[Re:] Nepperélet - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


#56573440
(nagyúr)
Blog

hmm mivel bűncselekmény, és szép lassan bekúszik a köztudatba is hogy hogy lehet telefonnal lekérni adatokat... persze akkor is lesz, de 200-akat már nem lehet hazai forgalomban lévő gépből lecsavarni.

nyugi neppertől lófszt se vettem, bár próbáltam de nem hagyták :U úgyhogy megint magánszemélyes, leigazolt órás, előéletű, állapotú gépet sikerült lecsapni értelmes áron.

"jelesül hogy legalizálni szeretnék bármilyen törvénytelen vagy etikátlan dolgot"
hmm mintha pont arról beszéltél volna hogy miért hazudhat a nepper. azok egy része törvénytelen, a maradék pusztán etikátlan.

mondom nem kell azt nyomni itt mint a nepper a telepen. nem kell úthengerként bármi áron támagdni ha azt érzed valaki mondott valamit ami nem tetszik. :C ha azt mondja fingja nincs akkor legalább látszólag őszinte marad.


bitpork
(veterán)
Blog

WUT életveszély? A DPF meg a kettőstömegű? Vagy úgy alles zusammen ? Mert akkor nem szabad kocsiba ülni mert lehet hogy ráesik egy repülőből kicsúszó vonat. Mert ugye az esély megvan rá ;]

(#21) blackrulz: mondom kicsit gyúrj az értelmezésre. Sehol nem írtam hogy ez jó, csak azt hogy így van ;) És itt tájponli ellene (értsd felháborodottan kikérni) kb olyan sikeres mint táncolni az építészetről. Vagy magardór gondoskodsz v megeszed amit kapsz. Ennyi.

(#23) Csapoati: ^^ Értő olvasás pls :)

[ Szerkesztve ]


Csapoati
(nagyúr)
Blog

#15
Fogalmam sincs, mi ez az agresszív neppervédés... netán érdekeltnek tetszik lenni? ;]

[ Szerkesztve ]


#56573440
(nagyúr)
Blog

ohh pont olyan hatásos mint a racionalizálás amit te csinálsz :R igazad van :K


Csapoati
(nagyúr)
Blog

Mit olvassak értőn azon, hogy kiforgatod a szavaimat folyamatosan? Ott volt a kolléga írása, hogy életveszélyes állapotban adták el neki a kocsit, hazudva.
Ez már az utolsó dolog szokott lenni azoknál, akiknek nincs érvük. :(
Még egyszer, utoljára (mert úgy látszik, eddig nem ment át): nekem nem kell talpig becsületesnek lennie a neppernek, de legalább ha kérdezik, ne hazudjanak - olyan alapon, hogy én is úgyis hazudok máshol. Én fizetek, belőlem él, valamilyen szinten elvárható, hogy ne kúrjon át teljesen.

szerk.: És még egyszer, alapvetően NEM a km állásról van szó, mert azt úgysem hiszem el, nyilván az állapot számít. Az meg nem várható el mindenkitől, hogy szakemberrel az oldalán járkáljon autót venni, meg értsen hozzá.

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

Ezért veszünk állapotot és nem mutatott km-t . Gyertek át az autós topikba és hallgassátok meg azokat az embereket is akik nem tudatlanság szülte félelemmel fordultak használt autókhoz, hanem körbejárták a tetsző típust és megvették a mutatótól függetlenül. Nem sokat lehet hallani a panaszaikat, mert tudatosan vásároltak ismerve pro-kontrát, és milyen meglepetés működik az autójuk. (én vagyok a legnagyobb lutri szerető olyan típusokkal amiket a köznyelv nem hogy nem ajánl, de utcán égeti a fellelt példányokat gazdástól) ;)

(#25) Csapoati: utoljára írom le. Helyetted senki nem fogja megnézni mert "csak". Ha nem tudod mit miért teszel/veszel, akkor hajrá. Ebből vannak az usákokra jellemző problémák, mint az urban legenddé vált 'macskát nem mikrózunk' sztori. Meg az ilyen naiv emberek miatt kell kapmányolni, hogy nem veszünk fel hitelt amit nem bírunk fizetni. Sem az állam , sem más nem hibáztatható a mi rossz döntéseinkért :N
Én értem mit mondasz és le is írtam hogy tévedsz amikor szerinted a hazugot védem. Én csak annyit mondok, hogy nem lehet másra hárítani a saját hülyeséget.
MOD pontosan az várható el mindenkitől h maga vagy a megfizetett -rgo számonkérhető- szagemberrel járjon el vásárolni.

[ Szerkesztve ]


8th
(addikt)
Blog

Olvastam nemrég a Totalcar-on, hogy a magyar vevő igényli, hogy átverjék. Én kösz, de kösz, nem.

Megkérdeztem, hogy a kettős tömegű lendkerék illetve a részecskeszűrő ki lett-e cserélve benne... igen, ki vannak cserélve. Gyárilag nincs is benne, egyik sem.

Valahogy nem csípem, mikor hülyének néznek. És igen, ennek ellenére megvettem a kocsit.

Őöö... csak nekem nem jött át a mondanivaló? Pedig esküszöm 2x is végigolvastam a bejegyzést.

Elég meredek, hogy öntudatos vevőként simán megvettél egy ismeretlen előéletű autót egy olyan eladótól aki nyilvánvalóan össze vissza hazudozott a jármű állapotáról. És könyörgöm, pont egy 307-est? A kategória legmegbízhatatlanabb autóját? :N


plömplöm
(őstag)
Blog

szerintem az vagy nem sw, vagy nem 1.4HDi


b.
(félisten)
Blog

Annyiban nagyon nem, értek egyet veled, hogy amióta a totalcaron megjelent ez a cikk, hogy a magyar vevő igényli , hogy átverjék, azóta ezt löki minden nepper, és ezt olvasod mindenhol. Ez egy rohadt nagy baromság és felmentést ad arra, hogy nyugodtan át lehet verni az embereket. Egy nepper ma már nem csak órát teker, hanem kicserél minden olyan látható alkatrészt, amiből megállapíthatod, hogy mi valóban a kocsi futásteljesítménye,állapota, sokszor töltenek bele pár ezer forintos adalékokat amivel nem füstöl a motor, amíg a vevő elviszi kipróbálni a kocsit, pöc -röf indul, miközben a benne lévő 5-6 liter benzin vagy gázolaj egy része adalékok tömkelegét tartalmazza, hogy tesztúton mást mutasson , mint ami..
Abban vagy nagy tévedésben, hogy mint leírtad senki nem fogja megnézni helyetted és megmondani, milyen állapotban, van. Nem is kellene, mert a vevők nagy része NEM autószerelő vagy nepper, általában nem ért hozzá, csak szeretne a pénzéért a lehető legjobb árut kapni. Azt várnád el, hogy minden vevő értsen a kocsikhoz, meg tudja állapítani milyen állapotban van, és persze tudja hogy van ez az adott típusban kettős tömegű lendkerék ( elárulom, hogy szerintem legtöbb ember azt sem tudja az micsoda ). Ezért kérdeznek és ezért várnának el őszinte választ, nem igénylik azt, hogy átb@sszák őket. ha nem értek a kocsikhoz, bemegyek egy kereskedőhöz, megkérdezem tud e hibákat a kocsiról, szerinte milyen állapotban van és elvileg hinnem kellene neki, mert őszinte. Na itt van a gond, hogy saját magukat kapálták ela hírnevükkel és így kialakult egy 22.es csapdája. Ilyenkor a vevő teljes mértékben rá van utalva az eladóra ( nepperre) . Pont az ilyen hozzáállás miatt vesz egyre kevesebb ember autókereskedésben autót.
Szerencsére ma már egyre több kereskedő teszi fel bátran a 3-400 ezret futott kocsikat 5-6 évesen mert rájöttek, az állapot a fontos és egy jó és megbízható, ŐSZINTE kereskedőnek igen is elterjed a híre.

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

Ne viccelj már! A totalcar volt az első aki ennyire nyíltan kijelentette, de ennyi. Ugyan gyere már át a milyen autót vegyek topikba, és nézd meg hányan akarnak 2 milláért max 100k-t futott autót ami nagy kényelmes, kicsit fogyaszt megy mint a rakéta és soha nem romlik el. Ilyen egyszerűen nem van. És mégis mindenki mióta világ a világ ezt keresi. Hát akkor jól van álmodjanak nagyot. 20 évvel ezelőtt is ilyeneket csináltak, és most már a németeknél is egyre gyakrabban fordul elő. A magyar csóró, de igényei vannak a semmire. Ez van.

És még mindig ott tartunk hogy én akarok szentesíteni valamit ami nem jó. :N Ez az utolsó hozzászólásom, mert érdemi vitát veletek nem lehet folytatni - egyszerűen képtelenek vagytok bizonyos tényeket összefüggésben kezelni, amit nagyon sajnálok, mert nem én leszek az aki vásárlás után szidni fogom a megvett vasat. További jó önsajnálást és más hibáztatását! :R


8th
(addikt)
Blog

"Abban vagy nagy tévedésben, hogy mint leírtad senki nem fogja megnézni helyetted és megmondani, milyen állapotban, van. Nem is kellene, mert a vevők nagy része NEM autószerelő vagy nepper, általában nem ért hozzá, csak szeretne a pénzéért a lehető legjobb árut kapni."

Nem is kell hozzá érteni, ezt senki nem is mondta. Be kell vinni egy márkaszervízbe teljes átvizsgálásra és diagnosztikára az autót vásárlás előtt ahol aztán pecsétes papírt dugnak az ember orra alá a jármű pontos állapotáról tételes hibalistával és azok javításának becsült költségeivel. Onnantól pedig nincs vita nincs elbeszélés eladó és vevő között. De ugye a magyar egy akkora fillérbaszó nép, hogy párja nincs a világon és sajnálja azt a néhány tízezer forintot erre. Mennyivel is jobb egy év múlva lendkereket cseréltetni komplett kuplung szettel együtt 300ezerért alkalmi vételnek hitt 1milliós dízel autón. Vagy egyéb vevő elől eltitkolt egyébként simán felderíthető hibákat drága pénzekért elháríttatni.


b.
(félisten)
Blog

Egyetértek ezzel a meglátásoddal, de pár év alatt szerintem változott a világ. Kezdenek rájönni sokan arra amit te is írtál, hogy az állapot számít. Ettől függetlenül még mindig vannak olyanok, akik valóban a csoda autót akarják megvenni 500 rupiért, ez tény, de egyre több céltudatos vásárló van, akik rájöttek arra, hogy mi számít. De az is tény , hogy rengeteg szemétláda dealer van, akik bármit bárhogyan eladnak, eltitkolnak tényeket, javítanak és gányolnak, csak hogy ne az árán adják el a kocsit, hanem jóval fölötte. és nem azért mert ezt igényli a magyar, vagy bármilyen normális ember.. Ezeket a dolgokat semmi nem szentesíti fel, az sem hogy ő kereskedő és abból él és "szegénynek" el kell adnia az autót. EZ a dolog jött át itt sokunknak abból amit írtál, ha nem erre gondoltál, akkor viszont rosszul fogalmaztál, vagy rosszul értelmeztünk. ennyi., kár megsértődni azért mert más a véleményünk dolgokról.

8th ( #31): Ne haragudj meg, de jót mosolyogtam ezen. Kissé naív meglátás azt hinni, hogy egy fél órás diagnosztika vagy átnézés bármire biztosíték.Ezt egy autószerelő, akit magaddal rángatsz is megállapíthatja, de pl pont a kettős tömegű lendkereket 20 perces munkával ( gányolással) meg lehet úgy tákolni, hogy akár 1000 kilométert elmegy anélkül, hogy rázna vagy rezonálna a kocsi. Arról már ne is beszéljünk, hogy ahol veszed a kocsit a környéken lévő komolyabb autószervizeket a nagyobb kereskedők már betéve ismerik, a szerelők számát elmentve tartják és bármikor végighívják. Én ezt tudom jól, hisz évekig dolgoztam az Opel Gemencnél, sokszor több pénz jött be a kereskedőktől, mint a havi bér, a szerelőknek.

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

Még annyit, hogy ezen a dolgon csak az segíthetne, ha az átvizsgálást a kereskedő maga végeztetné el, és becsületesen tájékoztatná a vevőt az általa feltárt hibákról. Persze ez csak a mesékben létezik, és tőlünk pár száz kilométerre nyugatabbra divat.

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

Nem sértődök, nagyon nem esmersz :)
Pusztán felesleges digitális környezetszennyezést nem folytatok egy nyerhetetlen csatában. ISmered a viczet, hogy, hogyan gondolkoznak különböző nációk emberei?
-az angol ülve , pipázva
-a német járkálva
-a magyar meg utána
Na és amit leírtam pont ezt hivatott kiköszörülni: ne akkor legyünk már öntudatosak amikor késő, és legyünk már különbek a neppernél a piszkos kis trükkök hanyagolásával. Én mindig (a jó volt egy szalonautóm nulla km-rel) 200k + km-rel veszek kocsit, és soha nem kellett váratlan, cserbenhagyásos kiadással találkoznom. Tehát én nem leszek kevesebb azzal amit csinálok, ha meg jobban tudjátok, nyugodtan panaszkodjatok ;)


8th
(addikt)
Blog

Oké. Akkor hallgatom a tuti megoldást, hogy hogyan szűrje ki az egyszeri ember azt, hogy bucira szopassák. Mert a márkaszervizes átvizsgálást leszámítva semmi más esélye nincs feltéve ha nem ismerőstől vesz ismert előéletű használt autót. :U

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

Egyetértek mindennel amit írsz . Amivel nem értek egyet, az az első pár kommentedben leírt delaer pártolás volt. Mert vannak az autókereskedők és a dealerek. Sajnos előbbiből nagyon kevés található. A dealereken való átlátást viszont nem tartanám alapvető elvárásnak, még ha nagyon is szükségszerű lenne.


b.
(félisten)
Blog

Szerintem a legfontosabb a TÜRELEM.
Várni kell ,amíg nem jön egy tényleg jó az adott típusból, ami egy ( gondos ) gazdás évek óta, vagy meg kell találni a becsületes kereskedőt ( főleg új autó) és velük egyeztetni, telószámot és hogy milyen típusok érdekelnek. Amikor beszámítanak egy kocsit a saját érdekükben ( mivel egy új ,általuk eladott kocsiba számítják be )teljes átvizsgáláson esik át beszámítandó kocsi és a tulaj előtt egy állapotfelmérő lapot csinálnak, amin rajt van a kocsi tényleges hibája egy tényleges és alapos átvizsgálás után, festékvastagságméréssel stb. Sokan nem élnek ezzel , pedig élő és működő dolog, Sokszor neppereket hívnak, hogy kell e nekik egy adott típus ,majd utána mondanak összeget a gazdának. Ilyenkor érdemes magánszemélyként a szalonban dolgozó értékesítővel közvetlenül telószámot cserélni, mert neki érdeke, hogy hozza az eladásokat, csalni viszont nem igen tudnak , mert a kocsi előző gazdájának is alá kell írnia az állapotfelmérő lapot.


Viszlát
(addikt)
Blog

2008-ban vásároltam autót, már akkor azt hittem, hogy nagyon már nincs lejjebb, de aztán most júniusban édesapámnak kerestünk autót és kiderült, hogy bizony nagyon is van.

Mert ha csak arról lenne szó, hogy ilyen szintű dolgokról hazudnának mint a lendkerék és társai, de amit általánosan tapasztal az ember az egyszerűen gyomorforgató, hogy a külföldről összeszedett szemétdombra való autóikat pofozgatják ki és próbálják átverések tömkelegével, pofátlanul hazudozva, nem kevés haszonnal eladni. Leírom itt is és nem egynek a szemébe is mondtam, hogy gerinctelen féreg az ilyen ember és

Egyterűt kerestünk különböző okok miatt, sajnos alapból nagyon gyér a kínálat, ennek nyilván a gyér kereslet az oka. Hamar kilőttük a közelünkben lévő példányokat és kénytelenek voltunk akár órákat is autózni - na nem azért, hogy egy tutinak hitt darabot megvegyünk, hanem, hogy megnézzük, hogy egyáltalán szóba jöhet-e az adott autó, érdemes-e vele foglalkozni. Eleinte még felhívogattam a "kereskedőket", alapvető kérdéseket feltéve, de hamar rájöttem, hogy teljesen felesleges, két órára rá már azt sem fogják tudni mit hazudtak. Az egyik legviccesebb egy váci ürge volt, automata váltós dízel egyterű a hirdetésben, vonóhoroggal, klímával, tempomattal, tetőablakkal, stb. Képek alapján elfogadhatónak tűnt, ezért felhívtam, úgyhogy nekiindultunk, hogy aztán helyszínen szembesüljünk azzal, hogy tulajdonképpen a színen kívül nem stimmel semmi. Benzines manuál, vonóhorog, klíma, tempomat nuku, tetőablak bár volt, de törött volt. Mondom az embernek, hogy te, ez nem az az autó, de ő, hogy az, mindezt szinte fel se nézve a mobiljából. Elsorolom neki a különbségeket, mire nagy nehezen felkászálódik és pár percnyi hümmögés után közli, hogy ja tényleg, azt tegnap eladta. Számonkértem persze, hogy miért hazudta a telefonban azt két órával előtte, hogy mehetünk nézni mert épp előtte áll és vár bennünket, de nyilván ő magasról leszarja az időt és pénzt amit miatta elvesztegettünk.

Sorolhatnám reggelig, a lényegen nem változtat: itt messze nem arról van szó, hogy vevőként tökéletes autót akarnék venni szaré' hugyé' és a nepper/kereskedő ezért szépíteni kényszerül, mert különben sosem tudna eladni semmit a racionális elvárások hiányában. Legalábbis véleményem szerint az már egy másik szint, amikor a bagóért megvett kalap szart tréleren átráncigálják Európán keresztül, hogy aztán valakit jól átverjenek és lehúzzanak vele. Talán a legnagyobb baj az, hogy nincs kihez fordulni igazából, így büntetlenül és zavartalanul folytathatják tovább csúszómászóhoz sem méltó ténykedésüket...


bitpork
(veterán)
Blog

Ezért nem látom értelmét írni mert Te sem akarod megérteni pedig leírtam h nem védem a neppert: a díler azt teszi amit elvárnak. Ha nem úgy mész oda h segghülye -bocsánat de nem bírom már cérnával- vagy akkor meg sem fordul a fejében h átbasszon. Nem a neppert kell okolni hanem magadat mert megteremted neki a lehetőséget. Újfent befejeztem :)


8th
(addikt)
Blog

"Várni kell ,amíg nem jön egy tényleg jó az adott típusból, ami egy ( gondos ) gazdás évek óta."

Te mint laikus mi alapján döntöd el, hogy adott autó jó vagy sem?

"meg kell találni a becsületes kereskedőt ( főleg új autó) és velük egyeztetni, telószámot és hogy milyen típusok érdekelnek."

A becsületes használt autó kereskedő az olyan mint a becsületes útonálló, csak a gyermekmesékben létezik. Új autó? Ott semmi rizikó nincs. Különben is ki beszélt itt új autóról?

"Amikor beszámítanak egy kocsit a saját érdekükben teljes átvizsgáláson esik át beszámítandó kocsi és a tulaj előtt egy állapotfelmérő lapot csinálnak..."

Aham... és ki is végzi az átvizsgálást? Ja megvan a kereskedő alkalmazásában álló szerelő. És mivel a kereskedő eladni akar innentől fogva azzal a papírral nyugodtan segget lehet törölni.

"csalni viszont nem igen tudnak , mert a kocsi előző gazdájának is alá kell írnia az állapotfelmérő lapot."

