[Re:] [Matada2.3:] Az első közautó és egyben EV élményem - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


bambano
(titán)
Blog

"Nekem olyan kéne hogy 20-90% 2p és elég 400km-re": ezzel az a probléma, hogy az anyagmegmaradás és az energiamegmaradás törvénye se lett kikapcsolva. tehát ha te bele akarsz tolni az otthoni töltőddel 400 kilométerre elegendő áramot a kocsidba, akkor ugyanennyi áramnak be kell menni a házadba is.

az azt jelenti, hogy ha 100 KWh-t tankolnál, azt egy óra alatt 100 KW-os teljesítménnyel tudod beletankolni, ha az egész cucc hatásfoka 100%. 230 voltos hálózaton ezt egy laza 434 amperes árammal tudnád megtenni. Ha ehelyett két perc, vagyis egyharmincad óra alatt akarnád teletankolni, ahhoz kellene 13KA áram. Semmi nem visel el a környékeden tizenháromezer ampert. És akkor még a messze nem 100%-os hatásfokról nem is beszéltünk.

Egy kicsit jobb a helyzet, ha szerzel otthonra 20KV-os leágazást, mert akkor az egy órához csak 5 amper kell, ami megoldható. 3x20KV-on a 2 perc is csak 50 amper, még az se olyan gond, főleg, hogyha nincs hol parkolni, mert az 50 amper átvitelére alkalmas töltőkábel elbírja az autót, tehát akár felhúzhatod az emeletre is :P

Szerintem a 2 perces töltést csak akkupakk cserével lehet elérni a közeljövőben, vagy teljesen más rendszerű áramforrással. Például keresel egy őrült tudóst, aki a szomszéd templom tornyáról bevezetékeli neked a garázsodat.... :)

üzenetek