[Re:] [ldave:] Találós kérdés, MÁV témakör - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


kemotox
(addikt)
Blog

jujci


Gdi
(senior tag)
Blog

Szottyadt 30 perc?
LOL, amatőr :)


UnA
(Korrektor)
Blog

De most ebben mi volt az érdekes? A vonatok néha késnek. És talán hihetetlen: nem csak nálunk ;)


Picco
(addikt)
Blog

idegeros embertarsaknak ajanlom szeretettel a Londoni vasutat, leginkabb a southern-el volt tapasztalatom.
10 munkanap reggel 7 ora tajekan:
4 torolve
3 kesik
1 belefert a +-5-10 percbe
2 idoben
Atlagos idojarast stb, ez osszel volt, jellemzoen szemerkelo eso.

Egyik srac akivel dolgozok mutatta mielott vegeztunk ma hogy a jarata torolve van valoszinu hoseg miatt.


flymi
(addikt)
Blog

Ma pölö baleset volt Pécs és Dombóvár között valahol, többet én sem tudok. A déli és a két órás IC együtt mentek tovább fél háromkor. Tudom, mert én toltam össze. :)

Egyébként ha leesik az első hó akkor a vasút hagyománytiszteletből eleve késleltetve közlekedteti a járatokat. ;] :DDD

[ Szerkesztve ]


KISDUCK
(addikt)
Blog


Samus
(addikt)
Blog

Erről mindig eszembe jut a Japán vasutas sztori. Mikor egy perc késés miatt lemondott egy miniszter, múltkor meg 25 másodperccel korábban indult egy vonat, majdnem meglincselték a mozdonyvezetőt. Azért panaszkodtak sokan, mert a következő szerelvény 5 perc múlva jött, és lekésték a csatlakozást, 7 (hét!) percet kellett várni a következőre...


flymi
(addikt)
Blog

Jó-jó ez nem japán meg a bullet train (vagy Fr és TGV) és a kávédaráló is csak kávét darálni jó ha már BZ...
Azt azért mellékesen jegyezzük meg, h a vasútnak nem a személyszállításból lesz haszna, szal mindenki örüljön h járnak egyáltalán vonatok, mert maholnap nem lesz gép és a gépen vezér aki elvigye a vonatot. Valamint kötött pályás közlekedés van, ezt senki ne felejtse el. Nem úgy megy, h csak kikerüljük a lerobbant/lassabb vonatot azt gyí! Sok minden okozhat késést, akár egy utas is aki rosszul lesz a nagy melegben és mentőt kell hívni hozzá, beszorul a WC-be, stb... (megtörtént esetek). Aztán ott vannak a balesetek, felsővezeték szakadások, pályára dőlt fa, műszaki hiba, bizber hiba amit okozhat egy kígyó is. :K ;) De igazán nem értek hozzá, kérdezzetek erről egy vasutast. :B

Egyébként meg dolgoztatok volna keményebben, most járhatnátok kocsival. ;] ;) :DDD

[ Szerkesztve ]


mbalint987
(aktív tag)
Blog

Néha késnek máshol is. Itt nem néha késnek.


UnA
(Korrektor)
Blog

És amikor utaztam a TGV-n, az is késett :D


KISDUCK
(addikt)
Blog

Spóroltál volna pár karaktert, ha csak ezt a képet teszed be válasznak. :DD


aero.
(veterán)
Blog

Még talán elviselné az ember, ha nem ilyen kotvány szarokat járatnának. Az elővárosi vonatok tök jók, de pl. egy debreceni személyvonat az elég gyász. Nekem 5 évig elég volt azon szenvedni, ha néha fel kell üljek egyre csak az IC-re vagyok hajlandó.


ldave
(félisten)
Blog

Jó, viszonylag új hétköznapi vonatozó vagyok, metrófelújítás miatt megyek most naponta a Nyugati - Köki távon reggel és délután. Köki irányába még nagyjából vállalható a dolog, pár perces késéssel indul reggel a vonat, de visszafele teljes káosz, a menetrend csak dísznek van.


