[Re:] [Kalandor:] Ez most bíróság és újságcikk, anno egy átlag nap volt az iskolában - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


toeki
(senior tag)

Nem különösebben tőkeigényes dolog???
Nagyon saccolni fogok de akkoris. Kb 2 millió iskolásgyerek van. Ebből kb 5% erősen problémás (nem az elitgimnáziumok elitcsemetéire gondolok, hanem a tök átlagos iskolákra)
Legyen valójában ennek is csak a fele, 50ezer a problémás. Mennyibe kerülne egy olyan rendszert felépíteni (infrastruktúra, nevelők, stb) ami ezzel elbír? A normális nevelési igényű gyerkőcöket sem tudjuk jelenleg vállalható környezetben és képzett tanárokkal nevelni, és most kövezz meg de én inkább velük foglalkoznék kiemelten mint h sokadik esélyt adjak annak aki nem is akar élni vele. Lelketlen köcsög vagyok vagy csak simán racionális?
Sajnos azt látom h mindenhol abba az irányba megyünk el, hogy azokat privilegizáljuk akik kevesen vannak (a fenti példából mondjuk a 5%) és sz*runk arra hogy a többségnek mi lenne a jó.


Noukoum
(veterán)

Ilyen szinten vannak a (magyar) emberek. Ez egyáltalán nem fura, inkább szokásos.


hcl
(félisten)
Blog

"A fentieknek a pénzt és a keretet kellene biztosítani, nem bitenként szabályozni mindent, mint most teszik."
Hát, szerintem a pénz és a keret is sántít :D De amúgy ugyanazt írtuk :D

"A lakosság értelmi színvonalát is figyelembe kell venni, ha nincs felmérés, akkor hogyan igazítod hozzá a rendszert? "
Bingó, jelenleg sehogyan, mert nincs vele foglalkozva (sőt, én is afelé hajlok, hogy ez tudatos züllesztés).

@fatpingvin :
"egyébként érdekes kérdést vetettél fel ezzel:
"A tanárok jó része ugyanis az a korosztály akit boomereztél.""
Ez főleg a hazai tanárképzés miatt :)

@toeki : Az errefelé szokásos pazarolt/elsikkasztott pénzmennyiségek mellett tényleg nincs különösebb erőforrás-igénye az oktatásnak.

[ Szerkesztve ]


fatpingvin
(őstag)
Blog

ezt a privilegizálós bullshitet engedjük már el, nem tudom ki kezdte használni ezt a szót ebben a teljesen inadekvát értelemben, de ez abszolút nem privilegizálás. a privilegizálás az, hogy csak azokkal foglalkozunk akikkel nem kell sokat foglalkozni, a többieket meg hagyjuk az út szélén. nem, nem vagy köcsög de racionális sem, ez egyszerűen a szociális érzékenység teljes hiánya. ha már felhoztad az elitgimnáziumok elitcsemetéit (amúgy az is elmebaj ami ott megy, versenyistálló...) a jelen felállásban msot komolyan amellett érvelünk hogy csak azok érdemlik meg hogy a szükségleteiknek megfelelően foglalkozzanak velük akik ezekbe az iskolákba járnak (azaz ugyebár már vagy tanúbizonyságot adtak arról hogy képesek alkalmazkodni ehhez a rendszerhez, vagy a szüleiknek van pénze betolni őket ide)?

"A normális nevelési igényű gyerkőcöket sem tudjuk jelenleg vállalható környezetben és képzett tanárokkal nevelni"

és tűpontosan rá is világítottál arra hogy hová vezet ha az oktatásra szükséges költségvetési keret elveszíti a közpénz jellegét. ez viszont már megint egy másik kérdés.

mondom én hogy rendszerszintű bajok vannak, ezek amiket itt tárgyalunk jeletős részben csak tünetek.

értem én hogy a magyar néplélek arra épül hogy rúgjál bele abba aki nálad szerencsétlenebb, de néztd el nekem ha ebben nem szeretnék partner lenni.


Gave
(addikt)

Ha nem debilitált idióták hoznák a törvényeket és a szülők rendesen tudnák nevelni otthon az "arany kis szívük csücskét", akkor szerintem nem a tanároknak kellene harcolni a deviáns kölkökkel, sajnos nekünk is kijutott agresszív tanárból is, meg abszolút legalja csürhéből is akik nem hagyták élni a többi gyereket. Mivel a törvény kötelezte az iskolát, hogy hosztolja ezeket a csótány lelkűeket, a szülő meg nem volt hajlandó átiratni így "ránk ragadtak", és szépen húzták be nap mint nap a szintet, végül már jött az egész osztály megcédulázása, stbstb. A tanárok meg már eleve úgy jártak be, hogy volt náluk kéznél valami amit lehet dobni, ütni, azért ez főleg női tanároknál nem feltételnül egy nagy lelki élmény.

Két pofont kaptam azt hiszem tanároktól, 100% kiérdemelt és jogos, habár szerintem is elsőre azért járt volna "ez nem iskolába való viselkedés, kapsz egy beírást", következőnél jön a "kísérő nevelés", a kulcs csomó szerintem is túlzás volt, szerencsére engem nem céloztak meg vele, a 2. tesi tanárunk igazi kultúr ember volt, ő csak olyan akadály pályát rakatott össze ami 95%, hogy elvitte az ember golyóit xd.

Sajnos a tanároknál is idővel bekerülnek egy szélmalomba amikor minden nap harcolni kell a rendszerrel, de ez nem feltétlenül az ő hibájuk, vagy nem egészében az.

Az egészet talapzatig kéne nyúkolni, és felépíteni intelligensebbre, kevesebb nyomorítással, több olyan lehetőséggel, ha valaki szénné únja magát törin, akkor menjen technikára, ha szívatja a tanárt, akkor temp ban, max 2x, harmadikra meg ki lehessen rúgni, rendőrrel távoltartatni...


Somatom
(veterán)
Blog

De, mitől ilyen az a gyerek? Genetika, vagy azt a viselkedésmintát látta, tanulta otthon? Ha az utóbbi, akkor a gyerek kicsapásával, rendőrrel eltávolíttatásával a gyereket bünteted a szülők bűnéért.


Gave
(addikt)

Én személy szerint olyanokkal kerültem egy csoportba, ahol egyértelműen a viselkedéssel-neveléssel volt a gond, egy nagyon konkrét példa.

Apuka Judo teremben dolgozik, így persze a gyerek is oda járhat, habár még a terem szabályzat sem engedné abban az esetben, ha az iskolai teljesítmény leesik egy szint alá.

A nagyobbik testvére is Judos, akit már ki kellett rakatni suliból az aggro miatt, mindkét gyerek imádta a küzdő sportot, de mellette nem igazán volt nevelve, hogy az edző termen kívül, hogyan reagálhat vagy mi a megengedett, délután persze megy a DBZ matiné, amit holnap az ált. suliban ki kell próbálni a fél osztályon :( , ez így viccesnek hangzik, de valójában nem annyira jó rettegni a szünetben, két nagyobb, konkrétan harcképzett gyerektől.

A nagyobbik testvér ott van hátszélnek, a kisebb meg szivatja a fél osztályt, a tanár tehetetlen, az óra 70%-a arra megy el, hogy fegyelmeznie kell az 1-2 aggresszort.

Ami nagyon rosszul esett, hogy miután megcéduláztak minket a "rossz osztálynak", onnantól kezdve hozzánk rakták az összes többi problémás esetet is, holott azért voltunk kb 6-8-an akik csak tanulni akartak és kussban figyeltek az órán, plusz próbáltuk feldolgozni a szünetben lenyelt stresszt.

Egy idő után olyan volt mennem 6-8. osztályba, mintha valami konkrét elmegyógy/fegyintézetbe jártam volna, nem pedig egy iskolába.

