[Re:] [Kalandor:] Ez most bíróság és újságcikk, anno egy átlag nap volt az iskolában - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


frescho
(addikt)
Blog

Pénzt reálértékben egyre kevesebbet biztosítanak, talán csak az egyetemek alapítványba szervezése a kivétel, de ott sem az a cél, hogy javuljon az oktatás.

Ami van most nem keret, hanem kaloda. Annyi és olyan felépítésű a tananyag, hogy differenciált oktatásra nincs idő.

Foglalkoznak az értelmi színvonallal, csak olyanok akik bent ragadtak a klasszikus frontális oktatásban. Előírják, leadva az anyag, pipa. Ha nem megy, akkor debilizálnak és még szájbarágósabbra veszik (kaloda) de előrelépés nem történik. Nem értik, hogy ma teljesen más módszertannal, eszközökkel kellene oktatni és attól, hogy előírják a kiöregedett tanári kar képtelen mondjuk digitálisan oktatni a meglévő kompetencia hiánya miatt.

Az utolsó mondattal elértünk oda, hogy a tanárok nagy többsége idős. Ennek nem a tanárképzés az oka. Ott elmondják az új módszertanokat, vannak rendszeres konferenciák, már 20 évvel ezelőtt is számítógéppel támogatott oktatásról volt szó és születtek ezzel kapcsolatban diplomamunkák. Amikor kikerül az iskolába az ember, akkor meg örül, ha van kréta, a szülők dobják össze az oktatáshoz szükséges eszközök jó részét... Az is fontos szempont, hogy mekkora a fizetés. Ennyi pénzért a fiatalok rekord sebességgel hagyják el a pályát.

fatpingvin: Megint vagdalkozol és véleményt alkotsz miközben nem látni, hogy ismernéd belülről az elitgimnáziumokat. 1-2 kivétellel nem versenyistállók és bekerülni nehéz, de nem pénz kérdés abban az értelemben, hogy bevásárolják magukat. Sokkal inkább családi háttér és felkészülés kérdése: Bizonyos értelmi szint alatt ez a háttér nincs meg és ehhez sokszor (tanár házaspárnál pl. pont nem) társul anyagi színvonal is.

Azokban az "elit" iskolákban zajlik az a színvonalú oktatás aminek mindenhol meg kellene lennie. Azért teszem idézőjelbe, mert csak itthon számítanak elitnek. A tanárok foglalkoznak a diákokkal, ha valaki lemarad van felzárkóztatás, aki valamiben jó ott tehetséggondozás (ennek része a verseny, de ez nem kötelező) A gondokkal küzdőkkel foglalkoznak, igyekeznek a szülői hátteret megismerni, a tanulókból közösséget teremteni... Vannak projektek, több kompetencián átívelő feladatok és az ehhez szükséges eszközök is nagyrészt. Az anyagi hátteret meg a jómódúbb szülők biztosítják (nyugati elit iskoláknál is ez a szitu, csak sokkal magasabb szinten), így lesz rekortán futópálya, bútorok a számtech laborba (gépek jöttek, asztalok/székek nem) Azonban ezeket az iskolákat is nyomja a NAT ami miatt nem léphetnek előre, mert sok olyan dolog van amit meg KELL csinálni és nem marad idő a LEHET-re amitől igazán elitnek számítanának.

Somatom: De, mitől ilyen az a gyerek? Nagyon jó kérdést tettél fel. Ez pont az amit mondogatok: Nézzük meg a hátteret és az alapján kezeljünk, módosítsunk. Mereven meghozott vezérléssel nem fog működni.

[ Szerkesztve ]

üzenetek