Igényes, szép munka. Gratula
Nekem bekapcsolva, standard-on van, mert volt olyan játék, aminél advanced-on éreztem teljesítménycsökkenést.
[RIOS ERROR]
Igényes, szép munka. Gratula
Nekem bekapcsolva, standard-on van, mert volt olyan játék, aminél advanced-on éreztem teljesítménycsökkenést.
Nekem egyértelmű, hogy az Advanced módban jobb képminőséget lehet elérni, míg a Standard a gyorsabb, de gyengébb minőségű megjelenítés. Szóval valahogy nem értem a szerző ezirányú értetlenségét.
Amúgy köszönjük az írást, otthon a képeket is megnézem majd! (Fuck vállalati szűrés...)
"...Illetve ha nagy volt az eltérés, akkor 3.-jára is lefuttattam (Erre egyszer került sor, a Craysis Warhed valamiért ablak módban indult..."
egyenlőre minden jó ,olvasom tovább
[ Szerkesztve ]
Köszönjük a tesztet!
Érdekes volt látni a GTA4-et.
Én nem lepődtem meg rajta.
Bár ha tényleg a bech progi hibája, akkor elnézhető. De arra sztem felesleges is adni, mármint a GTA4-re, mert kb ahány gép, annyi eredmény születik.
[ Szerkesztve ]
Jó "szárazra" sikerült, de profi munka...
[ Szerkesztve ]
Köszönjük, kimerítő teszt (és olvasmány) volt. Grat.
Apró megjegyzés: az utolsó két grafikonnál (Cat. AI és CF hatásfok) értelmetlen volt görbét illeszteni az oszlopokhoz, legalábbis engem nagyon zavar...
Oda is van írva, hogy "nem sok értelme van ábrázolni".
Leesett az állam! Nagyon jó magyarázós teszt, nem csak CF (X2) tulajok merithetnek belőle.
iszonyatosan jó ötletet vetettél fel ebben a cikkben. hc tesztelőknek kellene egy olyan bench, ami az egymást követő frame-ek közötti időt számolja, és nem a másodpercenkénti frame-eket. ezzel kimutathatóak lennének a tizedmásodperces szaggatások, amik pl egy pörgős fps-ben igen kellemetlenek lehetnek.
már látom is a lelki szemeim előtt a bench végeredményét
Time Between Frames (TBF)
Minimum (TBFMin): 8ms
Maximum (TBFMax): 28ms
Average (TBFAvg): 17ms
Na most nagyot néztem! Én a mai napig úgy tudtam, hogy a Dunia Engine egy teljesen saját motor az Ubisoft-tól és nem egy erősen átírt CryEngine 2.
Jó teszt, apró hiba: GTA IV grafikon felirata: "Ráadsául valószinűleg" -> "Ráadásul valószínűleg".
Most, hogy így mondtad elbizonytalanodtam, és utánanéztem google-el. Ezt találtam:
A Dunia Engine az Ubisoft Montreal által kifejlesztett videojáték-motor a Far Cry 2-hoz, amely a Crytek által megalkotott Far Cry következő része. A motor PC-re, Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra lett kidolgozva, amely a CryEngnie átdolgozott változata, amit az Ubisoft felvásárolt a Crytek-től. Magyarul az arab dunia szó "Föld"-et, "világ"-ot vagy "élet"-et jelent.
Egyébként szerintem egyenesen elcseszték az Ubinál a Cryengine 2-t. Sokkal kevésbé rombolható a környezet, pedig eddig sem a CPU-limitről volt ismert a motor (Sőt, elvileg nemcsak, hogy több CPU magon tud fizikát számolni, de akár a GPU-val is eltudja ezt végeztetni).
Az AI talán jobb lett, de inkább csak annyival, mintha a Crysis-hoz jött volna egy patch, ami kipucolja az bugokat.
A látvány meg. Hát... Picit talán gyérebb is, mint a Crysis-nál, bár inkább azért, mert ha a textúrafelbontás, és poligonszám nem is esett, de a szahara nem annyira szemet gyönyörködtető, mint amit a scifi-akció játékban megengedhettek maguknak (volt dzsungeltől kezdve fagyott tájon át, még "űrlényhajóbelső", stb...
