Alhambra project: Elkezdödött

írta: csipszikutya, 6 éve

Beindult. Késöbb mint szerettem volna, de költséghatékonyság miatt összébb vontam a dolgokat. Ebben a honapban müszakilag lesz tipptopp a kocsi (mondjuk erre mindig is figyeltem).

Kellett neki egy vezérlés csere 420000 km-nél, de az olajcsere (motor+válto) pedig 425nél volt esedékes, hát yolo csak kibir +5000 km-t. Kibirt. Mert én vezérlést nem merek cserélni, motorolajat már nagyon tudok, váltoolajhoz ugyis csápossal kell emeleni minek fizessek 2x munkadijat.
A vezérlés része "uncsi volt", ment ahogy kellett. Az olaj cserék is, de miért cserélek váltoolajat? Nos 30ezrenként és rakok bele ujat. 20ezerböl cakkon pakk megvan, finomabban is vált. Mikor hozzám került a kocsi akkor 5-be gázelvételkor bugott egy kicsit. 3 olajcserével késöbb kb. megszünt a bugás, fokozatokat is finomabban veszi.

Na ha 1x olyan hülye leszek, hogy eladom poénbol a vezérlés boritásának belsejébe is bele van irva, hogy ha valaki vissza tekerné akkor lepödjön meg, hogy nem is mondjuk 170ezer van benne ;]

Volt egy kis probléma, elkezdte csipegetni a hütövizet már tavaly novemberbe. Havi 1-2 decit öntöttem bele, ami mostanra odáig fajult, hogy hetente bele ment jo 1 liter deszt. viz. Hátul volt nagyon vizes a motor, biztos hengerfej tömités, majd megnézzük. Na most meg is néztük, semmi baja de azért kapott ujat. De ha már le van kapva a hengerfej körülnéztünk. Kapott uj hidrotökéket mert az egyik picit kopott volt. Nézzünk tovább, semmi. Motoron kopás nincs, gyönyörü minden belül. PD elemek hibátlanok.
Nem számitottam erre, azt hittem, hogy viseletesebb lesz a motor belölröl a teljesitmény növélés miatt (170 lovas CR turbo és hozzá van chippelve padon tavaly tudott 190 lovat).

Habár az a rész nagyon érdekelt volna, sajna a melo szolitott már csak a végére értem oda. Bejön egy ismerös és kérdi, hogy miért kap uj vezérmütengelyt az 1.9? Láttam rajta, hogy nem érti és szolt neki a szaki barátom, hogy az egy 425ezres gyári tengely. Lehidalt :D

Na kocsi össze, mert másnap kellett menjek vele reggel. Vezérléshez a jobbos bakot le kellett kötni, összerak. Közbe meglett amugy a vizfogyás. Csö jön ki a motorbol hátul az ért el, lyukadt ki.
Idézném a szerelömet este 9kor:
"- na kb. 10re kész a kocsi mert azt a csövet 3 perc alatt cserélem neked, találtam is hozzá másikat. Délután meg jössz és akkor a fék"

Igen, a csö csere tényleg megvolt 3 perc, de inkább 1 perc volt. Reggel 6kor jöttem ki a mühelyböl a kocsival és 9re már BP-n voltam. De este 10-re kész a kocsi :D

Nem volt nagy gond, csak pont nem fértünk hozzá a bilincshez a turbo miatt, elulrol meg az also bak miatt. Turbo ki, oldalso bak megint le amit elötte 30 perccel raktunk vissza (alhambrába nem sok hely van a motortérbe). Csö le, másik fel (persze közbe szépen beszéltünk) majd kocsi ujra össze.
Azota 900 km ment bele de nem fogyott a vizem, legalább.

Minden tipp-topp. Elmentem, megjöttem, megint elmentem majd megint jöttem a kocsival, elsö fék csere.
Németeknél a pályán sokszor éreztem kevésnek a gyári féket alatta, mondjuk mindig meg tudtam állni, de sokkal jobban éreztem volna magamat ha "jobban" fog a fék. Ezt is megoldottuk, kapott nagyobb fékeket egyenlöre elöre (hátsokba 15ezer km van, az majd ha cserés akkor). Gyárilag 300-as tárcsa van alatta. Most kapott finom 313-ast. Lesz majd hozzá 2 dugos fék is, de ismerösöm még nem bontja a Touareget, abbol kapja majd meg. Nem lesz gond többé a megállás. A mostanit még nem satuztamm, mert be kell kopjon ha nem szeretném hullámosra, de érzésre sokat nagyobb a fékhatás mint volt.

Nos ezzel el is érkeztem a müszaki felujitás végére, mert nincs mit rajta csinálni. Kivéve az én hibámbol adodo klima töltést, mert rossz helyre tettem a 32-es nem kinai 30 éves crovát amit meglöktem és pont elkapott egy klima csövet ami azzal tolerálta, hogy 5 percig sziszegett és elment a gázom :)) Olyan csö csak jövöhét keddre lesz, szerdán lesz berakva és felöltve. Ez van amikor már fáradt, tele van a f@sza és mennie kell de még nincs kész a kocsi és persze gyakorlatlan.

Utolso képen látszik, hogy milyen problémáim vannak a kasztnival és miért kell neki a festét. Osztrák volt. Sikerült leboltolnom egy bontossal valahonnan Zalaegerszeg környékéröl 2 elsö és egy balos sárhányot és bal tükröt, mert közben történt egy kis baleset. Ezeket valamikor honap végén hozom el, mert arra fogok járni és azt is tudom, hogy juli 17én jövök meg a németekröl és fog menni a lakatoshoz, festöhöz. Hogy arrol mennyi képem lesz passzolom, mert 40 km-re van a mühely és kb. 2 hétig lesz oda a kocsi. De már most tervezem, hogy addig, hogyan fogok élni kocsi nélkül, mert nehéz ...
Aztán ha kész a festét kap még uj kipufogot. Belteret pedig halasztom tovább egyenlöre, mert sose ugy van idöm ahogyan azt én akarom :(

Közlekedtem szabályosan, majd szemböl a csávo levágta a kanyart, tükör negativ. De most van fent ideiglenesen egy Ferrari piros ami legalább ad +5 loeröt :D

Összegezzünk. Szerelöm komoly vevö a Bárdinál, kap kedvezményeket rendesen. Rokon is, segitettem is ezért megkaptam mindenböl a kedvezmény.

Vezérlés: 80e
Hosszbordás: 10e
Hidrotökék: 15e
Hengerfejtömités: 5e
Olajok: 60e
Fékek: 70e
2 üveg nagyon finom 5 évig eperfa hordoban érlelt házi birs: felbecsülhetetlen

Klima csö és töltés 25e

Ja..: Persze, hogy megállt a rohadék hátso ablaktörlöm. Kapott WD40-et és jobban megy mint ujkorában