[Re:] [bitpork:] Zőccség - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

Címet olvasva gondoltam , na megint valami finom étel lesz terítéken . Hat ez nem az. :DDD
Tiszta szívből gratulálok hozzá. :)


8th
(addikt)
Blog

Akasztják a hóhért. ;]


bitpork
(veterán)
Blog

Lusta dög a hóhér és magát akasztja. Tegnap akartam csinálni de mosás után feszt eleredt az eső :W Ma még tart a durca.


#89309696
(őstag)

Gondolom nem véletlenül az első mondatod is az ami.
Nincs azzal semmi baj, ha nagyméretű dízel házzal közlekedtek. Legyen karbantartva, tudja a gyári kibocsátási értékeket aztán annyi. Ha az tetszik akkor az tetszik.
Sajnos szánalmas irányba halad a világ, hogy az embernek valamennyire szégyenérzete van, mert épp dízellel jár és az ma nem menő, meg fúj környezetszennyező, a cancel culture egyszerűen eltapossa a maradék józan észt is. Sok helyre már írni se írok ezek miatt, nem csak autó témában. Teljesen hiányzik a tolerancia, empátia az emberekből, lényegében bármi ami pozitív emberi tulajdonság lenne. Csak a negatívok. Elég egy rosszul megfogalmazott félmondat és az embert kicsinálják, akárhol tapasztalható. Sajnálatos, hogy a világ ebbe az irányba halad, de ebbe halad, hogy sok mindent nem lehet kimondani, már teljesen alapvető dolgokat sem.

Amúgy én is azért kattintottam rá, mert azt hittem zöldséges kaja lesz.


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

“” Amúgy én is azért kattintottam rá, mert azt hittem zöldséges kaja lesz. “” —-> Ugye ?! :DDD


#50192640
(kezdő)
Blog

Lehet ebből is ilyen fejtegeteseket kihozni, de az adócsaló hibrid sok literes dízelautók akkor is durván károsak a városlakók egészségére nézve, lásd pl a korom mikroreszecskei.


bitpork
(veterán)
Blog

Az új benzineseken szerinted miért van DPF? :F Még újonnan is rosszabb mint a régi dízel. Az új technológia mellett a részecskeméret még kisebb, még nehezebben szűrhető.


aero.
(veterán)
Blog

:C

Nem baj, meghagyják nekünk a levedlett, prémium szarokat. :D
Érne ide is az írás folytatása, valamikor ráveszem magam.

Új lépők már fent


icemad
(nagyúr)
Blog

Hollandiában élek, nagy b@szott zöld ország... Papíron... Ezzel szemben mindenki dízel céges autóval jár. Persze 1 ember egy autó. Napi legalább 200 kilométert vezetnek átlagban. Szóval papíron zöldek, a valóságban meg olyan szinten szarnak bele az egész rendszerbe, hogy hihetetlen.


bitpork
(veterán)
Blog

Nem olyan gáz az - ott azért az autók általános állapota vélhetően jobb mint itthon. Nem azzal van a baj ha dízelt használ vki hanem hogy úgy használja hogy közben nincs karbantartva. Ha csak annyi változni itthon h műszakin nem menne át az ami okádja a füstöt (és azért írom így mert nem egy olyan benzinest látni ami kipufogó gáz alapján több motorolajjal megy mint benzinnel) már szebb világ lenne.


bitpork
(veterán)
Blog

Nah megnéztem h hátha tudok lőni még képet. Le is foschták a madarak, de nem kicsit. :(((


8th
(addikt)
Blog

Nem a te napod. :DD


UnA
(Korrektor)
Blog

Ó mennyivel egyszerűbb a "cancel culture" emlegetése, mint annak a felismerése, hogy a környezetszennyezés és a pazarlás, főleg az autózás esetén mindenképpen rossz - ezért a kellemetlen érzés egy böhöm kocsi vásárlásakor helyénvaló.


bitpork
(veterán)
Blog

A naaaaagy átlag fogyasztása a Hansnak 7,5 liter. Ha erre azt mondod hogy sok akkor bele sem merek gondolni mi lenne a szerinted elfogadható. :B Ha valaki a felhasználási terveknek megfelelően használja a 6 liter sem lehetetlen, sőt (olvasd meg a tesztet amit linkeltem az írásban).
Azt gondolom érdemes helyén kezelni a dolgokat. Számomra az i3 REX a gyárilag kínált aggregátorral az ami megmosolyogtató nevetséges.


