Sprinter, avagy hogyan hárítsd a hülyeséged

írta: Mr. Y, 2 éve

Korábban írtam már egy nyers kritikát az egyik futárszolgálat megbízhatóságáról, azonban ez a mostani eset szerintem még azon is túltesz. A címben szereplő céggel volt ez a történet, ami ott kezdődött, hogy a feleségem külföldről rendelt valamit, aminek szállítását ők biztosították a határzárak végett. Így a futár maga ajándék volt, csakhogy a lakás címe volt megadva, ami ilyenkor általában a postai hivatalnál landol, így kényelmesen át lehet venni munka után, de így elkezdödött az ördögi kör...

Hétfő: Reggel 8-kor jön egy E-mail, hogy aznap 9-12 között érkezik a futár. Mivel nem számítottunk futárra, azonnal tettem egy bejelentést a hivatalos űrlapjukon keresztül, ahol az általuk felsorolt listából tárgyként a cím módosítása rublikát jelöltem meg, annak reményében, hogy sikerül átkéretni (6,1 km).
Erre semmi reakció nem volt, viszont nem is jött a futár... egészen 13:10-ig. Akkor ugyanis hívta a feleségemet, hogy ott van. Lévén nem volt otthon senki, így nem tudtuk átvenni. Majd holnap...

Kedd: Reggel 8-kor jön egy E-mail, miszerint aznap hozzák 11-14 között, az otthoni címre. Fogtam a telefont és felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol egy hölgy vette fel. Kérdőre vontam, hogy ez hogyan történhet meg, ha egyszer címmódosítást kértem? Tájékoztattam továbbá az előző napi dolgokról, hogy nem azért kérvényeztem új címet, mert jól esik, hanem mert abban az időintervallumban nem tudja átvenni senki.
A hölgy saját bevallása szerint nem dolgozták még fel a kérvényemet, így történhetett ez a hiba. Felvette Ő is az új címet, akkor már az én nevemre is átírta, valamint az én telefonszámom lett megadva. Azt mondta, másnap jön a futár, már a jó címre.
Nem kérdeztem ugyan, de furdallt a kíváncsiság, hogy 24 óra miért nem elég egy olyan levél feldolgozására, ahol az általuk kínált lehetőségekből válaszottam a címmódosítást. Ez szerintem pont az a kategória, amit fel kellene dolgozni egy nap alatt.

Szerda: Délután fél kettő, nem kaptam semmi értesítést. Kíváncsiságból lekövettem a csomagot, ahol a nyomkövető adatbázisa szerint sikertelen volt a kézbesítés. Telefon elő, kezdjük előről.
Elmeséltem az elmúlt 2 nap eseményeit, már ami rá tartozik és megérdeklődtem, hogy most mi a helyzet. Sem értesítő, sem futár, semmi. A hölgy azzal kezdte, hogy már hétfőn feldolgozták a kérelmet, így kedden jó címre jött volna. Ekkor megemlítettem neki a keddi e-mailt, illetve a telefonhívást is, ezután megkérdeztem, hogy ha tényleg oda ment volna, ahová kértem és azt ugyan arra a címre kérvényezem egy nappal később, akkor miért nem jött a futár, holott hétfőn a kérvény ellenére is jött. Erre nem felelt, viszont egy hasznosabb választ kaptam, miszerit aznap már biztosan jön, 15:45-18:45 között.
Ez kicsit sok volt nekem, mert ebben az időtartományban nem előre láthatóan nem fogok tartózkodni a zúj címen. Így elkértem a futár telefonszámát, amit készségesen szolgáltatott.
Délután háromnegyed kettő, hívom a futárt. Azt mondta, maximum 3/4 óra és itt van. Ez végre jó hír volt, nem vitatkoztam, ez belefér. És meg is jött.
Délután fél három és hív a feleségem, hogy ott a futár. Kimegyek, és nekiáll velem vitatkozni, hogy nem ez én nevem szerepel a küldeményen, nem adja át.
Itt elborult az agyam és mondtam neki olyanokat, amitől meggondolta magát. Végre megvan a csomag...

Összegezzünk: Három napig szivatnak, kétszer adom le ugyan azt a módosítási kérelmet, új név, új telefonszám, új cím és ez mégsem sikerül. Ráadásul a saját telefonomról hívtam a futárt, arról a számról, amit neki is kellett volna hívnia, de mégsem. És még a nevet sem írták át.
Úgy látom, hogy a futárszolgálatoknál a Logisztika logika hiányában elmarad. Ezt már csak sajnálni tudom...