Közép suli ehhez képest hatalmas előrelépés volt, de ott meg szerencsétlen volt az etnikai eloszlás, és ott nem a gyenge-erős aggro ment, hanem a fehér-fekete, így én abból kimaradtam, illetve azt sikerült bíroságig vinni, így ha jól emlékszem ki is rúgták az összes "elkövetőt". 90%, hogy otthon a szülők rasszizmusra nevelték a gyereket.

Az aktívan agresszív gyerek kicsapása szerintem sajnos elkerülhetetlen ha a többiek életét fenyegeti, persze nehéz eset, mert ugye ez is egy lefelé tartó ciklus, ha otthon a hülye szülő a saját hülyeségét elveri a gyereken - attól csak hátrébb ment a dolog, én ezért tartom jobb ötletnek szétszedni a rendszert atomokra, és felépíteni úgy, hogy a Judo agresszor inkább mehessen kompetitiv tesi órára, ahol a hozzá hasonlókkal, egymáson levezetik a feszt és még jó pontokat is kaphatnak érte, utána ha van még energiája, akkor áshat kertet vagy amire érdemes nevelni őket, kitudja lehet, hogy csak egy délutáni dobszett kéne és megjavulna :DDD


frescho
(addikt)
Blog

Pénzt reálértékben egyre kevesebbet biztosítanak, talán csak az egyetemek alapítványba szervezése a kivétel, de ott sem az a cél, hogy javuljon az oktatás.

Ami van most nem keret, hanem kaloda. Annyi és olyan felépítésű a tananyag, hogy differenciált oktatásra nincs idő.

Foglalkoznak az értelmi színvonallal, csak olyanok akik bent ragadtak a klasszikus frontális oktatásban. Előírják, leadva az anyag, pipa. Ha nem megy, akkor debilizálnak és még szájbarágósabbra veszik (kaloda) de előrelépés nem történik. Nem értik, hogy ma teljesen más módszertannal, eszközökkel kellene oktatni és attól, hogy előírják a kiöregedett tanári kar képtelen mondjuk digitálisan oktatni a meglévő kompetencia hiánya miatt.

Az utolsó mondattal elértünk oda, hogy a tanárok nagy többsége idős. Ennek nem a tanárképzés az oka. Ott elmondják az új módszertanokat, vannak rendszeres konferenciák, már 20 évvel ezelőtt is számítógéppel támogatott oktatásról volt szó és születtek ezzel kapcsolatban diplomamunkák. Amikor kikerül az iskolába az ember, akkor meg örül, ha van kréta, a szülők dobják össze az oktatáshoz szükséges eszközök jó részét... Az is fontos szempont, hogy mekkora a fizetés. Ennyi pénzért a fiatalok rekord sebességgel hagyják el a pályát.

fatpingvin: Megint vagdalkozol és véleményt alkotsz miközben nem látni, hogy ismernéd belülről az elitgimnáziumokat. 1-2 kivétellel nem versenyistállók és bekerülni nehéz, de nem pénz kérdés abban az értelemben, hogy bevásárolják magukat. Sokkal inkább családi háttér és felkészülés kérdése: Bizonyos értelmi szint alatt ez a háttér nincs meg és ehhez sokszor (tanár házaspárnál pl. pont nem) társul anyagi színvonal is.

Azokban az "elit" iskolákban zajlik az a színvonalú oktatás aminek mindenhol meg kellene lennie. Azért teszem idézőjelbe, mert csak itthon számítanak elitnek. A tanárok foglalkoznak a diákokkal, ha valaki lemarad van felzárkóztatás, aki valamiben jó ott tehetséggondozás (ennek része a verseny, de ez nem kötelező) A gondokkal küzdőkkel foglalkoznak, igyekeznek a szülői hátteret megismerni, a tanulókból közösséget teremteni... Vannak projektek, több kompetencián átívelő feladatok és az ehhez szükséges eszközök is nagyrészt. Az anyagi hátteret meg a jómódúbb szülők biztosítják (nyugati elit iskoláknál is ez a szitu, csak sokkal magasabb szinten), így lesz rekortán futópálya, bútorok a számtech laborba (gépek jöttek, asztalok/székek nem) Azonban ezeket az iskolákat is nyomja a NAT ami miatt nem léphetnek előre, mert sok olyan dolog van amit meg KELL csinálni és nem marad idő a LEHET-re amitől igazán elitnek számítanának.