#50192640
(kezdő)
Blog

Mindig lehet találni valamit, amihez képest jobb az a dolog, amit meg akarunk magyarázni :)


icemad
(nagyúr)
Blog

Ezzel sem értek egyet. Le is írom miért. Itt elég sok náció él, nagy számban vannak a szegények. Az autók átírása 19 euró, és bármelyik postán vagy trafikban megcsinálják. Szóval sokkal olcsóbb cserélni az egész autót, mint javítani. Nem tagadom, nekem is volt egy olyan évem, amikor havonta másik kocsim volt, pont emiatt. Így érte meg. A műszakit is ugyanúgy meglehet oldani, mint otthon. Jókat szoktam mosolyogni, mikor magyar használtautós oldalakon árulják a holland/német/belga stb autókat, kevés kilométerrel, nyugdíjas házaspártól, garázsban tartott, stb. Azok nagy része széthajtott verda, török /lengyel/román /magyar tulajdonossal. Azért viszik külföldre, mert itt már nem tudnak vele mit kezdeni.


bitpork
(veterán)
Blog

Azt nem gondolom h nincs meg a maga becstelen rétege bármely országnak, de alapvetően más az értékrend. Te is magyarként élsz ott és nem csinálsz ilyet. Meg nem kérdés hogy ha meg kell javítani akkor megjavíttatod mert nem az az 500€ vág havaz ami itthon sajnos még mindig sokaknak egy teljes havi bér.


bitpork
(veterán)
Blog

Persze. De a villanyautózás sem olyan zöld mint amilyennek be van állítva. Fék, gumi és por. Egy jól beállított és karbantartott autó sem szennyez annyira mint amennyire rájuk fogják a sok bontószökevény miatt.


8th
(addikt)
Blog

2015 VW Passat B8 Variant 2.0 BiTDI. 240 @280+ nyiha, 1,8 tonna önsúly, összkerékhajtás, automata stb... Normálisan közlekedve 7! liter körül megáll vegyesben. Az egy tonna alatti súlyú 1.4 benzines munkásautóm többet fogyaszt és benzines létére jobban is szennyez (euro2) mint a dízel batár. Csak azért mert valami nagy és nehéz és dízel és csilli-villi még nem feltétlenül öli halomra vele az ember a bébifókákat. :N


#50192640
(kezdő)
Blog

Mindig mindenki ezzel jön. Én nem hoztam fel a villanyautozast, de kapjunk már a fejünkhöz! Hogy lehet a fékport a modern, extra kis befecskendezés adaggal dolgozó dízel által kibocsátott mikroreszecskekhez hasonlítani, meg a NOx meg a többihez...
Értem én, hogy a gyári értékeket lehet hozni jó karbantartassal, de attól meg a modern dízel _sose_ lesz tiszta, illetve ha trollkodhatok is, pont a VW csoport bizonyította nemrég, hogy lehet papíron akármilyen kibocsátási értékeket hozni :)


8th
(addikt)
Blog

"pont a VW csoport bizonyította nemrég, hogy lehet papíron akármilyen kibocsátási értékeket hozni."

Ja, ahogy az is rég bebizonyosodott, hogy valós körülmények között forgalomban, a kipufogógázt közvetlenül mérve messze a Volkswagen csoportos dízelek a legtisztábbak, mégis őket ekézi boldog boldogtalan. [link]

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

Nézd. Nem igazán vagy tisztában azzal amit mondasz - én így érzem. Nem ültem fel soha annak hogy csak egy csoport csalt és igazam is volt. Ha szerinted annyira tiszta a benzin vagy hogy villanynál maradjuk az atom /szénerőmű akkor nyugodtan élvezd a hatásait! Csak kérlek, a saját tekintélyed védelmében is, ne próbálj valamit megvédeni a hype dolgokkal amik nem alkalmasak rá. Lást 8th linkjét.

MOD

Kérlek ne érts félre! Nem bántani akarlak vagy szimplán csak figyelmen kívül hagyni. Évek óta futjuk ezeket a köröket itt a ph-n is. Hiába bizonyítottuk eddig is hogy nem úgy van ahogy a divat diktálja - és ebben az is benne van hogy elismerjük a csalást! - az sem számít. Csak a nulla emisszió ami meg nem hogy nehéz de konkrétan nincs is.

[ Szerkesztve ]


#50192640
(kezdő)
Blog

Figyelj, én nem a tekintélyemért harcolok. Senki sem állítja, hogy a benzines vagy az elektromos autó tejesen tiszta, utóbbi mondjuk annyiban biztos tisztább, mint bármilyen belsőégésű motoros jármű, hogy a felhasználás helyéről arrébb viszi a károsanyag kibocsátást.

Én nem erről írtam.

Hanem a modern dízelek által kipufogott, gyakorlatilag szűrhetetlen mikro-koromreszecskekrol. Egy nem mai cikk a totalcarrol:[link]

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy betarthat a te autód akármilyen normát meg gyári értéket, attól még durván rossz lesz a hatása és sem mérni nem tudod, sem tenni ellene. Slussz.

[ Szerkesztve ]


aero.
(veterán)
Blog

Szerintem meg legyen olcsóbb a benzin, hogy napi szinten 5-6 literes gépekkel járhassunk. :K

Vicc az egész, hogy Európa van meghurcolva ezért is, holott itt a legszigorúbbak a normák, máshol meg tojnak az egészre.

A dízel részre meg ki se térek, konkrétan amit ide terveznek oda egy 2021-es dízellel nem hajthatsz majd be, de egy 2008-as 6.2 literes Cadillac Escalade-del, amiben a kulcs elfordítása megegyezik egy dízel 100km-re vetített fogyasztásával bármi fizetési kötelezettség nélkül.

[ Szerkesztve ]


UnA
(Korrektor)
Blog

De én nem a dízelről írtam, hanem arról, hogy az emberek egy 5 kilós szatyor vagy egy 20 kilós gyermek iskolába mozgatásához egy másfél tonnás valamit indítanak be - ez ami igazán abszurd. És már sokszor nem elég egy autó sem a családban.


8th
(addikt)
Blog

20 kilós gyermek iskolába mozgatásához egy másfél tonnás valamit indítanak be - ez ami igazán abszurd.

Pedig ha belegondolsz ez teljesen érthető. Amíg nincs gyerekem személy szerint engem baromira nem érdekel miben ülök. De ha lesz biztosan váltok valami biztonságos nagy autóra és mivel azt csak egy dízel motor tudja gazdaságosan mozgatni nem is kérdés mi lesz az orrában. Őszintén szólva nem nagyon érdekel egy ilyen autó mennyire szennyezi a környezetet. Szép dolog a környezetvédelem meg, hogy elvei vannak az embernek de a szeretteim biztonságban tudása nálam messze messze felülírja a környezetvédelmi szempontokat. Ez van.


Jhonny06
(veterán)
Blog

A saját biztonságodat miért szarod le? Miért csak a gyerekedét félted?


bitpork
(veterán)
Blog

Pont erről írtam. Egy tíz+ éves cikkre hivatkozol. Azóta már kiderült hogy a benzinesek is kipufognak minden xart mikro méretben. Na meg ugye az általam említett fékpor és gumi por is a pm10 kategória és alatta van ami megint nem jó és ezeket a villanyosak is termelik. Ahogyan a villanyos a szimpla port is ugyanúgy viszi és felkavarja mint minden más. Szóval értelmetlen erről vitázni míg ember létezik nem lesz olyan h nem szennyez és mindig lesz jobb valakik szerint.


#50192640
(kezdő)
Blog

vagyis autóbalesetben meghalni nem ok, de az rendben van, hogy te magad is hozzájárulsz a légzőszervi megbetegedés kialakulásához.

bitpork: valóban nem követem napi szinten a szaksajtót, nekem ez maradt meg. nem vagyok idealista, tudom, hogy a benzines is termel mikrorészecskét.

azt továbbra is fenntartom, hogy:
- euro 6 alatt elég sok autó van használatban, nincs mindenen részecskeszűrő.
- a magyar használtprémiumos körökben azért elég sokszor fordul elő a drága alkatrészek meg nem vétele. nem mondom, hogy mindenki így tesz, de azért az összes németből behozott autót ha megnézzük, lesz bőven olyan, aki nem megveszi a részecskeszűrőt, hanem a Józsi kifúrja neki
- érterm, hogy a benzines és a villanyos is termel szállóport, nem kérdés, hogy még a biciklizés is rendelkezik valamilyen környezeti lábnyommal. de nehogy már a belsőégésű motor ÉS annak a fékpora összevethető legyen egy villanyautó részecsekibocsátásával

[ Szerkesztve ]


Elf
(aktív tag)

Vendégségben a szoba sarkába hugyozni eszméletlen nagy bunkóság.
De szerencsére Pistike az asztal közepére szart így ha valaki beszól hogy ne hugyozzak má a sarokba elég csak Pistikére mutatnom és máris fel vagyok mentve! Nem is vagyok bunkó!
Köszönöm Pistike! Majd meghálálom amikor nagycsoportos leszek! :R

(Valójában bunkó vagyok akkor is ha vannak nálam nagyobbak. A másikra mutogatni meg elég gyökér próbálkozás. Sokkal gerincesebb dolog lenne azt mondani hogy én ilyen sarokba hugyozós fajta vagyok, közöd?! Szerintem. :U )


bitpork
(veterán)
Blog

De hát én pont Pistike fajta vagyok. Nincs wc, így marad a sarok. És amíg nincs jobb megoldás van ez. No meg én otthon vagyok :DDD


Elf
(aktív tag)

Igazad lenne ha a kipufogó be lenne kötve az utastérbe. Ez esetben a magánügyed lenne a dolog.
Mérlegelnéd az egészségügyi kockázatokat és döntenél.
De mivel a többi ember tüdejét fosod tele méreggel ezért őket is belevonod a döntésbe. Nekik is közük lesz hozzá mert az ő egészségüket is belekeverted a döntésbe. Ez van.


8th
(addikt)
Blog

Pontosan. Ahogy mondod.


Elf
(aktív tag)

Ja, az más!
Engem nem zavar ki mivel közlekedik amíg otthon a négy fal között teszi. :D


nevemfel
(senior tag)

ez ami igazán abszurd.

Egyáltalán nem abszurd.


UnA
(Korrektor)
Blog

És akkor szerinted hol van a határ a pazarlásban?


nevemfel
(senior tag)

Máshol.


bitpork
(veterán)
Blog

Erre sok értelmeset mondani nem tudok. Talán mindenki a kilélegzést is a hermetikusan zárt szellőzés nélküli lakásában oldja meg a 6 fal között :DDD


ncc1701
(veterán)

Tetszik, vagy nem, ha valaki sokat megy, messzire, akkor még ma is a dízel a legésszerűbb választás. Ha a vadi új swifttel megyek 140-el, akkor eszik 8 felett, ha a 10 éves 2.0 dízel insigniával, akkor meg 5.5L. Utóbbiból kevesebb co2 jön a tippem szerint. A nagy kocsival meg nem nagyon járok városban, és annyi.


nevemfel
(senior tag)

Ami az autót illeti, szerintem jó választás. Én magam nem szeretem a kombikat, de nincs családom, tehát mások a prioritásaim. Amit nem értek, hogy miért hibrid? Oké, zöld rendszám, belépő az elit zöldklubokba, de a hibrid hajtáslánc idővel megbosszulhatja magát. Például azzal, hogy elszaródik.


Elf
(aktív tag)

Szintet léptünk! :R
Már nem Pistikére mutogatunk hanem bárkire aki él!
És mivel vannak élők ezért én most ideszarok, szkész. :D

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

Nekem a teljes elektromos még nem alternatíva sem anyagilag sem használhatóság szempontjából. VAn amikor egy nap lenyomok 800km-t és ott minden perc számít mert időpontra kell mennem. Azt meg nem is említem hogy annyi villany vételezési pont nincs ami elég lenne. a házban most ketten vagyunk a 12-ből akik villanyoznak. Abban reménykedünk hogy jön még 1-2 család és akkor végre át tudjuk verni az udvari két töltőhelyet.

(#39) ncc1701: Szerintem ez annyira nem rossz. a long time 7.5L.

[ Szerkesztve ]


nevemfel
(senior tag)

Félreértesz, nem az a kérdés, hogy miért nem elektromos, hanem hogy miért nem sima dízel?


bitpork
(veterán)
Blog

Mert a hosszútáv mellett van aktív város is. Gondolkodtunk már egy kis városi kocsin, de azt meg felesleges luxusnak érzem. Ez meg arany középút. Minkét helyen használható.


nevemfel
(senior tag)

Hülye vagyok, most nézem, hogy ez egy Q7-es SUV, nem valami "kombi". :D Gratulálok, és irigyellek is. Szép nagy ótó. Nem kevés egy ekkora traktorhoz ez a lóerő?

[ Szerkesztve ]


nevemfel
(senior tag)

Mármint a villanyos lóerő.


ncc1701
(veterán)

Á, nagy átlagban, nagy autótól a 7.5 nem rosz. Az insignia nekem városban bekéri a 8.5 átlagot. De hát csodák nincsenek, 1.6 tonna, és 6 gangos automata.

Ja, a hülyék klubjában én is benne vagyok a kocsival. Dpf, dízel, automata, turbó minden egy kupacban, ami messziről elkerülendő. :) Bár a motor konstrukciós hibája már javítva van.

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

Soha , de soha ne légy irigy! Lehet az asszony kib@szott a sarok "SLUT" feliratú bőrszerkóban hogy megvehesse magának a dömpert! Ezt nem tudhatod ;)
A villanyos teljesítmény pont elég hogy meglódítsa bódét. Kb 120 ig megy finom gyorsítással elektromosan de amúgy minden tartományban a villanymotor be tud segíteni h elgurul a gyógysz@r. Megtanít szépen vezetni ha szabad így fogalmazni.


nevemfel
(senior tag)

Világos, csak hát ez, hmm, amellett, hogy "ződ", inkább csak bonyolult, és drága a javítása. Öcsém épp költözik, családalapítás előtt áll, és próbálom lebeszélni a hibridről, illetve afelé terelem, hogy inkább vegyen egy sima belsőégésű dömpert családi/hosszútávra, helyben futkározáshoz meg egy használt Nissan Leafet.


#89309696
(őstag)

Én felismertem.

üzenetek