Tikakukac
(titán)

Valami hasonló frappáns válasz arra, hogy miért tart több ideig feljutni Pestre nekem 2019-ben, mint nagyapámnak 30-40 évvel ezelőtt? :B


Kisgépkezelő
(senior tag)

Valahol szomorú, hogy felnőtt emberek szilárdabban hisznek ebben a legendában, mint 5 évesek a fogtündérben, holott az internet korában pár perc alatt lehet találni tucatnyi ezt cáfoló beszámolót. Nyilván amit a felénk jellemző általános "jóvanazúgy" szemlélet mellőzésével, meg többször annyi pénzzel meg lehet oldani, azt megoldják, de ott is vannak öngyilkos hülyék (még többen is), földrengés, monszun, műszaki hiba, elavult, rosszul karbantartott járatok az ország ritkábban lakott részein, de annyit azért a javukra lehet írni, hogy ott legalább ezért vállalják a felelősséget és nem javasolják az utasnak, hogy induljon egyel korábban, hátha úgy odaér.


zolee5016
(őstag)
Blog

egyszerű a válasz
az alépítmények (sínpár) fiatalabbak voltak azzal a 30-40 évvel.....hiába flörtölünk,meg csókolunk....(flirt-kiss)
ha nem tud menni a modern technika...kb a 424-es vegyesvonatok kivételével az M40-41-61-62 es dízelek V43-V 63 átlagsebessége sem volt rosszabb vagy talán jobb is néhol
..az 1-es kirakatvonalon még minden okés....a Gysev összekapta magát Szhelyig..a MÁV pest környéke 20km ig talán talán korszerűsiti a pályát de tovább kb 0....
Tehát ferrari vs földút tipikus esete...inkább lassabban nehogy az új technika is lehidaljon idő előtt

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(titán)

Igen, van vasútban dolgozó családtag, magát az okot tudom.

Azt kevésbé, hogy miért nincs még apró kockákra szabdalva minden vezető, akik miatt ki van talicskázva a cash ahelyett, hogy értelmes tömegközlekedésünk lenne.

Egyik éven ment a rinya felénk, hogy senki sem használja a vasutat, valóban, meg is szüntették a pályát, mi vagyunk az utolsó végvár. Na és miért nincs használva? Elárulom: Pestre feljutni a buszjárattal konkrétan 2,5 óra és 3,5k. Max késés 15 perc volt eddig. Úgy, hogy ebben van egy pihenő is. Vonattal ezt meg tudom oldani 5,5 óra alatt, de inkább 8, mert olyat még nem láttam, hogy minden flottul kijött volna.

És ennyi. Egyetem alatt fél év után leszokott a nép a vonatról vagy busz lett vagy telekocsizás. Volt olyan haverom, akinek az átlag utazási ideje nyiregy-budapest távon 7 óra fölött jött ki 6 utazásból egymás után. Kabaré.


zolee5016
(őstag)
Blog

még egy fontos szösszenet
a pályát nem elég újraépíteni....(az is egy fontos dolog,hogy a sínek is vének....aki teheti nézze meg nyugodtan a közelébe fekvö sinszál nyakán lévő feliratot...kb alig van fiatalabb a "diósgyőr 1974-5-6-7-8-"nál........kb 45 év)
az akkor 70km/h -100km/h-ás sebességre tervezett pályák ujjáépítve sem,vagy alig felelnének meg a 160- 200as sebességre (pl IC+)
:javarészt szűk ívek,alulméretezett váltóegységek,nem megfelelő ívtámasztású,ívsugarú pálya...ez elég indok

[ Szerkesztve ]


Ceree
(senior tag)
Blog

Eközben a Keletinél akcióban a kétfarkú kutya párt:

[link]

Ezen már csak Isten segít? :DDD


UnA
(Korrektor)
Blog

Talán mert rossz helyen laksz ;]

Ahol én használom a vasutat, ott ez nem igaz. Akkor most mi legyen? ;)


Tikakukac
(titán)

Csatoljuk a Tiszán innen lévő részt is Ukrajnához vagy a románokhoz! Az megold mindent :B


szipipeti
(csendes tag)

Egy éve körül volt, hogy valami vasuti "szakit" megkérdeztek, hogy hogy van az, hogy 1846-ban átadott Budapest - Vác vonalon a menetidő (10 perc pihenővel) 59 perc volt...
Ma mennyi?
Mocskosul sokat fejlődött a "királyimáv"...

