üzenetek

hozzászólások


hackeeeee
(Jómunkásember)
Blog

Igényes, szép munka. Gratula :R

Nekem bekapcsolva, standard-on van, mert volt olyan játék, aminél advanced-on éreztem teljesítménycsökkenést.


Yutani
(nagyúr)
Blog

Nekem egyértelmű, hogy az Advanced módban jobb képminőséget lehet elérni, míg a Standard a gyorsabb, de gyengébb minőségű megjelenítés. Szóval valahogy nem értem a szerző ezirányú értetlenségét.

Amúgy köszönjük az írást, otthon a képeket is megnézem majd! (Fuck vállalati szűrés...)


nixx-21
(senior tag)
Blog

"...Illetve ha nagy volt az eltérés, akkor 3.-jára is lefuttattam (Erre egyszer került sor, a Craysis Warhed valamiért ablak módban indult..."

egyenlőre minden jó ,olvasom tovább :U :K

[ Szerkesztve ]


zuchy
(őstag)
Blog

Köszönjük a tesztet! :R
Érdekes volt látni a GTA4-et. :DDD


hackeeeee
(Jómunkásember)
Blog

Én nem lepődtem meg rajta. :D

Bár ha tényleg a bech progi hibája, akkor elnézhető. :) De arra sztem felesleges is adni, mármint a GTA4-re, mert kb ahány gép, annyi eredmény születik. :D

[ Szerkesztve ]


Solten
(addikt)
Blog

:R Jó "szárazra" sikerült, de profi munka... :)

[ Szerkesztve ]


budo82
(tag)

Köszönjük, kimerítő teszt (és olvasmány) volt. Grat.

Apró megjegyzés: az utolsó két grafikonnál (Cat. AI és CF hatásfok) értelmetlen volt görbét illeszteni az oszlopokhoz, legalábbis engem nagyon zavar...


hackeeeee
(Jómunkásember)
Blog

Oda is van írva, hogy "nem sok értelme van ábrázolni". :)


Pipó
(őstag)

Leesett az állam! Nagyon jó magyarázós teszt, nem csak CF (X2) tulajok merithetnek belőle. :C


DeltaPower
(őstag)

iszonyatosan jó ötletet vetettél fel ebben a cikkben. hc tesztelőknek kellene egy olyan bench, ami az egymást követő frame-ek közötti időt számolja, és nem a másodpercenkénti frame-eket. ezzel kimutathatóak lennének a tizedmásodperces szaggatások, amik pl egy pörgős fps-ben igen kellemetlenek lehetnek.

már látom is a lelki szemeim előtt a bench végeredményét :)
Time Between Frames (TBF)
Minimum (TBFMin): 8ms
Maximum (TBFMax): 28ms
Average (TBFAvg): 17ms


huskydog17
(addikt)
Blog

Na most nagyot néztem! Én a mai napig úgy tudtam, hogy a Dunia Engine egy teljesen saját motor az Ubisoft-tól és nem egy erősen átírt CryEngine 2.


cowboy_bebop
(őstag)

Jó teszt, apró hiba: GTA IV grafikon felirata: "Ráadsául valószinűleg" -> "Ráadásul valószínűleg".


Mystic
(tag)

Gratulálok a teszthez!

Szép, részletes elemzés! :C


janos666
(nagyúr)
Blog

Most, hogy így mondtad elbizonytalanodtam, és utánanéztem google-el. Ezt találtam:

A Dunia Engine az Ubisoft Montreal által kifejlesztett videojáték-motor a Far Cry 2-hoz, amely a Crytek által megalkotott Far Cry következő része. A motor PC-re, Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra lett kidolgozva, amely a CryEngnie átdolgozott változata, amit az Ubisoft felvásárolt a Crytek-től. Magyarul az arab dunia szó "Föld"-et, "világ"-ot vagy "élet"-et jelent.

