Zőccség

írta: bitpork, 3 éve

Városi traktor rajongó a család, ez van. Próbáltunk minden oldalról alakulni és jövő-kompatibilisek lenni de nagyon sokáig nem sikerült a mindennapi igényeinket ezzel összefésülni.
Voltak megkötések amik közel lehetetlenné tették az autó cseréjét. Ilyen volt pl a teljes értékű 5 személy minimum, de jó lenne a 7 ülés. Családi egyterű nem lehet, de alacsony építésű sem. Az is játszott, hogy mivel hozzászoktunk egy bizonyos kényelemhez, vénségünkre nem akartunk ebből sem engedni. Akkor az alkalmazkodás jegyében legyen már valamennyire zöld is. És ami a legfontosabb - férjen bele az összerakott keretbe.
Olyan autó ami minden feltételnek megfelelne, csak ha valaki még nem ismerné a problémát, nem hogy nehezen található hanem konkrétan soha nincs :) Persze az ember igyekszik ilyenkor is a legjobbat kihozni a helyzetből így elkezd magával alkudozni. A végén meg mindig jön a klasszikus munkás ember befejezés mentén szabadon: tetszőleges mennyiségű káromkodás után minden autó keresés befejezettnek tekinthető.

Szóval na, megpróbáltuk és nagy vajúdás után a már megszokott szar megoldás lett az eredmény. Újra nem fussa, akkor vegyünk levedlett hulladékbányát. Mindezt sikerült megfejelni egy 200k métert futott akksipakkal és egy dízel Eur6 rendszerrel, meg automatával és légrugóval meg minden sz@rral csak hogy biztosan ne lehessen nyugodtan aludni. Hogy is írta anno aero.? Én is megvettem, amit te nem mersz . Kicsit szorít a két fős hülyék klubja de így kerek :)

A Maxhoz képest akkora az ugrás, hogy simán elhinném h űrrepülő ha nem tudnék a kerekeiről. Ez nem kis teljesítmény mert az előd sem volt rossz! A zajszigetelése példás, a kényelme kérdésen felüli, a kényelmi funkciói bőven túlmutatnak az autózáshoz szükséges minimumon. Az autóhoz , igénye válogatja, elérhető kb 6-12 db olyan 200-400 oldalas használati útmutató. (Hát rohadjon meg az is aki egy autó vezetéséhez lassan gépész diplomát vár el). Ide kívánkozik egy megjegyzés: mivel Hans a szokásosnál is jobban meg van tömve extrákkal, a benne lévő delej szokatlanul gyorsan el tud illanni. Persze meg lehet csinálni hogy mindent lekapcsolunk és akkor tovább megy, de igazán sok értelme nincs.

Alap információk a gyár szerint:
Villany hatótáv gyárilag: 52 km
Akksipakk: 17kWh- ebből kb 13 ami tölthető max
Töltés: csak AC max. 7.2 kW 10/16/32A
Töltési idő otthon falazott malacból 0-max: 8:30 perc
Teljesítmény: 128 LE
Nyomaték: 350 NM

Dízel:
2967 ccm
258 LE
600 NM

Kombinált teljesítmény BOOST üzemmód alatt: 374 LE és 700 NM

Itt van egy korai teszt. Amit tudok , hogy a teszt minden állítását a fogyasztással kapcsolatban 200k méter után is hozza, ha megfelelően van töltve!

Pár nem HD kép:

MOD

Infotainment MMI Touch

2015-ben Az audi Gondolt egy merészet és elindult egy úton ami technikailag egy egészen más szint mint az eddigi megoldásai a fedélzeti info rendszert tekintve. Az eddigi 3G MMI navigációt lecserélte egy akkor igazi eye-candy-nek számító megoldásra. S lőn az MMI Touch. Igen tapizós. Az egyik legjelentősebb újítása a rendszernek az volt hogy a szövegbevitel az eddigi voice mellett kiegészült egy tapi paddal amin matatva betűnként lehet megadni pl a navigációs úti célt. A rendszer elég jól kezeli a vezetés közbeni molesztálást és meglepően jól felismeri a szándékolt bötűket. Megmaradt ugyanakkor a régebbi rendszer jól bevált nagy tekerő gombja, ami köré a menüt picit túl búrjnzóan de megszokható módon kanyarintották a fejlesztők.

