15 éves a Serious Sam franchise

A Croteam az alkalomhoz több meglepetéssel is kedveskedik nem csak a játékosoknak, de a fejlesztőknek is. – írta: huskydog17, 8 éve

Ajándékok

Az első és legfontosabb meglepetés a horvátok részéről, hogy hivatalosan ingyenessé és nyílt forráskódúvá tették az első Serious Engine-t. Az 1.10-es verziószámot viselő grafikus motor ugyanaz, amely anno a két klasszikus Serious Sam játékot (The First Encounter & The Second Encounter) működtette.
Bár a motor már nagyon öreg és ma már nem kínál áll-leejtő látványt, de korához képest tisztességes vizuális megjelenítésre képes. Az OpenGL leképző mellett elérhető egy DirectX 8 leképző is, az ehhez szükséges leírás és utasítások a GitHub oldalán érhetőek el, innen lehet letölteni a teljes forráskódot is.

Mivel nyílt és ingyenes lett, így bárki azt csinál vele, amit akar, és mivel még a klasszikus Serious Sam játékoknak is a mai napig komoly felhasználótábora van, így jó esély van arra, hogy bizonyos idő elteltével a frissen megnyitott motorral igazi remekművek is születhetnek majd.
A Serious motorok erősségeihez lehet sorolni, hogy gigantikus méretű nyílt terepeket képesek kezelni jó sebességgel és nagyon sok ellenféllel. A Croteam ezen lépése egy kiváló lehetőség a kísérletezni vágyóknak.
A horvát csapat a motor mellett még Compilert, shadereket és sok-sok egyéb dolgot mellékeltek a két klasszikus SS (TFE&TSE) játékból, így gyakorlatilag ez utóbbiakat is megnyitották, vagyis innentől bárki készíthet könnyedén egy teljes konverziót vagy akár teljesen más jellegű játékot is, a kapu mindenki előtt nyitva áll. A Serious Engine 1 forráskódját egyébként a linuxosok is megkapják.

Egy másik ajándék a Steam kártyák. A 15 éve szülinap alkalmából megjelent 8-8 db Steam kártya a két klasszikus Serious Sam játékhoz, így a Steam kártyák gyűjtőinek érdemes lehet újra elővenni a két alkotást.

Bár nem a Croteam az egyetlen olyan fejlesztőcég, akik a saját FPS motorjukat nyílt forráskódúvá teszik (id Software az első 4 tech motorjával tette ugyanezt), de mindenképp példaértékű és követendő példa, hiszen sosem lehet tudni, hogy milyen technikai trükkök rejtőzhetnek egy régebbi motorban is, így mindenki nyer, hiszen a játék és motorprogramozás terén a tudásmegosztás „aranyat ér”.

A legendás horvát csapatnak ezúton is szeretnék gratulálni az eddig elért eredményekért, sikerekért, hosszú fennállásért (a mai játékfejlesztői piacon nem könnyű fennmaradni) és legalább még ennyi időt kívánok nekik és további sok sikert! Nem utolsó sorban pedig köszönjük nekik az eddigi Serious Sam és egyéb kiváló alkotásaikat na és persze türelmetlenül várjuk a Serious Sam 4-et!


Szeretettel várunk vissza Sam!

Forrás:
Croteam.com
Serious Sam Wiki

Előzmények

  • Batman: Arkham Knight

    Az Arkham Knight jött, látott és akkorát bukott a legtöbb játékos szemében, ami nem volt méltó egy ilyen játéksorozat lezáró darabjához.

  • Unreal Engine 4 fejlesztői napló I. rész

    Játékfejlesztéshez használt gyári standard programok bemutatása, a projekt alapkoncepiójának és mechanikájának ismertetése.

  • A Heroes of Might & Magic történetem

    Sajnos vagy szerencsére, elég idős vagyok hozzá, hogy egy hosszú játékszéria lényegében életem részévé váljon.