Egyébként szerintem egyenesen elcseszték az Ubinál a Cryengine 2-t. Sokkal kevésbé rombolható a környezet, pedig eddig sem a CPU-limitről volt ismert a motor (Sőt, elvileg nemcsak, hogy több CPU magon tud fizikát számolni, de akár a GPU-val is eltudja ezt végeztetni).
Az AI talán jobb lett, de inkább csak annyival, mintha a Crysis-hoz jött volna egy patch, ami kipucolja az bugokat.
A látvány meg. Hát... Picit talán gyérebb is, mint a Crysis-nál, bár inkább azért, mert ha a textúrafelbontás, és poligonszám nem is esett, de a szahara nem annyira szemet gyönyörködtető, mint amit a scifi-akció játékban megengedhettek maguknak (volt dzsungeltől kezdve fagyott tájon át, még "űrlényhajóbelső", stb...
Ezek után nem csodálkozom, ha jobban fut egy kicsit, de nem is gyorsabb sokkal, 1 mai GPU ez alá sem elég 1920-ban.


D1Rect
(félisten)
Blog

Nagyon jó a teszt! :R
Hány óra van a dologban?
Ezt esetleg kiírhatnád a cikk aljára.


#65755648
(aktív tag)

A FC2 az NEM CryEngeine2. Hanem ahogy már írtátok is, Dunia. Lehet hogy a Dunia a Cry1-re épül (bár efelől nem vagyok biztos), és talán a Cry2-nél is az elsőből indultak ki (ez se 100%) de hogy a végeredmény az két teljesen különböző motor lett, az hót ziher (Pl eleve a FC2 DX10.1-es, míg a Crysis-ok Dx10-es - persze már amennyire...).

Mellesleg tényleg kimerítő cikk, sok jó új (legalábbis számomra) ötlettel, grat hozzá!


janos666
(nagyúr)
Blog

Annyira nem vészes. 1 nap alatt megvolt a méricskélés, és a grafikonba hajigálás (párhuzamosan, míg a gépen futott a benchmark, addig az ölbe vett laptopon összedobtam az előzőről a grafikonokat, és bepötyögtem a szöveg egy részét). Másnap még hozzádobtam a többi szöveget pár óra alatt, átolvastam, és be is pipáltam, hogy kész.
Aztán jött még pár óra egy 3. napon (ami időrendileg a 4. nap volt, mert a 3.-on nem értem rá ezzel foglalkozni), amit már kezdtem soknak érezni. Ez az volt, hogy újra széttördeljem, és bekezdésekre bontsam, mert az első szerkesztési verzió olyan ömlesztett volt, hogy Racecam vissza is dobta. :))

Szóval elejétől a végéig igencsak felülről üti a 12 órát, de ennek egy részében párhuzamosan mást is tudtam csinálni (fórumoztam, telefonáltam, ki-ki léptem a szobából, míg futott egy hosszabb teszt...).
Ha ki akarnám számláztatni valakivel, kb. bruttó 25k-t kértem volna érte. :))


D1Rect
(félisten)
Blog

12 óra :R
25K? Ez a bruttó vagy a nettó? :DDD

[ Szerkesztve ]


janos666
(nagyúr)
Blog

Most már tényleg nem tudom mi a helyzet. Ahány helyen utánaolvasok, mindenhol mást írnak, más fórumon is veszekednek erről.

Én arra alapozok a magam részéről, hogy mikor még a Far Cry 2 készülőfélben volt, a Crysis pedig már a boltokban, akkor hallottam ilyen pletykát, hogy az Ubi panaszkodik, hogy szinte teljesen át kell írniuk a Crysis motorját, hogy használni tudják, mivel se igazi DX10-et nem tud, és lassú, meg így, meg amúgy, és blabla. Emellett látványra és teljesítményre is hasonlóak.

De valóban lehet találni olyan információt, miszerint az Ubi a Cryengine 1-ből indult ki, és nem a 2-ből. Ez is lehetséges, és jól magyarázná miért tűnik nekem szebbnek, jobbnak, frissebbnek a Crysis, mint ami a Far Cry 2, holott utóbbi jóval később került boltokba.

A DX 10.0/10.1 érved nem meggyőző, hisz a 10.0-át könnyebb 10.1-re bővíteni, mint a 9.0c-t (ha a cryengine 1-ből indultak volna ki). Emellett állítólag a 10.1 csak annyival toldja ki a kódot, hogy kiszámol még valamit az AA mintavételhez, és így picivel lassabb is, mint 10.0-val lenne (de gyakorlatilag észrevehetetlen a képminőségbeli javulás).


#65755648
(aktív tag)

Tudod miből indulj ki? Abból hogy az egyik játék grafikus motorját Dunia Engine-nek, a másikét meg CryEngine2-nek hívják. És gondolj arra hogy amikor pl. a Bioshock motorjáról van szó akkor simán azt mondják, hogy UE3, hiszen az is. De ez minden más esetre is igaz, n+1 példát lehetne mondani. Ha megvesznek egy motort akkor azt nem nevezik át, hiszen minek is tennék? Annak nincs marketing ereje, csak a játék nevének.

Nézd, itt van ez, ha még mindig nem lennél meggyőzve: [link]

[ Szerkesztve ]


hackeeeee
(Jómunkásember)
Blog

Ez igaz. A FC2 motorja nem CryEngine-...


janos666
(nagyúr)
Blog

Érdekes, épp Abu-tól rémlik ez a mese is, ahol az Ubi arra panaszkodik, hogy kemény dió átírni a Crysis motorját úgy, hogy nekik is jó legyen. Bár ez nem teljes ellentmondás, mert a linkelt hsz szerint is van benne cryengine 2-ből átvett kód, és korábban azt írta, hogy szinte teljes egészében át kellett írni (szinte mindent felülírni az egyikben, vagy a másikba áttenni ebből egy keveset, végül is ugyanaz, csak más szemszög szerint sarkítva...)

Oké, meg vagyok győzve, a FC2 nem cryengine alapú, még csak nem is rokon, esetleg keresztágon... :R


Puma K
(veterán)
Blog

Te jó ég ez egy elég komoly olvasmány :R
Néha 2x-3x vissza kellett olvasnom egy-egy mondatot hogy felfogjam miről is a lényeg :DDD


janos666
(nagyúr)
Blog

Én az aláírásoddal voltam így. :))
Engem egyetlen dologgal lehet összezavarni. Mégpedig a hibás központozással. Illetve még az se gond, ha nincs kellő számú vesző a mondatban, de ha feleslegesen vannak kirakva vesszők, azzal engem újbóli olvasásra, és újraértelmezésre ítélsz.
"A pogánynak tartott Koppány népe, ha nem kullogott a századokon át az István által elkötelezett németbarát úton, akkor eleinte,,, pogány, később rebellis, maradi, esetleg paraszt,,, volt, manapság,,, nacionalista."
Ha kihagyod ezt a 3 vesszőt, már 1 olvasásra megértem, így viszont 3x futottam neki, újra és újra, miután a hamis vesszők megtörték az értelmezhetőséget. Ha egy vessző se lett volna benne, az csak lassította volna az értelmezést, de nem kellett volna előlről nekifutni.
Sőt, a mondatot már értem, de a lényegéi fontosságát még nem érzem. A németbarátság szerintem az egyik legkisebb probléma ami az utóbbi 1000 évben történt. Na, de ez már túl off..

Lehet, hogy te is hasonló okok miatt olvastad el újra. Amit tudok magamról, hogy hajlamos vagyok túl hosszú mondatot írni, de valamiért jobban esik, mint szétszedni, mert így egy gondolatmenet egy mondat. (na, ez a mondat egy erőltetett példa...)

Amúgy eddig ennél fordítottam legtöbb figyelmet az olvasói élményre. Ehhez képest eddig ez a 2. legkevésbé olvasott írásom (jelenleg még a legkevésbé olvasott, de úgy saccolom 2. azért lesz a listán mire "elsüllyed").

[ Szerkesztve ]


scope2007
(addikt)
Blog

ez is egy jó kis írás lett :) :R


ollie
(MODERÁTOR)
Blog

Igényes munka!


huskydog17
(addikt)
Blog

A Dunia szerintem maxmum annyiban a Crytek-é hogy esetleg megvásárolták, az lehetséges, de olyan nagy mértékben átírták, hogy gyakorlatilag egy saját motort írtak. Kicsit hasonlít a HL-hez, ugyanis az Quake motort használ, de olyan nagy mértékben átírta a Valve azt a motort, hogy nem véletlenül hívják sokan Half-Life motornak. A Quake motornak csak a kis töredéke maradt meg a kódban.
Másrészt ha CryEngine 2 lenne a FC2-ben -amit még mindig nem hiszek-, akkor valószínűleg nem reklámozták volna annyit a Dunia nevű motort hanem annyit írtak volna hogy CryEngine 2 és kész.
Harmadszor meg azért is vagyok benne biztos hogy az saját motor, mert a fejlesztés megkezdésekor számtalanszor hangsúlyozta az Ubisoft, hogy saját, házon belül készült motorral fog üzemelni.
Szóval a Dunia és a CryEngine 2 teljesen más motorok.


