[Re:] [Matada2.3:] Az első közautó és egyben EV élményem - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


.Szaki.
(addikt)
Blog

Nekem nagyon szimpatikus ez a kezdeményezés, én az egyikre elő is fizettem, sokaknak jó opció a car-sharing.

Nekem pl. a napi közlekedésem meg van oldva, tömegközlekedni őszintén szólva utálok, általában ha el akarok jutni A-ból B-be, akkor pedig Taxi. A car-sharinggel már tavaly is szemeztem, viszont akkor még csak nagyon belváros kompatibilis volt, mostanra már viszont nőtt annyit, hogy nekem is megérje. Még mindig nem vagyok benne a zónában, de 3 villamosmegállóra már igen. Ennyi kompromisszum nekem még belefér.

Akárhogy is számolok, hiába vagyok autó mániás születésemtől kezdve, egy saját autó baromi drága ahhoz, hogy egy-kéthetente egyszer beleüljek. A tömegközlekedés hosszútávon továbbra sem opció, a Taxi pedig bizonyos távokon már jóval drágább. Viszonyításképpen tudom mondani, hogy míg Taxival a Déli pályaudvarhoz 4000 Forintért jutok ki, addig ezt autóval 1600 Forintból megoldottam. Szóval mindenképp jobb alternetíva, ha pedig bulizni megy az ember, akkor sem mindegy, hogy oda-vissza Taxizik, vagy pedig odafelé beül egy kisautóba, hazafelé pedig Taxi.

Szóval amilyen tempóban nőnek, szerintem hamarosan eljutok odáig, hogy a ház előtt parkolhassak. Az egyedüli probléma viszont az, hogy kevés az autó és ahogyan Te is írtad nagyon egy helyre tömörül az összes. Így nem mindig jutok autóhoz, sőt az utóbbi időben többször is volt olyan, hogy szerettem volna vele menni, de nem tudtam, mert nem volt autó a közelemben. Ennek a megoldására szerintem két dolog kell: Több autó, és több dolgozó. A több autó gondolom nem kérdés miért szükséges, a több dolgozó pedig azért kéne, hogy ne csak azért vigyék el az autókat, hogy karbantartsák őket, vagy töltsék, hanem hogy a telített részekről 2-3 autót elvigyenek, és lerakják az üres területekre. Gondolok itt pl az Örsre, vagy az V. kerületre, ahol szinte sosincs autó. Ha ezt meg tudnák oldani és folyamatosan tudnának növekedni, akkor hosszútávon szerintem egy borzasztó jó opció a saját autó kiváltására olyanoknak, akiknek nincs család, vagy nem nagyon megy ki a városon kívül.


DeFranco
(nagyúr)
Blog

én a benzines verziót próbáltam, a vezetési élmény elmarad (sőt nem túl pozitív, de nem fanyalogni jöttem) de maga a rendszer szerintem kiváló alternatíva.

bár én szeretek tömegközlekedni és a jellemzően használt útvonalakon gyorsan tisztán és komfortosan tudok utazni, de ha valamiért mégis autó kell, vagy kapacitás kell, vagy egyszerűen szükség van a gyorsaságra akkor simán igénybe venném.


bambano
(titán)
Blog

"de egy taxizásnál jobban preferálom, színház, mozi és egyéb esti programok után, amikor kín haza "éjszakaizni", ez egy remek alternatíva számomra.": ez biztosan nem fog bejönni.
amikor egy előadás végén egy helyről kitódul egy csomó hasonló gondolkodású leendő autóbérlő, akkor ott hiába áll a szokásos mennyiségű bérautó, kevés lesz.


Polllen
(nagyúr)
Blog

Azzal mész oda és az előadás alatt foglalózod.


Cathfaern
(nagyúr)
Blog

Az egésznak a megoldása az önvezető autó lesz. Nem kell alkalmazott, hogy ide-oda furikázza, tankolja, szervízbe vigye, stb. Ha épp nincs a környéken autó, akkor odagurul magától. Illetve megoldja a buli után még mindig taxi kell kérdéskört is. Csak az a kérdés mikorra lesznek elérhetőek forgalomban, tényleges sofőr nélküli vezetési engedéllyel.


