Motorfelújítós Projekt vol.2

írta: Doze, 6 éve

Eltelt napok száma: 23

Igazából még semmit nem csináltam :DDD , alkatrészvadászat, valamint szerszám vadászat zajlott. Jelenleg 100e forintnál járok.

Amit vettem: Mindenféle tömítés, hengerfej csavarok, dugattyúgyűrű, hajtókarcsapágyak... de itt egy lista:

Ezeket egy boltból rendeltem:

-Vezérműszíj készlet (szíj+feszítő) (Gates)
-Hosszbordás szíj (Gates)
-Vízpumpa (aisin)
-Szelepfedél tömítés (Elring)
-Szelepszár szimering készlet (victor reinz)
-Hengerfejtömítés (victor reinz)
-szívókönyök tömítés (victor reinz)
-Kipufogó leömlő tömítés (victor reinz)
-Szerelőpaszta (victor reinz)
-vezérműtengely szimering (victor reinz)

Ezeket a második boltból:

-Kupu. Tűzkarika (SGP)
-Tömítő alátét olajleeresztő (SGP)
-Dugattyúgyűrű készlet (NPR)
-Hajtókarcsapágy

A harmadik bolt:

-Olajteknő tömítés (nevenincs, DE gyári utasítás szerint tömítőpasztával kell visszarakni az olajteknőt!!!)
-Folytószelepház tömítés (SGP)
-Hengerfejcsavar klt. (noname)
-Olajgőz alias PCV szelep

A negyedik:

- 16db szelepvezető (AE)

Következzen itt némi történet az alkatrészekkel kapcsolatban: Rendelésnél nem árt utánaolvasni az egyes gyártóknak, ha 1-1 márkát nem ismersz vagy nem tudod miről van szó.... Tanulságos az SGP azaz suzuki spare parts... noha gyári alkatrész de nagyon nem mind1 honnan jön INDIA vagy JAPÁN.. Persze az árukon nagyon látszik, valamint a minőségen is.... de jó kompromisszumot lehet kötni ha netán 1-1 tömítés vagy alkatrész árat nagyon "elszállónak" tartunk. Tömítés és kopó alkatrészekből ezernyi gyártó van, motoralkatrészek vagy specifikus alkatrészek gyártójából annál kevesebb.

Csak egy példa: Szelepvezető amiből 16db kell gyáriból 5200Ft/db... há azt hittem a falnak megyek :W , aztán vettem 855Ft/db áron.. ami nem hiszem hogy annyival gagyibb lenne (AE)... vagy a gyári aranyból van és lehet fülbevalónak is hordani :F... hengerfejcsavar szett is hasonló gyári 1200ft/db, tehát 12.000 Ft :O , az utánagyártott meg 22.000ft/szett.. aztán vettem 3500ft/szett áron, jó biztos nem olyan minőségű meg aki tuningmatyi annak lehet 5 bár turbónyomásnál kilövi az űrbe a hengerfejet... de az én stiftembe nem hiszem hogy problémát okoz a titánium űrben öntött majd 1000 évig edzett csavarok hiánya (ár alapján véleményt formálva)

Aztán vannak a beszerezhetetlen/ritka alkatrészek... egr ház tömítés, himba tengely O-gyűrű ezek filléres de ritkák... rendelés alapján kukutyinból a földet 2x megkerülve hozzák 3 hét múlva. Nem értem, és nem is tudom megérteni miért van ez... a totális beszerezhetetlen: Szelepfedél gyerta O-gyűrű NINCS... van alkatrészszáma meg minden, de usából lehet rendelni. :U

Itt egy kép csak úgy(egy része a dolgoknak):

Lassacskán megjön minden alkatrész amire szükségem van az összerakáshoz/felújításhoz... hmm egyébként nagyjából a fele cucc azért kell mert szétszeded a motor, a másik fele a csere (vagy még kevesebb). Ezért érdemes elgondolkoznunk azon, ha már szétszedjük a motort, (vagyis leszedjük a hengerfejet) akkor amit beépítünk alkatrészt, vagy tömítést 1-1 spúrság miatt mert nem cseréljük vagy iszonyú gagyit szerelünk be... lehet 2 hét múlva eszi a vizet a kocsi... mer jó a 900ft-os hengerfejpakolás :(((

Térjünk rá kicsit a szerelés részre: vannak azért tévhitek, nem igazán vágom miért írogat boldog-boldogtalan hengerfej leszerelésnél majd visszaszerelésnél gépi síkolást/köszörülést?, oké szép fényes, lehet tolni instára a fotókat meg hordani a pénzt a marósnak.... de minek? ha egyszer nem csavarodott el a hengerfej akkor értelmetlen... ráadásul kimondottan káros is:

1. ha "elveszel" 0,1 vagy 0,05mm-t a hengerfejből akkor értelemszerűen nőni fog a végnyomás alias kopogásos égés alakulhat ki.

2. ha síkoltatod a hengerfejet akkor kb 2-3 síkolás fér bele---> utána kuka

3 . ugye vastagabb hengerfejtömítést raksz be? kompenzálva az elvett anyagot igaz? Hmm szerintem 99% nem..

Tehát a hengerfejet leszedem élvonalzó és hézagmérő lapka segítségével (0,05mm) megvizsgálom, ha lapka a vonalzó és a hengerfej közé fér akkor kell gondolkodni hogy valamit csinálni kell vele... de itt jön a para gyári javítási utasítás szerint még ekkor sem kell a maróshoz rohangálni... óóóh wait, van egy tusírpad (alias mérőpad), meg 400as vizes csiszolópad és húzgálni kell rajta a hengerfejet míg sík nem lesz... ismétlem gyári utasítás.. jó mondjuk vannak elvetemültek ami homméd megoldások egész tárházát vonultatják fel kerti pad (mer hát szemre egész sík :D,) meg 80-as atom durva papír segítségével:

Ezt fojtatja 3 videón keresztül... :C

Mondanom sem kell ez kuka, de egy erős gázadásra/terhelésre vagy gázt/olajat/vizet engedni fog...

A tusírpad egy igen drága és kézzel készült cucc ami a teljes síkság jegyében készült kézi hántolást is bevetve:

Ezért drága... szerszámgépek nagy pontosságú felületeit is így alakítják ki

Sok helyen olvasom hogy fuhh...gagyi meg minden, meg ahogy húzgálja rajta majd a sarkai lekopnak, nagy fos lesz minden tönkreteszed az egészet.... persze kis jóska a vörös proletár maróval amit úgy húztak az urálba a német megszállás alatt majd 5 századon belül dolgozik... ja majd hajint neked bele egy lankát aztán kuka lesz az egész....

Egyébként a köztes megoldás egy vastag üveglap, 4 hengeres autó motor méreteiből adódóan nem tudsz nagyobb egyenetlenséget belevinni mint 5 század, azonban nem szabad brutális hibákat ezzel kiszedni... a 80-as papírt meg el kell felejteni nagyon durva..

Mára ennyi....