Convoy L2 2016 elemlámpa

Ha már kevés a Convoy C8-as teljesítménye is, akkor jöhet a következő fokozat! – írta: WestBam, 8 éve

Használat közben:

Ez a modell díszdobozban kerül kézbesítésre minden esetben. A dobozban minden irányból szivacs védi a rövid csővel felszerelt lámpát a sérülésektől. A doboz hátsó részén utazik a hosszabbító csődarab gondosan fóliába csomagolva, illetve egy simítózáras zacskóban kapott helyet a jó minőségű csuklópánt és a 18650-es akkuhoz tartozó négy darab hézagoló csillag is. A doboz egyik oldalán a "taktikai" gyűrű van becsúsztatva, másik oldalán pedig a két kis mágnes, mindkettő gondosan fóliázva.

Már ezt a csomagolást látva prémium érzésünk támad. Szerencsére a lámpát kézbe véve ez az érzés nem illan el, sőt!

Az általam rendelt alapmodellben V2-1A hideg fehér színhőmérsékletű LED van beszerelve. Számomra ez nem probléma, mert nagyobb távolságon számomra jobban látható mint a melegebb árnyalatok, persze ez szubjektív vélemény.

A lámpa testbe belepróbáltam a 18650-es védett Panasonic NCR18650B akkukat a hézagoló csillagokkal. Nem éreztem semmiféle lötyögést vagy kotyogást, egy és két akkuval is tökéletesen működött. Ezeket csak próbából tettem bele, a kapható legolcsóbb, de megbízható minőségű LiitoKala 26650-es 5000mAh kapacitású akkumulátorokat rendeltem meg a lámpához. Mivel nem tudtam, hogy jár hozzá mágnes, így én vettem külön az akku tetejére passzoló 8x1mm-es mágneseket, ezért a gyári csomagot ki sem bontottam. Szerencsémre ez a viszonylag olcsó akku is tökéletesen passzol a lámpa testbe, így nem lesz szükség más drágább típus rendelésére.

Kézbe fogva a méret és a súly azonnal jelentkezik. Hosszú távon ez a lámpa nem lesz kényelmes! Ha csak egy akkuval használjuk akkor fejnehéz, így csuklóból kell tartani, ez pár perc után elég kényelmetlen. Célszerű feltekerni a hosszabbító közdarabot és két akkut tenni bele, így könnyebben megtaláljuk az egyensúlyi állapotot, ekkor viszont a súlya fog jelentkezni egy kis idő után.

Lakáson belüli használatra nem túlzottan alkalmas a méret-súly-fényerő hármas miatt, bár alacsony fokozatban tényleg minimális fénye van. Közepes fokozaton viszont már majdnem akkora fényerő távozik belőle, mint a C8-as modellből magas fokozaton. 100m-es távolságon már szinte elegendő is, de az igazi erő magas fokozaton érkezik meg. A hotspot nagyobb távolságon is szűk marad, ennek is köszönhető, hogy viszonylag erős megvilágítást kapunk még 200m-es távolságból is.

Az első sorozat tesztképet a szokásos 100 méteres távolságon (a képen jobb oldalon lévő magas fa kimért 100m-es távolságra van) készítettem el három résztvevővel: BLF D80 XM-L2 LED-del szerelve, Convoy C8 XPL-HI V2 1A LED-del szerelve és utolsó játékosként a Convoy L2 XPL-HI V2 1A LED-del szállt ringbe.

A képek jól visszaadják a különbségeket a lámpák között. A D80-as bevilágítja a 100 méteres távot szinte teljes egészében, a hotspot szinte megszűnik létezni ezen a távon. A C8-as az XPL-HI LED miatt szűkebb szögben sugároz erősen, így nagyobb távolságon is megmarad a hotspot, bár ennek a mérete már jelentősen tágul ezen a távolságon is. Az L2 vetítési képén még erősebben látszódik a hotspot, viszonylag keskeny marad és kellően erős a megvilágítás mértéke is.

Az igazi különbség 200 méteren volt mérhető. A D80-as már szinte el sem világított erre a távra, a célba vett fa már alig kivehető, előtte viszont már mindent bevilágít, így ez is zavarja a távoli célpont megfigyelését. A C8-as esetén jobb a helyzet, a szűkebb spot elvilágít a 200m-es távra, igaz már elég halványan, már nem is igazán használható a fénye ezen a távon, de mindenképp verte a D80-ast. Az L2-es ezt az akadályt olyan könnyen teljesítette, mint a 100m-es távot a C8-as.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények