A cikk és a válaszok is félremennek, mert a mobil nem önmagában gonosz (csak kicsit ), hanem a platformon megvalósult embert próbáló figyelem-tornádó tesz azzá.
Azt sajnos hamar észrevették a cégek, hogy az emberi lény ösztönös kíváncsiságát nagyon könnyű rabul ejteni, és emellett pedig a bennünk élő figyelemre vágyó és szorongó gyermek újabb és újabb elismerésre vágyik. Nem is kellett sok idő, a mobil ezeket mind nyújtja nekünk, és ezenkívül folyamatosan a közelünkben tanyázik - a lehető legjobb konstelláció egy figyelemzavaros állapotra.
Vagyis mint önjelölt diktátor (újra), én simán betiltanám az összes reklámozást és izgő-mozgó / zajos értesítést a mobilokon - amit még ekkor is gúvadt szemekkel bámulnának a függők, hogy vajon mikor válaszolnak már az én világmegváltó üzeneteimre...