Ezek után nem csodálkozom, ha jobban fut egy kicsit, de nem is gyorsabb sokkal, 1 mai GPU ez alá sem elég 1920-ban.
Nagyon jó a teszt!
Hány óra van a dologban?
Ezt esetleg kiírhatnád a cikk aljára.
A FC2 az NEM CryEngeine2. Hanem ahogy már írtátok is, Dunia. Lehet hogy a Dunia a Cry1-re épül (bár efelől nem vagyok biztos), és talán a Cry2-nél is az elsőből indultak ki (ez se 100%) de hogy a végeredmény az két teljesen különböző motor lett, az hót ziher (Pl eleve a FC2 DX10.1-es, míg a Crysis-ok Dx10-es - persze már amennyire...).
Mellesleg tényleg kimerítő cikk, sok jó új (legalábbis számomra) ötlettel, grat hozzá!
Annyira nem vészes. 1 nap alatt megvolt a méricskélés, és a grafikonba hajigálás (párhuzamosan, míg a gépen futott a benchmark, addig az ölbe vett laptopon összedobtam az előzőről a grafikonokat, és bepötyögtem a szöveg egy részét). Másnap még hozzádobtam a többi szöveget pár óra alatt, átolvastam, és be is pipáltam, hogy kész.
Aztán jött még pár óra egy 3. napon (ami időrendileg a 4. nap volt, mert a 3.-on nem értem rá ezzel foglalkozni), amit már kezdtem soknak érezni. Ez az volt, hogy újra széttördeljem, és bekezdésekre bontsam, mert az első szerkesztési verzió olyan ömlesztett volt, hogy Racecam vissza is dobta.
Szóval elejétől a végéig igencsak felülről üti a 12 órát, de ennek egy részében párhuzamosan mást is tudtam csinálni (fórumoztam, telefonáltam, ki-ki léptem a szobából, míg futott egy hosszabb teszt...).
Ha ki akarnám számláztatni valakivel, kb. bruttó 25k-t kértem volna érte.
12 óra
25K? Ez a bruttó vagy a nettó?
[ Szerkesztve ]
Most már tényleg nem tudom mi a helyzet. Ahány helyen utánaolvasok, mindenhol mást írnak, más fórumon is veszekednek erről.
Én arra alapozok a magam részéről, hogy mikor még a Far Cry 2 készülőfélben volt, a Crysis pedig már a boltokban, akkor hallottam ilyen pletykát, hogy az Ubi panaszkodik, hogy szinte teljesen át kell írniuk a Crysis motorját, hogy használni tudják, mivel se igazi DX10-et nem tud, és lassú, meg így, meg amúgy, és blabla. Emellett látványra és teljesítményre is hasonlóak.
De valóban lehet találni olyan információt, miszerint az Ubi a Cryengine 1-ből indult ki, és nem a 2-ből. Ez is lehetséges, és jól magyarázná miért tűnik nekem szebbnek, jobbnak, frissebbnek a Crysis, mint ami a Far Cry 2, holott utóbbi jóval később került boltokba.
A DX 10.0/10.1 érved nem meggyőző, hisz a 10.0-át könnyebb 10.1-re bővíteni, mint a 9.0c-t (ha a cryengine 1-ből indultak volna ki). Emellett állítólag a 10.1 csak annyival toldja ki a kódot, hogy kiszámol még valamit az AA mintavételhez, és így picivel lassabb is, mint 10.0-val lenne (de gyakorlatilag észrevehetetlen a képminőségbeli javulás).
Tudod miből indulj ki? Abból hogy az egyik játék grafikus motorját Dunia Engine-nek, a másikét meg CryEngine2-nek hívják. És gondolj arra hogy amikor pl. a Bioshock motorjáról van szó akkor simán azt mondják, hogy UE3, hiszen az is. De ez minden más esetre is igaz, n+1 példát lehetne mondani. Ha megvesznek egy motort akkor azt nem nevezik át, hiszen minek is tennék? Annak nincs marketing ereje, csak a játék nevének.
Nézd, itt van ez, ha még mindig nem lennél meggyőzve: [link]
[ Szerkesztve ]