Egyébként a válasz az volt, hogy "ma is ugyan annyi a távolság a két város közt mint 1846-ban"


kemotox
(addikt)
Blog

Egy ici-picit több megálló van azon a vonalon azóta.


UnA
(Korrektor)
Blog

Esetleg érdemes megnézni a zónázó menetidejét ;)


Tikakukac
(titán)

Meg egy ici-picit több budai villa pár embernek :B


kemotox
(addikt)
Blog

Ez az irreleváns dolog nem változtat azon a tényen, amire már ketten is próbáltunk rávilágítani


Tikakukac
(titán)

Áh, irreleváns. Az. Mi lenne annál irrelevánsabb esetünkben, mint a pénzek kitalicskázása ipari szinten és az emiatt elmaradt fejlesztések? :DDD

Nekem meg az irreleváns, hogy lett kétszer annyi megálló. Vagy háromszor. Felnőtt 2 generáció ennyi idő alatt ember, az ultra ciki ha nem ez, akkor semmi. Qrvára nem azért nem érek haza vonattal, mert sok a megálló, hanem, mert nonstop késik, elromlik, leszakad, bevár, eltéved, felrobban, elrepül akármit csinál az akármi. Mindegy mit lehet kitalálni vagy mekkora a képzelőerőd, a MÁV megoldja.


zolee5016
(őstag)
Blog

Szerintem kb felfoghatatlan az az összeg ,amivel kikecmeregne a MÁV a lekvárból...

Kb újra kellene indítani az 1958-1980 közötti nagy programot.Nem vicc nem lesz itt 3-5 éves ciklusba semmi komoly előrelépés,vagy csak kis távon
A megoldás hosszútávú..
Struccpolitika van most ,nem tudom nem fáj...
Olcsóbb venni pár modern szerelvényt,pár mozdonyt,betárazunk IC+ból,és egy pár évig csend lesz...

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(titán)

Az az összeg, ami eltűnik is felfoghatatlan...

Itt a kövi 50 évben sem lesz semmi. 3 napja árkot csinálnak előttünk. 24 óra nem kellett neki és már egyes pontokon be van szakadva a perem és 10cm-el tűnt el a betonszegély. Ilyen minőségben készül el minden. Minden.


zolee5016
(őstag)
Blog

Ezt mi nem láthatjuk...mármint a pénzt....
Valószínűleg a modern magyar vasutat se fogjuk...
Háttéripar 0
Kohászat ahol megbízható sinszál készül nincs
Bányarendszer ágyazatolási kabicsoláshoz nincs
Emberi forrás (amit anno a honvédség is adott) nincsen
Pályaépítő modern gép ( nem 30 éves Presser Pneumat) nincs
Nem szívesen írom le de az az 50 év nem is olyan barokkos túlzás.


kemotox
(addikt)
Blog

Hidd el nem a MÁV-ot akarom védeni, 10 éve "pajtim" nekem is a vonatos közlekedés, de az eredeti felvetéshez továbbra sem tesznek hozzá ezek az ide nem vágó dolgok.


Tikakukac
(titán)

Okay, akkor ez patt. Szerinted nem, szerintem igen. :B


Robert07
(aktív tag)
Blog

Na igen, a Southern. Mindig ra kell hagyni 10-15 percet, mert sosem lehet tudni, hogy fog-e kesni vagy sem. A Thameslink-el az elmult evben nem volt sok gond, legalabbis reggelente. Csak 4-5 alkalommal volt keses, de akkor tudtam menni massal.

Most epp Tokioban vagyok, es itt 6 perc is soknak szamit. Altalaban annyira ki lehet szamolni, hogy ha 45-re beerek egy allomasra, akkor kenyelmesen at tudok szallni a 48-as vonatra egy masik peronol. :C Tanulhatnanak toluk az Angolok.

üzenetek