Ez semmit nem jelent. Soha senki nem fogja ellenőrizni, hogy mi áll azon papíron különben is azt írnak bele amit akarnak. A kereskedő eladni akar, bármi áron.
Ha mégis probléma van az autóval és visszaviszed a kereskedő majd készségesen felajánlja, hogy kedvezményes beszerzési áron elhárítják a hibát. Addigra már te magad sem akarsz elállni a vételtől mert egyrészt már kialakult egy kötödés benned az autó iránt másrészt a hátad közepére sem kívánod az akár hónapokig tartó újabb autókeresési procedúrát és benne van a pakliban, hogy azzal is pont ugyanígy beszopnád. Mérlegelsz majd inkább fizetsz még ha tudod, hogy majmot csináltak belőled akkor is.
Ha esetleg sehogyan sem tudsz zöld ágra vergődni a kereskedővel mert az az eladóra mutogat ez eladó meg rá, vagy a nepper azon az állásponton van, hogy a nálad töltött idő alatt a nem rendeltetésszerű használat miatt ment tönkre az autó (bizonyítsd be, hogy nem...) akkor akár bíróságra is viheted az ügyet. De el fogod veszíteni vagy ha valami csoda folytán esetleg nyersz is a kereskedő ítélet hirdetés előtti napokban becsődöl majd rögtön másnap hasonló névvel és tulajdonosi háttérrel ugyanazon a telephelyen ugyanazokkal az alkalmazottakkal és autóparkkal nyit egy "másik" kereskedést te meg így jártál. Ez napi rutin. Simán vannak olyan dörzsöltek, hogy sehogy ne találj fogást rajtuk. Te pedig pereskedhetsz az idők végezetéig egy olyan vállalkozással ami papíron már nem is létezik. Szerinted valaha viszontlátsz egy forintot is? :N


b.
(félisten)
Blog

Ez úgy hülyeség ahogy van , már ne haragudj. Hogyne , meg sem fordul a fejében. Na ez volt a legnaivabb gondoltat, amit ezzel kapcsolatban olvastam.


b.
(félisten)
Blog

Látom nem sikerült megérteni amit írtam : új autó kereskedésekben beszámolnak használt autót. Nem új autó vételéről beszélek, hanem olyan kereskedésekről, ahol , új null kilométeres autókat árulnak használt autó beszámítással.( szinte az összes ilyen) Ilyenkor a beszámítandó autók állapotfelmérésen esnek át,amit a kereskedés saját szervize végez el alaposan, mert ez alapján mondanak árat majd , hogy mennyiért tudják beszámítani a hozott autót. Nekik érdekük, hogy feltárjanak minden hibát, hisz annál kevesebbet kell érte adniuk az új autó árában és annál több mehet banki hitelre, ami után persze jön a jutalék. Ezen adatlapok lepecsételt hiteles nyomtatványok, amit a a kocsit behozó tulajnak ( a leendő új autót megvevőnek) is alá kell írnia és el kell fogadnia. Elég sok vitám volt ebből anno sok vevővel, tudom miről beszélek

"Te mint laikus mi alapján döntöd el, hogy adott autó jó vagy sem?"

Azt azért el tudod dönteni, hogy NEKED személy szerint megfelel e a kocsi az ára, kinézete és tulajdonságai, előélete alapján.
Van becsületes kereskedő, nem is egy. Ezért kell olvasni Totalcar fórumot, Autó- motor fórumát, ahol ki kérheted a véleményüket nálunk szakavatottabb emberektől is.
Én elsősorban olyan használt autókat szoktam venni, ami évek óta egy gazdánál van és el tudok róla beszélgetni a tulajjal. kereskedőket kerülöm, kizárólag a fent említett beszámított autókban bízok valamennyire, de vannak kiszámíthatatlan típusok, mint pl a Renault megane, ahol sokszor 100 000 km után kikönyököl a hajtókar, legyen az bármilyen megkímélt, míg ugyan ezen típus más példányai meg elmennek 4-500 000 km.t mindennemű motorhibától mentesen. ( a gyújtótrafók persze az összes példánynál cserélendők szinte rendszeresen) . Nehéz dolog a használt autó vétel, az biztos.

Na igen a pereskedés már más téma, szerintem is reménytelen dolog.

[ Szerkesztve ]


Polllen
(nagyúr)
Blog

Mekkora baromság. :W

Ha nem akarja megmondani az igazat, akkor térjen ki a válasz elől, de ne hazudjon. Vagy nálad belefér bárhol, hogy a képedbe hazudnak és te is ezt teszed, ha ezt kívánja az érdeked? Gyereknek, asszonynak, stb? Ugyan már...


plömplöm
(őstag)
Blog

megnézném egy nepper arcát, amikor beállítok velük egy autót alaposabban megnézni :)

üzenetek