Matada2.3
(veterán)
Blog

Kicsit elvont, de szerintem a birtoklási vágyat kell legyőzni, gondolok itt arra, hogy feltétlenül kell egy autó. Főpeg Budapesten belül felesleges, tekintve public transport primátusát és a mostani car-sharing lehetőséget. Én vidéki vagyok ott viszont más a helyzet, nehéz saját jámű nélkül.

A Taxi nekem nagyon szélsőséges helyzetben volt opció, sajnos nem tárcabarát és nem is vagyok még olyan helyeztemben, hogy meg is érje.

Igen, a megoldás a több járműben és staffban rejlik. Jó lenne mondjuk a minimális napközbeni korrekció és logisztikázás, hogy ne csak gócpontokban lehessen szabad autót találni. Bizakodom a car-sharingben kizarólag az elektromos megoldásokban.


.Szaki.
(addikt)
Blog

Vagy inkább amikor vége és várok arra, hogy kiadják a kabátomat. Fél óra van megtalálni az autót. Ha jó az előadás, akkor nem akarom a telefont nyomkodni.. :B

Matada2.3

A Taxi valóban nem túl pénztárcabarát, de minden hozzáállás kérdése. Én úgy álltam hozzá, hogy mivel járok jobban, időnként taxizok, vagy veszek egy saját autót? Úgy érzem még mindig a Taxival vagyok beljebb. :)

Igen, nekem is a birtoklási vágyat volt nehéz nagyon leküzdeni, de igazából az e-Up! egy baromi jó autó, új az összes, teljesen megvan a feeling így is. Épp ezért vigyázok is rájuk, ellenben néhány userrel..

Viszont onnantól, hogy lenne gyerekem, szerintem elengedhetetlen lenne egy saját autó.

[ Szerkesztve ]


Matada2.3
(veterán)
Blog

Pont ezt néztem be tegnap este egy teltházas Black Panther után, erre a megoldás csak a több autó és az interkatívabb logisztika lehet.


DeFranco
(nagyúr)
Blog

annyival nem olcsóbb a taxinál hogy érdemes legyen ráfeszülni. ha van autó azzal mész ha nem akkor a taxi minimális felárral hazavisz. az én próbautamon teljes áron 2310 Ft lett volna limoval és ugyanez taxival 2970 Ft.

most már a taxirendelés sem ördöglakat, van app, telefonálni sem kell, egy piros gombot kell megnyomni hogy taxit kérek, az app belövi a helyzetedet, fotót küld a kocsiról, a sofőrről, kapsz rendszámot, nevet, megtervezi az útvonalad és ki is fizeti az utad, a pénztárcád se kell elővenni.

[ Szerkesztve ]


.Szaki.
(addikt)
Blog

Tudom, én is így használom a Taxit, kivéve a fizetést.

Az első hsz-emben írtam, nálam jóval olcsóbban jött ki a car-sharing egyelőre, de ha kicsit olcsóbban is jön ki nekem az is jó, mert imádok vezetni, ezek az elektromos autók pedig nagyon vidám, virgonc kis autók. :)


bambano
(titán)
Blog

én előadás alatt az előadást nézném...
tiszta neptun fíling lesz az előadás is...


dugo_
(veterán)

Viszont onnantól, hogy lenne gyerekem, szerintem elengedhetetlen lenne egy saját autó.

Pár milliárdan azért felnőttek anélkül is. :D


Redneck
(veterán)
Blog

Lehet kipróbálom ezt az alkalmazást, mert elég olcsónak tűnik. 625Ft / 9km nem kicsit megéri, de még a duplája is. :K

(#9) DeFranco:
Ez melyik Taxicég alkalmazása? Érdekelne, mert egy ideje nem taxizom, jelentősen drágábbnak tűnik mint régen.


.Szaki.
(addikt)
Blog

Tudom, meg számítógép nélkül is, telefon nélkül is, sőt voltak akik barlangban nőttek fel..:D


dnelb
(veterán)

Próbáltam én is, nagyon jó dolognak tartom. Sokszor olcsóbb mint a taxi, de cserébe el is vesz egy kis kényelmet, ittas állapotban meg nem használható..
Viszont saját autóm biztos nem cserélném le elektromosra, próbaképp beléptem egy elektromos csoportba, a fele azzal van tele hogy tudnak spórolni hogy keveset fogyasszon, 0 fűtés télen stb :DDD Plusz akinek nincs saját háza az hol töltse? Ki akar a benzinkúton ülni fél órákat mire töltődik valamennyi? :D
Nekem olyan kéne hogy 20-90% 2p és elég 400km-re , akár a hagyományos benyák mellett 1 plusz elektromos töltő, nagyon jó lenne :D Remélem eltudnak menni ebbe az irányba.