Somatom: De, mitől ilyen az a gyerek? Nagyon jó kérdést tettél fel. Ez pont az amit mondogatok: Nézzük meg a hátteret és az alapján kezeljünk, módosítsunk. Mereven meghozott vezérléssel nem fog működni.

[ Szerkesztve ]


fatpingvin
(őstag)
Blog

"Azokban az "elit" iskolákban zajlik az a színvonalú oktatás aminek mindenhol meg kellene lennie."

kettőnk közül szerintem nem én vagyok az akinek elég furcsa képe van arról hogy mi megy a középiskolákban. több tanítványom is volt aki elitgimibe járt, egy kicsit lemaradt és onnantól kezdve nem foglalkoznak vele mondván hogy nem követi a tananyagot, nincs erre idő.

ha a szülő meg tudja fizetni az iskolán kívül a magántanárt akkor tartja a lépést, ha nem akkor így járt és tanév végén majd az ofő közli a szülőkkel hogy a gyerek nem hajlandó tanulni és le van maradva.

nehogy azt hidd hogy ezekben az "elitgimnáziumokban" minden rendben van.

ami a bekerülést illeti, áttételesen itt is bevásárlás megy: ha a gyerek nem volt képes függetleníteni magát már általánosban az oktatási rendszertől és ténylegesen tanulni, akkor marad kb a középiskolai felvételire a felkészítő magántanár, ezt egy jó képességű de rosszabb anyagi helyzetű családból jövő gyerek nem fogja tudni.

a nattal kapcsolatos megállapításodban igazad van, agyrém az egész.


Somatom
(veterán)
Blog

Nekem is ez a tapasztalatom. A tanárok pár kokival le tudták rendezni órán az ilyen renitenseket. De, ami órán kívül, egymás között történt, az volt az igazán megalázó.

frescho:
Ha a családi háttér nem partner a módosításban, akkor cseszheted.


hcl
(félisten)
Blog

BTW az összes küzdősport oktatása úgy kezdődne, hogy nem élsz vissza a tudásoddal, tehát nem támadsz. Akkor ütsz, ha téged támadnak.

@frescho : "Az utolsó mondattal elértünk oda, hogy a tanárok nagy többsége idős. Ennek nem a tanárképzés az oka. "
De. (Én is elvégeztem.) Nem vonzó a pálya, nincs elég új jelentkező, aki elvégzi, az sem tanít (ahogyan én sem, bár ezzel mindenki jobban járt :D )


frescho
(addikt)
Blog

Pár iskolát ismerek, van ahol személyesen érintettség is van. Ezekben az intézményekben igyekeznek foglalkozni a diákokkal. A baj az, hogy ez erősen behatárolt, mert nincs rá idő, keret és finanszírozás. Ez szerinted a tanárok, vagy a felülről vezérlés hibája?

Amúgy mi két nézőpontból látjuk ugyanazt. Te a diák nézőpontját látod, tőle kapsz információt amiben a saját racionalizációja is megvan. Ismerek olyan gyereket aki amúgy zseniális lenne, mégis bukásra áll olaszból és bukdácsol más tárgyakból, mert egyszerűen szarik bele. Otthon nem figyelnek rá, bármit lehet és nincsenek következmények. A tanárok a második évben elengedték a kezét, mert ilyen család mellett nem lehet vele mit kezdeni.