A rendszer alapját egy Tegra chip adja (Nvidia T30) ami a 2014-s gyártásakor még elég jónak számított autós felhasználásra. A rendszer része még az Audi VC (Virtual Cockpit) ami megint csak egy elég durva eye-candy. Nem egy olyan embert ismerek akik csak amiatt vették meg az autó következpő generációját mert lehetett kvarcjátékozni a kormány mögött. Szó se róla ez, elég faintosan néz ki - addig míg az ember nem szembesül a ténnyel, hogy a Google az MIB2 (Modular Infotainment Platform) 2018-ig gyártott első generációjának hardverét többé nem támogatja a Google maps street view funkciójával, uh erről le kell mondania a méregdrágán beszerzett autó tulajának. Azóta született egy köztes megoldás, de kicsit olyan mint a hoztam is ajándékot meg nem is - nincs utca nézegetés de maradt a maps.

A rendszer része még a Bose 3D vagy esetleg a kevésbé csórók számára Bang&Olufsen hangrendszer. Marha jól szólnak, különösen az önmagában kisebb használt autó árába kerülő B&O. Persze a kezdeti E-tronban ez is el let bszva, mert a Bose 15 hangszórója és mélyládája - lévén a csomagtartó helyén akksi van- nem sikerült rendesen hangolni. Tehát van egy feláras Bose 3D rendszer Hansban ami sz@rul szól. Ez van.
Cserébe van 10Gb beépített tárhelye, ahova lehet zenét, filmet és mindent amit egy mai átlag tv kezel feltölteni. (MPEG 1,2,3,4, wma, mov, avi ,asf, Windows media 9-10, flac, wmv, jpg, png, gif no meg a a mindenféle lejátszási lista. Memóriakártyán kezel FAT, FAT32, extFAT, NTFS fájlrendszert.

A rendszer támogatja az Audi-féle android autót Smartphone Interface néven (természetesen felárért). Ugyan az csak Audiban mint az AA. Persze a készülékek listája nem végtelen tenger , de ha valakinek nem 10+ éves a mobilja és frissítette akkor talán megy. Gondolom az AA és Carplay támogatása nem is volt kérdés. Magam nem próbáltam még egyiket sem, mert egyszerűen gyűlölöm a telefont használni az autó rendszerei helyett. Viszont megy a kékfog, akár két független készülékkel. Zene , név lista minden fszemfszom menend azonnal egy kód utáni egyszeri párosítással. Van a kocsiban két USB és egy AUX csatlakozó, közvetlenül a Qi töltő (feláras természetesen) bölcsője megett. Ez egy bazi jó dolog, míg az egységsugarú keményen drogozó tulajdonos nem akar belerakni valamit ami eléri a 6" képátlót. Mar az ugyí nem fér bele az úr Istennek sem.

Párosítás: audiék adnak egy Audi Connect nevű szolgáltatást. 3 év ingyen utána data plan előfizetés. Mivel a rendszerben van egy beépített (megint csak felárért) LTE e-sim, így gyk magában képes ellátni a szintén feláras WiFi-Hotspot (max 8 csatlakoztatott eszköz) funkción keresztül minden menet közbeni igényt. Az előfizu úgy néz ki hogy 25Gb a legnagyobb csomag, és ez cca 30k huf egy évre. Nem megújuló, és gyorsan fogyó adat: Google maps kb 200Mb-t leránt egy kisebb trip alatt, uh nem feltétlenül érdemes előfizetni. Ugyanakkor az előfizetéssel jár Audi időjárás, bizonyos helyeken Audi közlekedési lámpa timing, Audi holaf@szombanhagytamakocsit, Audi utazási információk (háztáji TMC) meg pár ilyen kihagyhatatlanul hasznos funkció. Mivel a NAV/központi egység rendelkezik sim kártya fogadására alkalmas likkal, most megy az agyalás hogy lenne benne adatkártya. Sajnos a jól hangzó DIGI olcsó kártyájáról itt a ph-n elég sok rosszat mondtak uh ez még várat magára. A jelenlegi telefonomon (Samu Galaxy Note8) nem gyári a rom és vagy ezért vagy más miatt de nem sikerült összelőnöm az adatkapcsolatot a kocsival. R&D megy.

A zenelejátszás nagyon egyszerű és intuitív. Ha van net akkor képes streamelni net rádiót, de felárért van DAB is. Ahol elérhető a zenék minden adatát letölti és megjeleníti (elé adó, cím, album).

A rendszer része a kormány mögötti 12"-s VC ahogy már volt róla szó. Kishíjján minden ami az MMI központi kijelzőjén megjelenik, itt is sasolható. PWM mentes, minden nap állásnál jól látható (ahogy az MMI is). Elég jól követhető itt a navigáció is hiszen csak le és nem oldalra kell pillantani (a Head up is megjeleníti a nyilakat de részletes csak a nagy paneleken van).

Most első nekifutásra ennyi jut eszembe, de ha van kérdés, nagyon szívesen leellenőrzöm és megírom :)