Villanyautózás, kicsit másképp

írta: Jack Hunter, 10 hónapja

Halihó!

Valahol jó dolog, hogy próbálunk leszokni a fosszilis energiahordozókról, ugyanakkor nehéz és macerás az átállás. Akkumulátort gyártani majdnem ugyanolyan környezetszennyező, plusz van egy viszonylag rövid kihordási ideje, ami után egyelőre csak veszélyes hulladék lesz.
Kicsit nevetségesnek gondolom, hogy közel háromtonnás monstrumokkal próbáljuk megmenteni a bolygót, amiben nagy százalékban egyedül ülünk. Hátra meg inkább ne üljön senki, úgysem fér el kényelmesen, ha meg mégis, a dizájn miatt olyan érzés ott tartózkodni, mint egy döcögő liftben.
Aztán még ott a hatótávpara, amit úgy próbálunk ellensúlyozni, hogy óriási akkut építünk az autóba, amitől még nehezebb lesz, még többet fogyaszt, még több idő feltölteni, és még drágább lesz. A gyerekcipőben járó töltőhálózatokról meg ne is beszéljünk.
Van megoldás? Van megoldás. Két szó: cserélhető akkupakk.
Az ötletem a következő: Az elektromos autókban általában a padlólemezbe van szerelve az akkumulátor. Ezt kellene egy egyszerű fiókmechanikával kihúzhatóvá, cserélhetővé tenni. Hasonlóképp, mint az elektromos targoncáknál. Szakképzett személyzettel megoldhatóvá lehetne tenni az egyszerű, gyors, biztonságos akkucserét, amit a már meglévő benzinkutakon lehetne tárolni, tölteni, cserélni.
Milyen jó lenne, ha begurulnál a 20% -os akkuval valamelyik ismert benzinkúthoz, ahol amíg iszol egy kávét, kicserélik a telepet, és öt perc alatt újra megtehetnél akár 400 kilométert!
Nem kell kábellel vacakolni, hosszabbítóval zsonglőrködni, nem kell órákat várni, applikációval, fizetéssel szenvedni, megszűnne a hatótávpara. Az elektromos autók rákfenéje, az akkuk degradálása sem jelentene problémát, hiszen az elhasználódott akkukat akár helyben meg lehetne javítani, vagy azokat környezetbarát módon újrahasznosítani. A töltőállomások modernizálásával, napelemek, mini szélerőművek telepítésével minimálisra csökkenne a környezetszennyezés.
Könnyebb autókat lehetne építeni, hiszen minek cipelnél óriás akkut, ha csak a városban, elővárosban ingázol? Ha pedig messzebb mennél, kérhetsz nagyobb telepet, és máris megtehetsz többszáz kilométert.
A villanyautók ezzel a felhasználással könnyen elérhetik, vagy akár túl is szárnyalhatják a belső égésű autók élettartamát, hiszen alig tartalmaznak kopó alkatrészt. Nem kellene tíz évenként autót cserélni, ami szintén kedvezően hatna a környezetre. Szóval ahelyett, hogy drága pénzen drága és bonyolult töltőket, és egyre nagyobb akkumulátorokat állítanánk elő, én ebben látom a jövőt. Neked mi a véleményed?