Álom csöndes, azonnal reagál, és úgy gyorsul, ahogyan a hagyományos robbanómotoros társak csak a képzeletben
Ahh a nyomaték illúziója. Valójában ez az e!up meg úgy gyorsul 0-60ig mint egy ~130 pacis szívó benya, felette meg meghal :DDD Csak a folyamatos 210 nm megtéveszt.

Ami engem jobban zavart hogy mindenki szanaszét hagyja a szemetét benne. A körbefotózás (a konkurensnél, itt még nincs) kicsit kényelmetlen főleg ha egy elég leharcolt autót kapsz, ez is sok idő, szerencsére itt kihagyták. A benzines automata váltója meg katasztrófa, kerülje mindenki :D

[ Szerkesztve ]


DeFranco
(nagyúr)
Blog

fötaxit használok.

ez a 625Ft / 9 km azért nem szentírás, két okból:

1) én a vasárnap délutáni gyér forgalomban autóztam egy fél órát kellemes tempóban, a forgalom ritmusával, pont 9 km-re jött ki a 30 perc alatt megtett út, 1050 Ft-ot számlázott a központ, tehát függ az átlagsebességtől, forgalomtól hogy mennyit mész, ez városban, forgalomban még akkor sem lesz ennyi ha amúgy nincs dugó és haladás van. Külvárosban lámpa nélküli kis utcákban max.

2) most akciós 33 Ft / perces ár érvényes a hónap végéig, onnantól 66/77 Ft / perc lesz, attól függően hogy fizetsz-e havidíjat (200 Ft) vagy sem.


Redneck
(veterán)
Blog

Köszönöm az infót! A taxi fontosabb számomra, mert általában akkor jönne jól ha innék is valamit. :K

A kettes pontról a bejegyzésben egy büdös szó sem esett, így jelentősen más a leányzó fekvése. Ha tele lesz a város ilyen autókkal, és a térkép részét is rendbe rakják, működőképesebb lesz a dolog. A kezdeményezés mindenesetre tetszik.


Matada2.3
(veterán)
Blog

A 625/ 9 km az úgy jött ki, hogy 3-4 percet bénáztam még a kocsiban, tehát a reál útár olyan 490 körül lett volna, és lesz legközelebb, amikor már rutinosan ülök a volán mögé. :)

(#7) .Szaki.: A gyerek és család téma azért más, az biztos, ha most belegondolok én sem vállalnám még ezeket a kompromisszumokat, amikkel most még élni kell. A kérdés az, hogy mit tudunk tenni, hogy ennek a rétegnek is kényelmes és egyszerű legyen használni a hasonló szolgáltatásokat.

(#13) Redneck: Már csak 5 napig él az akció, szerintem megér egy próbát, utána meg eldöntöd hogyan tovább, én is így voltam vele.

(#15) Krisztián: A szemét téma vicces dolog, azt elfelejtettem említeni, hogy ezt is lehet értékelni az alkalmazásban, és nekem az első élményem közepesen tiszta kocsihoz köthető. Az viszont tök kedves dolog volt valakitől, hogy az ajtóban volt egy 100-as zsepipakk, amit használtam is a hidegre és orrfújásra való tekintettel :D

A nyomaték illúziója nekem belvárosban teljesen elég, nincsenek és nem is voltak nagy elvárásaim, amúgy is a kompakt kocsikat kedvelem. A fűtés és egyéb kényelmi funkciók elengedése pedig pont az én spúrságomnak kedves dolog, bár ez társaságban nem egy nagy előny. :D

(#17) Redneck: "A kettes pontról a bejegyzésben egy büdös szó sem esett" írtam, hogy bevezető akció van, de akkor pontosítok a szövegben. :B Amúgy meg írtad előbb, hogy a duplája is megérné neked.

