidd el nekem, én már csak tudom....

És hamis dilemma, amit csinálsz: nem ez a két opció van (fizikai vagy verbális bántalmazás), hanem van a normális viselkedés/kapcsolat is - ami a cél.


frescho
(addikt)
Blog

Felváltotta nem azt jelenti, hogy nem volt előtte lelki terror. Azt jelenti, hogy felváltotta, mert egyrészt a fizikai erőszakot végre elkezdték üldözni, másrészt a virtuális térben nem értelmezhető. A korábban meglévő lelki terror, megalázás, beszólás mennyisége a fizikai terror felváltotta mennyiséggel növekedett.

Jó példát adtok arra, hogy nem hamis a dilemma: Amit írtam azt sem értelmeztétek, kérdeztetek, hogy miért, miként értem. A veletek egyet nem értőt helyből boomernek bélyegeztétek anélkül, hogy a nézőpontját megpróbálnátok megérteni. Ez a normális viselkedés/kapcsolat - ami a cél?


Ezekiell
(veterán)

Milyen nézőpontot próbáljak megérteni? Hogy a gyerek verése nem probléma szerinte, nem nagy ügy, sőt még jó is néha (inkább mint az intő)?

Megértettem. És még marha finom voltam, amikor csak boomernek hívtam, és nem annak, aminek valójában gondolom.

És itt nem a peer to peer abúzusról van szó, hanem tanár-diákról, felnőtt-gyerekről. És ha egy tanár lelkileg terrorizál, az is alkalmatlan a pályára.

Tényleg nem értem, mit nehéz ezeken a dolgokon megérteni.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Én is fínom leszek. Nem írom le, hogy milyen apának tartalak, ha nem az életre készíted fel a gyerekedet.
Mi ott kő keményen az életet tanultuk. Két évvel később, 90 éles lőszerrel ültem egyedül, egy tök sötét, fagyos őrtoronyban.

[ Szerkesztve ]


Ezekiell
(veterán)

Mondom én hogy faszagyerek vagy (legalábbis annak hiszed magad), és ha ettől neked jó, hajrá. Azon meg csak nevetni/sajnálkozni tudok, ha szerinted az az életre felkészítés, hogy vernek egy gyereket :D

Na mind1, have fun, boomer. Szerencsére kihalóban van a fajtád.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Összekevered az indokolatlan testi fenyítést azzal, hogy a rossz tetteknek, rossz következményei vannak. Előbb-utóbb bele fog szaladni pofonba. Akkor inkább attól kapja, aki odafigyel arra, hogy miért és mekkorát üt.
Egyébként nem vagyok boomer, csak belementem a játékba. :)

[ Szerkesztve ]


frescho
(addikt)
Blog

Tehát csak és egyetlen üdvözítő nézőpont létezik, más nincs és nem is lehet.

Az nem számít, nem árnyalja a képet, hogy abban a rendszerben szocializálódott és arra kondicionálták, hogy a rendőrtől, hatóságtól félni kell? Olyan korban amikor otthon kapta volna meg azt a pofont az intőért, ezért úgy érzi jobban járt, mert így legalább intője nem volt? Akkor amikor ez a Makarenkói pofon teljesen normálisnak számított? A hozzá hasonló embereket (egyáltalán ember az ilyen?) torkolljuk le, mert ebben nőttek fel. Bélyegezzük boomernek és ezzel még marha finom az új, toleráns, kultúrált oldal.

Nem érzed a dolog kettősségét és azt, hogy miként váltotta fel az egyik fajta erőszakot a másik? Én azt mondom, hogy vigyük tovább és a fizikai mellé hasonló súllyal vegyük a lealacsonyító beszólásokat is. Persze a boomerezőknél sem vehetjük figyelembe, hogy azért érzékenyek, mert valaki fakanállal verte őket, egy alkoholista keserítette az életüket, vagy egy tanár pályázott rájuk.

Ha lehet ne menjünk bele abba, hogy relativizálok. Egyáltalán nem ez a célom, hanem az, hogy ne legyen elfogadott egyik sem. Bármilyen viszonyban egyik résztvevő (tanár-diák-szülő-hatóság...) se terrorizálhassa, bélyegezhesse meg a másikat semmilyen formában.


tlac
(nagyúr)

Ugyanakkor ha kortól függetlenül vesszük a gyerek szó, mint jellemző használatát, az egy olyan viselkedésmódot takar, amikor valaki nem gondol a következményekre, nem tartja be a számára érthetetlen normákat, egyetlen motivációja, hogy önmagát szórakoztassa és kíváncsiságát kielégítse.

Egy ilyen emberre az észérvek nem hatnak, a következmények is csak akkor, ha a következmény egy számára érthető kimenetelhez vezetnek. És ilyenkor ahhoz, hogy mederben lehessen tartani amíg megkomolyodik és megérti miért rossz amit csinál, kell valami eszköz.

Gyerekkoromat felidézve: azokat a gyerekeket, akikre lehetett észérvekkel hatni sose agyalták meg. Ugyanakkor akiket elkentek, csak jobban utálták tőle az iskolát.

ezután a hozzászólás után elég sok üzenet beérkezett a topikban, de erre senki nem válaszolt
akkor végül is az idézett dolgokat figyelembe véve, mi a megoldás?

[ Szerkesztve ]


Fred23
(nagyúr)

Szerintem nincs általános megoldás. Adott gyerektől, szülőtől, tanártól, céloktól függ.

