[RIOS ERROR]

CF hatásfok és Catalyst AI 4870x2-vel

A hagyományos többkártyás rendszerek érzékenyek az alaplapi chipsetre. Mit tud a beépített PCI-E swith? – írta: janos666, 15 éve

Grafikonok, és %-ok

Unreal Tournament 3

Nem tegnapi játék, és nem is arról híres, hogy ne futna el bármilyen, játékra alkalmas gépen, miközben még mindig gyönyörködteti a játékost. Viszont épp ezért elvárná tőle az ember, hogy a MultiGPU rendszereken is feltalálja magát a motor.
Ez a teszt jó közelítéssel demonstrálja a többi, UT3 motorra épülő játékot is, melyek közt akad néhány nagyobb cím is. A teljesség igénye nélkül pl.: Mass Effect, Bioshock, Mirror's Edge, Wolverine.
A motor nem kompatibilis az MSAA eljárással, ezért nem is erőltettem, az AF szűrő 16x-os mintavétellel dolgozott.

Crysis

DX 10 módban futtattam, a lehető legmagasabb részletességgel (a menüben választhatótól is jobbra tweakelt módban...). Élsimítást és Anizotróp szűrést nem alkalmaztam, mivel egyik sem működik megfelelően ezzel a játékmotorral. Konkrétan az AF csak lassít, és semmit sem csinál (a Parallax Occlusion Mapping miatt -> r_POM=0 után mehetne AF, de a POM szebb és jobban is eszi a kártyát), az AA kínlódik, és csinál is valamit, csak néha akár még többet is árthat, mint amit használ (ez nem tuti, de talán a Screen Space Ambien Occlusion miatt van, amit r_SSAO=0 paranccsal lehetne kikapcsolni, de azzal oda a szép árnyékolás).
A MultiGPU támogatás (a cfg-be írható kapcsoló erejéig) biztosítva volt. Ez esetben frissre patcheltem a játékot, és a 64-bites exe-t használtam.

Crysis Warhead

Ugyan az volt az elv, mint a sima Crysis-nál, kivéve, hogy itt szándékosan nem telepítettem patch-et, és így nem is volt Bin64 mappám, tehát a 32-bites exe-t indítottam...

Far Cry 2

A Dunia motor itt már DX 10.1 renderpatch-el futott, így hát tettem rá 4x AA-t is, de AF-et továbbra sem erőltettem driverből. (Érdekességképp megjegyzem, hogy úgy hallottam, itt a DX 10.1 épp csak annyi célt szolgál, hogy lassabb legyen az AA 10.0-hoz képest, mivel látványt alig fokozó, de teljesítményt igénylő plusz mintavételezést végeztetnek a radeonokkal.)

Counter-Strike: Source

Jó öreg, Half-Life 2 - Epizód One motor hajtott egy, még sima, SM 2.0-ás motorra írt benchmarkot, ami már akkor is CPU limites volt, mikor megjelent. Ehhez képest elég meggyőző eredményeket produkált vele a kártya, főleg a Catalyst AI (talán igénybe vett még 2 CPU magot az engine helyett).

GTA IV

A beállítások: Minden maximumon, kivéve a látótávolság 45-re állítva (hogy elég legyen 2x1Gb RAM, ami ugye ilyen szempontból 1Gb...)
Vonakodtam, hogy közöljem-e egyáltalán ezeket az eredményeket bármilyen formában, vagy tegyek úgy, mintha sohasem futtattam volna ezt a benchmarkot. Fogalmam sincs mi történt, bugzott a driver, vagy ez a benchmark ennyire használhatatlan? Minden esetre gyakorlatilag szinte mindig ugyan azt az eredményt kaptam vissza, bármit bárhova állítottam. Illetve a minimális eltérések épp a várttól ellenkező irányba húztak. Így hát kreáltam neki egy olyan grafikont, amilyet érdemel.
Azt azért hozzáteszem, már végigjátszottam a játékot ezzel a VGA-val, sima 4870 512Mb-al esélytelen lett volna ekkora felbontásban, még valamivel visszafogottabb (512Mb-ot jobban közelítő memóriaigényű) beállításokkal is. Ellenben CF-el játszható volt. Tehát ez a benchmark nem jó semmire, de berakom, épp azért, hogy tudjatok róla, hogy nem jó semmire...

StormRise

A nap megmentője. Engem egyáltalán nem nyűgözött le a látvány, pedig igyekeztem neki megadni a lehetőséget (és ez alatt elkezdett érdekelni a történet vége). Eljátszogattam vele egész a legutolsó küldetésig, ahol scripthibával befagyott, és youtube-on kellett megnéznem a záró-videót. Patchet se várhatok hozzá, mert a készítők letagadják még azt is, hogy valaha közük volt eme remekműhöz, és meg is mondták, hogy senki se várjon patchet.
De legalább milyen jó, hogy van egy natív DX 10-es motorunk tesztelni, ami DX 10.1-et is ismer, így száguld az AA. Még akkor milyen jó lenne az AMD-nek, ha nem oldották volna meg a készítők, hogy CUDA-n keresztül a Geforce-ok is tudjanak szép, és hasonlóan gyors élsimítást. Hmm... A Crossfire az tombolt!!! Whooo...

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

[RIOS ERROR]

Előzmények

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR]