üzenetek

hozzászólások


gbors
(nagyúr)
Blog

Így is van, be kell zárni a korábban felvásárolt kis stúdiókat, pusztítsuk a kreativitást a gaming iparból, ahol csak lehet ;] Attól pedig mentsen meg a Jóisten, hogy valaki esetleg jobb játékokat csináljon... :U


Bird
(addikt)
Blog

Azért valljuk be a kékeket igencsak nehéz megfogni ebben és a pénz, ahogy a mellékelt ábra is mutatja nem minden. És bizony szépen mászik felfele a GPU előfizetés ára is. Szóval körvonalazódik, hogy hosszútávon nagyon nem kolbászból van a kerítés...

[ Szerkesztve ]


Busterftw
(veterán)

Hat olyan kreativitast mint a Redfall meg a Mighty Doom, csak pusztitsak is.


gbors
(nagyúr)
Blog

Nem tudom, kik a kékek, és ja, a pénz elsősorban arra jó, hogy drága 3D-s környezeteket meg bugos engine-eket csináljanak, ettől még nem lesz egy játék jó. Lehet, hogy meg kellene próbálni megszólítani azokat a játékosokat is, akik nem veszik meg minden évben az aktuális CoD / Battlefield / Assassin's Creed / stb. kiadást, és nem úgy, hogy "akko' most legyen a játék cardbasedrpgroguelike, mert azok a hashtagek mennek"...

#3 Busterftw: nem tudom, az érintett stúdióknak mennyi kreatív kontrollja volt az adott játékokban - nem ismerem őket, de egy félperces utánaolvasás alapján mindkettő cashgrabnak tűnik, néhány népszerű buzzwordre felhúzva.


olymind1
(senior tag)

Dark Messiah of Might and Magic
Dishonored 1-2
Prey
Deathloop

:(


Gave
(addikt)

Előre lehetett látni, hogy kb ebbe fut majd ki, kellett a pénz lóvéra vagy yachtra 0 munkával egy pár embernek, a többiek kárára. Majd a user kifizeti, jöhetnek a $90-100 alap árak és a $250 collectors kiadások.


Busterftw
(veterán)

Pontosan, tehat nem kar ertuk. :DDD


kwzatz
(őstag)

Az Arkane Austinnek már amúgy is vége volt, amikor elüldözték a kreatív részleget Colantónióval együtt, a Prey után (még mindig a legjobb immersive sim). Sokáig voltam úgy, hogy milyen jó lenne egy Prey 2, de a Redfall alapján azt gondolom, jobb ez így.

A nagy kiadók félelmetes, hogy mennyire nem látják, mi lenne a helyes út, pedig totálisan adja magát. Nem véletlen az indie game-ek egyre növekvő térnyerése, ami most már a bevételek megoszlásában is egyértelműen megmutatkozik. A Tango bezárása pl. - költségcsökkentés ide vagy oda - a legagyhalottabb move, amit tehettek a Hi-Fi Rush után, de mit tudok én.


W.Wilson
(aktív tag)

Ezek közül csak a Prey-t csinálta az Arkane Austin.


kwzatz
(őstag)

Így van. Mondjuk a fentiekből Colantonio benne volt szinte mindben (kivéve a Deathloop), mert volt némi ugrálás-összedolgozás a két stúdió között több játéknál is. Megnéz néhány vele készített interjút az ember, és egyből látható, miért ilyen jók ezek a játékok.

[ Szerkesztve ]


TESCO-Zsömle
(félisten)
Blog

Helyesbítés:
Prey
Redfall

A többit az Arkane Lyon csinálta, nem az Arkane Austin.


gbors
(nagyúr)
Blog

Hát, azért én a helyedben beleképzelném magam a stúdió és az emberek helyébe. Megvett valami indusztriális troll óriás, elkezd mindenbe belepofázni, rádtol egy olyan projektet, ami még ha nagy vonalakban esetleg jónak is tűnik, a részletek nagy részétől akkor is a hideg ráz, aztán 1-2 év múlva bezárja a munkahelyedet, hivatkozva az iparág nehézségeire. Szerintem kár ezekért a stúdiókért.


Necroman_Mk2
(őstag)
Blog

A Tango Gameworks-ért kár, viszont a Redfall katasztrófája után az Arcane Austin bezárása érthető.


olymind1
(senior tag)

Prey-ért kár, reménykedni lehet a másik studióban csinálnak majd valami hasonló jóféle játékot.


BE4GLE
(aktív tag)

A studiók alkalmazottait nem vette meg a Microsoft, csak a stúdiókat. Utóbbival azt csinál a cég vezetés amit csak akar. A kapitalizmus ilyen. A dolgozó idejét és tehetségét bérlik. De a céget, és annak szellemi termékeit, egy szűk réteg birtokolja. Akinek ez nem tetszik, el lehet gondolkodni alternatív gazdasági modellen, amiben a dolgozó birtokolja céget és beleszólhat annak működésébe.

[ Szerkesztve ]


tUbThUmPER
(junior tag)

Kezdjük azzal, hogy olyan pénzből vásárolt be a Gaming divízió, amit soha a büdös életbe nem termelt ki. Az egész arra ment ki, hogy kiszorítsák a Sonyt, de a kékek csak nem akarnak megdögleni. Most meg muszáj valamit kezdeni a sok stúdióval, mert csak viszik a pénzt, a business & office üzletág meg nem fog több balf*szkodást finanszírozni.

Azért a kapitalizmusnak nem ez az optimális működése..


HELLAFLUSH
(őstag)

Nem ők csinálták az Evil Withint? Mert akkor tényleg nagy kár. :O


gbors
(nagyúr)
Blog

Nem ez a probléma. Általánosságban az a probléma, hogy megveszik a stúdiókat az IP-k és a talent miatt, aztán az IP-ket a porba rombolják néhány cashgrabbel, a talentet meg vagy elüldözik, vagy leépítik. Ez nem a gazdasági modell hibája, szerintem...


szmörlock007
(aktív tag)

Nekem a Prey az konkrétan 2017 év játéka volt. Kevés játék szippantott be úgy mint az. :B
A holdon játszódó kiegje se volt rossz de az ilyen roguelike volt szoval azert az alapjáték mellé nem ért fel nekem, de jó volt.
Kár hogy igy nem lesz második része, bár ha az eredeti alkotók már korábban elmentek, akkor lehet nem is baj.

[ Szerkesztve ]


BE4GLE
(aktív tag)

gbors és tUbThUmPER

A kapitalizmusban mi a cél? A növekedés és a profit maximalizálás.
növekedés -> felvásárlás
profit maximalizálás -> költségcsökkentés, leépítés

A kaptializmusban ez az elvárt, kívánatos működés. Fő, hogy a cég gazdasági mutatói jók legyenek. És azok jók is. Örülünk? A cég tulajdonosok igen.

[ Szerkesztve ]

üzenetek