A közoktatásban/köznevelésben viszont jellemzőbb az általános megoldás keresése, ami legjobb esetben is csak annyi lehet, hogy a többségnek megfelel.

[ Szerkesztve ]


#56573440
(nagyúr)
Blog

Mé ha nem ver a tanárod 1900 lőszerrel ülsz fent vagy most ez hogy jön ide? Meg úgy ez miért mondás? 85 előtt születettek kb fixen voltak katonák -kivéve aki addig csúsztatta egyetem miatt hogy már nem kellett épp a végén- oszt?

A leírtak alapján pár apróság így látszik...
1: eleve úgy csináltátok amiért kaptatok az iskolában hogy tisztában voltatok azzal hogy nem kéne ennek ellenére csináltátok
2: otthon még jobban elvertek volna az intőért tehát nem csak tudtad hogy nem kéne csinálnod de a következményektől is féltél
3: ennek ellenére csináltad

Ezzel elért bármi bármilyen célt? Tényleg? Legközelebb nem csináltad? Aha... Énse...

Életre kéne nevelés? Az tudod hogy kéne kinézzen? Tanítsanak alapvető pénzügyi insmereteket, hogy tudja a gyerek azt, hogy mi a thm, milyen pénzügyi döntésnek milyen kockázatai lehetnek, egy kis jogi alapozó adásvételekhez legalább, lehet témazáró adóbevallás kitöltésből, alapvető jogi ismeretek meg ilyen apróságok. Már ha így lehetne választani a verés helyett alternatívát aminek értelme is van. Pl ha körmös miatt valuta alapú hitelszámítások és kockázatelemzések a téma lehet kevesebben szivnak.

A legnagyobb baja az érvelésednek, hogy feltételezed, az ami ma vagy, ahogy ma gondolkozol -a verésen kívül- az ennek a viselkedésformának -is- az eredménye, mert attól lettél kemény, meg életrevaló. Engem nem vertek az iskolában, pedig voltak húzásaim... Aztán nem lett belőlem puhány izé. Mindig volt olyan megoldás ami mindkét félnek elfogadható volt. Ha ki kellett festeni egy tantermet, wc-t a tanárok pl pontosan tudták hogy melyik szünetben melyik wc-be kell bemenni, az ott dohányzó fiatalok pedig segítőkészek lesznek, nameg igen serények a kincstári festőhengerrel. Bejöhetett volna egy méteres fa vonalzóval aztán agyonverhette volna a bandát, de a következő szünetre szerinted mi lett volna? Ugyanúgy ciccen a gyújtó... Ahogy volt olyan tanár, aki ha becsukta az ajtót és mögötte jöttél be, 20 fekvő by default az osztály előtt-ről indult a licit, visszaesők ennél szarabbul jártak. A leglinkebb srácok szemében is láttad a pánikot amikor becsöngettek és tudta hogy azzal a tanárral van órája, instant indult. Nem a fekvőtől félt. A tanárnak volt egy olyan kisugárzása, hangja, nem tudom, hogy ott a légy zümmögését is hallottad órán, pedig erre nem igazán volt másnál precedens

[ Szerkesztve ]


#56573440
(nagyúr)
Blog

*Körmös helyett


Szevam
(aktív tag)
Blog

Most, hogy látom ezt a vitatkozást, tényleg ajánlom az itt megszólalóknak, hogy olvassák el Orvos-Tóth Noémi: Örökölt sors című könyvét - (Tudom manapság senki nem szeret olvasni mert sok az anyag és hamar-hamar kell az infó :( ).

Az eddig hallottak alapján, az itt és a fentebb említett könyv alapján az alábbi a véleményem:

- Aki tudja hogy rosszban sántikál nagy bajt is okozhat, majd megússza egy pofonnal annak jár.
- Aki nem tudja hogy rosszat tesz, de valaki elkapja és megússza egy pofonnal, annak nem jár.
- Aki tudja, hogy rosszank látszik a tevékenysége, de tudja jól, hogy hosszabb távon vagy egy másik "felsőbb rendű?" cél érdekében jó az amit tesz és megússza egy pofonnal (mert aki adja a pofont nem látja át a teljes célt, és nem kérdez), annak nem jár.
.
.
.
Az összes variációt nem akarom leírni.

Aki agresszív, az saját magával nincs kibékülve.
Mások megszényegítése szintén a megszégyenítő mentális gyengeségén alapszik, ám előfordul, hogy a gyerek valóban nagy volumenű eszetlenséget csinál, akkor el kell juttatni a tudatáig, hogy valamit máshogy kell csináljon.

Agresszor lehet gyerek is tanár is. Nem tudjuk ki mit szívott az anyatejből, illetve milyen korábbi felmenőinek epigenetius úton átöröklött hülyesége miatt, az egyes látott tevékenységekre mennyire agressziven vagy megértően reagál.

Sajnos jelenleg is csak odáig jutunk, hogy azt mondjuk, hogy szar a fizikai és a lelki bántalmazás. Ezek a rossz dolgok azért történnek szerintem, mert az emberek nem foglalkoznak úgy igazán egymással. Kevesebb lenne a pofon és a megalázás, ha az emberek megkérdeznék egymást legalább, hogy miért csinálta amit? Senkinek nincs ideje a másikra. Gyorsabb ordibálni vagy lekeverni egy pofont minden magyarázat nélkül. Gyorsabb félredobni egymást mint hagyni azt hogy megnyíljunk egymásnak és valódi segítséget vagy támogatást adjunk egymásnak. :(

üzenetek