üzenetek

hozzászólások


NomadND1
(senior tag)

Jó az innováció és egyre okosabbak ezek a rendszerek. Itt-ott már meg is jelentek a szoftveres extrák, amit jó pénzért meg tudsz venni, főleg havidíjas konstrukcióban :D

Ettől függetlenül úgy vélem az EV egy vakvágány és nem adok neki 30-50 évet és úgy fogják tiltani őket mint mostanában a dízeleket. Egyrészt mert veszélyes hulladék, másrészről az EV-k terjedésével egyre több az elektromos tűz, ami nehezen oltható és szerkezeti / járulékos károkat is okoz, ami miatt egyre több és több mélygarázsból vannak kitiltva az EV-k.


Busterftw
(veterán)

Az eleje tenyleg furcsa, az Arteon azert jobban nez ki.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Jesszus, ne már... [link]
Legalább nézz utána...


Hallosz
(senior tag)

Köszönet az olvasmányos tesztért. Ez a műszerfal és középen az a tablet, az csak az én ízlésemnek,. . . igénytelen? :B és unpraktikus is.


Hallosz
(senior tag)

Szerintem sem az akkus energiatárolás a megváltás, legfeljebb egy ideiglenes átmenet.


Kinder
(senior tag)
Blog

Bog, ez is befékez állóra a másodperc tört része alatt tolatáskor, amikor valamit látni vél, ami nincs is ott?
Asszony 2023-as ID4 -ese ezzel a halálba idegesít, 10-ből 8 alkalommal satuzik a garázsba tolatáskor, pedig soha semmi nincs az útjában. :W
Az én 2020-as Tesla M3P-m soha nem csinál ilyet, csak ha tényleg van ott valami.
A BMW is így védi magát, egy IX50-et hoztam el a kereskedőtől, pont a garázsos beállás miatt, 1 óra alatt csak ki be álltam 20x alkalommal, és 7 alkalommal satu volt. :W


cappa72
(nagyúr)
Blog

Nem lenne ez rossz, ha nem lennék maradi.
Meg ha lenne rá zsé. Első és eddig egyetlen új autónkért 6.3M Ft-ot fizettünk ki, kizárt, hogy tudnánk ennyit adni érte.

Na persze ha nyernék a lottón, akkor szívesen kipróbálnám ezt a vonalat.

Legyünk zöldek (tudom, ott van benne, hogy ez nem cél), de csak az tud az lenni, akinek van mit a tejbe aprítania rendesen. Tehát a tömegek nem fogják tudni megfizetni ezt sem. Tudom, nem is mi (bérből és fizetésből élők) vagyunk a célközönség.

Az eleje egyszerű, szerintem pofás, és nem a motorháztető feléig felnyúló divatos cucc.
A külcsín úgy un-block tetszik.
Kicsit Toyota-ra emlékeztet a hátsó lámpa széle, de nem nagyon szoktam ilyenekkel foglalkozni.

Ami sosem tetszett, az a kiálló/kitüremkedő tablet. Ez természetesen egyedi ízlés dolga.
A mindenérintős' szintén maradiságom miatt, de nem jön be (pedig egy-két telefon, tablet már járt a kezem között) - továbbra is baleseti forrást látok benne.

Itt dobtam el a láncot: motorikusan állítható ülésekért 2 milliót kérnek
A "régi" egyterűekben ez 300k volt... majd 7x szorzó. És a VW-ra jellemző, hogy az alap ülései élhetetlenek 60km feletti távon.


gyáliSanyi
(őstag)

Szép és jó, csak nem a magyar emberek pénztárcájához való.


Meridian
(senior tag)

Az akksik elektromos tüzeit azt megoldják az újfajta akksik, amik rádaásul stabilabbak, és nagyobb az energiasűrűségük is. Ám, az hogy egy kommersz alap autó 16-18 millióba kerül, na azzal van a nagy baj. Személy szerint nem érdekelne az, hogy 350-400km-t tud egy feltöltésel, az meg végképp nem számít extrának nálam, hoyg 800LE-s (vagy 2000nm-es a forgatónyomatéka és 2 másodperc alatt van 100-on) a villanymotor, az sem zavar ha az "üzemanyag" a mostani drága áramárak miatt ugyanannyiba kerülne, mint a benzin, de az igenis zavar, hogy egy ilyen kategóriájú autó nem kapható 4-6millió közötti árazással! Újonann...

Használtan ezeket meg ki fogja megvenni? Azért az akksik nem örökéltűek, és ha azt cserélni kell... hát basszus, az többe kerül mint a maradék értéken az egész autó! Jah és ha a villanymotornak valami baja esik.. nem sűrűn fordul elő ugyan, de ha mégis.. csak az egészet tudják cserélni, csilliárdos összegekért..!
Továbbá a nagy nyomatékok miatt bazi nagy kerekeket tesznek rá jellemző módon 18-20", ráadásul a nagyobb öntömeg miatt még gyorsabban is kopnak, hát az is egy külön költségnövelő tényező.

Ez így nem éri meg.

Aztán ott vannak az állami dotálások. Én nem tudok ilyet veni, de odavágnak a pénzzel teli embreknek 4 milliót (németországban is így volt mindezidáig - tehát nem orbáni rendszer ez). Az én adómból! Nekem meg ha elmegyek orvoshoz jövő nyárra ígérnek pl egynapos sebészeti beavatkozásokat! Mert erre már nem fussa a költségvetésből.. de EV támogatásokra igen. Mert az aztán olyan fontos ugye? Az egész a szírszar CO2 mizzéria miatt.. ami egy orbitális nagy (egész pontosan: globális méretű) hazugság! Erre építik fel ezt az egész baromságot.

