Alul motorizált autó? Mi a fenének?

írta: tomiii., 9 éve

Megjegyzések a bejegyzés olvasásához:

- Erről tudok bőségesen beszélni, mert ezt a típust ismerem a legjobban, de nem ajánlás miatt, ezek java része munkásautó mivolta miatt nem való "átlagos" embernek.
- Japán autó szeretnék versenyre is, utcainak is, mert imádom őket, de mivel csak hátsókerekes autók jöhetnek nálam szóba, a pénztárcám vékony, különböző igények vannak, ezért ez az egyetlen típus, ami NEKEM megfelel.
-Főként csak magamnak írom ezt le, hangos gondolkodás. Elhiszem, hogy van akinek az a lényeg, hogy minél újabb legyen az autó, mert üzembiztosabb és nem érdekli a sok kopogós műanyag és a full-fapad, csak újabb legyen. Én inkább veszek régebbi, de magasabbra pozicionált autót és foglalkozok vele néha, mert ez a hobbim.
-Ezeket a sorokat a bejegyzés megírása után írom és már lehiggadtam, látom, hogy semmi értelme a leírtaknak, mivel előző pontban megválaszoltam mindent, hogy különbözőek vagyunk. Ez a válasz az egész írásomra, de már nem törlöm, de emiatt hozzászólni is felesleges. :DDD

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Minél kisebb motorú autót szeretnék, a fogyasztás miatt."

Rengetegszer olvasni ezt és látom, hogy a lehető legkisebb motorral vesznek emberek autókat és nagyobb a fogyasztásuk, mint a jóval nagyobb köbcentivel rendelkező társaiknak.

*A konklúziót már a lehiggadás után írom, de ez észrevehető szerintem. :D Szóval fogadjátok inkább egy kis road trip bejegyzésként ezt az összevisszaságot.

Nem megy, de legalább lassú és sokat fogyaszt.

Nem értem mi értelme van az ilyen választásoknak. Az egyszeri, kedvezőbb átírás? A picit olcsóbb biztosítás? :F

Jön a kérdés, miért borultam ki most ezen? 4 esemény történt közel egymás után. Első 3 csak tájékoztató jellegű, mert egyszerűek. Az utolsónál a körülmények bonyolódtak.

1. Hárman mentünk az 1.4-es Fabia-val, 1 napnyi cuccal gokartozni. Kiírt fogyasztás: 8 liter

2. Négye mentünk Off-road versenyre, pár táskával, 1.2-es Dacia Sandero-val. Fogyasztás: 7,5 liter

3. Renault Clio II. 1.2 16v, 4-en a kocsiban, egy két zártszelvény darabbal a kocsiban. Fogyasztás 8 liter.

4. Ezt az eseményt részletezem. Ami tény, hogy ezzel picit sem léptük át a sebességhatárokat, de a gyorsulás dinamikusan történt mindig. Itt a részletes leírás:

Volt egy kis túrám a héten, féltem tőle nagyon, ilyen sz.r,h.gy,f.s autóval nem tettem még meg ilyen nagy távot, főleg nem ekkora terheléssel, ezért megosztom a tapasztalatokat.

Csütörtök reggel 6-kor indultam kölcsönautóval egy volt osztálytársamnak segíteni költözni.(mi aéig-alig beszéltünk, de a nagy barátai ilyenkor pont nem értek rá, én meg minden autós baromságban benne vagyok)

Útvonal: Szilvásvárad-Eger-17. ker.-8.ker József körút(vagymi')-17.kerület-13.kerület-17.ker-8-ker-17-ker-8.ker.-Balaton-Eger-Nagyvisnyó.

Autó: 28 éves vérbeli, erdei munkásautó. 20 éve 1 tulaj, 2 literes benzines, futómű,fékek újak, ezen a téren hibátlan, lakatolva pár éve volt, mindig áttolás nélkül átmegy műszakin. de a motor 10 éve nem látott új olajat, használt meg kevert olajjal megy, váltóban évek óta nem nagyon van olaj. Szóval 4000 fölé nem lehet pörgetni, olyan olajsár van benne kb. 85 a maximális sebessége, utána már szenved szegény, ez tény.

Körülmények: 150x250-es utánfutó folyton csurig pakolva bútorokkal, háztartási gépekkel, ruhákkal, autó is megpakolva roskadásig+ 3 ember. 1,5 óra dugóban araszolás(éppen, hogy nem lőtte le a kupakot a kiegyenlítő tartályról, mire kiértünk a dugóból). Természetesen az autópályát kerültük.

A mért táv: szegénység jelző bekapcsolásától megtankolva(500 méter eltéréssel) a szegénységjelző néha-néha felvillanásáig(tehát ezzel kompenzálom az 500 méterrel későbbi tankolást bőségesen)

42,1 liter - 495km - 8,5 literes fogyasztás.

Mi a konklúzió?

Vegyetek már tisztességes köbcentivel autót, bár így a második turbókorszakban, már ez se állja meg a helyét teljesen.
+hogy rohadtul tudom vezetni már a régi Sierrákat, mivel eszembe jutott, hogy a tulajnak néha üresen is fogyaszt 9-10 litert. Tehát, elmondhatjuk, hogy minden ilyen régi szarhoz, egy példányt kéne adni önmagamból, hogy csodát tehessek a fogyasztással. :C ;]
++ így lehet megtanulni utánfutóval menni, ha életed első ilyen alkalmával már belvárosban, csúcsforgalomban kell helytállnod, párhuzamosan parkolnod, majd kertvárosban tolatnod a meredek kanyargós parton felfelé. :((

Megyek, inkább összerakom a versenyautót, hogy azon vezessem le a feszültséget, ilyen hülyeségek írása helyett.

U.i: Még egy reklámot is bedobok, hogy még zavarosabb legyen minden, itt össze lehet velünk majd futni.