[Re:] [total90:] Tömegközlekedés Münchenben - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


total90
(veterán)
Blog

Tömegközlekedjünk :))


letepem
(aktív tag)
Blog

Münchenben nincs is a nálunk megszokott havi bérlet (felnőtt,gyerek, tanuló, kutya, macska)? :(


buherton
(őstag)
Blog

Szerintem ez mindent elmond.

Ezeken kívül vannak még speciális jegyek, amik szerintem elmlítésre sem méltóak, mert drágábba jönnek ki, mint a fent említettek, vagy akkor érdemes megvenni ha évente töbször látogatsz el ide, de nem itt élsz.


total90
(veterán)
Blog

Persze, havi és éves bérlet is van, de az akkor játszik ha itt élsz.

Mindjárt ki is egészítem ezzel.

[ Szerkesztve ]


letepem
(aktív tag)
Blog

Igaz-igaz my bad.


Geri Bátyó
(őstag)
Blog

Ez a sávos kialakítás egy nagyon jó ötlet. 1 éve voltam Nürnbergben és ott gyakorlatilag a teljes város a belső zóna. Megdöbbentő volt, hogy még a 80 Km-re lévő Solnhofenbe is a nürnbergi tömegközlekedéssel mentünk.
Prága még durvább. Ott a belső zónához olyan települések is hozzátartoznak, mintha a BKV-val utazhatnánk mondjuk Piliscsabára.
Mindkét városra jellemző, hogy a járművek viszonylag ritkán járnak. Metró is 10-15 perc.
Nürnbergre mondták, hogy késések előfordulnak, de mi nem futottunk bele komolyabb késésbe. Prágában viszont rohadtul pontosan járt minden, teljesen meglepő volt.


total90
(veterán)
Blog

Vannak nagyon jó régió jegyek, pl. Bayern-Ticket, amivel minnél többen mentek, annál olcsóbb. Ha pl. már 5 vagytok, akkor 8 euró fejenként és egész nap utazgathatsz Bajorba mindennel, amihez a DB-nek köze van.
Sőt, némelyik vonattal érvényes Salzburgig is.

Én nagyon sokszor veszem hétvégére, ha kirándulok, mert olcsó és kb. mindenre fel lehet ülni, nem korlátoz semmi.
Ha 16 gyűrűn belül mászkálsz társasággal, akkor megéri azt venni :K

[ Szerkesztve ]


ivana
(Ármester)
Blog

A Budapestihez képest nagyon ritkán járnak, itthon 10 percenként éjfélkor jár a metró nem nappal, forgalmasabb villamosok is sokkal gyakoribbak. 15 perc két busz között már sok. Miközben a jegyár töredéke.
Ilyen menetrenddel baromi lassú lehet ha át kell szállni, főleg, hogy késik is.


szabonagyur
(félisten)
Blog

Egy kicsit talán nagyobb is a város ;)


buherton
(őstag)
Blog

+300k-val több Budapest lakossága. Szerintem a járatok gyakorisága nem ezen múlik :) .


total90
(veterán)
Blog

Igen, ezért is írtam, hogy ez itt eléggé rosszul van megoldva... Berlin, Hamburg vagy akármelyik nagy német város, illetve EU nagy varosokban ez sokkal jobb, de mindehol.


total90
(veterán)
Blog

BP nagyobb, nem azzal van itt a gond. Maga az infrastruktúra szar és ennyi. Az meg, hogy egy német kilépjen a saját kis szférájából, na arra kb esély nincs :DDD


total90
(veterán)
Blog

Kis reggeli fincsiség... ma hajnal 4-től reggel 8-ig sztrájkoltak és csak az Sbahn közlekedett. Azt a káoszt, ami volt :W


mepet
(addikt)

Elképesztő mennyi típusú jegy van ott. És a napijegyeket ill. napi csoportjegyeket leszámítva marha drága is. Az egyetlen segítség, hogy minden reklámtáblán írják, hogy milyet vegyél, ha Oktoberfestre jöttél. :B

Mindenféleképpen megemlíteném az MVG Fahrinfo appot, ami nélkül elindulni a városban szerintem balgaság. Úgy láttam a helyiek is ezzel nézik, hogy a különböző buszmegállókba érkező buszokhoz melyik irányba induljanak, hogy elérjék az átszállást, stb.


total90
(veterán)
Blog

Épp ezért csak a lényegesebb jegyeket írtam fel, de van még nagyon sok... mondjuk a legtöbbnek semmi értelme :W

Az app meg tuti, csak nem mindig live. Szóval történik valami és ilyan ca. fél óra késéssel írja, hogy gáz van. Addigra meg már néha nincs :DDD


Stanlee
(őstag)
Blog

Münchenben a tömegközlekedés ratyi. Bővebben: nagyon ratyi.

Total90-nek sikerült a legújjabb eszközeit a MVG-nek betennie a posztba. A metróvonalon még a 70-es években beüzemelt vonatok járnak, villamosból is vannak öregebbek, az S-Bahnok kb. 2002-ben is ugyanezek voltak már. A buszok talán fiatalabbak.

Az egyik fő problémája a müncheni tömegközlekedésnek a sokszor nagy előnyének tekintett Stammstrecke, ahol az S-Bahn (magyarul HÉV) közlekedik. A baj csak az, hogy mivel van vagy 8 vonal, ami egy sínpáron osztozkodik (a valóságban ez több), így relatíve sok vonat megy át ugyanazon a vonalon mindkét irányba, de ha baj van, akkor minden leáll, és nem megy semmi se tovább. A Stammsterckén amíg minden terv szerint halad, akkor ok, szinte percenként érik egymást a vonatok mindkét irányba, de ahogy az ember elhagyja ezt a részét a vonalnak, a 20 perces követési távolság soknak tűnik. Nincs egy külső gyűrű, amin körbe lehetne menni, tehát ha az ember mondjuk a külső kerületből egy nem direkt szomszédos külső kerületbe akar átjutni, akkor be kell a városközpontba utaznia, majd onnan megint ki.

A metróvonalaknak is sok része van, ahol 2 vonal közlekedik egy kisebb-nagyobb szakaszon párhuzamosan, így napközben is 10 perces követési távolságok vannak, persze ha azon a pici átfedésű szalaszon utazik az ember, akkor kb. 5 percre csökken ez az idő.

Szerintem a szolgáltatás színvonalához képest nagyon drága. A jegyrendszer átláthatatlan, sokszor van úgy, hogy 3 megállót megy a busz, de egy másik gyűrűbe megy át a középső, hiába indulsz és érkezel ugyanabba a gyűrűbe, fizethetsz kettőért. A másik érdekesség, hogy pl. a repülőtér tőlünk délre van, de egy egyel magasabb gyűrűbe sorolták.

Ott van pl. az Airport-City-Day-Ticket Single, ami ugyanannyit tud, mint a sima napi jegy, de be kellett vezetni és csak a reptéren lehet megvenni.

De ugyanígy a jegyvásárlás is komplikált: Münchenben lehet az MVV autómatáiban hitelkáértyával, vagy paypass-el fizetni, de ha már kikerül az ember más településre, akkor ott csak a német vasutak automatái használhatóak, persze hitelkártyával nem lehet fizetni. A legtöbb villamoson és buszon, ami Münchenben jár, van jegyautomata, de amint a városhatáron kívül közlekedő buszra száll fel az ember, csak a sofőrnél lehet jegyet venni. Külön jó, amikor a reptéern sokan veszik a buszsofőrnél a jegyüket...

soroljam még?


joysefke
(veterán)
Blog

Budapest egy nagyváros, München pedig egy nagyra épített falu. Mondom ezt úgy, hogy nem szeretem Budapestet, utálom a BP-i tömegközlekedést és szeretem a német városokat.

Budapest lakossága a valóságban nem 300E-rel nagyobb, hanem majdnem 2x akkora mint Münchené (város). Ettől függetlenül München a lakók minőségével győz :)

[ Szerkesztve ]


buherton
(őstag)
Blog

Miért gondolod, hogy Budapesten sokkal többen laknak?


Chaser
(titán)

pesti faluban nemrég valaki kisétált az m3 elé, mire odaértem már csak hatalmas tömeg volt, akkor még nem tudtam mért, 1 óra alatt megoldották - grat -, de addig hiába jöttek buszok elvétve, káosz volt
a csudapesti közlekedés úgy érzem elég korrekt, drágának se mondanám - 9xxxft/hó mindenre -, persze magyar minimálbérhez képest nem olcsó, de anno még kméten csak a buszbérlet volt valami 5-6e ft, és az közelében sincs a bkv közlekedésnek semmilyen téren, hétvégén mikor dekkol az m3 felújítás miatt, azt elég szépen megoldják buszokkal


joysefke
(veterán)
Blog

Saját példám:
2000 óta élek Pesten, akkor kezdtem az egyetemet, csupán 2016 óta vagyok Pestre bejelentve, de csupán ideiglenes lakcímre (mindezt úgy hogy lakásom is van itt).

Barátnőm ugyanez, Pesten volt főiskolás, itt dolgozott és csak az utóbbi időben jelentette be magát ideiglenes lakcímre. Vidéki ismerőseimnek egy jelentős része is ezt csinálta.

Jövőre bejelentem magam a BP-i lakcímemre állandóként, mert a mecsetépítő ellen akarok szavazni. (XIV kerület)

Akárhol dolgoztam Budapesten a kollégáim egy jelentős része vidéki lakcímre volt bejelentve.

1980-ban már 2,1M volt a város népessége, el nem hiszem, hogy ez valójában csökkent volna. Az összes vidéki ismerősöm nagy része vagy elment külföldre, vagy Budapesten van, alig maradt valaki otthon ('81-es vagyok). Ez nyilván nem reprezentatív, de mindenhonnan ezt hallom.

Budapestre alapvetően két ok miatt nem jelentik be magukat az emberek:
-albérletben élnek és "a tulaj nem járul hozzá" (adót csal)
-spórolnak a KGFB-n (itt duplájába kerül mint vidéken, én már B10-ben vagyok, engem már nem nagyon érint)

Voltam már sokat Münchenben (cégközpont), a tágabb családomból többen élnek ott. Szép város, sokkal kellemesebb mint Budapest, de nincs nagyváros hangulata. Nagyra nőtt falu. Mondom ezt úgy, hogy én pont az ilyen falukat szeretem. Berlin és Hamburg, na azok tényleg nagyvárosok.

[ Szerkesztve ]

üzenetek