üzenetek

hozzászólások


solena
(tag)
Blog

Tudom, hogy nem buli, biciklivel meg aztán pláne.

125ös motor a százat? Annak aztán lehet áttétje, ha még tartani is tudja. Nem ccm-ben kéne ezt mérni, hanem teljesítményben, és akkor tökmindegy lenne, hogy mekkora a térfogat.

Vesa: tudom, hogy rosszabb, mint 30 éve, mert sokkal több lett az autós, sokkal nagyobb a forgalom, és sokkal nagyobb teljesítményű járművek vannak az utakon. Ezért kéne betartatni rendesen azt a nyomorult kreszt, és nem össznépi játékot űzni abból, hogy ki szúrja ki a "civil rendőrautókat". Mert nem azért kéne szabályosan közlekedni, hogy "jajúristen, megb*sz a rendőr", hanem hogy mindenki épségben eljusson a céljához.


Somatom
(veterán)
Blog

Viccelsz? A fateromtól örökölt, 1972 -es, 125 -ös Trophy MZ is símán tudott 100 -at. A 125 -ös, négyütemű Aprilia Scarabeom úgy gyorsul 100 -ig, mint a villám. Olyan 140 -körül lehet a vége. Nem értek egyet azzal, hogy külön motoros képzés nélkül ilyen teljesítményű járműveket lehessen vezetni közúton.

[ Szerkesztve ]


#25954560
(addikt)
Blog

(ne csak 4t-ben gondolkodj)


e-newsee
(addikt)
Blog

Az egy dolog, hogy megb*sz a rendőr, de még meg is büntet! :DDD


samujózsi
(tag)

Gyalogosnak (~4km/h vs roller ~20-30km/h)


arnyekxxx
(veterán)

ami elég szar szabályozás hiszen melyik autós számit arra, hogy 40el berepül a zebrára a "gyalogos"


Louro
(őstag)
Blog

Nem biciklizek, így ezért nem éreztem eddig szükségességét. De köszi!!! Ma is tanultam valamit. :)


Louro
(őstag)
Blog

Nem értem mi itt a gond. Bár az igaz, hogy sok-sok éve letettem a KRESZ vizsgát. De mivel egyszer kellett, így nem "ülepedett le" a tudás. Ha iskolában tanítanák, akkor talán jobban beégne.

De gondolom te betéve ismered a KRESZ-t, ha letetted a vizsgát. Na meg nem 100%-ra vizsgáztam, mielőtt ez lenne az ok, amibe még bele lehetne kötni.


t72killer
(titán)
Blog

Semelyik, ezért kellene mindenképp egy pozitív definíció a gyalogosra, nem pedig szimplán besorolni a warp9es ufótól a gyerektricikliig mindent gyalognak, ami nem autó/motor/segédmotor.


energy4ever
(addikt)
Blog

Nem vagy naprakesz a temaban, az biztos!

125os siman tudja a 100-at. Nekem van GSX-R 125om, 11KW, tehat papiron is A1. 3asban eleri mar a 100-at, es van 3db sebesseg felfele meg! Teljesitmenyben a legjobb A1-es motor(ara is van, 1,4millio ft!)

Regi Aprilia RS125 2T akar 180at is megy...(igaz, az A2 mar, hiaba 125)


Fred23
(nagyúr)

Tetszett a cikk, egy helyen azért meglepődtem: "Pintér Sándor belügyminiszter, illetve miniszterelnök-helyettes úr". Egy Don Pintér Sándor akkor már rövidebb lett volna, de persze világos így is a szöveg. :)

[ Szerkesztve ]


d@vee
(őstag)
Blog

Dehogy kell biciklinek kezelni. Egyre gyakrabban látok bicikliseket átsüvíteni zebrán, hát...egy büdös nagy taslit kellene csapni mindnek. Ha motorral vagy autóval megyek, igyekszek már messziről kiszúrni, van-e ilyen gyanús alak, de az a gond hogy az ilyen elektromos szarokkal (már bocs) is simán rámennek az utcára pár sarok erejéig.


d@vee
(őstag)
Blog

Az én 50-es robim is megy 95-el, 125-ös mociból meg van ami 140-et veri. Nem jut eszembe melyik, de youtubeon láttam róla videót nemrég.


energy4ever
(addikt)
Blog

Az en GSX-R125-om kb 155-ot mehet majd alattam. Nem huzattam ki teljesen, hiszen bejaratos meg.


Somatom
(veterán)
Blog

Erről van szó. Sok nyakatekert paragrafus helyett, a természetes önszabályzás módszerét kéne alkalmazni. Engem nem érdekel, hogy ki, mivel, hogyan közlekedik, de ha én vagyok szenvedő alanya elmebeteg közlekedési stílusának, azzal szándékosan veszélyeztet. Sztem ilyenkor automatikusan törvényen kívülivé kéne váljon, akit jogi következmények nélkül hátba suhinthatnék a három kilós bringalezáró lánccal, vagy a lendületét kihasználva, egy kecses mozdulattal átbillenthetném a bringaútról a Margit híd korlátján egy gyors csobbanásra. ;]


enginev3.0
(félisten)
Blog

Az, de sajnos az is, amit a "sokat" megélt, bölcs öregek csinálnak a közlekedésben, gyalogostól kezdve az autóig, vagy biciklivel, ami talán a legrosszabb


szipipeti
(csendes tag)

Ez valóban így van...
Néhány éve olvastam valami bírósági ítélet kivonatát valahol... (most nem találtam már meg)...
A lényeg az volt, hogy a zebrán egy sportoló srác futott át (lámpa nem volt) bokor mögül...
Az ítélet őt hozta ki hibásnak, mert "gyalogos" közlekedésre kell számítania az autósnak, ami 4-6 km/h, nem 10-12,,, (tehát minimum 2x-es sebesség).


energy4ever
(addikt)
Blog

+ a gyalogosnak megkell gyozodnie az atkelese biztonsagarol.
Mint minden baleset, sajnalatos. Viszont azt lehet mondani, megerdemelte. Onszantabol (valoszinuleg) korulnezes nelkul kifutott egy gepjarmu ele. Normalis az ilyen?
Az esetek nagy reszeben 2 fele gyalogos letezik zebranal:
1.: Csolatas(se), fulhallgato, kapucni, telefon kezben nyomkodva, es megy elore mint egy hulye, barmi lehet elotte.
2.: Zebranal all, nincsen lampa, megallok, villogok neki, majd raszolok, hogy menjen mar at, es csak akkor ondul el.
Meglepo, de mostanaban a gyerekek(10-16) evesek a legnormalisabbak(atlagban) ilyen teren.


citkar
(addikt)

Kerékpárosként szerintem sem szabadna kezelni az elektromos rollereket, mégpedig azért mert jóval gyorsabban halad, mint ahogy sok ember kerékpározni szokott. 25 km/h-val kevesen kerékpároznak hosszan, folyamatosan munkába menet (létezik, de kevesen vannak és ők nem is váltanak elektromos rollerre valószínűleg). Aki tud 25km/h-s tempóval kilométereket tekerni valószínűleg edzésben van, rendszeresen teszi ezt és megszokta ezt a tempót, velük nincs is gond, de amikor valaki a 10 esetleg 15 km/h-s kerékpáros tempójával átvált egy elektromos rollerre, ami jóval gyorsabban megy, mint ahogy ő szokott közlekedni akkor csak száguldozik, ráadásul járdán. Azt látom, hogy az emberek többsége nem képes megfelelően közlekedni 25 km/h-val egy rollerrel (gyorsabban meg pláne), kerülgeti a gyalogosokat, vagy ők ugranak el előle, vagy ütköznek.
Nehéz besorolni ezt az elektromos rollert, de szerintem vagy lassabb tempóra kéne korlátozni (10 vagy 15 km/h-ra) és mehetne kerékpárosként, vagy legyen gyorsabb és ha bírja az útnak megfelelő tempót, menjen segédmotorként (ha ekkora kerekekkel bevállalja valaki).

[ Szerkesztve ]


timsigm
(csendes tag)

Az a baj ezekkel az új mikromobilitási eszközökkel, hogy nem illeszthető be semilyen életszerű közlekedési helyre sem.
Járdára gyors, közútra a kis kerék és a nagy sebességre való képesség párosa miatt veszélyes.
Bár ahogy közlekednek, engem nem zavar, hadd hulljon a férgesse.

Bár nem sorolnám be kerékpárnak, mert akkor eléggé borítja a kresz ezen definicióját és megzavarná a többi csoportot, de mindenesetre ahhoz hasonló közlekedési szabály alá vonnám. Definiciót tekintve alapból belerakható a segédmotor osztályba, mert nem emberi erő hajtja, de valóban igaz, hogy már rég ki kellett volna venni, vagy átméretezni az egyéb paramétert.
a törvényhozás mindig lassan műkszik, főleg mert sok mindent tényezőt be kell várjon.
De az biztos bármilyen törvény szülessen, rettentő fájdalmas lesz, mivel a !!közlekedők!! döntő többsége sz***ik az egészre és úgy közlekedik mintha csak ő lenne az úton. Ilyen mentalitás mellett bármilyen lesz a törvény, fájni fog.

üzenetek