Nem anyagi helyzettől, hanem inkább családi háttértől függ. Lehet gazdag, ha nincs meg a példa és támogatás. Az ilyen mentalitású szülők többsége érdekes módon nem gazdag, hanem közép osztálybeli inkább. Jellemzően felsőfokú végzetségűek, orvosok, közgazdászok, mérnökök, tanárok, stb. Nem pénz, hanem szemléletbeli kérdés, hogy a családi erőforrásokat (ez főként idő és kisebb mértékben pénz) a gyermek oktatására fordítják.

hcl: A nem vonzó pályáról a tanárok képzése, vagy az oktatás jelenlegi finanszírozása és az ebből fakadó kilátástalanság tehet inkább? Szerintem az utóbbi, mert ha lenne pénz, fegyver, paripa, akkor lennének jó tanárok is. Így marad pár fanatikus, hobbista és az aki már nem kell máshová.

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

"A nem vonzó pályáról a tanárok képzése, vagy az oktatás jelenlegi finanszírozása és az ebből fakadó kilátástalanság tehet inkább?"
Mind. Ezek nem magukban vannak. A finanszírozás meg mindegyikre hat.


Foglalt név
(addikt)

Ezt olyan negatívan írjátok, mintha egy tudatlan, tanulatlan társadalom nem lenne sokkal egyszerűbben uszítható és irányítható. Ráadásul még olcsóbb is. Ha jó szemszögből nézed, csak nyerteseket látsz.


hcl
(félisten)
Blog

Tudjuk mi is :(


fatpingvin
(őstag)
Blog

tudjuk, én ezért is megyek el innen, nekem nincs szükségem erre a rendszerre eés ennek a rendszernek sincs szüksége rám.


hcl
(félisten)
Blog

De jó neked :)
Nekem eddig asszony mondogatta, hogy menjünk. Most mondtam, hogy akkor menjünk, most meg ő nem :D


fatpingvin
(őstag)
Blog

én nem nyitottam róla vitát. nem vagyunk összekötve, ha akar velem jönni, jön, ha nem akkor nem. én megyek a szüleimmel együtt.


hcl
(félisten)
Blog

Módszerbeli különbségek :)


fatpingvin
(őstag)
Blog

nem módszerbeli, inkább életút-tervezési. amúgy nincs konfliktus belőle, úgy áll hogy jön ő is.


toeki
(senior tag)

Ha tényleg menni fogsz akkor légyszíves egy fél-egy év után írd le a tapasztalaidat, akár itt egy blogbejegyzésben. Én már öreg vagyok hozzá és minden ide köt de kíváncsi lennék egy olyan véleményre ahol nem mindenáron igazolni akarja valaki a döntését hanem azt is kifejti mi az ami ugyanolyan máshol is. Szerintem (és lehet csak ezzel győzködöm magam) sehol sem fenékig tejfel az élet, de mivel itt élünk hajlamosak vagyunk azt hinni h itt minden rossz, pár kilométerrel nyugatra pedig kánaán van.


Tüzi
(veterán)
Blog

Hát nem tom'.
Nekem anno a diri vert le egy akkorát, hogy majdnem a fal adta a másikat. Voltam talán negyedikes.
Mondtam neki, hogy meg fogom mondani édesanyámnak.
Ezt meg is tettem, és ahogy végeztem a mondókámmal, jött a következő otthon, ott is majdnem a fal adta a másikat.
Én meg pislogtam csak, és nem értettem a fura egybeesést, egy balról, egy jobbról, hát mi van itt?!

Aztán kiderült, hogy anyám direkt megkérte a dirit, hogy ha hülye vagyok, akkor nyugodtan b.sszon le egyet, régóta ismerik egymást, szóval nincs gond.
:DDD

Mondjuk azt hozzá kell tennem, hogy a tanárok, de már az óvónők között is régebben volt egy olyan megállapítás, hogy van a jó gyerek, a rossz gyerek, a nagyon rossz gyerek, a kurva rossz gyerek, és vagyok én.
Szóval nagy volt a pofám, kaptam kettőt, aztán helyre billentem.
Nagyjából :)

üzenetek