Nem vagyok ellene a fejlődésnek, innovációnak. De ez így, ilyen áron nem az!

[ Szerkesztve ]


Kinder
(senior tag)
Blog

Ami sosem tetszett, az a kiálló/kitüremkedő tablet. Ez természetesen egyedi ízlés dolga.
A mindenérintős' szintén maradiságom miatt, de nem jön be (pedig egy-két telefon, tablet már járt a kezem között) - továbbra is baleseti forrást látok benne.

Igen, a VW menüje nagoyn lassú, ott másodpercek telnek el egy egy váltás közben, az menet közben veszélyes.
A Tesla azonnal reagál, bár ott sokkal több minden van egyszerre a monitoron, kevesebb almenübe kell belépni. Jófórmán egy szintet csak, de pl az asszony ID4-ében van, hogy 4 szintet kell kivárni. Na az gyász.

[ Szerkesztve ]


Kinder
(senior tag)
Blog

Semmilyen cég semmilyen ilyen kategóriájú autója nem kapható 4-6 millárért.
Sőt, új autót sehol sem kapsz ennyiért, még Dacia fapadot sem.

Akkut nem kell cserélni, ezt felejtsük már el.
Egyrészt 8 évig / 192000 km-ig garis, de van már 10 éves / 1 millió km garis is, de hidd el, sokkal sokkal kevesebb akkut kell majd cserélni, mint komplett dízel/benzin motort.

[ Szerkesztve ]


Meridian
(senior tag)

"sokkal sokkal kevesebb akkut kell majd cserélni, mint komplett dízel/benzin motort."

Ez így biztosan nem igaz. Egy jó szívó benzines elnyűhetetlen. Tudom. 25 éves a Volvom. A motorhoz hozzá nem kellett nyúlni még. Ja, és 1.4millióért vettem használtan, 7 évesen. Oké nem ma volt, de most is megkapnám 2.2 millióért átszámítva az időt. Hol fogsz te venni 7 évesen használt EV-t 2.2 millióért?

[ Szerkesztve ]


bteebi
(veterán)

24 milliós alapárért hátul dobfék. Köszönöm, nincs is több kérdésem. :))

Mondjuk nagy átlagban nem lett rossz, de ekkora spúrkodás után egy Teslától jóval drágább, de nem igazán jobb autót nem vennék.

#12: "Hol fogsz te venni 7 évesen használt EV-t 2.2 millióért?"

Ha így haladunk, akkor majd a hahun. :) Most már a Teslák is kezdenek benézni itthon is 10 milla alá (ami persze >>2,2), és most már vannak 7 személyes Model X-ek is 12-13 millióért.

#14: Igen, és még jóval olcsóbb is lenne, viszont az jelen esetben mindenképp hatalmas hibája a CRDI-nek, hogy nem elektromos.

[ Szerkesztve ]


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Te jó ég, ha ebbe beleraknák az elpusztíthatatlan crdi- t, a könnyebb súlynak és a jó légellenállásnak hála megállna öt lityiből, plusz több lenne az élettartama 10 év/ 200 ezer kilométernél.


adamssss
(veterán)
Blog

Fasza lehet ez a hatótáv pályán 24 millióért. De biztos ez a jövő...
Arról már nem is beszélve hogy designban annyi sikerült, hogy beraktak egy tabletet középre. Végül is az irány jó, a német autóipar szárnyal és versenyképes főleg az e-autók terén...


Khelben
(nagyúr)
Blog

Miért hiszik az emberek, hogy elektromos autóval mindenki napi 1000 km-t akar pályázni?


adamssss
(veterán)
Blog

Ki mondta, hogy akar? Csak ha nem akarok akkor nem veszek egy 2.2 tonnás monstrumot. Városi ingázásra bőven elég egy Leaf, vagy bármi kisebb. A cikkben folyamatosan a passathoz van mérve az meg köztudottan egy aszfaltfaló.


bteebi
(veterán)

A képre :R.

#16: Nem akar mindenki, de szinte senki sem tud, ha épp kellene. Vagy csak baromi macerásan. És azt is csak pályán. De menj el vele nyaralni mondjuk Montenegróba vagy Albániába, gondolom ott is minden sarkon lesz Mobiliti meg Supercharger.

Egyelőre nem az igazi a helyzet... de majd meglátjuk, hogy mit tudnak a Toyota messiásként várt szilárdtest akkumulátorai. Valószínűleg max. feleannyit, mint amennyit hazudnak róluk. ;]

[ Szerkesztve ]


Vesa
(veterán)

"de az igenis zavar, hogy egy ilyen kategóriájú autó nem kapható 4-6millió közötti árazással! "

Jártál mostanában autószalonban? 4 millióért már régen nem kapsz semmit. Nemhogy EV-t, ICE-t sem. Létezik olcsó(bb) EV, de nyilván nem ebben a szegmensben, nem ilyen méretben, nem ekkora akkuval. Almát, almához kell hasonlítani.


NomadND1
(senior tag)

Itthon legalább két helyen láttam, hogy tiltva van, de már meg nem mondom hol. Gondolom ők már átélték közvetve, vagy közvetlenül, hogy mi történik, amikor egy ilyen csoda kigyullad és csak ég és ég közel 3000 fokon. Hogy ez mennyire sok talán jól szemlélteti, hogy a beton 1200 fokon a vas 1500 fokon olvad.

üzenetek