[ Szerkesztve ]


DeFranco
(nagyúr)
Blog

persze meg ha kicsit jobban nyomod, meg egy macskáért nem kár a kismama is várhat a zebrán, lehet még javítani a részidőn :D

ez a kilométerre forintosítás értelmetlen, totál összehasonlíthatatlan hogy kinek mikor milyen átlagsebessége lesz, annyi mindentől függ. én is gyér forgalomban mentem, tartottam is a megengedett sebességet amikor tudtam mégis duplájára jött ki pedig a hungárián belülre nem is mentem.


Matada2.3
(veterán)
Blog

Mondjuk ez is igaz, hogy értelmetlen, csak próbáltam valami alapot adni az egészről. Persze percdíj van és este mentem, nem csúcsban, pl. nem merném használni kedd reggel 8 és 9 között a szolgáltatást.


Polllen
(nagyúr)
Blog

+bambano

Az egyik szolgáltató úgy hirdette magát, hogy lehet nála autót foglalni, ha nem akarod, hogy elfoglaltságod alatt elvigyék. Ennek is van díja, de lényegesen alacsonyabb, mint a normál bérlés. Én erre gondoltam, nem azt, hogy előadás alatt vagy után még nekiállsz autót keresni.


.Szaki.
(addikt)
Blog

Én akiknél előfizettem olyan lehetőség van, hogy nem az applikációval zárod le az autót, hanem a slusszkulccsal, szépen viszed magaddal, ez - azt hiszem - parkolási díj névre hallgat, ilyenkor 15Ft/perc a költséged, egészen addig amíg újra vissza nem ülsz az autóba, erre gondolhattál. :)


bambano
(titán)
Blog

"Nekem olyan kéne hogy 20-90% 2p és elég 400km-re": ezzel az a probléma, hogy az anyagmegmaradás és az energiamegmaradás törvénye se lett kikapcsolva. tehát ha te bele akarsz tolni az otthoni töltőddel 400 kilométerre elegendő áramot a kocsidba, akkor ugyanennyi áramnak be kell menni a házadba is.

az azt jelenti, hogy ha 100 KWh-t tankolnál, azt egy óra alatt 100 KW-os teljesítménnyel tudod beletankolni, ha az egész cucc hatásfoka 100%. 230 voltos hálózaton ezt egy laza 434 amperes árammal tudnád megtenni. Ha ehelyett két perc, vagyis egyharmincad óra alatt akarnád teletankolni, ahhoz kellene 13KA áram. Semmi nem visel el a környékeden tizenháromezer ampert. És akkor még a messze nem 100%-os hatásfokról nem is beszéltünk.

Egy kicsit jobb a helyzet, ha szerzel otthonra 20KV-os leágazást, mert akkor az egy órához csak 5 amper kell, ami megoldható. 3x20KV-on a 2 perc is csak 50 amper, még az se olyan gond, főleg, hogyha nincs hol parkolni, mert az 50 amper átvitelére alkalmas töltőkábel elbírja az autót, tehát akár felhúzhatod az emeletre is :P

Szerintem a 2 perces töltést csak akkupakk cserével lehet elérni a közeljövőben, vagy teljesen más rendszerű áramforrással. Például keresel egy őrült tudóst, aki a szomszéd templom tornyáról bevezetékeli neked a garázsodat.... :)


dnelb
(veterán)

Nyilván nem gondoltam 100% komolyan :) de köszi a levezetést, érdekes volt. :R
Pedig valamit ki kell találniuk, mert jelenleg a hatótáv azért eléggé megöli a vásárlási kedvet.. Autópályázásra/hosszútávra teljesen alkalmatlanok, nem bírják a tartós 130-150kmh sebességet akksival. A mobilarenas fiuk elektromos auto tesztje is megmutatta mennyire fájdalmasan kompromisszumos jelenleg a téma, az 5 órás útból lesz 15... Persze vannak ilyen youtuberek ,akik ajánlják hogy menjünk 90-el pályán meg zéró fűtéssel stb, de ez inkább szánalmas erőlködéssé teszi az egészet a szememben... Főleg mikor még a kamion is leelőzi a videoban :U
Városi autóknak viszont tökéletesek, ha a cégeknél lesz sok töltő akkor még inkább.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

tehetnének az autópályákra trolivezetéket...
milyen szép lenne, nagy dög kamionok húznak, mint a villanyvasút.

üzenetek