janos666
(nagyúr)
Blog

Még egy kicsit utánaolvasgattam. Tényleg saját Ubisoft kreálmány, és a fejlesztők állítása szerint csak a kód ~3%-át teszik ki a Cryengine 2.0-ából átemelt részek.
De amúgy nagyon jó példa a Half-Life 1. Az is kb 98%-ban átírt Quake motor. Ugyanakkora mégis mindig felmerül a Quake szó, ha a GoldSource-t taglalják.

Megvagyok már győzve, a cikket is átírtam még tegnap. Én is áldozatul estem a tévhitnek, de neten keresgélve nem csak én voltam az, aki erős rokonságot látott a Dunia és Cryengine 1-2 közt. Kezdetben ugye azért, mert logikus lépés lett volna, hogy a Far Cry továbbra is Cryengine-re alapoz, továbbá hogy látványban és gépigényben is elég hasonló a Crysis és a Far Cry 2 (illetve körülbelül annyival gyérebb csak a látvány Far Cry 2-ben, amennyivel gyorsabban fut ugyanazon a vason).
Miután most a méricskéléskor is azt láttam, hogy a Crysis, Warhead és FC2 is tök azonos eredményeket produkál mind azonos vason való futási sebességben, mind AI beállításokra való tekintetben, és a Crossfire is azonos hatásfokkal üzemel a mindhárom játék alatt, ezek csak megerősítették a tévhitemet, amit a magyar wikipédia is oszt.
Illetve gondoltam még arra, hogy ha nem is a Cryengine kódjait álltak neki átírni, míg végül semmi sem marad az eredetiből, akkor átvettek tőlük bizonyos programozási elveket, ötleteket, és ezért hasonlít a kettő. Vagyis nem copy-paste, de úgymond a Cryengine 2 volt a Dunia fejlesztőinek "bibliája"...

De bevallom, tévedtem. Az FC2 hivatalosan csak 3%-nyi rokonságban áll a Cryengine 1/2-vel, azaz gyakorlatilag semmi közük egymáshoz.


#65755648
(aktív tag)

Ok, ok, kár ezt ragozni. "Tévedni emberi dolog" - mondta a sün és leszállt a drótkeféről :)

A wikipédiáról meg lassan kezdem azt hinni hogy többször téved mint nem...


CsíkosMókus
(aktív tag)

Főleg, hogy a németbarátság és a mostani, nevezzük "radikális nacionalista" nézőpontnak nem üti egymást.


Dare2Live
(nagyúr)
Blog

"Dunia Engine is a game engine developed by Ubisoft's Montreal development team for Far Cry 2, the sequel to Far Cry made by Crytek. The game engine was designed for PC, Xbox 360, and PlayStation 3. It is a heavily modified version of the CryEngine, which Ubisoft licensed from Crytek. " [link]

szvsz FC2 egyszerüen gagyi Crysisal összelőve.

[ Szerkesztve ]


Dare2Live
(nagyúr)
Blog

Na kifutottam az időből de:

[I]Ubisoft has developed a new engine specifically for Far Cry 2, called Dunia, meaning "world", "earth" or "living" in Arabic but also used in many languages with Arabic loanwords including Punjabi, Farsi, Nepali, Bengali, Hindi, Indonesian, Kurdish, Turkish, Malay, Marathi, Urdu, Gujarati, Marvadi and Swahili.[33]

The Dunia engine was built specifically for Far Cry 2 by Ubisoft Montreal development team. It delivers realistic semi-destructible environments, special effects such as dynamic fire propagation [34] and storm effects, real-time night-and-day cycle, dynamic music system and non-scripted enemy A.I actions.

The engine takes advantage of multi-core processors as well as multiple processors and supports DirectX 9 as well as DirectX 10.[35] Only 2 or 3 percent of the original CryEngine code is re-used, according to Michiel Verheijdt, Senior Product Manager for Ubisoft Netherlands. Additionally, the engine is less hardware-demanding than CryEngine 2, the engine used in Crysis.[36][/I]


csirkés11
(tag)

megkérdezhteme hogy mi a bajod a stalkerrel?

üzenetek